Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Michal Mazánik #13795:
Ak sa nezbláznili, tak v tejto podobe to nemôžu schváliť. MHD nie je len pre pravidelných cestujúcich, je pre každého. Zdraženie? Asi bude (žiaľ). Lebo mesto namiesto získania penazi z pozemku na stanici tento developerovi nechá za pôvodnú cenu. Vtedy ho zmena cien na trhu netrápi. Ale od bežného človeka pýtať viac, až o 150 percent, to ich hanba nefackuje???
Reply on: kvorka #13793:
Doktore, napíš aj v mojom mene. Toto snáď v TN nemyslia vážne. Je to ako odkaz turistom, že sa na vás môžme vykašľať a preto zacvakate ako vo Viedni. Ja som teraz prišiel z Dánska a 6€ stal lístok vlaku z letiska pre 2 decká a dvoch dospelakov. To v TN sme na tejto úrovni?
Reply on: draxter #13782:
"60 min doobeda na 11 či špičkových 30 min na 2? Či 60 min cez víkend na nosných linkách? To nie je hodne 2€."

Úplne súhlasím. Nechcem hovoriť za zástupcov mesta, ale myslím si, že práve toto je dôvod, prečo padlo rozhodnutie urobiť tento rok okrem novej koncepcie MHD aj reformu tarify.

Cestujúci za (v prípade pravidelných cestujúcich len o niečo málo) vyššie cestovné získajú:
- 5 minútové intervaly na sídliskách v čase špičky,
- zdvojnásobenie počtu spojov na nosných linkách cez víkend,
- takmer zdvojnásobenie počtu spojov na linkách 24 a 25,
- masívnejšie nasadzovanie harmoník, aj cez víkend,
- dôstojný rozsah nočnej dopravy, aký sa na krajské mesto patrí.

A dalo by sa pokračovať. Nezabúdajme tiež, že pred necelými 2 rokmi sa kompletne vymenil vozový park, všetky autobusy sú bezbariérové a klimatizované, s moderným infosystémom a USB zásuvkami, postupne sa tiež debarierizujú zastávky.

Výška cestovného je pritom pri drvivej väčšine lístkov rovnaká už 13 rokov. Niektoré lístky sa dokonca v roku 2016 zlacňovali.

triskaidekafobia

Reply on: draxter #13781:
Paradoxne z Petržalky do Dúbravky premáva priamo 83+84. 😋
Reply on: PtrkHrnk #13790:
Presne! Toto je služba. A tá má byť pre čo najširšie masy. Toto u mňa už JE diskriminácia. Je to v rozpore s právom na hotovostnú platbu. Pretože sa takto hotovosť a platba zneužíva na potlačenie.
Reply on: TomoSK #13788:
To si mýliš pojmy s dojmami. Základná cena rožka je pre všetkých rovnaká. Karta je zvýhodnenie, ale nie úžera. Lebo základný rožok stojí +/- to isté aj inde. Kde stojí lístok 2€? Toto je základná cena? Asi ťažko. A ešte ide o službu vo VEREJNOM záujme. Pre všetky masy. Nie pre isté skupiny. Preto verejný záujem nie je 2€. A matematika cenotvorby ju nikdy nedá.
Reply on: PtrkHrnk #13789:
Pokiaľ by s tým mesto aj dopravca boli ok, ja nemám absolútne žiaden problém zverejniť aj surové dáta, aj spracované do jednoducho sledovateľnej podoby pre bežného používateľa.

Osobne si však myslím, že tieto dáta si budú skôr chrániť, nech ich vešať na internet. Okrem iného, bolo by to značne neštandardné, aj rôzne PDO sa neskôr dodatočne očisťovali o dáta, príkladom sú PDO KSK a PSK.

Niektorým nemenovaným dopravcom prekážalo aj "manuálne" sčítanie cestujúcich na zastávkach, prezentovali to ako ich know-how.
Reply on: TomoSK #13788:
To že niekoho diskriminujú snáď neznamená, že je to etické. A navyše tu sa bavíme o verejnej službe...
Reply on: Michal Mazánik #13765:
To nemyslíš vážne, keď rátaš len cenu po zdražení, a povieš, že je to výhodné. Zdražujú sa všetky lístky, jednorazové dokonca mnohonásobne.
Vy si fakt dokážete obhájiť čokoľvek, aj zdieranie ľudí, aj koncepciu založenú na "dátach" – dodnes som žiadne dáta nevidel...
Reply on: kvorka #13783:
A čo Tesco Clubcard? Aj tá diskriminuje bezhotovostné aj hotovostné platby pre zákazníkov, ktorí nie sú kmeňoví. Na to isté slúži dopravná karta, zvýhodnenie "verných", a je to tak naprieč všetkými spektrami ekonomiky.
Reply on: pešiak #13785:
Z parkovania malo ísť isté percento do MHD. Nemám šajnu, či ide a na čo. Ja vidím často extra hlúpe riešenia. Bus pruh nikde, tabule na zastávkach nikde. Kasselaku ako maku. Ale platíš za parkovné ako murovaný aj 247.
Reply on: theo #13773:
Áno, tak je. Pekne si to rozpísal. Toto snáď otvorí oči poslancom.
Hm, kam sme sa to dostali / pre palčiakov dolu som občan a vždy budem zastupovať cestujúcu verejnosť v meste Trenčín/. V onom svete, kam sa údajne tlačíme je snaha, aby mestská doprava bola z d a r m a. Realita - cestujúci platí dva krát / už som to spomínal/ raz v mestských daniach a raz v cestovnom . Dokonca minimálne raz aj ten, čo nejazdí v MHD. Ja osobne
- nepodporujem všakovaké individuálne karty a poplatky klienta na nich / firmy krachujú a máte smolu, tiež je tu otázka ročnej platby/
- v meste Trenčín rozhodujú o rôznych poplatkoch / napríklad parkové/ rôzni diletanti. Keď sa zavádzal poplatok ,,za parkovanie,, navrhovatelia tlačili poplatok pre SZČO / napríklad rôzne profesie , lekári, a tisíce ďalších / s pravidlom - podnikateľ má peniaze bude platiť ako murovatý. Už som sa chystal riešiť veci na inej úrovni , ako tu v tomto zdieraní obyvateľstva.
- nech si láskavo spravia poriadky v prioritách mesta.
Viac zatiaľ k rôznym zdražovaniam písať nebudem. Ak ma naondia zavediem tu súkromnú MHD a uvidia.
Reply on: Michal Mazánik #13775:
Môže...môže...môže...komplikovaných riešení hrúza, mestom nevyriešená integrácia, nezvládnutý tender na MHD (aj s tým predĺžením Sladké o 2 roky napriamo len preto, že na meste zabudli....alebo ani nechceli), ako píšu kolegovia akési divné obmedzenia v kartách dopravcov....kto si to mal riešiť? Mesto! Teraz chce do mňa 2€ za jazdu? Prečo by som mal. Ja appky nechcem. Mám nové heslo: Trenčín= mesto, kde ťa zdierajú pri platbe v hotovosti
Trenčín= mesto, kde lístok stojí najviac v republike.
Trenčín= mesto, kde inflácia znamená zdražieť o 150 percent.... Kocurkovo. Ľudia, toto nedovoľme, a zratajme to poslancom podľa toho ako kto bude hlasovať!
Reply on: Michal Mazánik #13775:
Je to zderstvo. Čo si budeme nahovárať. Choré na tom je ešte aj to, že je odlišná cena z karty dopravnej a bankovej. A to podčiarkuje diskrimináciu aj v rámci bezhotovostných platieb. Proste celé zle. Niekto si zamieňa motiváciu so zdieraním. Nuž, tak toto je slušný prúser.
Reply on: ajjo #13776:
Hovoríš "husté intervaly" - čo to je? 60 min doobeda na 11 či špičkových 30 min na 2? Či 60 min cez víkend na nosných linkách? To nie je hodne 2€ za jazdu. A ani nebude. Naša MHD považuje už interval 15 za extra super, a to ma len 1 a 8 cca 4 hodiny v špičkách. Áno, pre TN zjavne primerané. Ale aj cestovné tomu musí byť primerané. A zjavne nebude.
Reply on: theo #13773:
Presne tak. Je to veľa. Ozaj veľa. Vzhľadom k frekvencii našej MHD, jej vyťaženosti, je toto krok, čo jej potenciál zase znižuje. Ono to je správne, že platba z karty dopravcu je lacnejšia. Ale preboha nie raz toľko! To je ako keď nebankovka má o 100 percent vyšší úrok než banka. A to je úžera. Preto to, čoho som sa obával, sa žiaľ naplnilo. Verím, že poslanci toto neschvália. Súťaž na dopravcu bola nedávno, preto takto zásadne meniť cenník je zlé. Veľmi zlé. Synergický efekt zmien týmto bude zásadne poprety. Čo z toho, že môžeš cestovať hodinu. Keď ti treba zo stanice na Juh, z mesta do Belej, z Kubrice do centra, k nemocnici. Tu nie sme v BA, že nám treba z Petržalky do Dúbravky 3x presadať.
Reply on: ajjo #13776:
K tej propagácií ročného PCL sa pridávam. Tomu treba urobiť poriadnu kampaň lebo sa potopí celé zvyšovanie aj s akoukoľvek snahou o nový grafikon.
Reply on: Michal Mazánik #13774:
Iste, ročný predplatný v Trenčíne bude výhodný. Exportoval som si moje platby za posledný rok z internetbankingu, pridal k tomu raz dobíjanú transdev kartu a natesno to bude výhodné aj pre mňa. A ako som spomínal, robím dvanástky, čiže na splnenie fondu mi stačí ísť 14x do práce do mesiaca. Aj to nie vždy idem autobusom.

Ale v tom Martine by malo byť možné použiť dopravnú kartu SAD Trenčín a nejakú podobnú akceptovanú bude mať veľa obyvateľov Slovenska - z hlavy mi napadajú výnimky v podobe miest Bratislavy, Trenčína a Žiliny a BB kraja, ktorú majú vlastný systém.
Reply on: Michal Mazánik #13770:
Preto som spomínal veľkosť mesta podľa mňa Trenčín nie je Bratislava a ani nebude. Ja dám odhad PCL aj po úprave cestovných poriadkov a po navrhovanom zvýšení cien dosiahne podľa mňa reálne 30% 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.