Reply on: keune-br #518:
ja si tiez pamatam tie casy. na l. 1 jazdili 3 klbaky, l. 5-2, l. 8-1, l. 15-1, l. 17-1, l. 18-1, l. 22-2. to bolo este niekedy v roku 2003 tento stav. lenze musis si zobrat ze kedysi jazdilo MHD-ckou omnoho viac ludi, kolki teraz jazdia autom do prace? ja byvam tiez na Juhu a poznam autobusy ktore jazdia aj v spicke prazdne pretoze jazdia v nespravnych casoch. to je ten kamen urazu zly grafikon a nie ikarusy. tie ikarusy keby nasadia ver tomu zeby sa stale kazili avsak spoj by bol naplanovany pre klbove vozidlo a keby potom robil zalohu solo nezvladol by to. myslim ze takto je to lepsie. mozno ten jeden ikarus z l. 5 mohol byt nasadeny v spicke na l. 1/15. a MHD ide dolu vodou na celom Slovensku. to je trend kapitalizmu, kazdy pekne vlastnym autom a na ostatnych sa kasleme...v kazdom meste jazdilo kedysi viac klbakov a celkovo spojov, liniek nenajdes na Slovensku take mesto kde by neubudla od r. 1989 aspon stvrtina spojov...
kvorka
Odpoveď:
Zákon o cestnej doprave síce nezakladá monopol SAD-ky , ale mesto si nemohlo vybrať iného dopravcu, pretože žiadny iný dopravca o vydanie novej licencie nepožiadal. Hovoríme o hromadnej doprave vo verejnom záujme, tak ako ho určuje zákon o cestnej doprave. V minulosti bola vydaná jedna licencia na zmluvnú dopravu súkromnému dopravcovi, spoločnosti FERITOUR, ale tá si po zmene zákona vydanú licenciu neobnovila, resp. doteraz nepožiadala mesto o vydanie licencie na linku Trenčín - Tesco. Podľa uvedeného zákona na jednu linku nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty. Podľa nariadenia EHS, ktoré u nás zatiaľ neplatí, ale v Českej republike je už platné, v budúcnosti podľa tejto normy bude musieť byť vyhlásená na každú jednu linku verejná súťaž na dopravcu. Cestovný poriadok, prijatý na MHD, bol zostavený na základe štúdie Výskumného ústavu dopravy v Žiline. Grafikon bude začiatkom roka 2008 prehodnotený a na základe pripomienok občanov a zamestnávateľov, korí si svoje pripomienky uplatnia, aj upravený. Pokiaľ píšete o zbytočných linkách, všetky boli pridané na základe požiadaviek občanov.
-------------------------
odborníci, k tomuto sa prosím vyjadrite. Juraj, otázka na teba, na základe čoho mesto stále tvrdí že na jednu linku MHD nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty.Je to pravda?Lebo v BB to tak nie je.