Ak by sa v kocúrkove ,,nedaroval,, majetok kamarátom a iným spriaznencom, mohla byť vybudovaná odpočinková zóna pre busy a aj pánov šoférov presne tam, kde sa mestský pozemok vyparil.
Myslíš, že to bude akože "zo smeru Kubrá, zastávka A" pre MHD i RAL? Pochybujem. Nie je to tak ani v ZA, BB, kde IDS majú. A potom, spoje od Hasičskej, zastávka B s tie už krúžiť musia tak či tak.
Ak sú spoje PAL končiace v Trenčíne de facto MHD za rovnakých podmienok a tarify, nemajú čo byť oddelené a stáť inde, než MHD. To je dezintegrácia totálna.
Je to zle, ale to kolečko nechce nikto ani pre PAL. A asi sa zhodneme, že toto riešenie je polovicate i voči nim, lebo končiace spoje od Hasičskej ho robiť budú.
Určite súhlasím s tým, že návrh stanice je zlý. Na malý priestor je natlačených toľko nástupišť PAL, že keď sa prejde z 10,6 metrových Crosswayov na čosi väčšie (úplne stačí štandardný 12-metrový voz), trčiacimi zadkami sa vzájomne zablokujú. Toto zlé rozvrhnutie priestoru úplne zaklincoval spiatočnícky ODI, ktorý trval na zmene prednosti v jazde do tej podoby, že bus MHD bude dávať pri prejazde stanicou prednosť dvakrát.
Ale dovolím si tvrdiť, že ak by spoje PAL končiace v meste robili "kolečko", bol by si prvý, čo by kričal, aká je to dezintegrácia. Ak už v súčasnosti jazdia z AS spoje končiace v rámci mesta za mestskú tarifu a v horizonte blízkych rokov sa doprava v rámci TSK a ŽSK bude konečne integrovať, neexistuje jediný dôvod, prečo by spoje PAL mali stáť inde ako na nástupištiach MHD...
Ale rozdiel je, že toto sa predsa DOHODLO s investorom. Tu nemôžeš povedať, že to štát a chudák mesto. Tu proste kecy o tom, že stanica je brána do mesta, šli za Rybníčka úplne hore komínom. A tu máme výsledok.
Návrh Trenčianskej autobusovej stanice je katastrofálny. Dopravne nezvládnutý, prevedenie je drevotrieska a za toto chce ešte niekto zatlieskať. Na Slovensku sú ale zbabrané projekty stavieb úplne normálne. Diaľnice bez dôležitých zjazdov, kruhové objazdy so sklonom, že každý kamión sa bojí že sa vyvalí, železničná stanica v dedine za poľom a najväčšie peniaze sa lejú do úsekov a zastávok kde sa nepočíta so zastávkovými vlakmi. Je to tak, Vitajte na Slovensku.
Nie celkom je možné s týmto súhlasiť. Pánom situácie je vždy občan, obyvateľ kocúrkova. Už mám v zbierke 194 papŕč dolných, priatelia iba otvárajú ústa a tešia sa na ďalšie. A o tých rukách sa tu predsa hovorí. To kto ich slobodne a vážne dvíha na riadnych, či mimoriadnych zasadnutiach? Je to práve prejav demokracie v spojení občan-poslanec- primátor. A samozrejme potom výkonný orgán Mestský úrad. A o tom to je.
Zial neda mi len suhlasit, stanicu zas projektoval klobaskovy inžinier "ze" Skalice. Presne uz dnes vidim lave odbocenie okolo rotundy a davanie prednosti nekonecnej kolone aut od dubnice co si skracuju cestu, nasledne znova pripojenie a davanie prednosti z toho isteho smeru.... Ale ano mozno len ja som nestudoval slovensky oxford aby som tomu chapal. Ale zdravý, uz vobec nie sedliacky rozum sa dnes nenosi. Viva sidlisko pri stanici, vid zmena UP v merine a na stanici na terajšom PAL nastupisku. Hold Džordžik nam zase raz ukaze kto je panom situacie, zial obcan ani mesto to nebude.... Viva slovakia... Ps: posledný nech zhasne
toto sa pripomienkovalo viac krat ak sa nemylim(aj ja osobne som to pripomienkoval) - odpoved myslim bola, ze bude vypracovany novy Prevadzkovy poriadok stanice s ktorym je kazdy navstevnik povinny sa oboznamit a budu tam zabradlia, aby bola aj fyzicka prekazka. Nechcem byt skepticky, ale viaceri uz vedia ako to dopadne a ako taky clovek beziac z MHDcky na vlak(lebo sak autobus stal v kolone v zapchatom meste) sa bude pozerat vokol seba ked bude prechadzat cez celu stanicu...
Ono sa sice nemylis, ale ten autobus bude musiet prejst " vnutrom stanice " aby nasledne vysiel von. Na papieri to moze vyzerat pekne, problem nastava v pripade meskania autobusov - krasny priklad bol vidiet v Brne na stanici U hotelu Grand, kde v pripade stretnutia viacerych vozov nebolo mozne prejst na nastupistia 3 a viac. Takyto problem Trencin nemal, podla mna sa zbytocne vyrobil problem ktory tu nebol. Z pohladu cestujuceho to nieje nic katastrofalne, zazije to mozno raz za mesiac, no z pohladu vodica zazivajuc toto par krat do tyzdna sa jedna o zbytocnu pridanu zataz.
A divím sa, že to je takto. Toľko kolíznych možností teraz bude, vieme ako ľudia budú prebehovať. V roku 1945 keď sa otvorila stanica mali viac rozumu než teraz.
Presne tak. MHD mala stáť rovnako ako teraz pri budove stanice. Cieľom je čo? Kšefty. Pozemok, ktorý súčasné vedenie mesta "darovalo" investorovi, hoci sa úspešne súdilo. A toto je tiež jeden z dôvodov, aby sa prestal Rybníček hrať na férového. A aj všetci, čo hlasovali za tento prevod.
Tak ale stále vodič by nemal ísť do zákazu vjazdu. Transdev tiež hovorí že kvôli nehode na križovatke. Ale podľá mňa stále autobus by nemal ísť v protismere v zákaze vjazdu
Časť terajších nástupíšť regionálnej dopravy pri Železničnej ulici bude parkovisko pre autobusy a taxi. Ale nepredpokladám, že sa tak využije celá terajšia plocha regionálnej časti, čo bude na tom zvyšku, netuším.
Projekt samotný je OK, horšie vnímam polohy jednotlivých zastávok.
Čiže najmenej využívaná diaľková hneď vedľa železnice,
trocha ďalej viac využívaná regionálna
a najďalej od železnice tá najvyťaženejšia MHD.
Asi aby sa maximalizovalo riziko stretu peších s autobusmi.
A je dosť možné, že sa nájde nejaký polovodič, čo na modrom autobuse prifrčí od Trenčianskej Teplej po Železničnej, cestujúcich vyhodí na nikách pre MHD a bude frčať ďalej na Hasičskú. Aby sa vyhol odbáčaniu na výstupištia regionálnej dopravy v strede a mohol trocha blokovať MHD...
kvorka