Reply on: desina #496:
Je dobrý nápad, aby ľudia z odľahlejších častí mesta, resp. z okrajových dedín nemali priamy spoj do mesta, ale prestúpili na nejakú nosnú linku MHD s dobrým intervalom. Ale iba o veľkých mestách, resp. mestách s nosnou ekologickou ideálne koľajovou dopravou, kde sa na kraji mesta prestupuje najčastejšie na električky, alebo metro. To, že prestup z jedného busu na druhý je blbosť, uvidíš ľaho na príklade Trnavy, Nitry, žiliny, Banskej Bystrice, Prievidze, Popradu, ...ale napr., aj Českých Budejovíc, alebo proste miest s porovnateľným počtom obyvateľov - nikde to takto nafunguje a tu všade majú aj ľudia priamy spoj aj zokrajových častí mestapriamo do centra.
Lebo napr. súhlasím, že v okrajových obdobiach dňa stačí z hľadiska naplnenosti jeden spoločný spoj pre Podmanín, Zákvašov a Zem. Kvašov.. ale z neho sa nemusí prestupovať na Hlinách (SNP) na iný spoj, ale ten "z dedín" môže premávať priamo do centra...
Na koľko som sa trochu spolupodieľal na tom valcovom návrhu, aj keď iba "holé čísla" vrátane vzkm!! sa neoplatí dávať sem na net, na požidanie, ak sa zaručíš že to ďalej nebudeš vydávať za svoje ? by sme Ti to hádam aj mohli poslať mailom...A tam sú všetky linky v intervaloch, príp. v náväznostiach na vlaky, alebo zväzky liniek v spoločnosm preklade, číslovanie max 99 a každá ZŠ má aj tak nejaký školský spoj.. a opakujem vzkm aj počty vozidiel sedia... teda dá sa to...
desina
Otázkou je napríklad zvyšovanie cestovného. Buď sa zvýši a bude demotivujúce použiť MHD na krátku vzdialenosť, alebo sa "zvýhodnia" cestujúci na krátku vzdialenosť. V PB sa nastupuje len prednými dvermi, tak v druhom prípade prichádza do úvahy jedine prestup, lebo prípadných čiernych pasažierov, ktorí by išli ďalej ako by mali by nemal kto skontrolovať.
Druhou vecou je zjednodušenie liniek. Aj v ZA majú okruhové, resp. polokruhové linky. Takým prípadom je u nás uzol Nemocnica-SNP-Hliny-Nemocnica.
Osobne si myslím (kedysi som si myslel opak), že doprava by sa mala prispôsobiť ľuďom, ale začínam si myslieť, opak. V niektorých mestách nezačína omša 8.00, ale 8.05, lebo pre MHD podnik nenaruší takt kvôli omši. Ale omša sa posunie o 5 minút...
Druhým problémom je taktová doprava. Vlaky sa v našom meste začali taktovať vrátane osobákov, ale MHD nie je nastavená ani medzi jednotlivými zastávkami. Jeden spoj to prejde za tri minúty, iný má na to 5, či 8.
Čo sa týka číslovania, som všetkými desiatimi za dvojciferné čísla. Ak niekedy udávam číslo nad 100, tak to robím len kvôli predstave. Špeciálne spoje sa dajú dať medzi dvojciferné čisla.
V mojich návrhoch bola stovka a stodesina ako 12 a 13... 310 ako 30 a 320 ako 33. Štyridsiatka mohla byť kľudne 1.
Ale toto niekedy nezávisí ani od toho, čo by sa nám páčilo, myslím, že ani od Rada, ale niekde inde...
Valec, tak povedz ty, ako by si to riešil.