Ešte k tej kapacite:
Slovač keď vstúpi do autobusu a všetky miesta na sedenie sú plné, aj nejakí ľudia stoja - tak je to plný autobus. Normová kapacita je pre sólo cca 75 (podľa výrobcu) a maximálna kapacita je 120 (merané v BA, ale študentmi, keby že ľudia, tak menej...). U kĺbaku je normová cca 120-135 a maximálna 210-220.
Ono to u nás je podobné ako s pocitovou teplotou. Naučili sme sa na Slovensku to takto rešpektovať.
Slovač keď vstúpi do autobusu a všetky miesta na sedenie sú plné, aj nejakí ľudia stoja - tak je to plný autobus. Normová kapacita je pre sólo cca 75 (podľa výrobcu) a maximálna kapacita je 120 (merané v BA, ale študentmi, keby že ľudia, tak menej...). U kĺbaku je normová cca 120-135 a maximálna 210-220.
Ono to u nás je podobné ako s pocitovou teplotou. Naučili sme sa na Slovensku to takto rešpektovať.
Udiak
Z toho, čo som uviedol sú študenti (žiaci):
5-6 = 10
6-7 = 69
7-8 = 233 (142+54+37)
8-9 = 49
MHD musí byť intervalová, to by mal byť zákon (!). Vtedy má predpoklady pre rozvoj. Ak pri potrebe kapacity vzniká pretlak spôsobený jednou skupinou (študenti), musí sa to riešiť špeciálnou linkou ("školská", rozhodne nie "c"), ktorá keď cez prázdniny vypadne, tak tam nevzniká diera (sú mudrlanti, ktorí tam popri "c" vrazia aj "w", ale to je prímestská klasika, ktorú si hlavne SAD-ky užívajú). Seky 5/15/50 škodia rozumu, kopírujú archaicky nazbierané požiadavky a brzdia rozvoj, pretože ak niekto nenájde v čase 15-50 svoju potrebu, nikdy sa na MHD nepozrie.
A ešte k tej kapacite na 7-8 sú tam podľa uvedeného 4 spoje, čo je skoro 90 ľudí na spoj. Pre slovenskú klientelu platí kapacita AB 35-40/70-90, či sa to niekomu v rámci normy 4 á m2 páči, alebp nie. Preto by som to považoval pre Trenčín za výrazne povyživené a označil by som to za cestu do pekla. My sme tam mali aj dve školské linky a 3 klasické a 20 minút a bolo to na hrane.
Akčná skupina 1+3 síce údajne použila našu analýzu ale asi ju nechápala...