Reply on: 723.6 #8507:
pravidelnosť v tom je, jazdia vždy tie isté spoje, ak by si sa fórom pohrabal, niekde je to komplet aj vypísané a s drobnými zmenami to platí stále. Jazdia však len 4x Karosa B961E, piaty kĺbák CItelis 18M nejazdí. Či jazdia na tých najsprávnejších spojoch, to nech si každý spraví názor sám.Tak ako píše linka 10, sú isté špecifiká, kde za každú cenu prestup je chobotina, ale sú možnosti zlučovania liniek, veď napríklad linka 6 má až 4 konečné, takže samostatná linka sa v TN tvorí až v prípade odlišnej trasy.
Presne tak, linky 1 a 22 už boli zlúčené a bola to blbosť, druhá najväčšia hneď po tom, ako sa vymenili linky 8 a 18 tesne po miléniu.
Ak sa bavíme o racionálizícii MHD, tak potom predpokladajme, že už sú hotové všetky podjazdy a kruháče v TN (v súvislosti s modernizáciou trate 120), a linkové vedenie by bolo vhodné takto:
1 Juh II - Inovecká - žst - Pred poľom - Sihoť IV (výlučne kĺbaky, spojenie dvoch najkapacitnejších sídlisiek), nahrádza zrušenú linku 8 a 22 15/20/20. Vďaka podchodu zo žst je dostupná aj pre starú Sihoť)
2 zo Sihote II prejde podjazdom na Pred poľom a do Kubry, dokonalý preklad s linkou 24 na spoločnom úseku (spolu 20/30/30)
3 zrušená, na jej úkor predĺžené spoje linky 25 a posilnená linka 13
4 zrušená, školský spoj ako predĺžený spoj linky 28
5 bez zmeny trasy 30/30/60 (má aj sedlové spoje linky 15)
6 pre Kvetnú a Zlatovskú vytvoria spoje na odchode preklad s linkou 5, inak trasa bez zmeny 30/60/60
7 zrušená, jej spoje na linke 11, možnosť prestupu na Hasičskej na posilnenú linku 6 a 13
8 zrušená, nakoľko sa na jej úkor čiastočne posilnila linka 1 a 18
9 voľné číslo
10 voľné číslo
11 trasa bez zmeny, interval 30(20)/60/60, zahŕňa aj spoje liniek 7 a 17 na spoločných úsekoch
12 ak to je potrebné, zachovaný účelový spoj idúci však cez Nový most opačne než dosiaľ
13 trasa Záblatie - Zlatovce - Istebník - Old herold - žst (TRENS) 30/60/60, posilnenie na úkor linky 3
14 voľné číslo
15 linka prednostne pre špičkové spojenie Juh - Zlatovská, ide cez Nový most, 30/-/-
16 ak to bude potrebné, ostane ako účelový pár spojov, alebo sa zruší a jeden pár spojov linky 13 predĺži na Sihoť
17 zrušená, jej spoje na linke 11
18 trasa opäť po Soblahovskej, interval 30/60/60
19 zrušená, jej spoje sú čiastočne nahradené linkou 25 a 13
20 ostáva ako účelový pár spojov
21 Opatová - Sihoť - Hodžova (stojí pri podchode žst na Sihoti) - Električná - Juh II 60/120/120 (expres)
22 zrušená, nakoľko sa na jej úkor čiastočne posilnila linka 1
23 zrušená, na jej úkor posilnenie linky 28 s väčšou perspektívou
24 bez zmeny trasy, dokonalý preklad s linkou 2 (spolu 20/30/30)
25 trasa predĺžená z OC Laugaricio až do Zámostia cez Nový most (vybrané spoje: Záblatie - Zlatovce - Orechové)
26 voľné číslo
27 zrušená, jej spoje nahradené linkami 13 a 25
28 bez zmeny trasy, posilnenie aj o spoje linky 23 na 30/30/60
50 trasa zmenená tak, že zo Sihote cez podjazd smer Pred poľom a tak na žst, premávka 6 aj 7
Výsledok (bez účelových liniek 12,16,20):
Juh I: linky 5,11,18 jazdiace všetky pravidelne v špičke interval 10min, v sedle 12 min, cez víkend 20 min, čo je už pomerne atraktívne a pravidelné
Juh II: linky 1,15,21,25 v špičke s krásnym intervalom 7,5 min, v sedle 12 min, cez víkend 12-15 min
Juh III: linka 28 s pravidelným intervalom 30/30/60 celodenne
Sihoť I, II: linky 2,6,18,21,24,28 s intervalom 6,5/10-12/12
Sihoť III,IV: linky 1,6,18,21,24,28 s intervalom 5/7,5/8,5
Zlatovská linky: 5,6,15 s intervalom 10/20/30
Záblatie, Zlatovce, Istebník linky 13 a vybrané spoje 25, interval 30/60/60
Kubra linky 2,11: 15/20-30/30
Výsledkom je posilnenie spojov bez nutnosti ich navyšovania, pričom si jednotlivé časti viditeľne polepšili, spoje sa preložili a nočná linka obslúži o jedno sídlisko naviac bez zmeny km.
Čakám pripomienky ?
723.6
Paron ale kvôli tomu, že jeden spoj za hodinu končí trasu skôr zavádzať zvlášť linku, tak to môže iba amatér, ktorý nemá čo robiť, tak tlačí cestovné poriadky navyše. To by potom v takej Žiline mali z liniek 21, 22, 24, 26, 27, 29, 30 a 31 trojnásobok, lebo občas tieto linky končia v centre. A nehovorím ešte o prípadoch v MHD, kde napr. každý druhý spoj ide časť trasy zachádzkou alebo po inej ulici, to by sa v Trenčíne nedotlačili cestovných poriadkov zjavne. A ak nevie dopravca vyvesiť správne, aké spoje kam idú, tak to má objednávateľ kontrolovať a sádzať mu pokuty až zčerná! Ak teda nie je problém v občanoch, že im treba iba správne vyznačené odchody v CP a dopravca to nedokáže, resp. je neschopný totálne, tak potom je na objednávateľovi nech zrežíruje nápravu.