Reply on: irizar #13163:
Tak vzhľadom k tomu, že tam je pred tým prechodom zábradlie, tak neviem ako ináč by mali ísť na ten priechod bez toho, že by zmenili smer svojej chôdze až na jeho úrovni. Samozrejme oni sa mali najprv pozrieť a keď uvideli v tesnej blízkosti rozbehnutý autobus, mali zastať. To bez debaty. Ale rovnako vodič profesionál mal predvídať, že keď ide veľká skupina žiakov zo školy a práve nejaké 3 žiačky cez ten priechod prešli, tak tá mikroskupinka čo ide za nimi +- 5 metrov by mohla cez priechod prejsť tiež. Ale na rozdiel od Vás ja to tam nepoznám, hodnotím iba podľa videa.
Valec
https://zad.sk/slovensky-dopravny-pas/
Je postavený tak, že sa vôbec nevyžaduje mať zariadenia od TransData, podmienkou je byť technologický kompatibilný, pričom tie požiadavky sú zverejnené na webe (viď link vyššie). Koniec koncov, vidno to napríklad v tom, že karty systému SDP možno používať aj v MHD TN (a tiež aj v bratislavskej či žilinskej MHD), kde je odbavovací systém od iného výrobcu.
TransData je v Pase technickým správcom systému (spravuje technické špecifikácie, zabezpečuje jeho fungovanie). V zásade jedine, čo bude prípadný nový dopravca PAD TSK od TransData nevyhnutne potrebovať sú SAM moduly s kľúčmi na kryptovanie komunikácie s kartou a aj tie výhercovi dodá TSK.
Ak by existovala obdoba SDP napr. v réžii MD SR, rovnako bude potrebovať niekoho, kto bude systém spravovať, kto bude poskytovať kryptovanie kľúče.... akurát všetko to, čo dnes robí TransData bude robiť niekto iný.
Rozhodovanie, či SPD áno alebo nie, je v súčasných podmienkach iba o tom, či majú byť karty použiteľné aj u iných dopravcov, alebo byť zeleným ostrovom v mori vzájomne kompatibilných.