Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: radob #224:
K prípojom - keďže kompetetní isto ani nevedia, kde aká linka kedy jazdí, pochyboval by som aj o tom, žeby zriadili prípoje k vlakom.
vraj trenčianska MHD je čím ďalej, tým viac závislá od dotácií...
ale pýtam sa, prečo?
MHD jazdí v trasách a podľa cestovných poriadkov, ktoré určuje mesto.
Tarify tak isto určuje mesto.
K tomu cestovnému poriadku: Prečo MHD v Trenčíne má veľký problém skoordinovať svoj cestovný poriadok so železnicou? Železničný cest. poriadok sa mení raz ročne plus dvakrát za rok sa vydávajú zmeny (cca k začiatku marca a k začiatku júna). Hlavne vo večerných hodinách (približne po 20:00 hod). je priveľa prípadov, kedy busy MHD odídu 2-3 minúty pred pravidelným príchodom rýchlikov od Blavy či Košíc, a ďalšie idú tak za hodinu. Ani večerný IC vlak z Košíc nemá vyhovujúce spoje MHD.
Prečo neexistuje v Trenčíne predplatný časový cestovný lístok (napr. mesačný) na neobmedzený (alebo prinajhoršom aspoň na obmedzený) počet jázd, ktorý mohol platiť napríklad aj na prímestských autobusových linkách v obvode zastávok MHD? Prečo v TN nemáme prestupný časový tarif? Takto by sa MHD stala pre mnohých obyvateľov mesta atraktívnejšou, čím by mestský rozpočet ušetril na rozširovaní a údržbe komunikácií, budovaní parkovacích miest.
Potom niet sa čomu diviť, že mesto musí nalievať do MHD čím ďalej, tým viac peňazí. Prečo? Na základe neprestupného tarifu v TN jazdí priveľa rôznych liniek MHD, avšak s predlhými intervalmi. Pre cestujúceho by bolo výhodnejšie prestupovať, ak by mal vyšší počet spojov počas dňa a ak by ho to stálo toľko isto, čo pri priamom spoji. A dopravca by ušetril, pretože by nemuseli za sebou jazdiť napr. tretinu trasy poloprázdne autobusy rôznych liniek.
Otázok príliš veľa. Veľmi sa teším na odpoveď, no bojím sa, že odporníci z trenčianskej samosprávy, problém budú schopní vyriešiť maximálne tak obmedzovaní spojov a zdražovaním cestovného.
Reply on: milan005 #219:
Môžeš si byť istý, že práve tarifu by som zo Žiliny ku vám (ani nikde inde) neexportoval.

Re #221 milan005: Ad čierny pasažieri: Myslíš si, že vodič v čase špičiek počas vydávania lístkov a práce s peniazmi ešte stíha sledovať všetky dvere, či sa mu v dave vystupujúcich niekto náhodou nevotrie do vozidla? No dosť o tom pochybujem. Ako aj o tom, že by niekto z cestujúcich proti takémuto čiernemu pasažierovi v dnešnej dobe zakročil.
Reply on: milan005 #219:
Sú na svete aj iné mestá ako Žilina na branie si príkladu v tarife ? . Valec akiste myslel normálny tzv. mesačník, aký býval aj v Trenčíne.
Reply on: Solider #220:
mozno mas pravdu ale na 100% by tym SADka mala stratu kvoli ciernym pasazierom a pod, tym padom aj cestujuci vo zvysenom cestovnom. myslim ze to je posledny akutny problem nasej MHD. narazam na vacsie napr. konkretne dnes zly preklad spojov od Gymnazia smer Juh I. v dopoludnajsom sedle:
napr. 11:07(l.17) 09(l.5) 52(l.11) 59(l.18) a dalsiu hodinu znova a zaroven doplnam ze l. 11 zvykne niekedy meskat a l. 17 ist o nieco skor takze tie vozidla idu v jednej šóre a potom 45minut nic. stavim sa ze teraz zrusia l. 17 v doobednajsich hodinach pretoze ju oznacia za stratovu, nevytazenu. ano, pretoze jazdi v nespravnom case. navrhoval by som ju posunut zo stanice o 20minut neskor, myslim ze by sa to dalo spravit pri dobrej voli. hned by to bolo lepsie 11: 09 27 52 59 zaroven by sa spravil fajn preklad s l. 11, ktory je momentalne nulovy.
Reply on: milan005 #219:
Ale prečo robiť krok dozadu, keď sa dá urobiť krok dopredu? Povedz mi, v ktorom veľkomeste, ak chceme ísť po vzore veľkomiest, si kupujú lístok u vodiča. Vieš ty vôbec, o koľko sa cesta linkou skráti, keď vodič nebude musieť furt vydávať peniaze (a najmä počas špičky)?
Reply on: Valec #218:
no a ta zlava nieje 2sk...moze to byt az 8 sk ked si zoberies napr. ziaka strednej skoly ktory by nemal dopravnu kartu plati cely listok 12sk ale ak si zakupi kartu za 200/250sk (nevim kolko momentalne stoji) tak zaplati len 4sk za jednu cetu a myslim ze to je velky rozdiel. a s tou zlavou pred konecnou som to nemyslel celkom tak akoze pre linku ale pre istu trasu napr. Kubra->Kubrica Zimny stadion->Opatovska, VUO Zlatovce->Záblatie. myslim ze by na tom ziskala aj SADka aj cestujuci, pretoze takto radsej prejdu peso. no a trnava to je pripad sam o sebe viem ☺ ty si myslel nejaky taky tarifny system ako je v Ziline s tymi predplatnymi kartami na urc. pocet ciest a zaroven aj urcite obdobie. prepac ale mne osobne sa to zda pre TN zbytocne komplikované a priklanam sa radsej k systemu co mame
Reply on: draxter #216:
Ale on sa pýtal na časové predplatné lístky, teda celodenné, mesačné, štvrťročné.... Takáto tarifná ponuka zaujme cestujúcich ďaleko viac, ako nejaká zľava 2 Sk na určitý (pre každú linku iný) počet zastávok pred konečnou.

Mimochodom, pri nástupe prednými dverami síce treba revízorov (ale tí by mali byť aj teraz) ale o to menej vodičov, keďže nebude treba dlho stáť na zastávkach a obeh vozidiel sa zrýchli.

Jo, a s Trnavou by som sa zrovna neporovnával. ?
mozno vas nastvem ale myslim si, ze v Trencine zatial nieje potrebne a myslim ani nebude zavadzat casove listky a nastup vsetkymi dverami, su vacsie mesta kde funguje nastup prednymi dverami (Trnava, Martin a okrem ineho zrejme aj BB a v Nitre naozaj neviem ako to maju ? ) ale boli by to dalsie zbytocne problemy s ciernymi pasaziermi a platit dalsie prac. sily=revizorov. radsej by som zvysil cenu cest. listka bez karty, lebo stale vela ludi takto chodi a spomaluje to vodica. ludi by to donutilo kupit si kartu. a dalsia vec co by mozno zlepsila sluzby MHD co sa tyka tarify by bolo keby napr z poslednych 5 zastavok odpocitalo cestujucemu z karty namiesto 8 iba 6sk. alebo po pripadnom zvysovani cestovneho aspon tie 2sk zlava. linky by chodili vytazenejsie aj v zavere svojej trasy. ale nedaval by som to na kazdej linke rovnako 5 zastavok. ale napr. l. 7 a 11 od Kubrej, namestia alebo na l. č. 2 pokial ide do nozdrkoviec od Perly a pokial len po Biskupice od nemocnice. a nikto by si s tym nemusel lamat hlavu proste ako nahle by vodic prehodil na palubnom pocitaci zastavku Legionarska, rest. uz by cestujucim odpocitavalo so zlavou. mozno je to hlupost ale malo by to vyhody a cestovne sa zrejme zvysovat bude, to nam je vsetkym jasne...
Reply on: Solider #213:
neviem síce k čomu bola tvoja poznámka, ale o časových lístkoch sa v TN zatiaľ neuvažuje. Lístky sa dajú kúpiť len u vodiča, žiadne automaty ani stánky ich nepredávajú, lebo sú neprestupné na jednu jazdu.
Reply on: trepko #214:
Nic nove pod slnkom, ziadne "mozno", pozri si prispevky #92, #109, #110.
Po nedávnaom rozhovore s jedným vodičom mi bol potvrdený príchod štyroch Citelisov do konca roka. Aj keď je pravda, že on tam dosť využíval slovíčko "možno". Ale to že jeden z toho bude kĺb som nevedel. Musím priznať že ma to príjemne prekvapilo.
Reply on: draxter #212:
S postupným príchodom nových autobusov sa nepredpokladá zavedenie časových predplatných lístkov? Čiže lístky sa budú dať kúpiť v automate a v stánku a v autobuse budú označovače, pre neznalých 🙂
Bude to Citelis 18M a 3x Citelis 12M. To je len chyba...inak by to bol už jazdený bus 🙂 a už sa tešme na nový číselnú radu, pretože "krátke" budú 02,03,04 a kĺbik asi /tipume teda/
a) 11
b) 21
c) 0x

Ja tipujem 21, lebo hádam /časom/ krátke obsadia 09,10,11... ?
zdravim pani,
v trencine fungujem cca 2roky a ako si tak letmo citam toto forum, mam teda stastie, co sa tyka MHD ?
ja som zazil v podstate uz len konciace obdobie "slavnych" Ikarusov v TN. Ale "uzil" som si ich dost v inych mestach...
Podla tohto fora SAD TN kupovala nove autobusy asi fakt len velmi poriedko, kedze ten autobus je zo zlina, ten z ostravy, iny z prahy, kladna, bratislavy...fakt dost dobre ?
podla tolkych druhov lakovania sa im ani neunuvalo prelakovat na jednotny "trenciansky" typ laku tie pre ine mesta uz vyradene autobusy. V Trencine sa asi vytesovali, ze maju na com prevadzkovat linky....
To ani nehovorim, ked sa mestska karosa trmaca extremnou 40km/h napr. na primestskej linke ilava-trencin.
Kupou tolkych autobusov naraz sa stal neuveritelny obrat.
Len tak dalej,pozitivne veci urcite neostanu neocenene. Ale pamatam aky booom bol pri sprevadzkovani noveho nizkopodlazneho autobusu. To plati mozno pre tych, ktori zili, ziju a chcu zit len v trencine a nevidia/nechcu vidiet, ze v inych mestach sa taketo autobusy davno bezne pouzivaju
Reply on: Solider #209:
Novinári to zas poka..li. Kĺbová Karosa to totiž nemôže byť hneď z dvoch dôvodov:
1. Typ B 961 sa už vyše roka nevyrába.
2. A ani Karosa už nie je Karosou ale Ivecom Czech republic.

Jedine, že by sa už nejaký chytrák našiel a začal (hoc aj licenčne) začal Karosy vyrábať. ?
Z článku na trencin.sk:
"SAD, a.s., Trenčín bude naďalej pokračovať vo výmene autobusov. Tento rok pribudnú štyri, z toho tri nízkopodlažné Citellisy a jedna kĺbová Karosa"

Ten kĺbak nebude Citelis, alebo novinári zase potrebujú byť premúdrelí?
V súčasnosti mi najviac v MHD prekáža, že linka č.18 ide väčšinu dňa len 3 minúty pred linkou č.8. Keďže ideu obe na Juh, je to dosť zbytočné. Radšej by som kompetentným poukázal na intervalovosť Sihoť - Juh po 18-tej hodine v "x". Keď sa to dalo pekne urobiť v "a", prečo v "x" je taká diera? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.