Tradičná jesenná diskusia s primátorom, ktorá tento rok prekvapivo pripadla na čas krátko pred voľbami. Doprave sa venuje od 20:20, najzaujímavejšia je asi informácia o prírastku cestujúcich:
+1% v MHD
+10% v PAL
Kto si pamätáte vlaňajšiu diskusiu, tak tam hovoril taktiež o prírastku +1% v MHD, takže od zmien v cestovnom poriadku, spoplatnení parkovania a čiastočnej integrácií s prímestskou dopravou to máme za dva roky zhruba dve percentá cestujúcich naviac.
Vôbec nejde o to,kto vyhrá,ale aké podmienky bude musieť plniť. A tu sa ukáže kvalita (dlhého) vedenia mesta. Kľudne nech jazdí SAD. Téma DpmT je pre súčasné vedenie nepriechodné.
Aj tak zatiaľ nevidím nejakého dopravcu lepšieho ako sadka a aj keby bol tak parametre našijú na sadku. Jediným schopným riešením by bol asi mestský dopravný podnik tak ako aj v menšej Považskej Bystrici, pomaly lepší voz. park ako my.
Tiež ma tá zmluva stále veľmi zaujíma a trápi, ale dostal by som rovnakú odpoveď ako všetci...
Neschopnosť až zúfalstvo.
No a môj názor je nejako to prežiť do súťaže na nového dopravcu, ktorá by mala byť ukončená najneskôr rok pred skončením terajšej zmluvy s SAD, ak by náhodou nastali nejaké prieťahy (čo asi nastanú)... ale ak niekto trvá na tom, že sa má mesto dovtedy dohadovať s SAD, nie som proti. A s prípravami treba začať hneď po voľbách.
Tak mi napadlo, že by sa nám zišlo občianske združenie. Samo o sebe nič nerieši, ale bola by to jedna entita, s ktorou by mesto mohlo komunikovať...
súčasného pirmáša sa spýtaj, prečo podpísal na 5 rokov bez súťaže zmluvu na MHD pre SADku, a či náhodou rovnako ako v BB to nebude neplatné - tá náhrada škody a ušlý zisk SADke by ma potom zaujímala. Iní kandidáti možno vedia, že jazdí jednotka a osmička, ale nikto nič riadne nepredstavil.
Ja čakám, ako písal draxter, čo s obnovou vozového parku, či sa konečne zmení niečo na neprístupe mesta napríklad k sprevádzkovaniu všetkých kĺbových vozov, lebo zatiaľ to bol len čendž 961 za Citelis18, čo je nepostačujúce.
Juh I je tragický cez víkend, tam chýba do 20 min intervalu jeden spoj väčšinu dňa a Juh III je na tom horšie než Záblatie. Ak sa má cestovať MHD, chce to nové busy, zahustiť intervaly a konečne RIADNE robiť robotu na úrade, kde zastávky nerobili okrem cyklostesky nikde, nemocnica či gympel je horší než v 78.
Nuž veľa na výber nemáme. A to čo navrhuje druhý kandidát: 1. sú nezmysly, 2. je v rozpore v uznávanými riešeniami zo sveta, 3. je mimo jeho kompetencií, 4. neponúka žiadnu alternatívu...
No a inak myslím, že dôležitejšie je vybrať správnych poslancov.
Len aby to nedopadlo ako vždy zvolí sa Rybníček a Trenčín ostane bez hocijakej zmeny.
Dúfať, len že ho nezvolia, lebo po pozretí sľúbov iných kandidátov Rybníček ohľadom MHD nezáujem, a čo sa týka takého parkovania tak ak by ho zvolili pokračujeme v tomto nezmyselnom a nespravodlivom parkovaní.
Crossway 18M typujem, že neexistuje Ak si teda myslel kĺbovú verziu to naozaj by vyzeralo otrasne, už len samotný 12M je nanič.
Však v SAD-ke sa riešia len somariny, autobusy hnijú ale oni idú dávať kamery do autobusov, ten nový dotykový tablet dalo by sa to nazvať kde vodič predáva lístky tak to je dobrá vec konečne, nie ako doteraz boli tie tlačítkové, zároveň tie nové sú dotykové čo je lepšie si myslímn, postupom času hádam budú tieto "tablety" vo všetkých autobusoch.
Tie kamery to radšej asi ani nekomentujem, možno nejaký význam majú, ale ako som pozeral všade možne tak vodič reálne asi ani nemá žiadny panel kde vidí čo kamery snímajú ako to je v Bratislave kde majú pekne panel a vidia všetko.
Ani to však aktuálne nie je realizmus. Môže sa to však zmeniť po voľbách, ale o Tom pochybujem keďže asi žiaden kandidát na primátora toto nemá spomenuté v programe. A s tými prehnitými vrakmi asi cestujúcich neprilákajú, keďže aj citelisy začínajú hniť. A ako sa tak pozerám čo v poslednom čase sadka (ne)nakupuje očakávať môžeme asi aj irisbus crossway 18.
Ak sa ti nepáči kolotoč Juh - Centrum - Stanica/Terminál - Sihoť - Pod Sokolice - Juh, tak odpoveď je nie. A pri pohľade na územný plán sa to v najbližších desaťročiach nezmení.
Pripájam sa k tomu realizmu - klbové vozidlá, buspruhy, záchytné parkoviská v dosahu existujúcich liniek MHD... všetko investičné akcie, ktoré sú realizovateľné v priebehu pár mesiacov, vo finančných limitoch mestského rozpočtu, s veľmi pravdepodobným dosiahnutím požadovaných cieľov...
Je v Trenčíne nejaká iná relácia okrem centrum - Juh, ktorá by bola schopná generovať frekvenciu aspoň na pätnásťminútový interval klbových autobusov celodenne? Lebo len na takejto relácii by bola obhájiteľná výstavba novej infraštruktúry pre električku. Inak sa dá uvažovať len o využití existujúcej a tá v Trenčíne takmer niet je. Realistickejšie by boli aspoň pravidelne nasadené klbové vozidlá, buspruhy a parciálne trolejbusy.
Tú by sme nemohli použiť-myslené ako my Trenčania, nie som žiadny autor ani nič podobné v tomto kvázi projekte ? Keď som si to prečítal tak som mal za potrebu to ešte upresniť.
Tak na Juh hlavne by bolo dobré, kvôli nejakej logickej konečnej, aj keby tam nebolo obratisko tak by boli električky ako v Bratislave, ktoré sú obojsmerné.
Ale čo riešime, keď by to malo ísť na Juh tak dokým by to spravili a kde vlastne by celý Trenčín bol rozkopaný, a reálne neverím, že niekedy bude nejaká poriadna električková doprava v Trenčíne okrem využitia hotových koľajových tratí, ktoré vlastní ŽSR.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
syko
https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/13759/171024#1047
V skratke: električka, MHD zadarmo, jv obchvat, parkovacie domy...