Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
"Fun"fact: včera som sa ocitol náhodou dopoludnia na autobusovej stanici a keď som si pozeral odchody spojov na elektronickej tabuli, svietila na nej, mesiac po funuse, "dušičková" linka 32...
Reply on: syko #11706:
to akože záložné vozidlo nešlo cez víkend vykonať spoj 5:10 z Juhu? Kokosy na snehu, tí ľudia sa načakali, ak šli do Kubrej tak Ďalší ide 6:45. Pritom v MHT je vozov ako "nasraných" 😠
Otázky a odpovede; občan:
Dobrý deň, dňa 24.11. v sobotu (ak som si nepomýlil deň), vynechala linka č. 1 v čase 5:10 z Juhu do Kubrej. Mám ohľadom toho dve otázky.
1) akým spôsobom mesto v tomto prípade postupovalo mesto Trenčín voči dopravcovi SAD Trenčín- nepreplatenie výkonu, sankcia alebo niečo iné?
2) keďže týmito rannými spojmi dochádzajú ľudia do zamestnania a tých možnosti dopravy počas víkendov do mesta až tak veľa nie je, nemá dopravca o takom čase počas víkendov pripravené vozidlo v zálohe? Predsa len, najnovšie vozidlá MHD majú okolo 10 rokov, čiže aj napriek hádam serióznejšej údržbe už treba počítať s kadečím a pri tom tempe obnovy vozového parku a predlženej zmluvy so SAD Trenčín to bude len a len horšie.
Ďakujem za odpovede aj za zamyslenie.

Miloš Minarech:
Linka číslo 1, spoj 103, 24. 11. išiel, nešiel 25.11. v nedeľu. Pri pristavovaní na linku, došlo k poškodeniu hadice pri "bufíku". Pre časovú náročnosť nebol spoj zabezpečený. Táto informácia je z dispečingu SAD Trenčín. Spoločnosť SAD Trenčín, poskytuje mesačný výkaz o vynechaných spojoch a dôvodoch ich vynechania. Dopravcovi sa platia výkony, ktoré sa zrealizujú. Po predĺžení zmluvy sa realizujú stredné opravy 4 vozidiel ročne. Ak oprava bude väčšia, ako je stanovené v zmluve s dopravcom, pristúpi sa k opatreniam na odstránenie týchto nedostatkov (hlbšia oprava vozidla, kúpa nového vozidla a pod.).
Reply on: JurajZaTn #11700:
Nas kolega v historickej uniforme CSAD vyrobenej v r. 1981, z archivu SAD TN. V tejto uniforme sa budete moct zajtra odfotit.
Reply on: kvorka #11703:
Peniaze, penize, penezi...
Reply on: JurajZaTn #11702:
tá RTO neviem v akom je stave, ale Ikarus sa už asi nepohne ani na tyči bez rozpadnutia... nie je v pláne aspoň z vyradených vozov BKV niečo naň získať a prevádzkovať ako ako historický voz?
Reply on: S499.1023 #11701:
Na firemnom dvore. RTO pod strechou, Ikarus pod holym nebom.
Reply on: JurajZaTn #11700:
Škoda, že to bolo zverejnené tak neskoro. Bol som na SK minulý týždeň (pracovne) a budem budúci (súkromne), tak tento víkend si dovoliť už nemôžem.
Juraj, a kde je "vaša" RTO a Ikarus?
Reply on: JurajZaTn #11695:
A uz je tu. Historicka Karosa SD11. Zajtra ju presuvame k Laugariciu.

A zabudol som este jednu pikosku. Buda tam aj foto-kutik, kde sa budete moct odfotit v historickej soferskej uniforme aj s "brigadirkou" na hlave.
Reply on: capaCity #11694:
Ako spomenul draxter tak som to myslel skôr, že keby mesto Trenčín pristupovalo k tejto veci ako pristupuje TSK.
Reply on: draxter #11697:
SD11 je byvala ruzomberska, t.c. rekonstruovana a kupena SAD Zilina, Karosa B732 je byvala DPMZ, t.c. rekonstruovana a kupena TREZ Tr.Tepla, Karosa GT11 je byvala SAD Trencin.
Reply on: JurajZaTn #11695:
spravím oznam na hlavnú stránku 👍
PS: ktorá 732 to bude?

Škoda, že mi zdravotný stav neumožní sa dostaviť...
Reply on: capaCity #11694:
Isto to tak nemyslel, len asi tak, že bodaj by mesto objednávalo spôsobom ako TSK 😋
POZVANKA

Dovolujem si pozvat vsetkych clenov iMHD, prispievatelov a citatelov prispevkov, ako aj vsetkych zaujemcov o trenciansku dopravu na akciu

SPOZNAJ SVOJ BUS

Je to akcia znama aj ako Den otvorenych dveri SAD TN a uskutocni sa tuto sobotu 24.novembra 2018 v a pri obchodnom centre Laugaricio. Osobitna doprava zabezpecena. Detaily su v prilozenej fotke.

Okrem doprovodneho programu zvlast uputavam na nasledujuce:

1/ Cca o 13h sa uskutocni slavnostne odovzdanie 25 novych primestskych autobusov do PAL osobne predsedom Trencianskeho samospravneho kraja. (Fyzicky tam nebude komplet 25-ka, ale asi iba 12, kolko sme mali miesta, kolko sa nam ich zmesti na lave bocne parkovisko.)

2/ Nove autobusy budu otvorene, zaujemcovia si okrem noveho interieru budu moct aj osobne vyskusat novy palubny pocitac Vesna (tablet) s odbornym vykladom, aj si vytlacit pamatny cestovny listok.

3/ Na lavom parkovisku budu pristavene aj vsetky sucasne pouzivane typy autobusov PAL a MHD po jednom kuse.

4/ Taktiez budu pristavene 3 "historicke" autobusy: Karosa SD11 (primestska), Karosa B732 (mestska) a Karosa GT11 (zajazdova).

5/ Vo vestibule Laugaricia bude naistalovana ostra verzia dispecingu, kde budete moct v realnom case vidiet pohyb autobusov na mape (vratane jeho rychlosti, obsadenia, meskania atd.) a s dispecermi podiskutovat o dispecersom systeme.

V sobotu sa teda uvidime!
Reply on: Jacob #11693:
TSK objednávateľom MHD? Akože všetci obyvatelia TSK by sa skladali na stratu MHD v krajskom meste? Namiesto toho, aby sa Mesto začalo k svojmu vozoparku správať zodpovedne? Úplne nesystémové riešenie...
Reply on: JurajZaTn #11687:
Je to inak, škoda, že TSK (ak je objednávateľom pri PAL) nie je objednávateľom aj pri MHD, lebo vidieť, že pri TSK sú PAL autobusy na dobrej úrovni, ich obstarávanie je dobre premyslené, a je vidieť, že pomaličky prestávajú jazdiť staré Karosy a viac tie nové Crosswaye a tie staršie (ktoré sú, ale stále v dobrom stave si myslím).

Ten druhý model keby sa uskutočnil by to nebolo vôbec zlé. Hlavne keby sa to spravilo prípadne tak, že od budúceho roka kúpa ročne 4 sólo autobusov dajme tomu, tak do roku 2022 by to bolo dokopy 16 autobusov, vtedy bude mať väčšina Karós 16 rokov (4 Karosy ak idem podľa iMHD budú mať 17 rokov), zároveň možno keby to bolo tak, že 3 sólo a 1 kĺbový do 2022 by boli 4 kĺbové, a zároveň vtedy budú mať B 961 tiež 16 rokov.

Čiže keby to takto sa spravilo, čo je možno nereálne (typujem, že existuje veľa prekážok a aj kde sa zoberú financie, ale je to logický plán, a nejako teoreticky realizovateľný mal by byť, keď ak idem podľa iMHD tak B952 v roku 2006 dokázalo sa ich nakúpiť 11 autobusov a toto čo som ja popísal je 16 autobusov za 4 roky), tak by to bolo dobré, lebo ak sa majú začať nakupovať nové autobusy od roku 2022 či aj skôr o niečo, tak to potom dokedy sa kúpi počet ktorý nahradí B952 tak dovtedy sa normálne asi aj tie autobusy rozpadnú 😃
Reply on: JurajZaTn #11678:
V tomto by som si dovolil jedno riešenie navrhnúť a myslím si, že by stálo za zváženie. Mesto by kľudne mohlo založiť spoločnú sročku spolu s vami, tým pádom by autobusy mohla obstarávať SADka za svoje ceny a následne SADka z tejto spoločnosti vystúpila.
Samozrejme by sa muselo znova jednať o manažérske rokovania medzi Ivecom a SADkou ale takýto model by nemusel byť na zahodenie. Po obstaraní by 100% majiteľom firmy bolo mesto a to mohlo SADke autobusy prenajímať.

Druhou možnosťou by mohlo byť to, že by sa cez firmu 100% vlastnenú mestom vyhlásila súťaž na obstaranie autobusov a výrobcovia by predkladali svoje ponuky. A mohlo by sa jednať o rámcovú kúpnu zmluvu na povedzme 5-6 rokov s odobraním vozidiel v počte súčasného stavu vozového parku aby sa za tých 5-6 rokov kompletne obnovil. Takto by sa dosiahla aj úspora pri cenách a nikto nevraví, že dodávateľom musí byť zrovna IVECO, kľudne nech sa do súťaže zapoja aj iní výrobcovia.

Reply on: JurajZaTn #11690:
Ahoj Juraj,
K poslednému odstavcu: Samozrejme, že nie. Už dvadsať rokov odmietam akékoľvek pracovné ponuky, kde sú v hre politické závislosti a dotácie.
Reply on: S499.1023 #11688:
Ano, Igor, ale lahko ako lahko. Ja som pisal o kupe autobusov:
- cez SAD
- alebo priamo mesto
- alebo jeho dopravnym podnikom.

Ty si moje 3 ponuky nespochybnil, iba si pridal stvrtu a piatu.

Stvrta - cez lubovolny mestsky podnik. Tak podme konkretne. Mesto TN ma jediny mestsky podnik so 100% ucastou mesta - Mestsku parkovaciu spolocnost a.s. Ta to nemoze kupit hned, lebo v predmete podnikania ma iba:
- prenájom garáži a odstavných plôch pre motorové vozidlá,
- kúpa tovaru na účely jeho predaja iným prevádzkovateľom živnosti alebo konečnému spotrebiteľovi,
- sprostredkovateľská činnosť v oblasti služieb
Rozsirit predmet podnikania o dalsie samozrejme nie je zasadny problem. Ten by nastal, ak by danovy urad prisiel na to, ze takyto nakupo vozidiel verejnej sluzby nie pre interne potreby firmy, ale ich okamzitym "posunutim nejakemu dopravcami" niekto chcel obist danove zakony a teda podla kalkukacie zo spravy p.Capkovej osmeknut stat o vyse 2 000 000 €.
Dalej ako vlastnik vozidiel by mal vsetky povinnosti platenia dalsich (cestnych a podobnych) dani, STK atd atd. Obist by sa to dalo aj tak, ze by parkovaci podnik premenoval na dopravny podnik, ale zasa s podmienkou dodrziavania vsetkych ustanoveni zakna 56/2012 apod. Ale toto riesenie je stale obchadzanim obchadzania. Ja to nevidim ako uplne cistu hru. Ked fer, tak fer, tak dopravny podnik so vsetkym, padni komu padni...
Mesto ma este ucast vo voadrnach a kanalizaciach a vo futbalovom klube. Uznas aj Ty, ze toto by uz bolo uplne na tvrdo pritiahnute za vlasy.

Piata - spojenie s inymi nakupujucimi. Samozrejme to ide, i ked u nas s tym nie su priame skusenosti. Tak plusy a minusy:

+ Ak by mesto do takehoto "holportu" chcelo ist, muselo by:
* Mat minimalne na svojej pode jasne, perspektivne a krizom cez koaliciu/opoziciu jasne, akym smerom s obnovou vozidloveho parku chce ist. A to uplne nespochybnitelne. (To tu nie je.)
* Nemal by sa najst ani jeden poslanec, ktory by v takomto serioznom medzinarodnom obchode niekde spochybnil, ze to tak nie je, ze on ma iny nazor, ze on bol prehlasovany apod. (To tu nie je.)
* Muselo by mat pravnikmi nepriestrelnu zmluvu aj voci UVO, ze je vsetko koser, aj voci objednavaciemu partnerovi podmienky prenajomnej dlhodobej zmluvy, vztahom k inym statnym organom, policii, danovemu uradu atd atd.

- Majitelom autobusov by bola stale ta velka partnerska organizacia alebo firma.
- Ak by chcelo od nej tie autobusy mesto kupit, opat mame problem v tom, ze mesto nie je platcom DPH, teda "usetrenych" 20% by ich dobehlo a museli by ich zacvakat. Takze minus -20% a plus +20% - vysledok je usetrena NULA.
- Ostala by jedina mnozstevna zlava cca 7-10%, o ktorej by si museli spocitat, ci sa im vobec opati, lebo stale by tu bola otvorena otazka, komu a za akych podmienkok by vozidla realne na verejnu osobnu dopravu - vykonavanie MHD - prenajala.

A nepisem, co by bolo nevyhodne. Vzdy uvadzam aj plusy aj minusy, nech si kazdy vysledok spocita sam.
A nikto nie je v nikoho vleku. Je to normalny biznis ako kazdy iny, aj ked s verejnoprospesnym vysledkom. A chovanie akehokolvek sucasneho dopravcu legitimne. A ci Ty pracujuci "v nejakej SAD-ke" by si vsetky horeuvedene kontrakty a zmluvy v prospech tretej strany vypracoval a presadil sam a vo svojom volnom case?
Reply on: JurajZaTn #11686:
Super. Teším sa! A ďakujem.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.