Reply on: kvorka #509:
tu asi ide o to, že mesto nechápe /nechce chápať/ že stačí linky posunúť a mali by sme toto:linka 2: 19:30 v "x"
linka 6: 19:19 v "x"
linka 8: 19:43 v "x"
linka18:19:52 v "x"
a o hodinu tiež:
20:19 - linka 6
20:30 - linka 2
20:43 - linka 8
a zase:
21:30 - linka 2
21:52 - linka 18
21:43 - linka 8
a znova:
22:15 - linka 6
22:25 - linka 21
22:30 - linka 2
22:52 - linka 18
22:43 - linka 8
kvorka
Odpoveď:
Zákon o cestnej doprave síce nezakladá monopol SAD-ky , ale mesto si nemohlo vybrať iného dopravcu, pretože žiadny iný dopravca o vydanie novej licencie nepožiadal. Hovoríme o hromadnej doprave vo verejnom záujme, tak ako ho určuje zákon o cestnej doprave. V minulosti bola vydaná jedna licencia na zmluvnú dopravu súkromnému dopravcovi, spoločnosti FERITOUR, ale tá si po zmene zákona vydanú licenciu neobnovila, resp. doteraz nepožiadala mesto o vydanie licencie na linku Trenčín - Tesco. Podľa uvedeného zákona na jednu linku nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty. Podľa nariadenia EHS, ktoré u nás zatiaľ neplatí, ale v Českej republike je už platné, v budúcnosti podľa tejto normy bude musieť byť vyhlásená na každú jednu linku verejná súťaž na dopravcu. Cestovný poriadok, prijatý na MHD, bol zostavený na základe štúdie Výskumného ústavu dopravy v Žiline. Grafikon bude začiatkom roka 2008 prehodnotený a na základe pripomienok občanov a zamestnávateľov, korí si svoje pripomienky uplatnia, aj upravený. Pokiaľ píšete o zbytočných linkách, všetky boli pridané na základe požiadaviek občanov.
-------------------------
odborníci, k tomuto sa prosím vyjadrite. Juraj, otázka na teba, na základe čoho mesto stále tvrdí že na jednu linku MHD nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty.Je to pravda?Lebo v BB to tak nie je.