Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Inak v piatok som siel 18 na juh. Prejazd od Perly po Baumax bol 8 minut. Realne. Mal byt 3 minuty. Bolo by asi fakt dobre aby autobusy nechodili zbytocne cez semafory. Ved ked sa ludia ponahlaju a doprava v trencine je taka aka je. Alebo namontovat system, ktory som videl v Hamburgu. Tam ked sa blizi autobus k semaforom, automaticky semafor zmeni system tak, aby sa autobus dostal co najrychlejsie cez semafor. A potom zas funguju fotobunky, pustaju tam kde je najviac vozidiel. U nas su len fotobunky, ktore tam kde je najviac vozidiel zastavia premavku. Vid perla.
Reply on: kvorka #7164:
a aby sme boli komplet, z Juhu na Sihoť:
05: 15(18) 25(28) 30(8) 40(21)
06: 00(8) 15(8) 15(18) 25(28) 40(21) 45(8)
07: 00(8) 15(8) 15(18) 25(28) 30(8) - 45 minút medzera!!!
08: 15(8) 30(21) 40(28) 45(8) - polhodinová diera
09: 15(8) 15(18) 45(8) - dva spoje v jeden čas a 30 min nič
10: 15(8) 15(18) 40(28) 50(21) - dva v jeden čas, 25 min nič a zase 2 spoje za 10 min a 25 min nič
11: 15(8) 15(18) 40(28) 45(8) - dva v jeden čas, 25 min nič a zase 2 spoje za 5 min a 30 min nič
12: 15(8) 15(18) 40(28) 45(8) 50(21) - dva v jeden čas, 25 min nič a 3 spoje za 10 min a 25 min nič
13: 15(8) 15(18) 30(8) 45(8) - dva v jeden čas
14: 00(8) 15(8) 15(21) 25(28) 30(8) 45(8) 45(18) - najlepšie rozvrhnutá hodina, ale aj najviac spojov
15: 05(8) 25(28) 30(8) 45(18) 45(21) - dobre rozvrhnutá hodina
16: 00(8) 30(8) 40(28) 45(18) - pomerne dobre rozvrhnutá hodina, ale potom 30 min nič
17: 15(8) 40(28) 45(21) - dva spoje za 5 min a polhodinu nič
18: 15(8) 15(18) 40(28) - dva v jeden čas, 25 min nič a potom 35 min nič!
19: 15(8) 15(18) 45(21) - dva v jeden čas, 30 min nič a potom zase 30 min nič!
20: 15(8) 40(28) - keďže už nepremáva linka 18, dobre rozvrhnuté
21: 15(8) 40(28) - keďže už nepremáva linka 18, dobre rozvrhnuté
22: 10(21) 15(8) - z jednej konečnej dva spoje za 5 minút, zišlo by sa lepšie rozvrhnutie
Reply on: Udiak #7146:
pracovný deň zo Sihote IV
05: 19(21) 45(18) 55(28)
06: 03(8) 24(21) 33 (8) 45(18) 48(8) 55(28)
07: 18(8) 34(21) 35(8) 45(18) 48(8)
08: 03(8) 10(28) 48(8) - medzera 38 min
09: 18(8) 19(21) 45(18) 48(8) - dva spoje po sebe, polhodina nič, dva spoje po sebe, polhodina nič
10: 10(28) 18(8) 45(18) 48(8) - dva spoje po sebe, polhodina nič, dva spoje po sebe, polhodina nič
11: 10(28) 34(21) 45(18) 48(8) - trochu lepšie, ale zase dva spoje po sebe a polhodina nič
12: 10(28) 18(8) 45(18) 48(8) - dva spoje po sebe, polhodina nič, dva spoje po sebe, polhodina nič
13: 18(8) 33(8) 34(21) 40(28) 48(8)
14: 03(8) 15(18) 18(8) 33(8) 48(8) 55(28) 59(21)
15: 03(8) 15(18) 18(8) 33(8) 55(28)
16: 03(8) 04(21) 15(28) 29(21) 33(8) - poldohinová diera, predtým vláčiky spojov
17: 03(8) 10(28) 45(18) 48(8) - dva spoje po sebe, polhodina nič, dva spoje po sebe, polhodina nič
18: 10(28) 29(21) 45(18) 48(8) - trochu lepšie, ale zase dva spoje po sebe a polhodina nič
19: 48(8) - HODINA NIČ!!!
20: 10(28) 29(21) 48(8) - trochu lepšie
21: 10(28) 29(21) 45(18) 48(8) - trochu lepšie, ale na záver dva po sebe a potom HODINA NIČ
22: 48(8)
- linka 18 chodí úplne zle 3 min pred spojom linky 8. Naopak, linka 8 jazdí celkom vhodne, ale tam kde ide len raz alebo dva razy za hodinu, treba dopasovať iné linky. Ale tu je nesystémové riešenie pri linke 8 a 18 celý deň. Nehovoriac o tej hodine medzi šiestou a siedmou hodinou, to je hrôza.
Reply on: Juraj #7157:
Toto sme tu už mali, a aj tuším v BB sa rozhoduje týmto trendom a preto jazdia kĺbové autobusy do jednej prímestskej časti (dediny), hoci by boli potrebné inde. Mrzí ma, že sa zase zmeny odsunuli, ktovie čo prinesie druhý polrok, ale radšej nejdem ani dúfať. Myslím si, že mesto nemá presné údaje (možno sa mýlim) a preto pokiaľ to bude spôsobom od stola niekoho na MsÚ, nemusí to byť vôbec dobré. Ale uvidíme, nechcem byť zlým prorokom.
Reply on: mds #7161:
Presne tak. A ked do toho zaratame aj znizenie meskani, tak sa zvysila celkova presnost o 20%.
Reply on: Juraj #7157:
podľa mňa je to super vec... a v poslednom čase dosť využívaná Doporučená úprava odchodov, ktorá jednoducho a prehľadne spriemeruje jednotlivé časy odchodov na spojoch za určité obdobie... vďaka tomuto došlo k zníženiu skorších odchodov o 15%
Tak si to upresnil,ved kto ma pozna pochopil ze ide o automatove nabijanie:) a nie v autobuse...V Sobotu som si sam nabil kartu v automate pri oc Laugaricio,uznavam aj blocky z neho...Ty a Draxter ste zo sutaze vyradeny ? ale... ? ...
Reply on: Marek6283 #7158:
Marek este si zabudol ze tie listky musia byt z automatu 😉 Podla mna skvela sutaz. Som zvedavy kto vyhra 🙂
❓ ❗ Nova sutaz,tentokrat nie otazka ale podmienka: Kto mi ako prvy prinesie 5 kusov potvrdeni o nabiti financnej ciastky na TN dopravnu cipovu kartu,ziska odo mna bavlnene tricko s obrazkom(na hrudi) autobusu MHD TN na Trencianskom moste s Trencianskym hradom v pozadi! (velkost a farba tricka sa dohodne s vyhercom osobne),UPOZORNUJEM,ze tato sutaz s cenou,je len moja cisto sukromna aktivita!-a nema nic spolocne s firmou / ci mestom kde pracujem! Sancu ma kazdy autobusovy priaznivec!!! ❤
Reakcia na #7147 od Juraj:
"To je vždy vtedy, keď sa rôzne analýzy robia vyslovene od stola a nezohľadňujú sa miestne podmienky."
Draxter, toto si napisal prave Ty? A akym sposobom by sa analyzy mali podla teba robit? Ak mas realne fakty napriklad o pocte spojov za den na nejakej linke vykonanej napr. pred mesiacom, vidis inu alternativu ich vyhodotenia ako "od stola"?

Mas s presnym realnym cislom zistenym objektivnym technickym zariadenim a analyzovanym na odbornom certifikovanom pracovisku prist niekde na zastavku alebo do krcmy a niekoho sa opytat "myslite si, ze 14-teho aprila na tejto linke nebolo vykonanych 84 spojov?" A ked ti babicka na zastavke alebo stamgast pri pive povie, ze nie, ze ich bolo vykonanych len 79 alebo 52, budes to bez dokazu spochybnovat?

Alebo ked objektivna analyza vykonana objektivnymi technickymi prostriedkami vyhodnotena na PC
"za stolom" preukaze, ze od pondelka do piatku sa za 5 pracovnych dni prepravi zo Sihoti na Juh v spickovej hodine napriklad medzi 14-tou a 15-tou hodinou 748 cestujuich, ze ti studentka na zastavke alebo niekto iny na bowlingu vyvrati, ze ich bolo 752, lebo videl styroch, ktori isli na cierno a preto je zistene cislo nedoveryhodne?

Alebo ked objektivna analyza "za stolom" ukaze, ze pocas spickovej hodiny sa prepravi zo Sihoti na Juh 752 cestujucich, ako druhy v poradi je najsilnejsi smer je zo Zamostia na Juh s 523-timi cestujucimi, ze to mozes spochybnit len preto, ze tieto realne cisla boli analyzovane od stola? Ze su tieto cisla napriek realne zistenemu poctu predanych listkov a oznacenych dopravnych kariet nepravdive? Len preto, ze nejaky miestny poslanec alebo uradnik to bude spochybnovat a tvrdit, ze to nie je pravda, ze najviac spojov treba dat z Kubrice do Nozdrkoviec?

Ina vec je brat do uvahy ciastocne nazory na miestne podmienky nie pri analyze minuleho stavu, ale pri navrhu nejakych novych buducich rieseni. Ale samotne analyzy uz realne v minulosti vykonanych a fyzicky nezmenitelnych podkladovych technickych udajov by prave kvoli politickym a inym neodbornym zasahom nemali byt odborne analyzovane inak ako "od stola".
Reply on: Juraj #7155:
A musim neskromne doplnit aj sam seba. Nebyt niekolko nadsenych odbornikov z mojho kolektivu tu v nasej SADtn, ktori sa do tejto (z mojho pohladu 10-rocnej sice "historickej novinky"), uplne "zazrali" a nerobia to len za cislo na vyplatnej paske (jeden z nich je na tej fotke), ale z ich pohladu sa chytili historickej sance pohnut tunajsiu dopravu kus dopredu, stale by sme boli na urovni "mejkapovych" zmien.
Reply on: S499.1023 #7152:
Igor, poznas ma a vies, se mi je velmi tazko napisat, ze od roku 2002 "ma" predbehlo nielen Brno, ale dokonca aj Ukrajina... Ale tiez vies, ze dokopat do tohoto aj toto "trencianske" = "EM........cke riesenie" musim v tunajsej dobe a tunajsich pomeroch povazovat za svoj obrovsky uspech. (Inak by som nikdy nemal tu "odvahu" sa s tym na inych forach pochvalit...)
Reply on: Mike #7150:
1/ Zial nie hudba buducnosti, ale hudba minulosti. Toto, co tu s jednym dodavatelom este len zavadzame v roku 2012 som uz rutinne vyuzival na mojom predchadzajucom posobisku s inym dodavatelom uz v roku 2002... Naviac vtedy aj vratane technickych parametrov, ako spotreba, tlak oleja, napatie v elektrickej sustave (36 parametrov) atd... nepisem dalej, aby som sa zas nemusel rozculit...
2/ Ale aspon tato (z pohladu mojej minulej praxe) redukovana verzia uz konecne tu v Trencine nie je hudba minulosti, po 10-tich rokoch je to nielen pre mna uz aj v Trencine uz koncne realita! Dohodnite sa s Milanom na nejakej exkurzii, budete sa mat na co pozerat. Max 10 ludi kvoli priestoru, ak bude zaujemcov viacej, musime to urobit na viac krat.
3/ Brno nastupilo v tej dobe sice az po Ziline ale - ako to spravne z pohladu vyvoja ma byt - system zdokonalilo a rozsirilo o "stavanie dopravnej cesty v realnom case" (odbornici vedia, co tento terminus-technikus znamena) a medialne spristupnenie parcialnych prvkov pre verejnost cez webove rozhranie.
Reply on: S499.1023 #7152:
Krym tiež sledujem, len v čase keď som písal príspevok mal výpadok tak som to sem nechcel dávať že ak by nešiel dlhšie ?
Reply on: Mike #7150:
Alebo napríklad na Kryme ? :
http://krym-tr.com.ua/guest

Alebo napríklad u "nás":
http://poloha.vozu.cz/ (Toto je verejná verzia, kde vidieť len polohu hnacích vozidiel, my tam toho vidíme viac, rýchlost, rýchlostný profil, históriu, okamihy prekročenia hranice, spotrebu elektriny...)
Reply on: Juraj #7147:
Asi tak, veď keď pozrem staré foto, tak tie zastávky vždy boli vymaľované aspoň na 2 Ikarusy. Potom nebol problém zájsť a vyjsť znich. Nie ako to, čo je napr. na Hodžovej medzi autami.

To je vždy vtedy, keď sa rôzne analýzy robia vyslovene od stola a nezohľadňujú sa miestne podmienky.

Perfektná foto.
Reply on: Juraj #7149:
Ja viem, že je to hudba budúcnosti a v súčasnosti by to bolo pre bežných cestujúcich asi zbytočné, ale tá online poloha vozidiel je už niekde aj verejne prístupná, napr. v Brne:

http://www.sotoris.cz/
príp. na mape je to najlepšie tu
http://mhd.zolex.eu/
Jedna fotka mimo diskusiu. Takto vyzera nas dispecing, kde je mozne o.i. sledovat pohyb autobusov v realnom case, vyhodnocovat obsadenost, nadbiehania, meskania a kopu dalsich zaujimavych veci.
https://picasaweb.google.com/sadkatrencin/Dispecing_15maj2012#5743009356466299986
Reply on: draxter #7138:
A ked niekomu dojde aj to, ze aj cela trencianska MHD-cka, je problem pre ludi, ktori nie su miestni - posunieme sa o krok dopredu...
Reply on: draxter #7121:
Mas pravdu. Aj preto som ja toho nazoru, ze ak nemaju vymalovat vodorovne znacenie minimalne 5 m pred "oznacnikom" a 30 m za nim, nech rasej nemaluju nic, lebo nas oberaju o miesto.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.