Reply on: milan005 #14241:
Dáta z APC, s porovnaním počtu cestujúcich ráno a večer v 6+, sme sem už pridávali a dajú sa nájsť v materiáloch pridaných do diskusie. K tomuto konkrétnemu spoju, z ktorého pochádza fotografia (1/128) môžem doplniť, že priemerne odvezie 36,5 cestujúcich; po odchode zo zastávky Gymnázium má priemer 29,3 cestujúcich. Na autobusovej stanici má priemerný nástup 10,6 cestujúcich; v centre mesta (zastávky Hasičská a Gymnázium) je priemerný nástup 9,8 cestujúcich. Môžeme teda vidieť, že počet cestujúcich z centra je veľmi porovnateľný s počtom cestujúcich od vlakov. Na toto narážal aj kolega svojim príspevkom, pretože práve dopyt cestujúcich večer z podnikov a eventov v centre zvykol byť v Trenčíne podceňovaný.Na margo porovnania ranných a večerných hodín ešte spomeniem, že nosné linky 1+22 a 8 nám ráno (medzi 4:00-7:59) privážajú z Juhu a Soblahovskej v priemere do mesta za všetky spoje dokopy 104,8 cestujúcich, večer (medzi 20:00-22:59) nám smerom z mesta na sídliská odvážajú až 156,1 cestujúcich. Údaje z rána sú počet cestujúcich vo vozidlách po odchode zo zastávky Legionárska smer Braneckého, večer po odchode zo zastávky Gymnázium smer Legionárska.
Tarifná politika ja vecou mesta, len by som rád zdôraznil, že dôvodom pre zvýšenie cestovného skutočne nie je zlepšenie ponuky vo večerných hodinách. Čo sa týka nárastu výkonov, "nové kilometre" sú investované predovšetkým do posilnenia nosných liniek 1, 8 a 24 - a to celodenne a celotýždenne (s výnimkou linky 8, ktorú posilňujeme len cez víkend), prípadne do posilnenia Vinohradov, aby mali obojsmerne celotýždenne rýchle spojenie s centrom. Zlepšenie večernej ponuky a zavedenie nočných liniek predstavuje absolútny zlomok z pridaných výkonov.
PS: neviem o tom, že by sa Bolt alebo taxi z mesta na Juh dal zohnať za 0,80€-1,00€.
Pablo