Reply on: irizar #13165:
Tak keby ho zrazil (v tej rýchlosti busu to decko prežiť nemuselo), neviem do akej miery by pomohlo vodičovi že nie je na vine on, ale dieťa, hoci on tomu mohol zabrániť. Zrovna dnes som čítal štatistiku že na Slovensku pri dopravných nehodách s vozidlami iba v januári 2023 zomrelo 12 chodcov, z toho 4ia na priechodoch. (Ťažko zranených bolo 27, z toho 16 na priechodoch).Z tej štatistiky nevedno, koľko si zavinili chodci sami, ale vyzerá to zle...Ja odkedy som skoro zrámoval s plným kĺbakom skupinu 4 deciek (zastali asi toľko od busu ako tie na tom videu), lebo sa z opačnej strany 4 prúdovky rozbehli ako súťaž, že kto bude prvý na opačnej strane cesty, pričom prebehli bez zastavenia a bez pozretia opačné 2 pruhy, stredový vyšrafovaný ostrovček, súbežný pruh vedľa mňa a už už išli vbehnúť mne pod kolesá, tak odvtedy sa snažím pred každým priechodom predvídať aj za ploty, múry, atď
Valec
https://zad.sk/slovensky-dopravny-pas/
Je postavený tak, že sa vôbec nevyžaduje mať zariadenia od TransData, podmienkou je byť technologický kompatibilný, pričom tie požiadavky sú zverejnené na webe (viď link vyššie). Koniec koncov, vidno to napríklad v tom, že karty systému SDP možno používať aj v MHD TN (a tiež aj v bratislavskej či žilinskej MHD), kde je odbavovací systém od iného výrobcu.
TransData je v Pase technickým správcom systému (spravuje technické špecifikácie, zabezpečuje jeho fungovanie). V zásade jedine, čo bude prípadný nový dopravca PAD TSK od TransData nevyhnutne potrebovať sú SAM moduly s kľúčmi na kryptovanie komunikácie s kartou a aj tie výhercovi dodá TSK.
Ak by existovala obdoba SDP napr. v réžii MD SR, rovnako bude potrebovať niekoho, kto bude systém spravovať, kto bude poskytovať kryptovanie kľúče.... akurát všetko to, čo dnes robí TransData bude robiť niekto iný.
Rozhodovanie, či SPD áno alebo nie, je v súčasných podmienkach iba o tom, či majú byť karty použiteľné aj u iných dopravcov, alebo byť zeleným ostrovom v mori vzájomne kompatibilných.