Nová linka ponúka dvojjazyčného audiosprievodcu históriou a súčasnosťou mesta Poprad.
Od 14.7.2014 (pondelok) bude v dňoch pondelok, streda a piatok premávať spoj novej linky 8 s odchodom z autobusovej stanice o 10:00. Linka bude premávať po trase: Autobusová stanica - Scherffelova ulica - Vodárenska ulica - Vagonárska ulica - ulica Pod bránou - Matejovská ulica - Lidická ulica - Allendeho ulica - Štefánikova ulica - Vajanského ulica - Námestie sv. Egídia - Ulica 1. mája - Hviezdoslavova ulica - Autobusová stanica. Na linke bude premávať poschodový autobus Troliga Bus Sirius.
„Je to ďalší krok radnice v spolupráci so SAD Poprad k spestreniu ponuky najmä pre domácich i návštevníkov mesta. Ide síce o štandardnú linku MHD, táto však ponúka aj bonusy. Ako jediná má k dispozícii samostatný leták informujúci o linke i o popradských zaujímavostiach, ako jediná má audiosprievodcu o histórii a súčasnosti mesta v slovenčine a angličtine. Náš doubledecker ponúka turistom 45-minútovú ochutnávku Popradu a je na nich, ktorú zo zaujímavostí sa po zoznamovacej jazde rozhodnú navštíviť aj osobne,“ uviedol na otvorení primátor Popradu Anton Danko.
„Cestovné na linke bude zodpovedať tarife MHD v Poprade, to znamená v prípade základného cestovného lístka 0,70 € pri platbe v hotovosti a 0,50 € pri platbe čipovou kartou. Dopravná licencia na linku 8 nadobudla právoplatnosť 8.7.2014. Otvoreniu linky predchádzalo doplnenie dopravného značenia umožňujúce plynulý prejazd jednotlivými úsekmi, najmä niektorými úzkymi uličkami,“ priblížil komunikačný manažér mesta Poprad Marián Galajda.
Dispecer
- vzhľadom na časové umiestnenie spoja bolo cestujúcich (z AS, potom som to už nesledoval) max. tak na minibus = lepšie by bolo, ak by boli poobede prac. dní alebo cez víkend /vyššia pravdepodobnosť výskytu turistov = vyššie tržby,.../
- vzhľadom na vyššie spomenuté kombinácia riadneho spoja MHD a vyhliadkovej jazdy nie je zlá (zatiaľ sa nebrzdia tieto dve funkcie navzájom), ale...
- je celkom zaujímavé keď do audiopokecu vstúpi to generované hlásenie nasledujúcej zastávky a navzájom sa zrušia /ani jednému poriadne nerozumieť/
- aspoň na tomto spoji by mohli skúsiť pravidelne zapínať klímu, lebo 45 minút sa pariť vo vnútri modrého poschoďáku nie je nič príjemné...
- po trase by to chcelo orezať konáre stromov zasahujúcich do profilu doubledeckra, lebo o chvíľu sa z neho stane motorový oberač ovocia, orechov,...
Ale čo sa týka samotnej jazdy mám z toho veľmi dobrý pocit, len škoda, že to vyššie spomenuté ten dojem trochu kazí. ?