Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: desina #496:
Je dobrý nápad, aby ľudia z odľahlejších častí mesta, resp. z okrajových dedín nemali priamy spoj do mesta, ale prestúpili na nejakú nosnú linku MHD s dobrým intervalom. Ale iba o veľkých mestách, resp. mestách s nosnou ekologickou ideálne koľajovou dopravou, kde sa na kraji mesta prestupuje najčastejšie na električky, alebo metro.
To, že prestup z jedného busu na druhý je blbosť, uvidíš ľaho na príklade Trnavy, Nitry, žiliny, Banskej Bystrice, Prievidze, Popradu, ...ale napr., aj Českých Budejovíc, alebo proste miest s porovnateľným počtom obyvateľov - nikde to takto nafunguje a tu všade majú aj ľudia priamy spoj aj zokrajových častí mestapriamo do centra.

Lebo napr. súhlasím, že v okrajových obdobiach dňa stačí z hľadiska naplnenosti jeden spoločný spoj pre Podmanín, Zákvašov a Zem. Kvašov.. ale z neho sa nemusí prestupovať na Hlinách (SNP) na iný spoj, ale ten "z dedín" môže premávať priamo do centra...

Na koľko som sa trochu spolupodieľal na tom valcovom návrhu, aj keď iba "holé čísla" vrátane vzkm!! sa neoplatí dávať sem na net, na požidanie, ak sa zaručíš že to ďalej nebudeš vydávať za svoje ? by sme Ti to hádam aj mohli poslať mailom...A tam sú všetky linky v intervaloch, príp. v náväznostiach na vlaky, alebo zväzky liniek v spoločnosm preklade, číslovanie max 99 a každá ZŠ má aj tak nejaký školský spoj.. a opakujem vzkm aj počty vozidiel sedia... teda dá sa to...
Reply on: desina #496:
Aha, takže zvýhodnenie cestujúcich na krátku vzdialenosť (odhliadnuc od toho, že v 40tisícovom meste sú všetky vzdialenosti krátke) by si riešil tým, že cestujúcim na dlhšiu vzdialenosť nanútiš prestup a súčasne zvýšiš cestovné? Na to ti poviem len jednu vec, cestujúcich na krátku vzdialenosť (keďže tomu nič neznížiš) ti nijako nepribudne a tých na dlhú vyženieš úplne. Keď už, tak si spravte systém dvoch pásiem, mesto a dediny, s cenovým rozdielom cca 20/10 centov (hotovosť/karta). Dodržiavanie možno kontrolovať robením revízorských kontrôl (zrazu by sme sa divili, koľko vodičov by prestalo voziť známych zadarmo alebo za polovicu - osobná skúsenosť v PB ešte počas pôsobenia SADky).

Doprava sa MUSÍ prispôsobovať potrebám ľudí. Ale tiež s rozumom. V tvojom príklade má pravidelný interval ďaleko väčšiu prioritu ako začiatok omše. Ono totiž, ak budú ľudia chodiť 5 minút po začiatku, farár si ju posunie aj sám. A ak má ŽSR už pravidelný takt, treba naň naviazať aj autobusy, ktoré tak budú prichádzať z jednotlivých MČ k stanici (a teda aj ku kostolu) vždy v takte, takže nikto sa nebude sťažovať, že z Moštenca musí na začiatok omše čakať 40 minút, zatiaľ čo z Podmanína prídu akurát.
To že každý spoj má inú chronometráž je žiaľ len bordelom dopravcu.
Čo sa týka špeciálnych spojov, tie tiež vôbec nemusia byť. Ukáž mi, koľko ich je v Žiline (keď si si ju vybral za príklad). Holt, poslancom treba vysvetliť, že jednoduchosť systému musí mať prednosť pred individuálnymi potrebami jednolivcov (väčšinou v dôchodkovom veku). Lebo takto síce vyhovieme 4 cestujúcim, ktorí takto budú cestovať raz za týždeň, ale ďalší 10ti sa na cestovanie vykašlú.

Ako by som to riešil ja (a nie len ja), je spracované v materiály, ktorý sme ešte niekedy na jar posielali na MDS. Ako si môžeš prečítať v #493, zatiaľ sa dostal len do štádia prečítania si. Keby sa mi chcelo vymýšľať k tomu aj textovú časť, tak už to tu je dávno zverejnené. Ale dávať len CP, obehy vozidiel, prejazdy a tabuľky s dĺžkami jednotlivých služieb? No ja neviem.
Reply on: desina #496:
sorry za skomolenú vetu -
Osobne si myslím že doprava by sa nie vždy mala prispôsobiť ľuďom... V niektorých mestách nezačína omša 8.00, ale 8.05, lebo pre MHD podnik nenaruší takt kvôli omši. Ale omša sa posunie o 5 minút...

Súvisí to aj so štýlm politiky v našom meste. Ten poslanec vymyslí to pre tú mestskú časť, henten zas pre hentú a potom je z toho 320 cez Kvášov, cez Nemocnicu, okolo kostola, devina cez Abšo a podobne.
Reply on: Valec #494:
Nemyslím si, že je to všetko na zahodenie a momentálne to zložito len vyzerá. Niektoré veci idú ruka v ruke s inými opatreniami, bez ktorých to nemá zmysel.
Otázkou je napríklad zvyšovanie cestovného. Buď sa zvýši a bude demotivujúce použiť MHD na krátku vzdialenosť, alebo sa "zvýhodnia" cestujúci na krátku vzdialenosť. V PB sa nastupuje len prednými dvermi, tak v druhom prípade prichádza do úvahy jedine prestup, lebo prípadných čiernych pasažierov, ktorí by išli ďalej ako by mali by nemal kto skontrolovať.
Druhou vecou je zjednodušenie liniek. Aj v ZA majú okruhové, resp. polokruhové linky. Takým prípadom je u nás uzol Nemocnica-SNP-Hliny-Nemocnica.
Osobne si myslím (kedysi som si myslel opak), že doprava by sa mala prispôsobiť ľuďom, ale začínam si myslieť, opak. V niektorých mestách nezačína omša 8.00, ale 8.05, lebo pre MHD podnik nenaruší takt kvôli omši. Ale omša sa posunie o 5 minút...
Druhým problémom je taktová doprava. Vlaky sa v našom meste začali taktovať vrátane osobákov, ale MHD nie je nastavená ani medzi jednotlivými zastávkami. Jeden spoj to prejde za tri minúty, iný má na to 5, či 8.

Čo sa týka číslovania, som všetkými desiatimi za dvojciferné čísla. Ak niekedy udávam číslo nad 100, tak to robím len kvôli predstave. Špeciálne spoje sa dajú dať medzi dvojciferné čisla.
V mojich návrhoch bola stovka a stodesina ako 12 a 13... 310 ako 30 a 320 ako 33. Štyridsiatka mohla byť kľudne 1.
Ale toto niekedy nezávisí ani od toho, čo by sa nám páčilo, myslím, že ani od Rada, ale niekde inde...

Valec, tak povedz ty, ako by si to riešil.
Reply on: Valec #494:
neboj, to sú úvahy, ktoré sú komplikované a si myslím že pre cestujúcich by to bolo zabíjajúce
Kriste pane, keď čítam tie vaše návrhy, tak mi príde, že v MHD cestuje ešte stále veľa ľudí a treba ich odtiaľ čo najrýchlejšie vyhnať. ? Po zavedení liniek s číslom nad 110 bude zavedenie čohokoľvek z toho čo tu padlo len ďalším klincom do rakvy považskobystrickej MHD. Tu nejde o nejakú odvahu, ale o úplnú sabotáž. ? Ale len tak ďalej, na odovzdávanie nových autobusov som síce nemohol prísť, ale na rozlúčku s MHD si isto čas nájdem. ?
Reply on: N/A #490:
pravdu poviem, som si to prečítal ale zatiaľ neriešil
Reply on: desina #491:
ono to je všetko pekné ale nabrať odvahu, resp. odvaha nieje problém ale potom počuť tie telefonáty a čítať tie maily že cestujú drahšie, pomohlo byť jedine znížiť prestupný lístok, resp. zaviesť pásma
Reply on: mds #488:
? ? ? neuveriteľné, presne takto to som uvažoval.

Osobne som mal ešte v zálohe k tomuto ešte varianty.
Moštenec - Tesco - Nemocnica - SPŠ - Štef. - Podhradie - Podvažie.
a
Praznov - Hliny - SPŠ - Dom Služieb - Pov.Teplá

Prestupový bod SPŠ (s garantovaným prípojom na ŽST)

Potom som mal premyslený variant:

Okruhová linka víkendová linka 103 AS-Nemocnica-SNP-Zakvášov-Hliny-Nemocnica v polhodinovom intervale. A potom prieťahový spoj Podmanín - Zakvášov - Zem.Kvášov a späť. K jednému spoju v hodine by bol Prestup za Podmanína a prestup do Kvášova a v druhom spoji prestup z Kvášova a do Podmanína. Napr. každé dve hodiny.
Reply on: mds #488:
resp. MHD 9 vedená cez Rozkvet k nemocnici a tam na prestup MHD 3 smerom aut. stanica
Reply on: desina #487:
osobne si myslím že nie. v zálohe máme pripravené návrhy, napr. 31,32 a 4 by boli vedené len na Zakvášov,konečná resp. Hliny,Jednota a tam sa prestupovalo na 3 resp. 4., taktiež cez SO-NE napr. MHD 2 z Podvážia vedená do Moštenca , resp. MHD 5 z Teplej vedená až do napr. Milochov
Reply on: mds #485:


Chcem sa ťa opýtať na tvoj názor. Myslíš si, je cestujúci substrát v PB zrelý na linky, ktoré by nezačínali a nekončili na AS/ŽST ? A ak by sa chceli dopraviť z odľahlejších častí, že by museli prestúpiť ?
Reply on: mds #485:

Takže ten, čo bude chcieť nastúpiť na parku nebude mať CP ? A budú vôbec vlastne stávať na zast. Park?
Reply on: desina #484:
oznam bude na ul.kukučinova a štadion
Reply on: mds #476:

Bude počas výluky na zastávkach štadión a kukučínova oznam, že sa tadiaľ nechodí ? Resp. bude na zastávke park cestovný poriadok liniek, ktoré tadiaľ chodia ?
tak z toho cingelovho lazu .. to je dine nejakym medzimestskym spojom zo Sverepca co ide ..
Reply on: kvorka #479:
nemenilo sa
Reply on: kvorka #479:
presne ten jediný pár spojov ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.