Soblahov je dokonca veľmi špecifický aj v tom, že sa jedná o koncovú obec. V takých prípadoch je úplne bežná prax u nás aj v zahraničí taká (ako spomenul Henrich v #14929), že linka naplno prejde pod krídla MHD, nakoľko cestovný čas či výška cestovného je spravidla veľmi podobná linke MHD. Okrem iného, hybnosť obyvateľstva je v takýchto obciach vyššia, než v porovnateľne veľkých obciach ďalej od miest.
Krásnym príkladom je Prešov, kde sú výhradne MHD obsluhované napríklad obce Teriakovce (22), Ruská Nová Ves (46), Vyšná Šebastová či Podhradík (13).
Keď ja som mal Tvoj vek,jazdil tam dvojdverový prímestský Ikarus a dve trojdverové Karosy v mestských farbách presne tak ako píšeš teraz....tak ako aj do Zamaroviec...
Faktom je že ja to mám na zastávku Gen. Svobodu podobne ďaleko, čo obyvatelia najvzdialenejšieho obytného domu vo štvrti Na Zongorke. A spod Juhu im ide "všetko".
Podľa mňa by Soblahov mala obsluhovať linka, ktorá by fungovala ako MHD (obsluhovala by všetky zastávky po trase, mala nástup všetkými dverami a boli by na ňu nasadzované 3-dverové nízkopodlažné autobusy). Niečo ako v Brne linky, s číslom pod 99, ktoré premávajú mimo katastra Brna.
Stojí tam Soblahovsky expres (pre mňa osobne pri budúcej integrácii prvá linka, lebo gro obsluhuje TN), a na zastávku Pod Juhom to je bližšie než zastavky na Juhu pre väčšinu obyvateľov.
Vladimír