Mesto sa s DP naozaj činilo a podalo až 6(!!!) zámerov národných projektov, pri ktorých sa chce uchádzať o eurofondy. Okrem spomínanej dokumentácie na depo to sú to aj projekty
https://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/files/3372_opii_2019_12_02_zamer-np_modernizacia-trolejbusovych-trati-a-meniarni-pd.pdf - Mesto Prešov, Modernizácia trolejbusových tratí a meniarní – projektová dokumentácia - vypracovanie dokumentácie pre projekty
Modernizácia trolejového vedenia na Budovateľskej ulici.
Modernizácia trolejového vedenia od Nižnej Šebastovej po vozovňu DPMP na Bardejovskej ulici.
Modernizácia trolejového vedenia Sabinovská – Dúbrava.
Modernizácia trolejového vedenia Obrancov Mieru – 17.novembra - Škultétyho.
Meniareň Čapajevova rekonštrukcia
Meniareň Mukačevská rekonštrukcia
Je to naozaj obrovský objem projektov, na ktorý určite nie sme v Prešove zvyknutý. Som naozaj zvedavý, čo z toho sa aj podarí schváliť. Vyzvania majú prísť začiatkom roku 2020 a realizovať sa majú na prelome rokov 2020/2021. Každopádne, jedná sa o reálne žiadosti a nie žiadne "bájky úradníkov". Takže je reálna šanca, že tieto veci sa aj uskutočnia.
od 11.12.2019 je na železničnej stanici spustený informačný system odchodov spojov zatiaľ len na jednej strane panela od centra mesta smerom na autobusovú stanicu je to zatiaľ len skúšobnej prevacke do konca roka bude spustená aj druha stana smerom do centra a od centra smerom na skečov
S týmto súhlasím, táto kontrola je podľa mňa narozdiel od tej na rámcovú dosť podivná až neopodstatnená. Aj keď z odôvodnenia mám pocit, že mali iba v podmienkach argumentovať, že prečo to musí byť R&G. Ale pripísať 5% spoluúčasti za to je dosť veľa. Stále ale platí, že ostatné DP na Slovensku tieto súťaže zvládli, aspoň čo ja viem, bez pochybení.
Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale tieto hry so slovíčkami, ktoré predvádzajú "Riadiace orgány", už naozaj každého unavujú. Keď je celý dispečing a informačný systém všetkých vozidiel DPmP, a.s. postavený na produktoch R&G, nech mi niekto vysvetlí, prečo by zrovna týchto 10 vozidiel mohlo mať iný informačný systém? Naozaj to chceme dopracovať do takej roviny, ako v ČR, že pre každú jednu sériu vozidiel sa musí súťažiť informačný systém osobitne a tým pádom majú dopravcovia niekoľko druhov PP, označovačov a displejov?
Vodiči ledva zvládajú obsluhovať jeden druh palubného počítača. Keby sa tu pridali ďalšie iné systémy, tak by som si rád pozrel, ako by s tým naložili zamestnanci podniku...
Budovateľská je oveľa viac využívaná trať 3 linkami, pričom dobre slúži aj pri prípadoch ako cez týždeň, keď bola porucha na meniarni. Širpo je naopak pomerne luxusná trať pre jeden solo trolej s dosť malým intervalom. Sú v Prešove miesta, kde by sa taká trať zišla oveľa viac.
Na S3 mi je tiež záhadou, prečo sa ešte neuvažuje o rekonštrukcii. Ale tak asi ešte stav tej trate nie je taký zlý.
Čo sa týka parciálov, tak nebral by som ich ako náhradu za "všetko". Ak sa ich konečne odhodlá DP kúpiť, tak ich bude oveľa menej ako klasických trolejov a ja osobne by som ich využíval skôr ako náhradu za existujúce autobusové linky (taká 17, 32, 34, 36, 39 napr.).
Je aj otázne, aké dosahuju po pár rokoch používania dojazdy, ale viem, že v mestách kde ich už majú sa zväčša využívajú na 1-2km obchádzky.
Sídlisko III neznesie so Šírpom porovnanie. Ale je pravdou, že ak budú parciály, môže sa to zrušiť. Lenže to isté platí aj o Budovateľskej a do iste miery aj o Dumbrave.
Naposledy som o Širpe počul, že sa tam tá trať má po doslúžení zrušiť a budú tam max chodiť nové parciály, keďže je to málo využívaná trať.
Na Bajkalskej je problém kvôli kríženiu s traťou na výnimku. Pri Levočskej chcú tlačiť na ŽSR na vybudovanie mosta, keďže je to jedna z hlavných trati v PO a Bajkalskú zrušia, pošlú tam parciály a vybudujú stopu Levočská-DP aby sa vedeli dostať troleje z DP na konečnú S3 a späť.
Šváby na moje prekvapenie masterplán vylúčil a konštatoval, že ich budú obsluhovať taktiež iba parciálne trolejbusy. Masterplán vylúčil aj možnú trať k nemocnici, zato navrhol podľa mňa ozaj zbytočnú trať zo Sekčova do Ľubotíc.
Rovnako by sa zišla rekonštrukcia úseku Volgogradská - Prostějovská príp. aj Bajkalská. Tento úsek je už pekne hrdzavý a pritom je to úsek, kade jazdia nosné linky. A o tom, že na Šváby sa akosi pozabudlo ani nehovorím. Namiesto OBI-skratky (ktorá je podľa mňa zbytočná) by sa dali rozumne investovať peniaze práve do mnou spomínaných úsekov.
Pri dnešnom výbuchu pomáha aj dopravný podnik, ktorý na miesto "vyslal" autobusy ktoré čakajú na prípadnú pomoc ľuďom z bytoviek okolo. Pomáhali autobusy 348,377 a aktuálne sú na mieste ešte 372,3432. Dokonca aj pán riaditeľ Jaš bol na mieste a kontroloval situáciu. Pekné gesto od DP. Taktiež prajem úprimnú sústrasť všetkým pozostalým.
Prepojenie komunikácie ul. Sibírska - Pod Šalgovíkom a dobudovanie trolejového vedenia
Trolejizácia ul. Solivarská - Zlatobanská
Jednosmerné prepojenie Solivarská/Východná s Košickou ul.
Obnova CSS vrátane preferencie MHD
Centrálny dispečing mesta Prešov
Modernizácia zastávok a informačného systému MHD
Obratisko Clementisova – Levočská
Trolejové vedenie Rusínska – Kuzmányho
Modernizácia trolejového vedenia na Budovateľskej ulici
Modernizácia trolejového vedenia od Nižnej Šebastovej po vozovňu DPMP na Bardejovskej ulici
Modernizácia trolejového vedenia Sabinovská – Dúbrava
Treba to brať samozrejme s rezervou, keďže eurofondove obdobie sa pomaly končí a toto sú projekty dokopy za viac ako 20 miliónov eur. Ale minimálne je to zaujímavé z pohľadu plánov do budúcnosti.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
rexino
Neodpustím si už byť sarkastický, ale DPMP už má patent na kazenie verejných obstarávaní. Ani spätná kontrola na súťaž na trolejbusy nedopadla dobre a budeme musieť za opciu platiť 10% spoluúčasť a nie 5% (a to sme ešte obišli veľmi dobre).