Reply on: Jacob #12238:
Nechcem teraz obhajovať mesto, ale toto porovnanie medzi MHD a PAL je veľmi povrchné. Áno, je fajn, že na PAL pribudlo +-80 nových autobusov, ale:- aj tam stále jazdia Karosy z rokov 2005-2006 a rovnako tak množstvo starších Crosswayov spred roku 2010,
- za ďalšie, prímestská doprava je jeden obrovský bordel (s prepáčením), kde pravidelný interval, prípoje na vlaky a ani prehľadné linkové vedenie neexistuje,
- za tretie, TSK a SAD TN nedokázali zabezpečiť ani len zapracovanie garantovaných NP spojov do vývesiek, takže verejnosť aj tak netuší, kedy tie nové autobusy jazdia,
Aby som to zhrnul, oveľa radšej pôjdem na MHD starou Karosou, ktorá jazdí na pomerne prehľadnej sieti (až na výnimku v Zámostí) a minimálne počas pracovných dní so dobrým intervalom, ako novým Crossom na PAL, ktorý "jazdí raz za deň, v dňoch školského vyučovania, pri splne mesiaca".
Skrátka, nespochybňujem, že kvalita vozového parku je dôležitá, rovnako súhlasím s tým, že by jej objednávateľ MHD mohol venovať viac pozornosti, ale myslím, že porovnávanie iba na základe počtu nakúpených nových autobusov je veľmi neobjektívne.
PS: viem, že aj tu v diskusií som mnou nie všetci budú súhlasiť, ale parkovaciu politiku (najmä po tom, ako bude spustená na Juhu) vnímam ako pozitívum smerom k podpore MHD (aj iných ekologických druhov mobility). Čo však treba zdôrazniť, chýba paralelné posilňovanie MHD, čo je najmä na Juhu I a Juhu III potrebné.
Michal Mazánik
Ohľadom autobusov, chápem, že je nedostatok vozidiel, ale najprv by mali jazdiť všetky mestské vozidlá, až následne #66. Vrátane víkendu, ak nie je žiadne sólo, tak treba aj vtedy vypraviť (na vhodné poradia) harmoniku a keby ani to nestačilo, tak až následne #66. Alebo keby aspoň má vytvorené nejaké špeciálne poradie, že by jazdila na linkách ako 12, 23 a pod. Tento týždeň jazdila v čase špičky na L6,7,17 a 22 (možno aj iné, na týchto ju videl/viezol sa). Absenciu bočného transparentu a hlásenia (ako sa majú ľudia dozvedieť o zastávkach na znamenie?!) ani nekomentujem...