Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mládenci, ako najstarši i keď nie najmúdrejší vás vyzývam na DOPRAVNÝ zmier!!! Dnes som čakal na svetelnej križovatke pri Elizabeth v smere na Hasičskú a zrazu klop klop na predné dvere, tri blondýnky, že otvoríte nám? No oranžová nabiehala a ja fičal ....ale nie len sranda bola. Ako prvý sa začínajú búriť kubričania a idú spísať petíciu aby 11 zostala ako je, tu dochádza na moje slová, neviem či som ich vravel Dop. na Pov. alebo kolegom na MSÚ ,ale oni jazdia 11kou do TOSky k lekárom, Billa, Max a Kauf a aut. stanica, nejaká Sihoť .no jedno dievča to chváli zase aby som bol spravodlivý, lebo praxuje v Magnuse. Oni už v minulosti doplatili na zrušenú 7 , musia prestupovať za mosty a aj do Lauga ale to beriem, ale na takúto blízku vzdialenosť im to neberte!!! Kým je čas treba to skrátka vyladiť...potom to bude práca navyše v nervoch....Ved 4ka pôjde aj cez Sihoť.... tak na čo dve identické linky....toľko,ja , odpisovať mi netreba...už rezignujem po tomto...ale postupne sa moje obavy napĺňajú....Skúste ale ozaj v kľude popremýšlať a bola by vyriešená aj Saratovská so stanicou...tie 1 nahanáť i keď to niekto chce ...tak tam skôr dať 8 ktorá bude 12m a nebude mať také problémy na JUHu 1 ale nie všetky spoje !!!! A zase komplikated , viem,uznávam.... 😅 A najsilnejšia dedina Prejazd, kam idú všetky autobusy musí byť, veď aj umyvárku treba...samoška že nie cez fíkend!!! 😁 😋 😛 Kedysi mi starší kolegovia vraveli, Marek ,nepíš tam, nájdi si radšej frajerku, no , poradil by som aj vám,ale asi by ste robili esšte väčšie hovadiny ako aj ja...tak nič! 🙄 🙃
Reply on: draxter #13843:
Vyprosím si takýto štýl komunikácie a obviňovanie z toho, že za mestské peniaze ideme autobusy prevážať hore-dolu po meste naprázdno na prejazdoch. Nepoznám mesto, ktoré by širokej verejnosti sprístupňovalo obehy vozidiel. Objednávateľ ich pochopiteľne mať bude, nakoľko si nás zazmluvnil aj na konštrukciu obehov.

Hoci necítim potrebu zdieľať obehy vozidiel verejne, tak na margo prejazdov - v režime "a - voľný deň" tam je tam presne 5 prejazdov, pričom 4 x 2 kilometre a 1 x 2,8 kilometra, tj. 2 obojsmerné prejazdy Saratovská - Gen. Svobodu a jeden večerný prejazd zo Sihote IV na AS. Tak mi tu nerozprávaj, že ideme mrhať kilometre na vozenie sa naprázdno. My potrebujeme za čo najmenej peňazí vyjazdiť čo najviac linkových kilometrov a išli by sme sami proti sebe, keby sme to robili inak.
Reply on: Viko #13834:
Však to je doplnková služba. A platí ju cestujúci. Preto je drahšia.
Reply on: milan007 #13845:
Verím, že pán Mičega toto nedovolí, je kopec argumentov, aby moje 4 zmeny v tarife prešli. Neboj nič.
Reply on: draxter #13843:
Si to trafil, páni sú neomylní. Idú si svoje a peniaze cestujúcich ich nezaujímajú. Veď uvidíme, aký tlak poslanci znesú. Už sa to veľmi preberá.
Reply on: Vladimír #13835:
Ftipálek.lebo platba v hotovosti u vodiča nemá byť doplnková....🤔
Reply on: TomoSK #13838:
Z tých hlúpostí v návrhu mám pocit, že som to trafil. Vy sa tam idete hrať na jedinú pravdu a spôsob diskusie tomu len nasvedčuje.
Reply on: Vladimír #13835:
Takze zrazu pozeráme na maržu operátora. Ale na zdieľanie cestujúceho sa kašle, hoci sa na druhú stranu tlačí na iné formy úhrady. Typické kocurkovo. SMS nedáme, lebo marža (ale aj keby bola 25%, tak lístok 0.80 bude stáť cez sms 1,00€. Takže by to zmysel malo a obrovský). Ja som jednoznačne za SMS lístok. Pri parkovaní to mestu nevadí a pri MHD zrazu áno? Divné. Uvidíme, čo na to poslanci.
Reply on: Vladimír #13836:
Písal som o tom spojí, ktorý možno bude treba zrušiť. Potom sa môže stať, že sa práve zvýšia jalové km, keď nebudú obehy známe.

Áno? Však ani dnes nemáte všetky víkendové služby tak, žeby museli tankovať každý deň...
Reply on: henko151 #13837:
Robíš v banke, máš klienta banku? Tak by si vedel, že platby malých súm sú práve najdrahšie. Preto častokrát v obchode majú platbu kartou až od 5€.

Nesúhlasím, mesto má parking cez sms, a vždy je vratná sms do pár sekúnd. Nevidím dôvod, prečo by MHD mala byť na tom inak. V BA i BB to funguje spoľahlivo.
Reply on: TomoSK #13838:
Nepochopil si, ale vôbec. Vôbec nejde o to, koľkokrát tankuje (toľko koľko je treba), ale koľkokrát musí. A sú vozy, čo nemusia každý deň, preto kadejaké "zájazdy" do vozovnr a na obed objednávateľa nezaujímajú. A ako si skontroluje, či to je oprávnený náklad? No obehom vozidla. Bez neho môže žiadať zrušiť nevyužívaný spoj, ale žiaľ potom sa môže stať že jalové km stupnu, keďže sa nebude vedieť víz dostaviť na využívaný vratné spoj.

Proste obehu vozidiel sú alfa a omega.
Reply on: draxter #13831:
Och, z tohto vystupovania nemám ten pocit, že by sme my boli tí, čo majú patent na pravdu. 🙂

Dáme si slovnú úlohu:
SOR NSG 12 má na streche štyri tlakové fľaše, každú z nich o objeme 315 litrov (spolu 1260 litrov). Dokopy do nich viem natankovať približne 210 kíl zemného plynu. Hustota zemného plynu je 0,7 kg/m^3, čo činí 300 m^3 zemného plynu. Udávaná spotreba autobusu je 58 m^3/100 kilometrov, teda autobus vie na jedno natankovanie prejsť 517 kilometrov. Najdlhšia služba počas víkendu má bez prístavného, odstavného spoja a kilometrov na obrat medzi spojmi 288 kilometrov výkon. Ako často potrebuje autobus tankovať, aby som ho nemusel na druhý deň sťahovať z linky, lebo mi došiel plyn?

Bože...
Reply on: draxter #13830:
Poplatky za bankovú kartu sú určite nižšie, keďže je to služba, ktorú využíva veľa prevádzok a trh je oveľa pestrejší ako v prípade 4 mobilných operátoroch. Aj v tebou spomínanej Banskej Bystrici je SMS lístok o cca 30% drahší oproti rovnakému lístku z aplikácie CVAK, ktorá vyslovene len generuje rovnaké lístky pomocou platby platobnou kartou.

Chápem, že niekomu môže vyhovovať tento druh platby, no podľa mňa má viac nevýhod ako výhod. Vysoké poplatky, nemožnosť zakúpenia SMS lístku zo zahraničných čísiel, čas doručenia spätnej SMS vie kolísať od pár sekúnd aj do 5 minút.

V aplikácii zaplatíš platobnou kartou cez platobnú bránu, platba je zúčtovaná instatne a lístok máš hneď k dispozícii.

Reply on: draxter #13831:
Aké oprávnené náklady? Zmluva s dopravcom už predsa nie je uzatvorená na princípe preukazovania ekonomicky oprávnených nákladov. Dopravca je, zjednodušene povedané, platený vysúťaženou sadzbou za odjazdené kilometre podľa mestom schváleného cestovného poriadku + nevyhnutné prejazdy, ktoré z neho vyplývajú.
Ak sa rozhodne, že medzi spojmi pôjde s autobusom tankovať aj trikrát, je to jeho vec, jeho strata. Nik mu to platiť nebude.

P.S.: Wow, tankovanie každý deň je nezmysel? Existuje vôbec nejaký dopravca s porovnateľným rozsahom premávky, ktorý netankuje každý deň?
Reply on: draxter #13830:
SMS lístok je pre dopravcu najdrahší predajný kanál. Jeho prevádzka je spojená s dosť veľkými maržami pre operátorov a prevádzkovateľa služby. V začiatkoch SMS lístkov sa bežne marža pohybovala až do 25%. Len v ostatných rokoch, aj vplyvom konkurencie novších metód predaja, si niektorí dopravcovia dokázali vydupať mierne zníženie marží, no stále ostávajú obrovské. S nákladmi na prevádzku dopravných alebo bankových kariet sa to ani nedá porovnať. Preto všade, kde SMS lístok je, má formu veľmi doplnkového a najdrahšieho predaja. Rušiť sa síce asi nikde v najbližšom čase nebude, pochybujem ale, že pribudne nová prevádzka s týmto druhom lístka. SMS lístok je tak trochu už retro. Boli časy, keď nič modernejšie nebolo. Dnes sú trendom skôr appky a bankové karty.
Reply on: henko151 #13829:
Od DPB svojho času bola zverejnená štatistika, že pri porovnaní všetkých predajnych kanálov, z SMS lístka získa dopravca najmenšie percento sumy.
Reply on: draxter #13821:
Preboha načo
Reply on: draxter #13831:
Máš recht, ako inak dopravca preukáže oprávnený rozsah? Niekto urobí CP kde je samý prejazd a toto objednávateľ má potom cvakať, keď jalovych km bude 15-20 % celkového objemu?
Reply on: TomoSK #13828:
No tak to je omyl. Potom ako chce dopravca preukazovať oprávnené náklady? Mňa ako objednávateľa zaujíma, koľko km nabehaných mu preplatatim. Nie že si bude jazdiť do vozovne na obed, každý deň tankovať a podobne nezmysly. Rovnako jalové km. Bez obeh je CP zdrap papiera, lebo efektivita na tom stojí. A práve pre toto obehy vozov sú súčasť toho, čo objednávateľ má vedieť. Povieš že malú časť medzi konečnými. A to ako objednávateľ skontroluje? Potom je jediná možnosť, že dopravca mu odovzdá síce obehy ktoré nemusia byť kompletné, ale tie budú podkladom pre oprávnené náklady. Inak si fakt neviem predstaviť,ako by to objednávateľ mohol kontrolovať.
Reply on: henko151 #13829:
A banková karta? To je o tom istom. Tento argument vôbec neberiem. Poslat sms je isto jednoduchšie než kadejaké appky, registrácie a dopravné karty. Ale hlavne že 2 evry hotovosti idú celé...a nik nevravím že má mať rovnakú cenu ako z karty. Ale proste chýba. Ja v BA a BB využívam práve toto.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.