Inak vzhľadom k tomu, že minulý rok bol videný Citelis 18M na linke 18 počas sviatku, je možné, že sa to zopakuje - výzva pre fotografov na zachytenie (budď 1.11. alebo 17.11).
Nefungujúce transparenty v MHD TN tento týždeň: #04 dnes doobedu na L21 - nesvieti zadný transparent #13 bočný dispplej nezobrazuje číslo, len spodný riadok #36,#41 nesvieti zadný transparent, u 41 neviem či vôbec ide #71 spodný riadok vpredu je občas nečitateľný, písmená sa prekrývajú
Takže túto stredu na spoji L28 (z odchodom zo Sihote IV 17:10) som zažil kontrolu CL tromi revízormi. Mali taký prívesok SAD. Takže po 10 rokoch ma neminula opäť kontrola ?
jasné,v MT ich je 15. Ako si som to započítal na tú ZA, keďže majú rovnaké EČ ?. A tiež nesmieme zabudnúť na MDS a jeden Citelis 12M v MHD PB. Inak jazdia ešte niekde? Hoci aj jeden kus?
tato tema nie je moja domena, ale ked sa uz bavime o vodicoch, tak potom dnesna ranna L19 - voz #06 - mladsi vodic (cislo nepoznam):
Takto nejako si predstavujem profesionalnu jazdu vodica MHD! Dynamicka, no zaroven plynula. Ziadne serkanie sa 30-tkou, no ani samovrazedny zavod, kde by osadka lietala zo strany na stranu. Skvely prehlad nielen o premavke ale aj situacii vo voze. Podaktori starsi kolegovia - nervaci berte si priklad...
Klobuk dole, viac takychto ludi za volantom nasich autobusov!
tiež som si všimol. Podľa mňa tam chýba istič proti otvoreniu. Ale kde sú z tyčí zvončeky?
Inak v BB dostali z EÚ 14 Citelisov 12M a 1 Citelis 10,5. Takže ďalšie mesto po PO,ZA,TN,BN,SN a BA (snáď som správne uviedol aj poradie v akom boli zavádzané), kde jazdia Citelisy. Kĺbové Citelisy 18M jazdia tuším len v 4 mestách: PO,ZA,TN a KE. Ešte v SN je Citybus 18M.
Dnešná jazda #71 bola dobrá. Všimol som si, že na plafóne sú šípky smerujúce k zvončeku (neviem síce načo). Akurát som si všimol, že ľavá polovica zadných dverí (pri pohľade zvnútra) je uvolnená a hrkoce.
dnes na tému najhorší vodič(pokiaľ by za toto mal byť naďalej vôbec vodičom MHD a nie traktora na družstve). Pred zastávkou Baumax vodič 5029 nielen že nezačal na spoji 19:45B (výslovne "zastavuje pri Baumaxe) zastavovať, a preto cestujúci musel použiť signalizáciu. Dvaja páni pri zadných dverách sa pritom postavili ešte pred kruháčom (zvyšok osazenstva sedel, bus poloprázdny). Vodič potom zastavil, začal otvárať dvere, pričom sa ani nestihli otvoriť keď ich začal zatvárať tak, že ledva prvý cestujúci vystúpil a druhého zatváralo do dverí. Nato cestujúci museli zakričať vodičovi a niekto aj zazvonil - už druhýkrát! Takýmto arogantným správaní - opakovaným, prečítajte si príspevok o L18 z cca 19. septembra a ešte aj predtým, došlo k porušeniu nielen zákona č. 168/1996 o cestnej doprave (porušenie povinnosti zastaviť na riadnej zastávke), ale došlo aj k ohrozeniu cestujúceho, ktorého dvere zacvikávali, čím boli porušené ustanovenia o bezpečnosti a ochrane pri práci. Týmto sa hlásim dobrovoľne ako svedok tejto udalosti v prípade, ak by dotyční cestujúci chceli v tejto veci niečo robiť. ?
no ono to bude asi tym, ze nasa SAD ma dvoch dodavatelov na tabule. Bud su original od vyroby, ako napr. na #01,alebo su dodavane od nejakeho vyrobcu z Polska. Inak neviem ci ste si vsimli, ale niektorym busom nejde vypnut tabula, ked pridu na konecnu...asi nejaka nova porucha v systeme, ale dost to myli ludi..
neviem ci ste si niekto vsimli ale od zaciatku tohto tyzdna "slavnostne" funguju uz aj vnutorne tabule v 02-05 a 21. Avsak trochu ma stve ze v kazdom buse ukazuju inak, v #42 ukazovalo napr. len uvodzovky a na niektorych crossoch (07,14,15) som si zasa vsimol ze v druhom riadku vonkajsich tabul ukazuje zastavky strasne nahusto nejaky divny format a vobec sa to neda citat, ti sikovnejsi vodici si dali dopredu ako doplnok aspon platovu tabulu. Dufam ze uz dokecne po !!!roku!!! sa daju doporiadku tie nezrovnalosti so svetelnymi tabulami
Dnes na tému super driver: víťazom za tento týždeň sa stáva vodič na #12 na L2, 17:30 zo Sihote IV smer Nozdrkovce. Jazda plynulá, primerane rýchla, žiadne plazenie sa alebo vytáčanie na nízkych prevodoch, radil pekne aj do vyšších, čím nielen šetrí voz ale aj má isto výbornú spotrebu. Šiel takmer na minútu presne, obchádzal diery, jednoducho ten mladý to s Crossom vie. Radosť s ním ísť, stál na každej zastávke bez zvonenia tak ako treba.
kvorka: ja viem ze s tym imhd nic nema len viem ze su tu ludia co na to odpovedat vedia a co s tym maju hadam aj dost
Valec: je sice pekne ze ta "pani" za okienkom nema dostatocne tychnicke znalosti, ale to je uplne nepodstatne ona by to mala vedet aspon odovodnit, to je problem si to nehat od niekoho aspon vysvetlit? alebo sa aspon spytat toho kto jej to nariadil ze ak sa ma spytaju preco tak nech viem odpovedat. to neni o tom ze ona ma vediet naprogramovat strojcek a keby sa pokazil si ho rozobral a vymenit si konkretnu suciastku na plosaku, to nieje nic na vedomosti ... ci chcel som tak vela?
ale ja do nikoho listom ani mailom nebijem, len sa pytam i ked teraz vyzeram ako nejaky "inteligent" co sa len stazuje na somariny . ja ju rad budem pouzivat aj s vedomim ze mi moze kedykolvek vypovedat, pretoze mi fungovala sedem rokov nevidim dovod aby mi nefungovala dalej, kludne im aj papier podpisem ze s tym suhlasim. ak mi prestane fungovat realne, nie na zaklade papieroveho obmedzenia potom velmi rad zaplatim za novu pretoze ju budem realne potrebovat.
VLK: Tebe dakujem za normlanu odpoved.
toto by si mal napisat este raz, vytlacit a dat jej to nech to moze odrapotavat
Tomu vsetkemu chapem co si napisal, ale ked je tu moznost ze ja ako zakaznik mozem tu kartu pouzivat kludne dalej na vlastne riziko preco mi ju nikto neumoznuje? ja ju tak rad pouzivat budem a ako som uz pisal ked mi karta skutocne dosluzi s kludom ochotne zaplatim za novu. ale je zaujimave ze som kartu pouzival 7 rokov cize uz minuli rok mala ta karta 6 rokov a bez problemov mi ju predlzili o dalsi rok ale zrazu v 7 roku uz je starsia ako 5 rokov a uz nechcu, ona sa zablokovala pretoze som mal polovicny este zo skoly a skoncil mi a jaksi nemal som cas si ist nic taketo vybavovat. cize preto je odstavena, to ze jej zrazu skoncila zivotnost to si "vymyslela" az ona. jej normalne skoncila platnost 31,08,2009 ako to byva na studentskych.
samozrejme ze viem ze zaruka nieje to iste co zivotnost ale proste som to uviedol ako priklad. ... tak to poviem inak si predstav ze prides po piatich rokoch s autom na prehliadku a vymenu oleja a auto stale funguje spolahlivo ako od novoty, ale v tom ti na servise zadru ze mu skoncila zivotnost ktoru im niekto urcil nariadenim ze auto naspat nedostanes a musis si kupit nove alebo choj peso ( resp. dostanes ho naspat ale nemozes do neho ani nasadnut, vobec ho pouzivat) chcel by som vidiet ako na to kto z vas zareaguje, ja viem ze je to dost prestreleny priklad, ale chcem len ukazat ze o co ide ....
"Je možné karty po životnosti predlžovať (napr. o ďalších 5 rokov) obvykle s tým, že držiteľ karty si je vedomý, že karta môže v ktoromkoľvek okamžiku prestať fungovať a nebude sa na ňu viazať žiaden druh reklamácie" --- velmi rad by som toto vyuzil a kludne podpisem papier aj pre nu aj pre seba ze nemam narok na nic ked sa nieco stane...
A ked mi teda skoncila ta ich papierova "zivotnost" tak nevidim dovod aby som platil za kartu za ktoru som uz raz zaplatil, hlavne ked vtedy o ziadnej 5r zivotnosti nebola ani rec. keby skoncila realna funkcnost karty berem ...
ale uz sa opakujem
dikes ze ste ma nezlincovali
čipová karta radu MIFARE má tak isto, ako všetka technika, obmedzenú životnosť. Výrobca udáva životnosť čipu na 100tis použití, čo sa nejakým priemerným koeficientom vyrátalo na reálnu životnosť 3-5 rokov pri pravidelnom používaní, ktoré sa samozrejme odlišuje od množstva aplikácií, pre ktoré sa karta používa (doprava, prístupový systém, dochádzka, strava, knižničný systém...). Rovnako ako banky, ktoré to zaviedli tiež od začiatku, začali dopravcovia pri vydávaní kariet nastavovať platnosť karty tak, aby bola nutná jej výmena po definovanom čase a predišlo sa tým problémom s kartami po životnosti (neúplné zápisy na kartu, chybné dáta, poškodenia pamäťových sektorov a pod., ktoré potom vedú k hromadným reklamáciám na nespoľahlivý systém). Je možné karty po životnosti predlžovať (napr. o ďalších 5 rokov) obvykle s tým, že držiteľ karty si je vedomý, že karta môže v ktoromkoľvek okamžiku prestať fungovať a nebude sa na ňu viazať žiaden druh reklamácie. Definícia, ako sa bude karta používať, či bude platiť 3 alebo 5 rokov, a či bude predlžovať platnosť karty alebo nie je na dopravcovi.
A jedna poznámka - záruka nie je to isté, životnosť. Prosím o naštudovanie rozdielov medzi týmito dvoma pojmami.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kamaquashy