Niekoľko postrehov zo sledovania pomerov v MHD RK za posledné 3 mesiace, mal som možnosť z dlhodobejšieho hľadiska spoznať miestny systém pod taktovkou Blagussu a vidím nasledovné pozitíva či negatíva :
1.
nastavený interval a takt spojov považujem za dostatočný, dokonca na mesto takejto veľkosti aj nadštandardný napriek redukcii spojov, ktorá prebehla začiatkom leta (stále je to oproti časom Arrivy luxus)
2.
nadväznosť liniek (L3 -> L2 -> L1 a naopak) naozaj funguje /respektíve pekne fungovala v letnom režime/ a MHD sa dá využívať vcelku efektívne na celom území mesta, len si ju treba trošku preštudovať...
3.
vozidlový park je na pomery slovenských MHD na slušnej úrovni, zamrzia snáď len stále premávajúce Setry, ktoré sa do tohto systému MHD vôbec nehodia, taktiež informačný systém (či už zastávkové CP alebo hlásenie zastávok vo vozidlách) je na dobrej úrovni...
1.
stále ostávajú v meste časti, ktorých dopravná obslužnosť je či už mizivá alebo v podstate nulová, za najhoršie pritom považujem z dlhodobého pozorovania nasledovné časti mesta -> sídlisko Satelity (zastávka Obvodová a ostatné ulice obsluhované v minulosti Citybusom), ulica Karola Sidora (doprava obmedzená po nástupe Blagussu), Supra vily až Celulózka (sem tiež MHD nezavíta od nástupu Blagussu), koncové časti sídliska Baničné a v neposlednom rade Vlkolínec (obsluhovaný v minulosti neefektívnou Citybusovou linkou)...
2.
značne nevyvážená vyťaženosť spojov spôsobuje mestu jednoznačne najväčšie finančné ťažkosti, zatiaľ čo na linkách 2 a 3 je vyťaženosť spojov vcelku slušná zväčša po celý týždeň, linky číslo 1, 4 a 6 sú vyťažené naozaj málo a bolo by pri nich vhodné zvážiť buď redukciu spojov alebo využitie vozidiel s menšou kapacitou, čerešničkou na torte je potom linka číslo 5 premávajúca poza Váh do Hrabova, jej potenciál je akurát tak na vozenie vzduchu...
3.
bolo by pekné veriť cestujúcej verejnosti v tom, že si zakupuje CL poctivo, no je do značnej miery otázne či každý druhý cestujúci nejazdí spojmi MHD RK jednoducho povedané na čierno, systém s dopravnou mobilnou aplikáciou takýmto praktikám skôr nahráva ako ich redukuje...
4.
nesúlad a značný chaos medzi zastávkami MHD a PAL, jednak sa zastávky často volajú inak v systéme MHD (Blaguss) ako v systéme PAL (Arriva), navyše sú na niektorých zastávkach aj tri označníky a človek sa v nich nejde vyznať, zastávku Hrboltová, ČOV som dokonca našiel (respektíve nenašiel) neoznačenú...
Na záver príspevku len podotknem, že ak bude chcieť Ružomberok MHD aj naďalej udržiavať v dobrej forme mal by zvažovať nákup minibusov alebo midibusov, tie by úplne postačovali na linky do Hrabova, na Hrboltovú, na Biely Potok alebo eventuálne aj do Vlkolínca, predstaviť si ich tiež viem na zabezpečenie dopravnej obslužnosti v rámci centra mesta (Satelity, Kalvária, Karola Sidora, Plavisko, Mestský úrad...)
1.
nastavený interval a takt spojov považujem za dostatočný, dokonca na mesto takejto veľkosti aj nadštandardný napriek redukcii spojov, ktorá prebehla začiatkom leta (stále je to oproti časom Arrivy luxus)2.
nadväznosť liniek (L3 -> L2 -> L1 a naopak) naozaj funguje /respektíve pekne fungovala v letnom režime/ a MHD sa dá využívať vcelku efektívne na celom území mesta, len si ju treba trošku preštudovať...3.
vozidlový park je na pomery slovenských MHD na slušnej úrovni, zamrzia snáď len stále premávajúce Setry, ktoré sa do tohto systému MHD vôbec nehodia, taktiež informačný systém (či už zastávkové CP alebo hlásenie zastávok vo vozidlách) je na dobrej úrovni...1.
stále ostávajú v meste časti, ktorých dopravná obslužnosť je či už mizivá alebo v podstate nulová, za najhoršie pritom považujem z dlhodobého pozorovania nasledovné časti mesta -> sídlisko Satelity (zastávka Obvodová a ostatné ulice obsluhované v minulosti Citybusom), ulica Karola Sidora (doprava obmedzená po nástupe Blagussu), Supra vily až Celulózka (sem tiež MHD nezavíta od nástupu Blagussu), koncové časti sídliska Baničné a v neposlednom rade Vlkolínec (obsluhovaný v minulosti neefektívnou Citybusovou linkou)...2.
značne nevyvážená vyťaženosť spojov spôsobuje mestu jednoznačne najväčšie finančné ťažkosti, zatiaľ čo na linkách 2 a 3 je vyťaženosť spojov vcelku slušná zväčša po celý týždeň, linky číslo 1, 4 a 6 sú vyťažené naozaj málo a bolo by pri nich vhodné zvážiť buď redukciu spojov alebo využitie vozidiel s menšou kapacitou, čerešničkou na torte je potom linka číslo 5 premávajúca poza Váh do Hrabova, jej potenciál je akurát tak na vozenie vzduchu...3.
bolo by pekné veriť cestujúcej verejnosti v tom, že si zakupuje CL poctivo, no je do značnej miery otázne či každý druhý cestujúci nejazdí spojmi MHD RK jednoducho povedané na čierno, systém s dopravnou mobilnou aplikáciou takýmto praktikám skôr nahráva ako ich redukuje...4.
nesúlad a značný chaos medzi zastávkami MHD a PAL, jednak sa zastávky často volajú inak v systéme MHD (Blaguss) ako v systéme PAL (Arriva), navyše sú na niektorých zastávkach aj tri označníky a človek sa v nich nejde vyznať, zastávku Hrboltová, ČOV som dokonca našiel (respektíve nenašiel) neoznačenú...Na záver príspevku len podotknem, že ak bude chcieť Ružomberok MHD aj naďalej udržiavať v dobrej forme mal by zvažovať nákup minibusov alebo midibusov, tie by úplne postačovali na linky do Hrabova, na Hrboltovú, na Biely Potok alebo eventuálne aj do Vlkolínca, predstaviť si ich tiež viem na zabezpečenie dopravnej obslužnosti v rámci centra mesta (Satelity, Kalvária, Karola Sidora, Plavisko, Mestský úrad...)
5:00 hod. L2 Baničné - Železničná stanica
𝐎𝐬𝐩𝐫𝐚𝐯𝐞𝐝𝐥𝐧̌𝐮𝐣𝐞𝐦𝐞 sa všetkým cestujúcim za spôsobené problémy. Vzhľadom na mimoriadnu situáciu, sme oznam publikovali hneď po obdržaní informácie. V dôsledku pokročilého času využívame sociálnu sieť, hoci sa informácia nemusí dostať k všetkým, ktorých sa problémy s dopravou dotknú.
TeBeCe