Tak máme za sebou skoro 3 mesiace nového linkovania. Vidím problém v tom, že prestupy nefungujú, lebo dopravná situácia v meste je viac než zlá a nič (ani na papieri) som k tomu na meste nevidel.
Chýba jednoznačne linka 6 po 16:00 a aj cez víkend. Slabá je aj linka 2, večne tam vidno len hŕstku ľudí.
Rád by som vedel, ako si stoja nočáky, pretože v piatky sa nebojím, to som videl že to ujde, ale čo cez týždeň či v nedeľu?
Tiež linka 4, ktorej sa urezala celá Sihoť III a IV, nejazdí do Opatovej vždy dosť využitá.
23 striedavo oblačno, tam je ten efekt kopcovitého Juhu prítomný.
Sklamala 7, ale určite by dve nové zastávky na jej trase pri objektoch, ktoré cestujúcich generujú, pomohli.
Katastrofa je ráno dostať sa spoza mostov do centra. Tie meškania sú riadne. Stíha to teda ten školský spoj do Kubrej?
PS: kedy sa konečne má spraviť miesto parkovacích miest ten jazdný pruh na Kniežaťa Pribinu
V TN? Ťažko MHD gratisz treba len vyberať a vybrať, parkovné ide hore, základné cestovné v MHD išlo hore o 150%. Ale kde to vidno? Nikde! Cesty katastrofa, zastávky nové nepribúda ju, rekonštrukcie starých pomaly, el.tabule tu mal SADTN už pred 10 rokmi, teraz nie sú žiadne a mesto ich neosadilo dodnes. Bus pruhy nikde, prednosť MHD okrem Braneckého (tam je vlastne zákaz mimo MHD v jednom smere) tiež nikde (a tá tam bola už za Žišku).
Tam bol zaujímavý vývoj, a asi to dopadlo nie úplne ideálne. Zmeny dopravcov, zmeny dopravnej politiky a napokon toto. Zdarma to asi je práve preto, ako to vyzerá.
Tu musim suhlasit s S499.1023 - a sice ze MHD zadarmo sa vacsinou zakryvaju ine problemy a paradoxne vedu ku zhorseniu celeho systemu. K tebou spominanym destinaciam(okrem Pezinka, tam som sa sice tiez viezol, ale skorej zo srandy nez z potreby) sa mozem vyjadrit k nasledovnym :
1.) Tallin - MHD je sice prepracovana, ale v krajine, kde migracne saldo atakovalo takmer 6 ciferne cislo, to nieje len tak ze sadnes a ides(alebo aspon nebolo, mozno sa to zmenilo). Musis mat trvaly pobyt v meste co samozrejme teba realne aj financne nieco stoji.
2.) Dunquerke - planeta opic a to doslova. Kedysi vyludnene mesto s "dzunglou" na jeho okraji a ludia sa bali vyjst von(v podstate obdobne ako Calais). Opustene budovy a hoteli, bal som sa ist vobec pozriet atlanticky val. Tuto to ale malo uspech, potrebovali nastartovat spolocensky a kulturny zivot, navstevnost mesta a celkovo tu makroekonomiku znova nakopnut. Dlhsie som tam nebol, ale co tak pocuvam a citam, dari sa im a ja im drzim palce.
7.) Luxembursko, krajina velkosti Pezinka s HDP americkeho kontinentu. Tam aj keby zaviedli letecku dopravu zadarmo a hned by sa ludia scvokli, moc by ich to nebolelo.
Toto su len realne moje skusenosti ktore mam
Na tuto temu ti odporucam precitat si bakalarsku pracu : Zkušenosti s bezplatnou hromadnou dopravou od Davida Marcina, katedra ekonomia odbor Ekonomia
Preto sa predsa spytujem . Ďakujem pekne za uznanie . Keď ma ty posielaš onam, môžeš si zas ty ísť nakuknuť podľa Startitupu zo dňa 07.júna 2023 o 17:54 tu
1. Tallinn, Estónsko: Od roku 2013 môžu obyvatelia Tallinu využívať bezplatnú verejnú dopravu vrátane autobusov, električiek a trolejbusov.
2. Dunkirk, Francúzsko: V roku 2018 Dunkirk zaviedol bezplatnú verejnú dopravu, vďaka čomu je dostupná pre všetkých obyvateľov a návštevníkov.
3. Aosta, Taliansko: Aosta, ktorá sa nachádza v regióne Aosta Valley, ponúka bezplatnú verejnú dopravu obyvateľom aj turistom.
4. Aubagne, Francúzsko: Toto mesto v južnom Francúzsku zaviedlo v roku 2009 bezplatnú verejnú dopravu zahŕňajúcu autobusy a systém ľahkých železníc.
5. Leverkusen, Nemecko: Leverkusen, mesto v Severnom Porýní-Vestfálsku v Nemecku, poskytuje od roku 2012 bezplatnú verejnú dopravu v rámci svojich hraníc.
6. Ostrov Ile-de-France, Francúzsko: Ostrov Ile-de-France, ktorého súčasťou je aj Paríž, zaviedol v roku 2020 bezplatnú verejnú dopravu pre deti do 11 rokov.
7. Luxembursko: Celá krajina Luxembursko ponúka bezplatnú verejnú dopravu pre všetkých obyvateľov a návštevníkov.
Sadni si na vlak, urob si poldenny vylet do Pezinka, pozri si na vlastne oci ako tamojsia parodia na MHD vyzera a potom si sam odpovedz, ci o nieco podobne v TN stojis, ty vizionar.
Cestovné "zadarmo" v prvom rade nie je zadarmo. Niekto to musí zaplatiť. Cestovné "zadarmo" v druhom rade vyvoláva rezignáciu na akúkoľvek kvalitu ("čo by ste ešte chceli, veď je to zadarmo"). Cestovné "zadarmo" v treťom rade takmer žiadnych nových cestujúcich do verejnej dopravy neprivedie. Akurát spôsobí výpadok príjmov. To sa preukázalo všade, kde sa to zaviedlo. Tí, čo dovtedy platili, jazdia "zadarmo" o to viac, čiže sa to financuje inými kanálmi, väčším prerozdeľovaním. Tí, čo nejazdili VHD, majú ešte menšiu motiváciu VHD používať, keďže je preplnená zadarmistami. Cestovné by malo byť vždy hradené koncovými užívateľmi v nejakej nie úplne symbolickej miere. Ako minimum sa v praxi ukázalo cca. 25% skutočných nákladov.
Treba rovno povedať, že bezplatná MHD pri odstavenom moste by bol len populistický krok, aby sa mohlo povedať, že štát/mesto robí pre obyvateľov niečo navyše.
Fakt neviem, ako by si obmedzil tok nových áut v základnej výbave za 12.600 € alebo jazdeniek v cene 1.900 €. S tou čipovou kartou s nahratým ročným predplatným za 182,50 toho odjazdíš určite viac, než s desaťnásobne drahšou škodovkou s "nestočenými" 300000 kilometrami.
Správa z tlače
Miroslava Pavlíková zo Štandardu dnes píše vo svojom článku o obyvateľoch mesta Pezinok , ktorí od 1. januára 2025 majú mestskú autobusovú dopravu zadarmo.
Je to aj jedna z mojich vízií pre kocúrkovo, ale neviem názory tu diskutujúcich na túto tému. Okrem papŕč dolu sa hádam dozviem / me/ , čo si o tomto skúsení diskutéri myslia.
Prepáč, že až teraz som si všimol, ako si doplnil vozový park našej MHD o komplet Ikarusy. Úžasné, toto nemá nik takto. Ešte keby sa ti podarili karosy.
Len neviem, ako sú urobené ani súčasne, no doobeda moc nejazdia čo si všímam. Ale hádam nekončí žiadny 15:30 ako bývalo. Prvé odstavovanie by malo byť až okolo 18-tej.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023