Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #11205:
Zásadne nesúhlasím. Jeden elektrobus je nezmysel non plus ultra.
Reply on: Richard Ščepko #11195:
Takže Richard, odo mňa ako vždy trochu poriadnej kritiky:
- o akých 4 ks vozidiel Karosa B942 to SADka "mele"? Pokiaľ vieme, tak posledný B932E bola preradená do NM. Asi tým myslia B952 - čo ale u dopravcu znamená tak flagrantnú zámenu, že mám pochybnosť, či vôbec vedia čo idú a chcú kúpiť.

- oprava by mohla byť fajn, ale rád by som videl kalkuláciu: kto ju robil a kedy?

- ak sa hovorí o tom, že vozidlo by nemohlo byť havarijne poistené po oprave - to je blbosť, pretože možno Kooperativa by ho nepoistila, ale iná poisťovňa kľudne. Takže toto je zavádzajúce tvrdenie, nemajúce oporu v zákone, možno len tradičný "kooperativácky" prístup k likvidácii, všakže....

PS: ako objednávateľ by som tie opravy vozidiel B952 isto zatrhol, to nemá zmysel! Koľko stojí jedna? Toto by som rád vedel.

PPS: ak viem dobre, zase nám stojí jedna B961E - takže miesto #13 (TN-353DA) ju treba hlavne nasadiť, a potom nebude voz tak chýbať - lebo stále nejazdia všetky kĺby, hoci je údajne vozov málo a sú spoje, kde by ho bolo treba (11,24 a pod.)

Ak kúpa nového, tak jedine 12/18M nafta - v BB práve zaradili nové Urbanway 18M, pričom treba riešiť vec tak, aby prípadná zmena dopravcu znamenala povinnosť voz odovzdať, takže by ho malo kúpiť mesto.
Reply on: Richard Ščepko #11195:
IMHO do hybridu by som nešiel - radšej by som počkal na to, ako s nimi dopadnú v Žiline (ja osobne očakávam, že si ešte budú trieskať hlavu, že ich odrazu kúpili toľko). Ak na meste sú teraz zásadne proti naftovým, tak to už fakt radšej ten elektrobus. Zas, kúpiť k vozu nabíjačku a dorobiť prípojku na ňu v garáži nemôže byť až tak náročné.

Každopádne, určite by bolo fajn, aby SAD TN dostali podmienku, že aby ten nový autobus nebol koncepcie "low entry" (t. j. ako Iveco Crossway 12M LE, SOR BN/CN 12, Solaris Urbino 12 LE, MAN Lion's City LE, MB Citaro LE,...), ale aby bol koncepcie "low floor" (teda Iveco Urbanway 12M, SOR NS 12, Solaris Urbino 12, MAN Lion's City,...).
Reply on: S499.1023 #11202:
Presne tak,na Trencin absolutne vyhovujuce. Nemame ziadne podmienky na iny druh,ci uz pripojky,ci cerpacky,tak i servis....skratka jeden diesel 12m,nic kratsie aby sa zase nedavali nan specialne lahke vzory a boli aj medzi vodicmi rozbroje...celkom nizkopodlazny,bez "balkonu" a niet co spekulovat...len jesne ze co s nim ked zmluva skonci je tu otazka ale ved hadam bude vsetko pokracovat,kto by sa tu hrnul do toho...
Reply on: S499.1023 #11199:
Bohvie čo oni majú aké vzťahy s firmou IVECO keďže nejako radi v poslednej dobe od nich kupujú, to ak chcú naozaj kúpiť taký ako teraz prednedávnom kúpili pre prímestskú dopravu dva (TN-807FJ, TN-816FJ) tak to naozaj je blbosť, tie autobusy sú pre prímestskú dopravu nie mestskú, a kupovať tieto polo nízkopodlažné vozidlá tak som si myslel, že to už sa poučili s tejto chyby.
Pravdaže sú aj iné značky, aj SOR robí dobré autobusy ale SAD Trenčín rád má asi iba IVECO.
Reply on: Richard Ščepko #11201:
Škoda. CNG bus je omnoho ekologickejší ako hybrid. Podľa môjho skromného čiste osobného a subjektívneho názoru by sa mal kúpiť jeden 12 m (alebo 18 m) 100% nízkopodlažný autobus s nafotvým pohonom.
Reply on: S499.1023 #11198:
Nie je (už sa asi 2 roky slubuje). Najbližšia je v NM a v ZA.
Reply on: S499.1023 #11198:
? ? ? ?
Reply on: MA MHD #11197:
Ešte doplním, že akékoľvek nápady s Crosswaymi by sa mali SAD Trabelssie hodiť na hlavu - to NIE JE vozidlo pre MHD. A samozrejme existujú aj vozidlá iných značiek ako IVECO, akokoľvek to SAD Trabelssie bude krútiť.
Reply on: MA MHD #11197:
Podnik, ktorý ide generálkovať B952 by nemal blúzniť o hybridoch ani sa odvolávať na ochranu životného prostredia.
Nie je v Trenčíne čerpačka na CNG?
Reply on: Richard Ščepko #11195:
Rozhodne súhlasím s návrhom Mesta Trenčín, na zakúpenie autobusu s hybridným pohonom, t. j. Urbanway Hybrid. Určite by to bolo najlepšie možné riešenie, ako je popísané aj v správe od mesta ?
Oprava deväť rokov starého, naftového autobusu by sa určite neoplatila, nakupovať jeden elektrobus by bol nezmysel (keďže by sa kvôli nemu musela budovať aj infraštruktúra na nabíjanie).
Rozhodne nesúhlasím ani s nákupom autobusu Crossway LINE, nakoľko sa jedná o iba čiastočne nízkopodlažné autobusy a naviac v navrhnutom type v prevedení pre prímestské linky - nevhodné pre MHD.
Pri Urbanway Hybrid by som navrhol zaoberať sa myšlienkou nakúpiť MHD vozidlo v prevedení 10,5 metra pre menej vyťažené linky (12,23,31...) - keďže takéto v našom vozidlovom parku chýba ?
Reply on: Richard Ščepko #11195:
Zaujímalo by ma čo SAD-ka má s tými Crossway-ami aj teraz chce kúpiť ďalší, ten Urbanway ako odporúčilo mesto bude najlepšia voľba. Opravovať vozidlo staré 9 rokov to by bola blbosť, keď za tú cenu sa môže kúpiť nový autobus.
Aj keď zase kúpa iba jedného autobusu vidím, že dopadne tak, že keď sa kúpi iba jeden tak aj tak nebude jazdiť stále, aby neskončil ešte aj ako záložný, však vieme ako to SAD-ka robí, pri kĺbakoch najnovší Citelis 18M radšej mala vo vozovni ako by mal jazdiť pravidelne ako teraz. Elektrobus ten sa spomínať nemusel keďže ako mesto samo napísalo, že treba dobíjacie stanice a taktiež jeden elektrobus by sa neoplatil.
Na najbližšej Finančnej a majetkovej komisii (4.4.) sa budeme zaoberať náhradou za zhorený Crossway. Prikladám sem materiály, ktoré nám prišli na rokovanie. Keďže sa tu pohybujú ľudia, ktorí sa môžu (ale aj nemusia 🙂 ) v danej problematike vyznať, budem rád za každú pripomienku/návrh/postreh. Ak to niekto nechcem písať do diskusie, opäť je k dispozícií môj email: richard.scepko(at)gmail.com. Ďakujem.
Reply on: mathre #11193:
Samozrejme
Reply on: draxter #11187:
My sme časovo riešili prejazd po Palackého, nie kedy by sa tam mohol otočiť a kedy nie. Nemohol by sa tam otočiť v žiadnej hodine, už len skrz tej dvojitej plnej čiary.
Reply on: Jacob #11189:
Pravdepodobne môžu, nakoľko pred bývalou Cinemou sa nachádza jedno odstavné miesto pre autobusy Ale s tým kĺbom by tam prešiel ťažko ak vôbec.
Reply on: Marek6283 #11174:
Práve preto je treba sa na tie veci pýtať aj po voľbách, ak sú nekvalitné. Preto som sa na to pýtal aj oficiálne, aby sa k tomu dalo spätne odvolať. Život nefunguje v štvorročných cykloch ako ten politický. Sám som na to zvedavý.
Inak ma napadlo teraz, že možno by teoreticky sa dalo pekne otočiť tu pred hotelom Elizabeth: https://www.google.sk/maps/@48.8962006,18.0441889,3a,81.9y,213.43h,84.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBdQkXg4MKFwCM1vdD9FVEA!2e0!7i13312!8i6656 priestoru dosť.
Reply on: kvorka #11182:
Cez parkovisko Palackého nie som si osobne istý či by prešiel, tá ulica je úzka a keď ešte aj niektoré dlhšie autá vytŕčajú do cesty, a taktiež nie som si istý či vôbec tadiaľ môžu chodiť nákladné autá/autobusy lebo nikdy som tam nevidel zachádzať niečo čo má nad 3,5t 😃
Reply on: mathre #11177:
Pri B952 či Crossway a Citelise 12M teoreticky ešte by sa pekne otočil na tejto ceste s jedným cúvaním možno, ale stále platí, že je to nebezpečné a blokovanie premávky, a je to nezodpovedné ísť cez dve plné čiary, ak nedostal pokutu môže byť rád.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.