Reply on: jankomrkvicka #12249:
Nechcem spamovať iMHD vecami z PAL, takže v skratke. Možno mám skreslený pohľad, nie som odborník, ale som občan TSK a zákazník dopravcu. TSK mi poskytuje prímestskú dopravu s nepravidelnými intervalmi, bez prekladu so železničnou dopravou a bez prípojov. Dopravca mi poskytuje služby, ku ktorým keď si dovolím napísať pripomienku rsp. návrh na vylepšenie, až na jednu výnimku so mnou nekomunikuje (na druhú stranu, chcem verejne dopravcu vyzdvihnúť sa dobrý stav a čistotu vozidiel). To, že dopravca a TSK asi robia niečo nie úplne ideálne, dokazuje nárast počtu áut a najmä pokles počtu cestujúcich v minulých desaťročiach. PS: ako je možné, že ani v MHD TN nie sú všetky vozidlá nízkopodlažné a napriek tomu tu NP spoje máme? Opäť je to iba o hľadaní dôvodov a nie spôsobov. Verím, že dopravca by pri troche snahy dokázal aspoň v prevádzke Trenčín presunúť dva low-entry Crosswaye na zálohu (výmenou za dva terajšie klasické záložáky) a garantovať nasadanie aspoň vybraných ostatných vozidiel v CP. Takýmto spôsobom by sa mohli garantovať spoje na najfrekventovanejších linkách (napr. TN-Horné Srnie, TN-PB).
Michal Mazánik
- aj tam stále jazdia Karosy z rokov 2005-2006 a rovnako tak množstvo starších Crosswayov spred roku 2010,
- za ďalšie, prímestská doprava je jeden obrovský bordel (s prepáčením), kde pravidelný interval, prípoje na vlaky a ani prehľadné linkové vedenie neexistuje,
- za tretie, TSK a SAD TN nedokázali zabezpečiť ani len zapracovanie garantovaných NP spojov do vývesiek, takže verejnosť aj tak netuší, kedy tie nové autobusy jazdia,
Aby som to zhrnul, oveľa radšej pôjdem na MHD starou Karosou, ktorá jazdí na pomerne prehľadnej sieti (až na výnimku v Zámostí) a minimálne počas pracovných dní so dobrým intervalom, ako novým Crossom na PAL, ktorý "jazdí raz za deň, v dňoch školského vyučovania, pri splne mesiaca".
Skrátka, nespochybňujem, že kvalita vozového parku je dôležitá, rovnako súhlasím s tým, že by jej objednávateľ MHD mohol venovať viac pozornosti, ale myslím, že porovnávanie iba na základe počtu nakúpených nových autobusov je veľmi neobjektívne.
PS: viem, že aj tu v diskusií som mnou nie všetci budú súhlasiť, ale parkovaciu politiku (najmä po tom, ako bude spustená na Juhu) vnímam ako pozitívum smerom k podpore MHD (aj iných ekologických druhov mobility). Čo však treba zdôrazniť, chýba paralelné posilňovanie MHD, čo je najmä na Juhu I a Juhu III potrebné.