Reply on: kvorka #6455:
no ibaže v PD to domrvili. Nieže sú všeobecne SADky lakomé na kúpu 18m autobusov, ale už dokonca je pre ne problém aj kúpiť klasický 12m autobus, viď. Prievidza. Ja som mal to šťastie, že som tam bol cez prázdniny vždy, ale raz som zažil pri ceste s L50 aj dobrú tlačenku v 10,5m SORke. Môžem povedať, že MHD ma tam milo prekvapila a veľmi sa mi tam páčilo v PD a Bojniciach, no tými 10,5m to teda dopravca zabil ?
kvorka
a) MHD pred 05:00 nepremáva vôbec,
b) okrem liniek 50 a 51 premávka MHD je 06:00-19:30
c) hlavné linky 3,10,11,40,44,90 boli výrazne obmedzené skoro ráno 04:00-06:30 a večer 19:30-22:30, takmer úplne.
Predhcádzalo tomu zdraženei cestovného (!), tomu predchádzal nákup nových vozidiel na CNG (!), a tomu predchádzalo vyradenie všetkých kĺbových vozidiel z MHD (!).
Záver: ľudia sa tlačia v 10,6m vozidlách v špičke, mimo nej šla MHD cenovo nahor hoci náklady na údržbu a PHM klesli (nové vozidlá sú CNG), teraz za výrazen obmedzil aj grafikon - pre koho potom MHD je, mesto sa asi zbláznilo a budú starosti s IAD. Dúfam, že TN si z toho vezme ponaučenie, a zmeny sa budú diať v prospech občanov, preferencia MHD na úkor IAD a nie presne naopak ako v PD: vyradenie kĺbových vozidiel, nákup nových kratších ako 12m, na CNG, potom paradoxne zdraženie cetovného a na záver ešte výrazná redukcia spojov. V PD vlastne večer a ráno krúžia už len dve linky 50 a 51, často s vozmi dĺžky 10,6m.