práve preto, že sa to nemá robiť od stola tak nenavrhujem konkrétne zmeny ☺ skúšal som si robiť niečo pre seba ale riadne som sa v tom zamotal... s L50 či 51 som absolvoval krásnu vyhliadkovú jazdu počas prvého dňa tohoto roka, hlavne úsek od Zapotôčikov cez Necpaly, Kopaničky a Kopanice bol krásny ? škoda, že sa nerobia mimoriadne vlaky, ktoré by prepravovali ľudí z Prievidze cez Sebedražie a cez tú banskú trať do Novákov. Niečo ako turistický banský vlak so zastávkou v Sebedraží, kde by záujemcovia mohli navštíviť baňu, ak sa tam teda robia vôbec exkurzie.
v prvom rade by sa to malo robiť na základe prieskumu a nie od stola. V druhom rade sú v PD stále silné prepravné prúdy po trasách liniek 3,10,11,15. Linky 50 a 51 ako "vymetáky" celého mesta majú svoj zmysel, lenže niekedy kapacitne nepostačujú a majú pridlhú trasu. Takže určite treba kompromis, tiež počas dňa vídavam prázdne busy, ale skúr v sedle dopoludnia ako večerom. Možno by stálo za úvahu odstrániť súbehy a zaviesť lepší preklad. Spojenie liniek 6 a 8 nie je zlý nápad, ale zatiaľ sa urobili len tie najhoršie úpravy - zdraženie cestovného a redukcia spojov, naviac hneď po sebe a tak ako popísal kvorka bez racionálneho dôvodu. Veď už jazdia nové busy a plyňáky.
možno by sa hodila úprava linkovania zlúčením liniek, skrátením, nahradením liniek, presunutím výkonov tam kde to je potreba a kde je dopyt, odtiaľ, kde dopyt nie je. Inak počet 12m autobusov je fakt žalostný a určite by si MHD v PD zaslúžila viac 12m.
P.S.: Neviete niekto, že čo/kto skutočne stojí za problémami NCHZ? http://firmy.etrend.sk/firmy-nefinancny-sektor/nchz-maju-platit-miliony-za-kartel.html v tomto článku sa píše, že tu zas figuruje J&T, ktoré vyhlásilo tender kde vyhrala cyperská firma Disor. Jedná sa o nejaký kix, či nejaký úmysel tento druhý najväčší chemický závod v SR zlikvidovať?
linky 6 a 8 sa zlúčia do jedinej linky, pričom sa ušetria aj nejaké spoje, linka 18 sa zruší úplne a obmedzenie bdue po 19-tej hodine. Na prievidzký spôsobe to bude už asi len krúženie 50 a 51. Výkony MHD idú o 15% dole.
Všetko toto je zaujímavé najmä preto, že:
1. klesli náklady v dôsledku zaradenia nových busov, čím sa ušetrili nie malé peniaze
2. zvýšilo sa cestovné - čo s ohľadom na bod 1. nemalo žiadnu logiku, akurát to "posilnilo" bod 3:
3. úbytok cestujúcich v dôsledku zvýšeného cestovného, väčšej tlačenky v krátkych busoch v špičke
4. absencia ďalších progresínych krokov a lá TN či BB (nástup ďalšími dverami, mesačník...)
Opäť bude centrum plnšie automobilov, mesto bude s tým mať zase výdavky, ale MHD bude len stagnovať. Kde je rok 2002 a tie super intervaly, plné kĺbaky na L3,5,10...toto si musí mesto uvedomiť, že toto by malo byť cieľom a nie plné ulica zaparkovaných aút.
Neviem či si to prehliadol, ale už v BA diskusii bolo asi týždeň-dva skonštatované, že nie je možné porovnávať spotrebu vysokopodlažného, low-entry a plne nízkopodlažného vozidla. O to zvlášť, ak v PD je jeden na naftu a iný na CNG.
Tak v tom prípade má nižšiu spotrebu SOR. Čo sa týka ako nafty, tak aj emisií. Tieto nové SORky už celkom vylepšili a čo sa týka menšej spotreby nafty, vďačí tomu SOR hlavne ľahkej karosérii.
Tak Citelis má nádrže o objeme 1240 litrov, ale sú to automaty, takže majú väčšiu spotrebu. SORky majú cca 200 litrovú nádrž a spotrebu cca 20-23 litrov. Takže môj názor? Netuším ? ale tak myslím si, že dlhšie vydrží Citelis.
no.ev.di.