Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Michal Mazánik #14247:
Ono ten bolt jazdi za cca 3e, priblizne kazda druha jazda ma promo zlavu a je za 2-2.5e. Cize pre cash cestujucich mhd za 2e osoba, je bolt dobra volba ak su dvaja tak tutovka
Reply on: milan005 #14241:
Dáta z APC, s porovnaním počtu cestujúcich ráno a večer v 6+, sme sem už pridávali a dajú sa nájsť v materiáloch pridaných do diskusie. K tomuto konkrétnemu spoju, z ktorého pochádza fotografia (1/128) môžem doplniť, že priemerne odvezie 36,5 cestujúcich; po odchode zo zastávky Gymnázium má priemer 29,3 cestujúcich. Na autobusovej stanici má priemerný nástup 10,6 cestujúcich; v centre mesta (zastávky Hasičská a Gymnázium) je priemerný nástup 9,8 cestujúcich. Môžeme teda vidieť, že počet cestujúcich z centra je veľmi porovnateľný s počtom cestujúcich od vlakov. Na toto narážal aj kolega svojim príspevkom, pretože práve dopyt cestujúcich večer z podnikov a eventov v centre zvykol byť v Trenčíne podceňovaný.

Na margo porovnania ranných a večerných hodín ešte spomeniem, že nosné linky 1+22 a 8 nám ráno (medzi 4:00-7:59) privážajú z Juhu a Soblahovskej v priemere do mesta za všetky spoje dokopy 104,8 cestujúcich, večer (medzi 20:00-22:59) nám smerom z mesta na sídliská odvážajú až 156,1 cestujúcich. Údaje z rána sú počet cestujúcich vo vozidlách po odchode zo zastávky Legionárska smer Braneckého, večer po odchode zo zastávky Gymnázium smer Legionárska.

Tarifná politika ja vecou mesta, len by som rád zdôraznil, že dôvodom pre zvýšenie cestovného skutočne nie je zlepšenie ponuky vo večerných hodinách. Čo sa týka nárastu výkonov, "nové kilometre" sú investované predovšetkým do posilnenia nosných liniek 1, 8 a 24 - a to celodenne a celotýždenne (s výnimkou linky 8, ktorú posilňujeme len cez víkend), prípadne do posilnenia Vinohradov, aby mali obojsmerne celotýždenne rýchle spojenie s centrom. Zlepšenie večernej ponuky a zavedenie nočných liniek predstavuje absolútny zlomok z pridaných výkonov.

PS: neviem o tom, že by sa Bolt alebo taxi z mesta na Juh dal zohnať za 0,80€-1,00€.
Reply on: kvorka #14244:
Večerné frekvencie z linky, ktorá pre istotu ani večer nejazdí, aby sa ľahšie stavali obehy? 🙂
Reply on: milan005 #14241:
Veru, 2€ za jazdu nedám v TN. Taxi to istí.
Reply on: TomoSK #14239:
Ok, ten berie ľudí zo stanice. A čo tak spoje z Biskupic na L2 sem dať, čo spoje z Juhu na 22.
Reply on: Pablo #14242:
To je dobré prirovnanie!
Ja tiež dokážem vyfotografovať spoj 309423/5 s odchodom 12:42 zo zastávky Vlčí Vrch, ZŠ cez víkend ako vezie 35 cestujúcich (nejdem vysvetľovať prečo) a poďme potom dať na Vlčí Vrch cez víkend autobus každých 30 min.
Výpovedná hodnota by mal byť nejaký ročný priebeh a nie jednorázovka.
Reply on: TomoSK #14239:
Nakoľko včera bolo v meste "víno pod hradom" a mesto bolo plné je to asi očakávané. Je to to isté ako fotiť l2 v case začiatku pohody/grape a argumentovať ze nozdrkovce treba posilnit lebo tam chodia plne busy, l8 po hokeji detto...
Reply on: milan005 #14240:
To, že večerné časy L1 sú po príchodoch vlakov, dopravy z regiónu, príp. konca prac. zmeny v ZOC Max ešte neznamená že sa rovnako naplnia spoje z iných smerov, napr. z MČ Západ alebo Sihote ktoré nejdú okolo Maxu a cez stanicu.
Radšej, napriek tomu že MHD večer chodím často, budem mať menej spojov ako spoj každých 10 min. a platiť zaň ako za Bolt
Reply on: TomoSK #14239:
Brať jeden prípad za výpovednú hodnotu nie je vhodné.
Vhodné je uviesť že spojom sa štatisticky ročne v priemere za deň odvezie po celej trase 25 cestujúcich.
Podľa počasia/okolností viem dať fotku plného spoja 16:40 L11 už pri kyselke alebo naopak L13 o 21:46 keď príde na celý Juh iba s jedným cestujúcim.
Dlhodobo tu je na pretrase (ne)oprávnenosť posilnenia víkendov a večerov. Ja by som si dovolil ukázať napríklad včerajší večer, spoj linky 1 o 20:29 z Hasičskej smer Juh. Stačí, aby bolo jeden deň pekne, a v autobusoch je totálna plnka - pre predstavu, bolo obsadených 31 miest a 27 cestujúcich stálo, spolu bolo v autobuse teda 58 cestujúcich. To je neporovnateľne viac, než počty, ktoré vozíme v ranných víkendových hodinách.

Jednotlivá skúsenosť nemusí byť reprezentatívna, avšak ak jednotlivé skúsenosti potvrdzujú aj dáta a dlhodobý trend, je na mieste sa takýmto posilnením zaoberať.
Reply on: pešiak #14233:
Bus v takom prípade musí ostať vyčkávať na zastávke bez ohľadu na cestujúcich. Plazenie sa 20-30km/h nemožno tolerovať.
Reply on: Marek6283 #14236:
Máš pravdu Marek6283. Opäť pripomínam verejnosti, že v Trenčíne / o inom meste - obci na Slovensku nehovorím, náhoda to však určite nebude/bohužiaľ / nie však všetci si nechajú brnkať po nose a otvoria si ústa a paragrafy tam, kde je to potrebné. Síce sa môže zdať, že odbočujem od témy dopravy , ale vidíš sám, že všetko so všetkým súvisí. Takže
- mestskí pandúri sú tu nie iba na vyberanie parkovného. Presne sú to presne opakujem tí, čo majú v takýchto prípadoch zasiahnuť a uskutočniť všetky opatrenia na ochranu obyvateľov Trenčína, či návštevníkov. Treba tlačiť na ďalší ,,orgán,, a to zastupičov, ktorí si tiež iba myslia , že tu budú pretŕčať svoje politické / i nie/ tričká. Tobôž, ako už hádam mnohí viete, že na sociálnej komisii - opakujem sociálnej komisii mesta mal zastupič primátora tohto kocúrkova Forgáč vyhodiť z onej komisie sťažujúceho sa občana so slovami ,, stretneme sa na súde,,. Kamaráti mi o tomto hovorili. Takže sa nečudujte, odkiaľ vietor fúka. Od Rybníčka a spol. Taktiež štátni dozerači na poriadok majú tieto veci riešiť čo spomínaš a nie buzerovať z rána a hrať sa na Colombov. Kde ich treba tam nie sú. Denno denne - aj dnes - pod oknami ,,železničných policajtov,, na stanici sa ukazujú stredoveké príšery. A páni policajti si sedia v kukani a nezakročia . Na budúce odporúčam, aby si nepokračoval v jazde / ak si vodič MHD/ a chránil cestujúcich , či svoju rodinu a seba. - oznám dispečerovi nech zabezpečí hygienické opatrenia. Dobre si pamätáme, čo stvárali počas Covidu naši ,,hrdinovia,, tam hore i tu dolu.
Reply on: pešiak #14233:
Ja len na to skor nemoze zazitok zo Soboty : Mame tu bezdomovca ktoremu hnije telo, sedava po zastavkach. V Sobotu sedel na Legionarskej smer mesto, kolega ho uz viezol, neustrazil ho...ten smrad v buse nik nevyvetra zvysok dna....ja ked som prichadzal na zastavku a zbadal tie vrezy a hnis a krv...bal som sa aby deti v autobuse nezvracali. Policajtov niekto zavolal, ti prisli ked som sa vracal z Opatovej, potom aj sanitka...ale nik na zastavku nedal pasku. Ta krv , hnis ...vsetko tam, ziadna deratizacia...idem znova, sedi tam jeden alkoholik ktory dobre nemoze na nohy, este rukami sa podopiera o tie dreva na com sedel, ked zacal vstavat a ist mi ku dveram, 32" pred odchodom fujazd ja prec. Takymi rukami mi poda peniate, pochata tyce a este si aj sadne takou ritou...skratka vtedy sa da!!! A takych pripadov je tu viac, skratka ja vtedy na nejaky uradnicky vymysel kaslem aj keby som mal niekomu taxik zaplatit... to su ale vinimky, no raz mi byvaly pan riaditel povedal ze ziaden predcasny odchod mu nevysvetlim a hej,mozno som mal potiahnut o 30m dopredu a este pockat no mne samemu obracalo zaludok a tak je lepsie ist.... a preslo par dni a ten bezdomovec sa uz zase "rozklada" na zastavkach...nik mu nevie pomoct...niekam ho umiestnit ku mniskam alebo ja neviem...ale tekto to nie je ani zdrave ani prijemne pre cestujucich... a jeho je nam luto....Na nocne spoje a hlavne na Zimu bude treba mysliet aj na to ze podobny cestujuci nam budu v autobusoch chciet travit noci...
Reply on: Marek6283 #14232:
Ale to je prave to Marek ze to riesit treba, spomenul to uz aj TomoSK v zavere svojho prispevku - to ze ty ja a dalsich x ludi je normalnych, v ramci moznosti dodrzuju nejake predpisy a zasady neznamena ze to tak nutne budu robit vsetci vzdy a vsade(vid ze dnes bez zamavania pod Juhom je zastavenie na zastavke nie uplne bezne hoci je to stanovene). Taketo veci musia(nie mozu ale musia) byt nutne osetrene uz pred zavedenim a vodici s tymito zmenami patricne oboznameny. Pretoze presne tie zastavky - Legionarska a Braneckeho v smere na Hasicsku, to su presne tie ktore mozno budu bastou prestupovania(dokonca Braneckeho ne posledna mozna štácia pred mostami) a hrat sa tam na nejake kockovanie uplne narusi zmysel tohoto vsetkeho.
Reply on: pešiak #14233:
To co si napisal sa ale absolutne nevylucuje s tym co som napisal ja, ba dokonca by som povedal ze to na to ani nijako logicky nenavazuje 🙂 Ja hovorim o konkretnych situaciach ktore sa teraz bezne deju ale vzhladom na inu koncepciu niesu az take dolezite/relevantne ich teraz a tu riesit. Vid moj dalsi prispevok nad tymto.
Reply on: tomas153cv #14228:
K tým zastávkam na znamenie. Stále sa tu o tom hovorí a samozrejme ja budem vždy na strane cestujúceho. Autobus aj tak
- musí dodržať čas odchodu zo zastávky , takže ak by tam aj nik nebol, autobus s k o r e j odísť zo zastávky n e m ô ž e!
- ostatné sa / obzvlášť v Trenčíne/ skoordinovať naozaj nedá 😏
Reply on: tomas153cv #14228:
tak 3 autobusy ani neriešme, je logické, že ten tretí musí čakať ak už ku takému stretnutiu dôjde, lebo cestujúci smú nastupovať do dvoch po sebe stojacich vozidiel...na Hasičskej a pri gymnáziu však aj ja sám toto neuznávam a niekedy aj na Legionárskej, pričom ale keď odchádzam tak pozorujem či ešte náhodou niekto vpredu nechce nastúpiť. Ano, dnes je to tak ako píšeš najmä na Braneckého a tam je to potom problém...ale tieto veci si musíme aj my sledovať v zrkadlách a ja vtedy na nejé seKUNDIČKY nehľadím a miesto uvoľňujem.
Reply on: tomas153cv #14230:
Nebolo to myslené osobne, skôr tak všeobecne pre ostatných diskutérov - dnes by som sa určite nespoľahol na to, že mi napríklad Pod Juhom všetci bez zamávania zastavia. 🙂

Poslednú vetu som formuloval ako predpoklad preto, pretože prepravný poriadok je stále kompetenciou dopravcu do ktorej de facto nemôžeme priamo zasiahnuť. Jedná sa však o bežnú prax naprieč rôznymi sieťami, preto si dovolím tvrdiť, vzhľadom na rozhľadenosť zodpovedných u dopravcu, že to tak bude aj v tomto prípade. 🙂
Reply on: TomoSK #14229:
nechapem uplne tu prvu odpoved, ja som nikde nenapisal ze to dnes neplati. Dnes neplati akurat to ze su vsetky zastavky na znamenie.
Popravde som rad ze ste na toto mysleli a upravili odchody tak aby to cele davalo vzhladom na koncept zmysel.
Ale predpoklad v tomto pripade nestaci, ja som sa pytal vyslovene na to ci to bude niekde upravene(nakazane) v prepravnom, pripadne v manuali pre vodica.
Reply on: tomas153cv #14228:
Stáť na zastávke stačí už dnes a platí to od 1. marca 2023, teda už vyše roka, podľa Prepravného poriadku článok 4 bod 9.

Po zmene časovej polohy linky 23 by sa už tri autobusy stretnúť na zastávke nemali. Pri bežnom prevádzkovom meškaní sa to však stať môže a nikdy tomu nebude možné úplne zamedziť. Mierne boli upravené aj jazdné doby, takže tam, kde autobusy chronocky vetrali, boli mierne pozmenené, zároveň boli upravené do takej podoby, aby prípadne čakanie bolo na zastávkach, ktoré sú dostatočne kapacitné.

Takisto predpokladám, že ak v zastávke bude stáť vozidlo, to ďalšie za ním zastaví.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.