Nová autobusová linka č. 505910 Liptovský Mikuláš - Liptovská Sielnica - Zuberec - Oravice - Suchá Hora - Zakopane.
Premáva v letnej sezóne apríl - október.
veelmi pekne tie stare fotky na fotke 72 vidno na ŽST hektora ten tam je ešte dodnes bohužiaľ ako posledný je smutné že niekedy sa tu premávali kĺbaky ako deti sme sa vždy tešili postavíme sa na to točiace koleso v strede ?
možno brali v Libchavách prvé tri kusy ako testovacie pri nábehu linky ? neviem, ale dobrého slova som na ne nepočul, zvlášť v zime čo sa týka kúrenia a elektroniky. A ako cestujúci nie som nadšený z interiéru, kde jediné NP sedadlá sú sklopky, neexistuje vyhradený priestor na kočík a do nenízkopodlažných sedadiel sa buď šplhám a/alebo som v nich namačknutý a otĺkam si kolená.
Ale vždy boli lepšie než dvadsaťročné B732, to bez debaty...
Nakúpim nové autobusy a po roku a pol sa ich zbavím s tým, že mi stúpli náklady? Stúpli oproti čomu, plátaniu starých Karôs? Jedine ak sa bavíme o odpisoch a to je predsa oprávnený náklad, ktorý by im mesto malo preplácať. Absolútne nechápem ako je takýto bordel možný...
Ja si síce o kvalite prvých sériových kusov akéhokoľvek modelu nerobím žiadne ilúzie a ako cestujúci NB12 vyložene neznášam, ale boli to aspoň moderné NP vozy. Ak Liorbus tú dotáciu na plyňáky nedostane - a ja si na rozdiel od nich vôbec nie som taký istý, že ju dostanú - potom čo? Budú sa sedemstovky generálkovať donekonečna, alebo chcú kupovať ojazdeniny z Čiech alebo ako si to vedenie Liorbusu a mestský odbor dopravy predstavujú? A zaujímavé že nikde inde také problémy nemajú.
Tá odpoveď je pochybná, ale v podstate na tom nič nejasného nevidím. Pochopil som to tak že SAD Trnava si tie autobusy prenajala (a nepochybujem že Liorbus na tom zarobí slušne, pretože Trnavákom v Přerove tieklo do topánok a boli ochotní plesnúť sa po vrecku) a v prípade spokojnosti ich odkúpi (resp. už odkúpila) Čo sa týka Citelisu, ten je v LM kvôli tomu že mesto by asi nesúhlasilo s tým aby Mikuláš zostal bez nízkopodlažných vozidiel. Doteraz som síce žil v tom, že z autobusmi kúpenými za dotácie od mesta sa takto čachrovať nesmie, ale asi som sa holt mýlil...
A ohľadne toho, že SOR je shit... tak NB12 asi naozaj nebude bohviečo, ale čo som sa bavil s vodičmi prímestských C10,5, tak tie vozy vychvaľovali do neba. Spoľahlivé, úsporné...
Re #183 TeBeCe: ??? Ako sa preboha mohli výrazne zvýšiť náklady vďaka novým autobusov? Možno tak prevádzkové v porovnaní s B952E, ale celkovo... A aké dlhy? Obstaranie, údržba a servis vozidiel sú oprávnené náklady a ako také by ich mal objednávateľ Liorbusu preplácať... To bude nejaká blbosť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.