Reply on: Jur@j #24420:
Áno, sú to naozaj masívne investície, ktoré v Prešove snáď nemajú obdobu. Rozhodovať by o schválení týchto investícii mal riadiaci výbor pri operačnom programe integrovaná infraštruktúra v najbližších týždňoch. Ak budem mať info o výsledku, tak to tu hneď dám. Zatiaľ sa nestalo, aby výbor nejakú žiadosť neschválil, tak uvidíme. Žiadosti, ktoré sa týkajú projektových dokumentácii majú šance aj na skorú realizáciu z ďalšieho eurofondového obdobia v rokoch 2021-2027, čo znamená, že ak uspejeme s týmito žiadosťami, tak po ich vypracovaní môžeme hneď žiadať aj o eurofondy na samotnú realizáciu.
Hlavným "motorom" týchto žiadosti bol určite masterplan, čo sa píše aj v priložených dokumentoch, keďže bez neho nám nechcela EU preplatiť takmer nič. Aj nákup trolejov bol len s podmienkou dopracovania masterplanu. Takže aj keď sa po internetových diskusiách nadávalo, načo sa míňa viac ako 700 tisíc na "zdrap papiera" tak sa ukazuje, že to bola viac ako múdra investícia(ktorú mimochodom tiež preplatila EU).
rexino
Na S3 mi je tiež záhadou, prečo sa ešte neuvažuje o rekonštrukcii. Ale tak asi ešte stav tej trate nie je taký zlý.
Čo sa týka parciálov, tak nebral by som ich ako náhradu za "všetko". Ak sa ich konečne odhodlá DP kúpiť, tak ich bude oveľa menej ako klasických trolejov a ja osobne by som ich využíval skôr ako náhradu za existujúce autobusové linky (taká 17, 32, 34, 36, 39 napr.).
Je aj otázne, aké dosahuju po pár rokoch používania dojazdy, ale viem, že v mestách kde ich už majú sa zväčša využívajú na 1-2km obchádzky.