Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pešiak #14651:
ja som urcite neni jediny, ale absolutne som nepochopil pointu tvojho prispevku. Jakoze vsetci soferi su idioti a treba ich vyhodit, ci co si vlastne chcel povedat?
Reply on: nuuk #14657:
Neveríš, uveríš. Veľmi nerád vstupujem do snahy každého tu prispievateľa, ale . Trepeš ty a to dve na tri v koncepcii kritiky druhých ľudí a hlavne ak ide o prijímateľa dopravných služieb MHD v Trenčíne, teda cestujúceho. Uvidíme o 3 mesiace pán najchytrejší.😋 A ak si taký arogantný - trepe to tebe v prázdnej hlave.
Reply on: henko151 #14664:
A k tomu nedostatočný počet hrán v PU (len 4) po drahej rekonstrukcii a meškania sú 10-15 obvyklé
Reply on: TomoSK #14660:
Plne súhlasím. Včera aj dnes som zažil výluku 1 TK medzi Púchovom a Považskou. Samozrejme zrovna v tom mieste sa stretávajú Tatrany a v jednom smere ide vždy IC.

Tatran od Bratislavy prišiel včas do Púchova, Tatran od Košíc prišiel s pár minútami do Považskej Bystrice, aby pustil pred seba vyvatované IC. To prešlo Považskou asi 7 minút po odchode Tatrana v smere do KE z Púchova. Na vzdialenosť AH pustili za IC Tatran smerom do Bratislavy. A výsledok? Tatran v smere do Košíc odchádzal z Púchova s +20.

Dnes som svedkom rovnakého počínania (Ex 609), len chytil +15. Môžete už len sledovať, ako kvôli tejto výluke bude rozosievať meškanie od Žiliny ďalej na východ.
Reply on: draxter #14662:
za Priorom
Ešte k tomu dojazdovemu spoju na linke 3.: ideálne by bolo, ak by prešiel cez most, stočil to vľavo a za semaforom doprava na Palackého a niekde za Pritom prípadne vyložil a potom na most a do garáže. Vtedy by bol využiteľný ešte aj na spojenie s lavobreznym centrom na cca 23:30. Iste,kúsok naviac, ale po Old Herold má len výstupný potenciál.
Reply on: TomoSK #14660:
Veď to, že na IC vždy nájdu mašinu, ale Ex dajú čo príde. Malo by to byť opačne,komerčný produkt by nemali uprednostňovať.
Reply on: kvorka #14659:
S výnimkou Ex 602 a Ex 609 sú na Tatrany nasadzované takmer výlučne rušne s vmax 160, súpravy na vmax 160 sú už niekoľko rokov absolútnym pravidlom. Nikdy sa však výrazne neubudne meškaní, pokiaľ ŽSR budú organizovať prácu tak, ako organizujú.

Odjakživa totiž "traťováci" pracujú približne od 7 do 15 a výluky sa robia medzi rannou a poobednou špičkou, tj. v čase cca od 8 do 13-14. V tom čase je po celom Slovensku na jednokoľajkách NAD, na dvojkoľajkách výluka TK, vďaka čomu sa vlaky zmeškávajú, meškania sa prenášajú a prostredníctvom dlhých spojov, akými sú Ex 600 sa neeliminujú, ale prenášajú aj na prípoje prakticky až do ukončenia dennej premávky. Pokiaľ by sa veľmi dôležité výluky typu "kosenie porastu" s výlukou TK konali v noci, a nie počas dňa a najhustejšej premávky, vtedy by meškaní výrazne ubudlo.

Ale to nejak súvisí s ohromnou skostnatenosťou fungovania ŽSR a firmy ako takej. Jediné, čo nás teraz chráni pred obrovskou katastrofou s meškaniami, sú "vaty" v úsekoch Spišská Nová Ves - Poprad a Žilina - Vrútky (oba úseky po 7 extra minút) kvôli ešte/už nerealizujúcim sa výlukám, vďaka ktorým majú všetky vlaky 14 minút k dobru na potlačenie meškania.
Reply on: draxter #14652:
Ak začne ZSSK nasadzovať na Ex600 konečne výlučne rušne pre vmax160, potom dosť meškaní ubudne. Ale teraz favorizujú IC napriek záväzku vo verejnej službe.
Nooo, vidím že asi všetci dostaneme bičom...síce nevieme od koho, začo, ale ešte uvidíme 🙂
Reply on: pešiak #14655:
to je neuveriteľné ako tento človek trepe
Niekedy až s údivom sledujem schopnosti pešiaka toho toľko napísať, no zároveň nič nepovedať.

Reči a obsah na úrovni VMČ Sever, len v inom balení...
Reply on: pešiak #14654:
A aby so som nezabudol Pablo, choď si osobne žehliť dobré služby trenčianskej dopravy / ten nevodič v kritike slušnej občianky a obyvateľky mesta Trenčín/ do Veľkej Británie, ty mudrc. Určite budeš ten nemúdry polovodič na dôchodku, ktorému nič nehovorí služba občanom. Nerob hanbu . 😈
Reply on: Pablo #14653:
Presne, ďakujem , teda ďakujeme za vzor arogancie. Doplň si nejaký vzor nadávky. Sťažnosti nie sú iba odrazom tvojej snahy zakrývať aroganciu vodiča / ojedinelý zjav, ale asi ten Pablo patrí medzi schvaľovačov/ . Ale nevadí. Padli na zadok iní odvážlivci, teda tí, čo si myslia, že budú kriviť slušných. Darebáci do zástupu nezamestnaných. My si vás určite nájdeme. 😛 Fuj.
Reply on: pešiak #14651:
Dako mi ušla niť, komu bol smerovany posledný odstavec. PS: JPP tj. Jedna pani povedala beriem bezne jednym uchom dnu a druhym von. V busoch su kamery, nahravaju aj zvuk. Staci podať sťažnosť a pravda sa ukáže ihneď. Ale reči ako dala pani, sú akurát na smetiak. Bez udania dát tj. Kedy, kde, co je to iba klasicke bla,bla a bla. Ja všetkým cestujúcim hovorím, ze ked sa chcú sťažovať alebo chváliť netreba váhať, vsetko sa dá overiť. Dokonca im davam aj kontakt kde sa sťažovať.
Reply on: henko151 #14648:
Pripoje: sú smery, kde okrem prvých a posledných spojov ide o takt, ktorý nerozbijes pre pár vlakov, čo naviac dnes ešte meškajú dosť často (vrstva ex600). Ale v rámci možností to je vhodné,aby navoz a odvoz existoval v meste ako je TN. Ale aj železnice musia zmeniť veci tak, aby meškanie nebolo pravidelne a ani bežne, ale len výnimočne. A vtedy môže MHD byť spoľahlivým prostriedkom na navoz a odvoz, dnes to nie z viny MHD tak úplne nie je.
K Dolno prsteníkom k mojim príspevkom oznamujem:
Darebákov je potrebné umravniť!
Tu je príspevok z dnešného okienka spokojnosti k MHD Trenčín. viz stránka mesta Trenčín
Téma: Mobilita

Cestovné za MHD sa zvýšilo. Situácia: traja angličani si chcú kúpiť výhodný lístok od Tesca. Šofér im mrmle, že to tam majú napísané, nech si to prečítajú. Potom od nich vymámi "výpalné" 6 eur za pár zastávok. Neskôr fľochne, že veď si to mohli kúpiť z karty.
Iná sitácia... žena chce nastúpiť prednými dvermi. Stojí pred zatvorenými dvermi, a šofér si mrmle: Veď nech si pi... otvorí sama, ja jej budem otvárať?
Prosíme zlepšiť úroveň správania niektorých šoférov, keď teda priplácame. Keď bude TN mestom kultúry, príde sem viac cudzincov, nech sa šoféri doučia angličtinu. Slová "cash two euro / card one euro" sa dajú naučiť...

Takže hrdinovia, buď budete hájiť záujmy cestujúcich, alebo si svoje mindráky riešte v dopravných firmách, alebo doma. 😛 My cestujúci sa nikdy nevzdáme, ak si budete proti našim záujmom presadzovať iba svoje záujmy - narazíte. Nedostanete naše peniaze! A krach . Neveríš, Uveríš. Takých v kapitalizme už bolo a skončili na smetisku dopravných dejín.🤔
Bol som na zaslúženej dovolenke, teda, čakal som, ako dopadne tá dopravná reforma MHD v meste Trenčín. A tu sú moje poznatky:

1. Ako je možné, že takéto debaty ako tu sledujem , už veru aj týždne , neboli uskutočnené vopred - pozor aj Hviezda bola, či Sever ? Áno nebijem na poplach autorom koncepcií , ale jasne sa spytujem tých , ktorých kŕmim mojimi daňami. Výhovorky ma vôbec nezaujímajú - profesionáli - vykrikuje Rybníček.
2. Vstupoval som do debát tu ako cestujúci občan, veď aj ním som, v súvislosti s odchodmi autobusov MHD zo zastávok. Ukameňovali ste ma mávaním - nemávaním, či trestom za skorší odchod zo zastávky. Teraz v posledných debatách sa začali objavovať rôzne č a k a č k y . Takže tým, ktorí preferovali bezzastavenie, máte problém.
Ale ako správny bojovník navrhujem p o k o j zbraní aspoň na 3 mesiace po spustení toho , čo vzniklo. Robte si poznámky, sledujte a potom podajte návrh tam, kam patrí. A je to. 🤒
Reply on: henko151 #14648:
Súhlasím, že prípoje k niektorým vlakom sú na diskusiu, avšak by som skutočne dal na zváženie tú "realitu" - ak vlak z Košíc prichádza na 21, je takmer nereálne od neho stihnúť spoj na 26, to vyjde tak v 1 z 10 prípadov. Časová poloha tej linky 8 je teda zámerne až 15 minút po príchode vlaku tak, aby to bolo aspoň trošku spoľahlivé. Ak by sa napríklad časové polohy 1+8 odchýlili o 5 minút neskôr, urobil by sa lepší prípoj od R/REx, cestujúcich od Žiliny a Košíc by však čakalo značne dlhšie čakanie.

Takisto je potrebné brať do úvahy, že "rozjazd" na všetky smery v ideálne časy by znamenal nežiadúce vláčikovanie, takto bola snaha rozprestrieť odchody do celého "rozpätia" príchodov vlakov tak, aby bolo možné docestovať aspoň po tú Legionársku.
Reply on: milan005 #14620:
Toto ma zaujalo, tak som skúsil spraviť takú jednoduchú Excel tabuľku s odchodmi prvých vlakov z Trenčína a príchodmi posledných vlakov do Trenčína a skúsiť nájsť vhodné spojenia v súčasnom CP a v novom CP. Analyzoval som sobotu, kedže tú si načrtol vo svojom príspevku. Skúsil som to ako pre Gen. Svobodu, tak aj pre Saratovskú. Spojenia pre aktuálne CP som hľadal pomocou imhd.sk vyhľadávača spojenia, nový CP som sa hrabal v .pdf, takže mohol sa stať, že som nejaké spojenie prehliadol.

V prípade Gen. Svobodu som ako zlepšenie bral, ak v novom CP stačilo ísť o viac ako 5 minút neskôr z Juhu a opačne.
V prípade Saratovskej som vzhľadom na ponuku spojov bral ako zlepšenie ak rozdiel bol viac ako 10 minút. V prípade, že bolo treba čakať na stanici viac ako 32 minút, tak som bral, že neexistuje spoj MHD k/od daného vlaku. Na prestup na stanici som bral aspoň 3 minúty, na Obchodnú akadémiu aspoň 5 - 6 minút. Meškania MHD a ani vlakov som nebral v úvahu, aj keď z vlastnej skúsenosti viem, ktorá vrstva vlakov je spolahlivejšia, ktorá naopak.

V prípade Gen. Svobodu mi prišlo, že došlo aj k jemnému zhoršeniu. 1ka o 21:12 a 22:12 zo Sihote má už skratenú jazdnú dobu, vďakačomu sú tieto spoje o minútu skôr na stanici. Vlaky prichádzajú 21:20 a 21:19, tak sa skrátil prestupný čas na nereálne 1 - 2 minúty. V predchádzajúcich hodinách to aspoň v prípade REXov vychádza na 3 minúty, v prípade Považanov sú to stále len 2 minúty. I keď treba povedať, že výhoda Považanu je, že stojí pri 2 nástupišti, REX až pri treťom.
Inak je to +/- podobne, len po novom bude treba ísť na vlaky okolo :20 L1 a na vlaky okolo :40 L8, dnes je to naopak.

Saratovská dostala jednoznačné zlepšenie nadväznosti na vlaky, najmä predĺžením premávky a uprataním ranných spojov.

Vysvetlívky:
zelená farba - zlepšenie
žltá farba - rovnaký stav
oranžová farba - zhoršenie

EDIT: Samozrejme som nahral naopak opisy snímkov. Prvá snímka je Gen. Svobodu, druhá Saratovská.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.