Neviem odkiaľ si čerpal nástup - mne ukazuje 2,8 osoby voľný deň (za posledné 3 mesiace, za dlhšie obdobie je to obdobné). Nehovorím že sú to svety ale kto by v tomto čase išiel z Jilemnického?! 0,1 osoby? Ak samozrejme nerátame tých, ktorým vynútime dlhší presun z nemocnice.
Medzi 8:00 a 20:00 L1 a 8 chodia dobre a z mojich sledovaní aj slušne obsadené.
Ráno je však s tou nadväznosťou k RAD problém. V tomto prípade určite. Pri ponechaní zastávky Soblahovská, ak vozidlo tak aj tak ide z daného smeru to považujem za plus. Zároveň aj pre zamestnancov NsP končiacich nočnú "dvanástku", keďže nástup na Dol. Šianci je 3,7 osoby.
Úprimne by som aj bol prekvapený, keby spätná väzba bola pozitívna, keď početnej skupine ľudí prekáža už len fakt, že sa niečo mení.
Dnešné linky 1 a 8 jazdia po väčšinu voľného dňa 4-krát za hodinu, takže mimo skorého víkendového rána si dovolím tvrdiť, že si cestujúci svoj spoj dokážu nájsť. V rýchlosti som pozrel výstupy zo spoja o 6:07 na Dlhých Honoch, priemerne je to 0,5 osoby za voľný deň, aj to s istotou nevieme povedať, či je to za účelom prestupu na RAD. Naopak, zasa ľuďom z inštitúcií v okolí Jilemnického, a tiež napríklad ľuďom z panelákov na Piaristickej, sa dostupnosť na RAD zlepší.
Ak si správne pamätám, pri Družbe by sa muselo zrušiť 26 parkovacích miest. Ja som za obmedzovanie IAD, ale chápem aj mesto, že nechcú byť s rušením miest v platenej zóne príliš rozšafní. A Jilemnického mi aj preto príde ako dobrý kompromis.
Inak, trochu škoda, že SADka síce informovala o zrušení zastávky Dlhé Hony, ale zastávka Jilemnického je v ozname spomenutá len mimochodom. Myslím si, že mapka alebo fotka lokality na webe, prípadne oznam na LCD, by neboli na škodu.
Práve preto, že sme nechceli robiť dopravu na kľúč pre jednotlivcov, sme nechceli Jilemnického.
Ale dobre, už je. Avšak nejakú spätnú väzbu od cestujúcich ani vodičov nemám dobrú a to nemyslím jednotlivca ale myslím väčší počet ľudí ako jednohlasný celok.
Ja sám tam pár výhod vidím ale samozrejme prevládajú nevýhody.
Príklad s OBI bol len ilustračný. Môžem ich uviesť viac (fakt sa mi ale nechce).
L7 o 6:02a z Juhu je o 6:07 na D. Honoch odkiaľ dnes ide 6:13 Poruba.
To že po úprave na Jilemnického majú integráciu L1 a 8 je ľuďom platné ako mŕtvemu husle ak vtedy nejdú.
Do konca týždňa chcem tempom dôchodcu prejsť z DH na Soblahovskú aby sa do cp.sk doplnil peší presun a ponúklo to.
Ak by spoj išiel z Jilemnického, ľudia by nemali žiadnu možnosť.
Podobne po skrátení spoja 18:17a z Tesca do Poruby len zo zastávky Jilemnického. Ak by spoj začínal z D. Honov, má integráciu z L25 tam prichádzajúcej o 18:07. Spoj sa kvôli tomuto mierne posunul aby sa stíhal prestup z L24 (vznikajú odskoky).
Potom niekto napíše že to vypadá ako SAD náhodný generátor odchodov. Áno, ale tých dôvodov je veľa. Nejdem tu všetky písať.
Spoje v sobotu z TN do Súče od 1.6.2025 odchádzajú od 6:30 do 19:30 vždy "30". Je to jednoduchší smer, chodí tam jedna prevádzka, jedného dopravcu. Dá sa to.
Tiež mi príde zastávka Jilemnického troška "pánu Bohu za chrbtom", ale styčný bod s MHD má predsa prímestský autobus aj na Hasičskej, kde okrem 3 a 7 stojí všetko, čo aj na Legionárskej.
Áno, cestujúci z OBI spoj nestihne, alebo sa mu výrazne predĺži peší presun. Tu je ale tá základná otázka, či máme robiť dopravu na kľúč pre jednotlivcov? Lebo za mňa je presne toto začiatok celého problému, kde vzniká, že každý spoj je originál, sieť ako taká nefunguje a z pohľadu mnohých súčasných alebo potenciálnych cestujúcich to potom skutočne vyzerá ako generátor náhodných zastávok a náhodných odchodov, ako napísal theo.
Ja nepochybujem o tom, že každá jedna výnimka minimálne v rámci prevádzky Trenčín má svoj dôvod, o mnohých sme spolu aj osobne hovorili, ale mám pochybnosť o tom, či je tento prístup z dlhodobého hľadiska správny a či dokáže zvrátiť trend dlhodobého poklesu podielu RAD na modálnom mixe.
Teraz som premeral šírku chodníkov na mestskom Geoportáli, na zastávke kotolňa je šírka chodníka 2,10 metra. Na Jilemnického je šírka chodníka medzi druhou lampou a označníkom od 3,40 metra do 3,90 metra. Tento úsek je dlhý 12 metrov a s prehľadom sa tam vôjdu 2 štvormodulové prístrešky bez bočníc. To je dosť dlhá konštrukcia na to, aby tam ľudia napriek chýbajúcim bočniciam nezmokli. Mesto bude čoskoro súťažiť dodávateľa prístreškov na nové obdobie, a s touto zastávkou sa bude počítať. Rovnako tak sú plánované prístrešky na veľkú časť zastávok MHD zriadených v 11/2024.
Umiestnenie prístrešku na Jilemnického si viem predstaviť zasa len štýlom ako je pre MHD Nemocnica smer mesto alebo Považská, kotolňa.
Kto tam ,,nepokrstil,, autobus tak je podozrivý. Alebo nepristavuje k obrubníku
A naozaj neviem čo je by bolo na zastávke Družba pre cestujúcich nepríjemné čakanie v porovnaní s Jilemnického.
Vnímam to práve opačne. Umiestnením dvoch lavičiek do priechodu smerom k Dol. Šiancu by vzniklo zastrešené čakanie za minimum nákladov.
Tiež spoje prichádzajúce od Turnej aj od Soblahova a Juhu by mohli stáť v jednom uzle pretože by to bola s Dol. Šiancom prakticky totožná zastávka
Nejaká tá príhoda:
Oznam vodičovi že už sa nebude chodiť na Dlhé Hony.
Chvála Bohu, nebolo to tam dobré.
Bude sa chodiť na Jilemnického.
To je kde? (Nasleduje vysvetlenie)
No do ..., veď to je z kaluže do blata.
Iný príklad. Pravidelný cestujúci.
Robí v OBI do 20:00.
Dnes využíva spoj 20:28 z D. Honov.
Po novom, na Jilemnického už je to ďaleko, MHD 1 odchádza 19:56 z Inoveckej, nestíha sa a tiež stále neexistuje protichodná zastávka Ku štvrtiam.
To je presne o Tom , ako má mesto na slané MHD. Všetko rieši až keď horí. A ministerstvo - nič nemuseli vyvlastnovat, stačilo zameniť a rokovať. Ale radšej sa rokuje o kvetináčoch na Starom moste nez o ploche pre zastávku.
K tomu vyvlastňovaniu od MO - o situácii sa vie a je na stole snáď 10 rokov. Keby sa riešilo priebežne a nie štýlom hop na kravu, nemuselo sa nič vyvlastňovať. To samozrejme nevyčítam tebe.
Ale jej poloha mimo "školu" a tiež v smere z mesta (keď nemá styčný bod s MHD) ideálna nie je.
Beriem však a chápem že je to z núdze cnosť.
Skôr však reagujem na to, že určite nemá taký potenciál aby odtiaľ išlo "všetko" len preto aby to tak bolo a zároveň to slúžilo minimu cestujúcich.
Protichodná zastávka Legionárska pre RAD vyžadovala vyvlastnenie pozemkov od Slovenskej republiky - Ministerstva obrany, čo je vzhľadom na existenciu vojenskej nemocnice beh na veľmi dlhú trať a náklady spojené s tým by absolútne nezodpovedali tomu, čo by sa týmto riešením získalo.
Druhým navrhovaným riešením bola zastávka Družba, ktorá by vo svojej polohe vyžadovala zrušenie niekoľkých desiatok miest na parkovanie a cestujúcim by ponúkla čakanie v špinavej a zanedbanej lokalite stánkov.
Riešenie v podobe Jilemnického je z hľadiska financií, času realizácie, šírky chodníka a možnosti ho dovybaviť prístreškami a solídnym zázemím pre cestujúcich najflexibilnejším riešením toho, aby sa neodstavovali autobusy do jazdného pruhu na Dlhých Honoch. Ideálne v čase okolo 7:30, keď tá ulica je tichá a pokojná...
milan005
Beriem však a chápem že je to z núdze cnosť.
Skôr však reagujem na to, že určite nemá taký potenciál aby odtiaľ išlo "všetko" len preto aby to tak bolo a zároveň to slúžilo minimu cestujúcich.