Trošku zareagujem na tieto dohady, ohľadom obstaranie nových busov a servisovania tých vrakov čo tu jazdia.
V tomto by som až tak SADku nevynil, že servisuje tie šerble a posiela ich na GO. To čo si mesto v dodatku objednalo, to aj dostáva. Pokiaľ mesto neschváli nákup jazdeniek/nových vozov tak sa nič kupovať nebude.
Celý ten dodatok je podľa mňa jeden veľký nezmysel, takto sa to isto riešiť nemalo. Ale povedzme si úprimne. Keby ste majiteľom SADky a viete, že vám zmluva platí do roku 2022(opravte ma ak sa mýlim), vy by ste nakúpili svojvoľne nové vozy, s ktorými by ste v prípade neúspechu v novej súťaži nemali čo robiť? Jasné, že nie. Preto sa nemôžeme čudovať tomu, že sa robí to čo sa robí.
V tomto by som až tak SADku nevynil, že servisuje tie šerble a posiela ich na GO. To čo si mesto v dodatku objednalo, to aj dostáva. Pokiaľ mesto neschváli nákup jazdeniek/nových vozov tak sa nič kupovať nebude.
Celý ten dodatok je podľa mňa jeden veľký nezmysel, takto sa to isto riešiť nemalo. Ale povedzme si úprimne. Keby ste majiteľom SADky a viete, že vám zmluva platí do roku 2022(opravte ma ak sa mýlim), vy by ste nakúpili svojvoľne nové vozy, s ktorými by ste v prípade neúspechu v novej súťaži nemali čo robiť? Jasné, že nie. Preto sa nemôžeme čudovať tomu, že sa robí to čo sa robí.
draxter
Prosím Vás, ktoré autobusy MHD boli predmetom strednej opravy k dnešnému dňu a ktoré ešte majú byť v rámci plánu na roky 2017-2021? Koľko peňazí dosiaľ opravy mesto stáli? Uvažuje mesto s tým, žeby tieto drahé stredné opravy vozidiel s vysokou podlahou a vekom cca 14 rokov riešilo obstaraním ojazdených nízkopodlažných klimatizovaných autobusov, ktorých ceny sú obdobné uvažovaným cenám opráv? Aký najvyšší prípustný vek vozidla MHD je prípustný podľa zmluvy s dopravcom?
Odpoveď:
Miloš Minarech, útvar mobility, 16.8.2019
Predmetom strednej opravy sú vozidlá typu KAROSA B 952.
Od roku 2017 sa opravujú 4 vozidla ročne. K dnešnému dňu boli realizované stredné opravy 10 vozidiel za celkovú sumu 210 603 eur bez DPH.
Na trhu sú v ponuke aj nízkopodlažné ojazdené vozidlá, niektoré s klimatizáciou, no kilometricky a rokom výroby vozidla sú väčšinou totožné s aktuálnym stavom vozidiel, ktoré sú predmetom stredných opráv. Dopravca má zmluvne riešený servis pre aktuálne využívané modely autobusov. V prípade zakúpenia ojazdeného vozidla inej výrobnej značky, by mohlo dôjsť k zvýšeniu servisných nákladov. Aktuálne nie je predložený a ani sa na rokovanie Finančnej a majetkovej komisie Mestského zastupiteľstva v Trenčíne alebo na rokovanie Mestského zastupiteľstva v Trenčíne nepripravuje materiál, predmetom ktorého by bol zámer na kúpu ojazdených autobusov.
Vek vozidla MHD nie je zahrnutý v zmluve s dopravcom.