Po šiestich rokoch zbytočne pomalej premávky nastáva náprava.
Ešte v roku 2013 zaviedol dopravný podnik rýchlostné obmedzenie pre električky pri oboch koncoch tunela pod hradom z 50 km/h na 15 km/h, čím sa predĺžila jazda električiek tunelom približne o 26 sekúnd. Cieľom bolo obmedzenie hlučnosti prechádzajúcich električiek pri portáloch tunela. Na základe sťažností obyvateľov bývajúcich pri tuneli na nočný hluk vtedy vydal Regionálny úrad verejného zdravotníctva rozhodnutie o obmedzení hluku v nočných hodinách. Na základe tohto rozhodnutia dopravný podnik električky spomalil, pričom spomalenie bolo celodenné.
Od piatka 21. júna 2019 môžu električky počas dňa v celom tuneli opäť premávať rýchlosťou 50 km/h. Obmedzenou rýchlosťou 15 km/h budú pri tunelových portáloch (na oboch koncoch v dĺžke 70 m) premávať už len v noci v čase medzi 22:00 a 6:00. Rýchlosť 15 km/h zostáva naďalej celodenne v oblúkoch pred oboma portálmi tunela, kde vzniká najviac hluku.
Cestujúci do Karlovej Vsi od rovnakého dňa ocenia aj zrušenie pomalej jazdy električiek cez priecestie pri internáte Družba v smere na Molecovu. Po oprave poškodených koľajníc tadiaľ môžu električky premávať rýchlosťou 30 km/h.
Jojan
A keďže sa kladie dôraz aj na presnosť, tak ak by došlo k tomu (večer alebo cez výkend), že prebehol už viacero zastávok, tak si zrovná čas na niektorej.
Vychádzal som aj zo skutočnosti, že v súčasnosti autobusy zastavujú takisto, keď je zast. na znamenie a niekto tam stojí. Konkrétne som toho svedkom pravidelne na Martinskom cintoríne l.č.39
Priznám sa, že mne osobne sa tento rok prvý raz v živote stalo, že som sa nechtiac previezol na obratisko, keď som (zhodou okolností 19.3. na moje meniny, podotýkam, že som bol triezvy ) sediac v Škodovke a súc pevne presvedčený, že sedím vo 4, zakotvil na Karloveskom obratisku, lebo to bola 9. Trapas jak hovado.