Reply on: kvorka #13301:
Ja mám víziu v rannej špičke, keďže nejazdí L24 posilniť L28 na úkor L23 (možno medzi 5-6 L23 raz za hodinu a L28 2x a po siedmej hodine obe dva spoje). Neviem aké sú vyťaženosti ale v dolnej časti Juhu pribúda bytov a ráno by tam vyťaženosť mohla byť. L2 a 12 sú ráno zbytočne prehustené len preto, že L24 nejazdí ale do Biskupíc nie je toľko treba. Ale za to Juh III (ráno je to dolu kopcom) a Sihoť (dosť starších) - tam je pohyb práve ráno.
A ešte by sa aj nejaký kilometer ušetril.
Poobede zasa naopak. L24 posilniť na úkor L2/12 alebo 28?
Ale ten večer...neviem. Sihoť má po dvadsiatej 3 spoje za hodinu aj keď nie príliš v intervale keďže časy L24 sú vyložene účelové kvôli OZ Belá (zamestnanci) a odtiaľ nesmie odchádzať inak ako 20:20 a 21:20, to mám overené že nemožné posunúť ani o minútu.
A L6 by bolo škoda len po stanicu - Sihoť, druhé najväčšie sídlisko by stratila spojenie s celou MČ Západ. Pričom s Juhom aj Dolným mestom má Sihoť spojenie dobré.
L23 by mohla byť po "Max" zaujímavá v prípade problémov na stanici a ak by sa fukla do diery medzi jednotkami. Keďže jednu dieru v sedle vypĺňa jedenástka ale druhá je nevyplnená a otvorením Kauflandu a predpokladanou výstavbou tam potenciál tiež môže vzrásť.
milan005
Nevhodné prestupné body.
Hasičská - chýba bezbariérovosť, aj to trvá kým prejdeš z jednej strany na druhú.
Gymnázium/Braneckého, Legionárska - znovu vzdialenosť.
Tendencia vytvárať ešte dlhšie linky ako sú. Pri tak dlhých linkách v kombinácií s motaním sa po okrajových štvrtiach spoje môžu nabrať väčšie meškanie a prestupy sú ohrozené. Je to možno Opatová, ZŠ; možno Záblatie. Dočkáme sa v budúcnosti ale jazdenia cez viacero takýchto a ešte problematickejších miest?!
V Trenčíne chýba jedno veľké sídlisko ktoré by malo jednu centrálnu vetvu. Juh má 3 vetvy, Sihoť 2, Dlhé Hony 4 pričom vývojom sa vytvorila aj piata kombinácia.
Železničná ani autobusová stanica sa nenachádzajú na hlavnej osi (Hasičská by bola top).
Časovo náročné zachádzanie na stanicu L2, 6, 12, 24, 28 presvedčí niektorých ľudí zo Sihote ísť do mesta radšej pešo.
Ak sa nezájde, pre tieto linky je stanica dôležitá na ich opačnom konci. Znovu problém.
Boli aj úvahy o linke ktorá by na Juhu išla večer po všetkých vetvách. Cestovanie takouto linkou? Rýchlejšie si z mesta na Saratovskej pešo (po Partizánskej) ako ísť príklad najprv na Východnú, potom na Gen. Svobodu a nakoniec na Saratovskú.
V niektorých miestach zastávky extrémne blízko seba (Inovecká, Soblahovská alebo Žilinská/I. Krasku). Inde zasa chýba zastávka kde by ju bolo treba, príklad pred kruhovým objazdom v Zlatovciach tak ako bola v r. 2016 navrhovaná - "Psotného".
Obsluha Vinohradov - presun spojov 19:25 a 20:25 z L17 na L13. Pôjdeš z mesta k Úspechu a povezieš sa o 20 minút dlhšie? Neprejdeš to rýchlejšie pešo?
Ja stále vidím potenciál zrušiť L13, 27, 31 a všetky súčasné spoje v rovnakom rozsahu pôvodnej L5 viesť Saratovská - Dlhé Hony - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Istebník - AS a späť. Ak vyrazíš z Juhu "25" párnu hodinu cez Rybáre a nepárnu bez Rybárov prídeš na stanicu k odchodom vlakov a naspäť ak vyrazíš od vlakov prídeš na Zlatovskú znovu na súčasný čas L5.
V ostatných časoch, hlavne víkend presunúť spoje z L7/17 na L9 ktorá by išla Gen. Svobodu - Dlhé Hony - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Istebník - AS a späť. Platí to isté čo pre L5 ohľadom vlakov, zachovania súčasných polôh odchodov aj prekladov a prestupov. Maximum muziky za minimum peňazí a Vinohrady by mali aj cez víkend 60 min. interval smer Hasičská a stanica a 60 min. interval smer Juh.