Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Michal Mazánik #13337:
Tak tak, neviem či si bol v LC alebo RS na stanici? Super, účelné, pekné a čisté. Plus aj nejaké prevádzky, ale nič mega.
Reply on: PtrkHrnk #13335:
Plne súhlasím s tým, že súčasná autobusová stanica kapacitne aj funkčne postačuje. Potrebná je "len" komplexná obnova povrchov, debarierizácia, výmena mobiliáru (lavičky, koše, prístrešky, osvetlenie) a dobudovanie vyvýšených nástupíšť DAL a prípadne vyvýšeného priechodu cez Železničnú ulicu. Čo ale takisto budú nemalé investície.

Nesúhlasím s tým, že potrebujeme v centre mesta nákupné centrum. V Žiline Mirage spôsobila akurát tak zabitie života na námestiach a uliciach. V Trenčíne máme skvelé živé Mierové námestie, kde ľudia trávia čas a je to skvelý verejný priestor s aktívnym parterom kaviarní, nedajme si ho vziať obchodným centrom. Ale to je na inú, off-topic debatu, takže to nejdem ďalej rozpisovať. 😉
Reply on: PtrkHrnk #13335:
Tak nech sa aspoň idú kuknúť do Lučenca, ako sa dá krásne zmodernizovať stanica aj s istým a nie megalomanským obchodným priestorom, parkoviskom, zastrešením nástupíšť, pričom sa človek má kde občerstviť, nakúpiť, dať si kávu...
Reply on: pešiak #13329:
K téme: dúfam že týmto sa uzavrie sága s názvom Terminál – obrovského neprehľadného nákupného centra, kde by bola stanica v úzadí.
Priestor autobusovej stanice žiadne veľké vymýšľanie nepotrebuje, okrem opravy povrchov, zvýšených nastupíšť diaľkových liniek, zvýšeného prechodu pre chodcov k nástupištiam regionálnych liniek, a tam výmenu prístreškov. Nanajvýš sa môže celý tento prechod zastrešiť.
Schovávať stanicu kamsi do podzemia, to nám fakt netreba. A áno, nejaký obchodný dom by sa ešte v okolí centra zišiel – ale to mal byť Aupark...
Reply on: henko151 #13333:
Možno by stačilo zriadiť zástavku na znamenie na Opatovskej ešte pred nadjazdom nad železnicu. Len takú jednoduchú označník na ceste bez zálivu. Je to cesta C1 kde by bolo možné riešiť aj upokojúce prvky dopravy a zastávka bez zástavkoveho zalivu taký prvok je. Norma to na tejto triede povoluje a podla mňa je to vhodné, kedže sa na tej ceste dokonca ešte objavuje tranzitujúca doprava ktora tam nepatrí.
Reply on: theo #13328:
A 600 metrov od posledného domu je železnica, odkiaľ premávajú v 60 - 120 minútovom intervale vlaky počas celého dňa. Tiež naozaj neviem, ako by chcela Opatovská mať rozumnú obsluhu, aby to malo aj zmysel. Žiaľ väčšie dochádzakové vzdialenosti sú daňou za to, ako sa postavil koridor a rozdelil Opatovú na dve časti.
Reply on: pešiak #13331:
Ja viem, čo je to doupě. Dúpã.
Reply on: S499.1023 #13330:
Áno gramaticky má byť doupě. Použil som tento čechizmus, nakoľko mi sadol na jazyk. Významovo je to -brloh, skrýš. Tu http://www.dobryslovnik.cz/cestina?doup%C4%9B
No, ale mne ide o prezentáciu a predovšetkým o služby obyvateľom na úseku dopravy a kultúry tu v Trenčíne.😭
Reply on: pešiak #13329:
Čo je to to "doupie"?
Už si opäť robia občania mimo Trenčína z Trenčanov srandičky z ,,novej autobusovo vlakovej stanice,, Kde to viazne? Však, čo chvíľa sa sem dovalia húfy turistiek a turistov. Rok 2026 je tu čo by dup. Doupie narkomanov a asociálov veru má v tých priestoroch dnes raj. Kto videl hentú zmluvu o výstavbe? A tuším aj chránené ginko položilo za zatiaľ nič svoj drevený život.
Reply on: draxter #13327:
K pozvánkam podrobnosti bývajú zvyčajne len pri majetkových prevodoch. Vopred by sa dalo zistiť cez útvar mobility alebo poslancov, dodatočne bude najjednoduchšie počkať na zverejnenie zápisnice, čo je otázka niekoľkých dní až jednotiek týždňov.

Potenciál je samozrejme minimálny - robiť linku pre jednu ulicu, keď 800 metrov od posledného domu je zastávka s hodinovou frekvenciou spojov, je vozenie vzduchu.
Reply on: theo #13317:
K téme Obnova autobusovej linky Opatová Družstvo - Juh a späť: toto nie je problém cez víkend, ak by niektoré spoje linky 4 končiace na Sihoti IV urobili túto zachádzku. Len je otázka, aký je dopyt v pracovné dni a aké sú možnosti otáčania vozidla! Potiahnuť zopár spojov de facto ktorejkoľvek linky je možné, ale aby to malo zmysel, aby boli aspoň trochu využité. Je okrem pozvánky niekde aj niečo konkrétne navrhované?
Reply on: henko151 #13323:
Ide o spojenie Juhu II s nemocnicou
Reply on: Michal Mazánik #13322:
Presne tak, a majú sa spájať konečné s približne rovnakým potenciálom. To neplatí u jednej z našich dvoch nosných liniek (1), ale u linky 25 to je splnené do bodky.
Reply on: theo #13320:
Lenže z račianskej radiály do mesta to je 5-10km. Z Rače to trvá električkou 25 minút, je to väčšia vzdialenosť, čiže nakonci časť ľudí akceptuje dlhší peší presun do cieľa. Ďalším faktorom bude aj to, že alternatíva v podobe auta je v špičke podobne rýchla a vzhľadom na hladanie parkovacieho miesta aj dosť nekomfortná (v Eurovei sú 3 hodiny zadarmo, potom je to vcelku drahé).

V Trenčíne prídeš z Juhu do Lauga autom do 10 minút, niekde len zaparkuješ, nie si obmedzený na jeden odchod z hodinu, môžeš byt v obchodoch ľubovoľný čas (v prípade 25 môžeš byť len hodinové násobky 18 minút). Akékoľvek ďalšie zhoršenie VHD spojenia by teda podľa mňa určite vyhnala ďalšiu časť cestujúcich, ktorí majú aj inú alternatívu.

Taký presun ako spomínáš ty v prípade Bratislavy avšak v Trenčíne určite už je. Napríklad cestujúci z Opatovej alebo Kubrice tiež často idú do Južanky pešo z Cintorín Juh a neprestupujú kvôli pár metrom na linky smerujúce na Mateja Bela.
Reply on: theo #13318:
Ja by som skôr videl priestor, aby 25 chodila cez Dlhé Hony alebo radikálnejšie len priamo z Pod Juhom na Tesco. Ten závlek až na Dolný Šianec podľa mňa zbytočne predlžuje jazdnú dobu a gro cestujúcich na 25 aj tak ide z Juhu.
Zastávka 28. októbra aj Dolný Šianec sú v pešej dostupnosti zastávok Nemocnica, Legionárska prípadne Dlhé Hony, takže naozaj nechápem prečo si cestujúci z Juhu musia robiť ešte výlet cez mesto.
Reply on: theo #13318:
Takáto zmena by viedla len k jednomu, oprávnenej nespokojnosti cestujúcich a v najhoršom prípade k ich presunu do IAD.

Prestupy určite aj v Trenčíne zmysel majú, ale primárne na trasách, na ktorých je slabší prúd cestujúcich (napríklad Kubrá - Zámostie), takou trasou však rozhodne nie je spojenie najväčšieho sídliska a obchodnej zóny v Belej. Musíme tiež prihliadať na skutočnosť, že na zastávke Beckovská sa v jednom smere vôbec nenachádza vyvyšené nástupište, v opačnom smere je v značne zlom stave. Smerom do OC Laugaricio sa takisto nenachádza ani prístrešok. Napríklad seniori alebo rodičia s kočíkom by nás za takýto prestup určite nepochválili.
Reply on: theo #13320:
To je BA, kde sú prestupy nevyhnutné. V TN ich treba využiť, ale nie vy účtovať za každú cenu. Aj ja zdieľam názor, že prestup len pri jednej hrane.
Reply on: kvorka #13319:
Neviem, prestupný čas 5 minút mi na tú vzdialenosť príde dostatočne komfortný aj bez presunu terajšieho priechodu pre chodcov (98 metrov výstup-priechod-nástup). Podľa mňa na zváženie, ak je na druhej strane možnosť vymeniť 40 minútový interval na 30 minút.

Mimochodom, Bratislava-Detvianska na Nové SND. IMHD ti ponúkne priamy spoj s presunom na konci 8 minút, cp.sk prejdenie električkovej trate a dvoch ulíc so semafórmy a 330 metrov vzdialenosť. Pritom je to reálne využívaný prestup. To už keď sme pri tých veľkých mestách.
Reply on: theo #13318:
Problém je, že linky nemajú spoločné stanovište a prestup "behom cez cestu" nezvykne byť protezovany. V tomto prípade teda nejdú busy za sebou, aké oproti sebe. A to ja v meste našej veľkosti nepovažujem za žiadúce, naviac čísla linky 25 ukazujú, že táto si zachovanie zaslúži. Hoci sa nebránim prístupom ako takým,ale len v smeroch kde by samostatná linka nemala zmysel.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.