Po šiestich rokoch zbytočne pomalej premávky nastáva náprava.
Ešte v roku 2013 zaviedol dopravný podnik rýchlostné obmedzenie pre električky pri oboch koncoch tunela pod hradom z 50 km/h na 15 km/h, čím sa predĺžila jazda električiek tunelom približne o 26 sekúnd. Cieľom bolo obmedzenie hlučnosti prechádzajúcich električiek pri portáloch tunela. Na základe sťažností obyvateľov bývajúcich pri tuneli na nočný hluk vtedy vydal Regionálny úrad verejného zdravotníctva rozhodnutie o obmedzení hluku v nočných hodinách. Na základe tohto rozhodnutia dopravný podnik električky spomalil, pričom spomalenie bolo celodenné.
Od piatka 21. júna 2019 môžu električky počas dňa v celom tuneli opäť premávať rýchlosťou 50 km/h. Obmedzenou rýchlosťou 15 km/h budú pri tunelových portáloch (na oboch koncoch v dĺžke 70 m) premávať už len v noci v čase medzi 22:00 a 6:00. Rýchlosť 15 km/h zostáva naďalej celodenne v oblúkoch pred oboma portálmi tunela, kde vzniká najviac hluku.
Cestujúci do Karlovej Vsi od rovnakého dňa ocenia aj zrušenie pomalej jazdy električiek cez priecestie pri internáte Družba v smere na Molecovu. Po oprave poškodených koľajníc tadiaľ môžu električky premávať rýchlosťou 30 km/h.
Vladimír
3. Z etických dôvodov vodič na zastávke zastaví okrem situácií uvedených v bode 2 aj v situácii, ak nikto z cestujúcich vo vozidle nedal znamenie na výstup, avšak zo situácie vo vozidle jednoznačne vyplýva, že cestujúci chce vystúpiť (napr. k dverám sa na výstup pripravil alebo sa o zastávke vopred informoval cestujúci, ktorý zjavne nepozná linku, nehovorí po slovensky a iné podobné situácie). Osobitnú pozornosť dianiu vo vozidle je povinný venovať tiež vodič vozidla, ktoré má signalizačné tlačidlá umiestnené len na strope.
4. V prípade, že nenastal žiaden z dôvodov pre zastavenie uvedených v bodoch 2 a 3, vodič smie prejsť zastávkou bez zastavenia. Zastávku v palubnom počítači pri tom nie je potrebné potvrdzovať.