Reply on: Michal Mazánik #12265:
Tu by som ešte podotkol jedno: V Európe môžme nájsť šokujuco veľké mestá bez nočnej dopravy a hoci to neschvaľujem, je tam aspoň ten rozmer že na západe na rozdiel od Slovenska končí denná doprava oveľa neskôr. Štandardom je že denné linky jazdia do polnoci (a tým myslím, že ešte prvý taktový spoj po polnoci ide). Ak teda nie je vôľa prevádzkovať nočnú dopravu, možno by bolo na začiatok dobré aspoň prevádzkovať jednu - dve nosné linky do polnoci.
Prípadne by 50ka mohla na začiatku vyzerať nejak takto:
- Denne 22:40, 23:10, 23:40, 0:10 (odchod z AS 0:31 - prípoj k poslednému vlaku z Bratislavy),
- Len cez víkend/sviatok 1:10, 2:10, 3:10
V tom duchu som aj písal predchádzajúce príspevky. Netreba hľadať dôvody prečo sa to nedá, ale skôr nejaké riešenie, ktoré by aspoň v obmedzenej podobe prinieslo citeľné zlepšenie pre cestujúcich.
Na MHD to môže fungovať napríklad aj preto, že sú dve stanovištia kde vozy parkujú, pričom na PAL je tých stanovíšť na jednej prevádzke snáď 30, služby vodičov sú dlhšie. Z toho vyplýva že nedá sa spraviť to, že ráno začne jedným turnusom a poobede iným skončí, pretože už by mu nemusela vyjsť maximálna možná doba v práci. Z môjho pohľadu by bolo dobré použiť znamienko, ktoré by malo charakter informatívny a nie záväzný. Tak ako je to v BA alebo ZV/BB:
milan005
Na MHD TN máš viac ako polovicu vozového parku NP a aj tak je problém s nejakým garantovaním a to sa ti tie vozidlá pohybujú na malej ploche = lepšie sa rieši prípadná operatíva.