presne tak, substrát nie je v stave rozlíšiť konečnú, na ktorú daný spoj ide, tú velikánsku prednú tabuľu dočíta len po číslo linky. Preto také husté linky je lepšie držať pod osobitným číslom kvôli orientácii. A v spiatočnom smere sa to dá riešiť zlúčenou výveskou.
A u školských spojov by som tiež preferoval oddelenie na samostatnú "linku" kvôli zjednodušeniu CP riadnych liniek. Neviem či je nutné držať toľko školských spojov a či musia mať takú rozdielnu trasu od riadnych liniek, ale v prípade samostatnej linky sa môžu zverejňovať iným spôsobom, ako riadne linky.
chápem , že je rozdiel LEN v dvoch zastávkách. Ale ako vravím, nedávno sme kvôli "zetku" a "efku" rozdeľovali dvojku a štvorku.
Čo sa týka vývesky, môže byť od Zakvášova po ŽST zlúčená 3+31.
Nad týmto som dosť dlho rozmýšľal. Najprv som to mal v tom návrhu ako L3 (Zakvášov, konečná) a L13 (Podmanín, konečná). No myslím, že by sa to na dobrej výveske dalo poriešiť jednou značkou. Zoznam zastávok by bol ako na L31, len pri niektorých spojoch by mohlo byť Z-tko (končí na konečnej v Zakvášove). Ono, množstvo značiek, priamo závisí od vývesky. Keď je to na nej pekne rozdelené na pracovné dni cez školské vyučovanie, prac. dni cez prázdniny, soboty a nedele, hneď zmizne väčšina značiek. Tam už potom jedno to písmenko až tak nevadí.
Ktorý správny orgán ju udeľuje?? Obvodný úrad dopravy či odbor dopravy TSK??? Škoda, že je to také komplikované, aj keď sa myslím dá vydať licencia aj na skupinu liniek MHD a podklady na preukázanie napr. takej finančnej spoľahlivosti by nemali byť problémom, nakoľko by išlo o zavedenie liniek s už existujúcimi spojmi, akurát s tým rozdielom, že by mali všetky linky pevné trasy. Ale aj tak, realita je týmto predstavám a úvahám dosť vzdialená?
Ešte k tomu zlúčeniu trojky a 31notky: Práve z dôvodu značkovania bola rozdelená linka 4 na 4 a 40 a 2 na
2 a 20. Preto mi príde krok späť spojiť 31 a 3 do 3 s nutným označkovaním po Zakvášov a do Podmanína.
Bavíme sa o školských spojoch. Na Re #722 desina: som písal, že máme veľa školských spojov (25-30) a bolo by veľmi ťažké ich zadefinovať. Potom som písal možnosti, kde sa predpokladá nie potreba navýšenia vozidiel, ale ušetrenie výjazdu niekoľkých vozidiel. A školské linky netreba špeciálne zakladať, oficiálne môžu figurovať v rámci príslušných liniek. Ide len o to, aby boli známe ako školské spoje a mohli by tak figurovať na výsveske samostatne, čím by nezaťažovali pôvodné linky značkami.
Priznám sa, tento variant už aj mne napadol, práve v časoch, kedy sa zaviedla L13 do prevádzky? A existuje aj ranná obdoba toho spoja, oba sú vedené na linke 306 409 (Pov. Bystrica - Pružina).
Ten Kunovec je pre mňa hotová vec - Mesto by malo "vydierať" SAD TN, aby existujúci spoj SAD TN Sverepec-SPŠ-sv.A-IV.ZŠ-AS obsluhoval aj Kunovec a Cingelov laz pod hrozbou zakázania zastavovania predĺžených prímestských spojov do nemocnice. (Slavnica-Nemocnica a Papradno-Nemocnica)
Ale veď ide len o presun školských spojov na školské linky, nie o navyšovanie počtu spojov. Uvediem konkrétne príklady:
L19 - obsluha súčasných spojov č. 30 a 91 linky 110 so zahrnutím Moštenca a spoja 53 linky 100.
L20 - obsluha súčasných spojov 15, 19 a 76 linky 2 a spojov 2 a 3 linky 6. Pričom by sa ušetril voz na L6.
L21 - obsluha súčasných spojov 14, 31, 37 a 64 linky 310 a spoja 45 linky 4.
L22 - obsluha súčasných spojov 25, 26, 28 a 61 linky 110 a spoja 93 linky 100.
L23 - obsluha súčasných spojov 7 a 11 linky 7.
Podmanín som nedával cez Hliny, Jednotu, nakoľko ani dnes taký školský spoj nie je, ale skúsim ho dotvoriť.
Orlové tam zahrnuté je, ráno by chodil L20 z Orlového do P. Podhradia, kaštieľ. A potom by šiel ten istý bus L20 smer TESCO a ďalšia L20 zas z Podvažia cez Šebešťanovú.
Čo sa týka L8, tak poupravím trasu.
Moštenec - III. ZŠ L9; V. ZŠ a ZŠ sv. A. L19.
Rozkvet - VII., VI., I. a špec. ZŠ L22; IV. a sv. A. L19.
Praznov - I., VII. a sv. A L16; V. ZŠ L6.
Kunovec - III. ZŠ L9; V. ZŠ skúsim nejako vyriešiť.
skúšal som èosi napísať tak, aby boli zachované súèasné vzťahy škôl a èastí, ale je to ve¾ký problém. V súèasnosti je asi 25-30 originálnych školských spojov.
V zásade sa dajú urobiť nasledovné základné linky.
Z Moštenca teraz idú tri autobusy. Jeden klasicky, druhý cez Kunovec, SPŠ, Rozkvet a tretí cez III.ZŠ
Jeden kĺb Moštenec-Sládkovičova-SPŠ-štefánikova-III.ZŠ-ŽST-AS
Druhý kĺb Moštenec-Rz FMNK-I.ZŠ-ZŠ sv.A-IV.ZŠ-Park (III.ZŠ)-ŽST-AS
Podľa mňa by sa kapacity vyrovanli. Druhý kĺb by mal jazdu: 6.25L10, 6:37L100, presun spojkou z TESCA do Moštenca...
A to isté by sa dalo v opačnom smere
12.35, 13.35 (III.ZŠ)-Štadión-AS-ŽST-ZŠ sv.A-I.ZŠ-TESCO-Rz-FMN-Moštenec - ušetrené 2.autobusy. A 2 školské spoje z Hlín by mohli ísť rovno Hliny-Rozkvet. Mohlo by sa to otestovať v mesiacoch APR,MÁJ,JÚN, vyhodnotilo by sa a v septembri by sa uvidelo.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
desina