Niektoré zastávky budú premenované, iné budú na znamenie.
Od 4. júla 2016 príde k zmene názvov nasledujúcich zastávok:
- Gagarinova na Gagarinova-Rádio Európa 2 - linky 96 196 201 202 N72,
- Rajská na Nemocnica sv. Michala - linky 202 a 205,
- Vojenská nemocnica na ŽST Železná studienka - linky 43 207 211 212.
Od rovnakého dátumu budú do rodiny zastávok na znamenie zaradené tieto zastávky:
- Šancová - linka 203,
- Kozia - linky 147 203 207 208,
- Hrad - linky 203 207,
- Novohradská - linky 70 202 208 212,
- Cintorín Vrakuňa - linky 65 75 201 202,
- Martinský cintorín - linky 39 61.
Od 1. júla 2016 príde k zlúčeniu nástupíšť zastávky Tesco Lamač pre linky 37 63 130 N37, ktoré budú vždy zastavovať na zastávke umiestnenej bližšie ku vchodu nákupného centra, kde je súčasne aj nástupište liniek 20 a 192. Výstupište liniek 20 a 192 sa nemení.
miguelito
Povedzme, že chcem nastúpiť na L202 na ASMN v smere do centra a podľa CP by mala prísť v čase "odchod z konečnej + čas jazdy medzi konečnou a ASMN".
Samozrejme, ak je ranná špička, môžem očakávať meškanie, ak nie je, mala by prísť načas, keďže aj keď je linka mierne popredu, tak šofér počká na zastávke o niečo dlhšie, aby neodišiel zo zastávky skôr, ako je to v CP. Takýmto spôsobom, ale zastávky na znamenie nijak neušetria čas bez toho, aby buď jazdili spoje popredu (čo robí CP úplne bezvýznamným), alebo doháňali stratený čas v špičke (čo je nepravdepodobné, keďže v špičke zvyknú byť ľudia na každej zastávke, a čas sa tak zastávkami na znamenie neušetrí).
Samozrejme, dalo by sa to riešiť prepísaním CP tak, že by sa počítalo s minimálnym možným prepravným časom, ktorý by však bol absolútne nereálny pre akúkoľvek jazdu, na ktorej sa zastaví na zastávke ne znamenie, teda prakticky vždy, a to nehovorím o špičke.
Ako to teda mám chápať ako cestujúci? Ak vodič ušetrí veľa času vynechaním zastávok na znamenie, môže sa stať, že odíde zo zastávky skôr, ako hovorí CP? Ak nie, načo sú tie zastávky na znamenie dobré. Ak áno, načo sa vôbec unúvať s cestovným poriadkom?
Jedným riešením je samozrejme rôzna doba jazdy pre rôzne dni (prac. týždeň/víkend) a pre rôzne časti dňa (noc/ráno/ poludnie/večer). Podľa 810zssk to tak funguje, no na CP to nevidno, keďže na boku je vždy len jeden údaj minutáže medzi zastávkami, a samozrejme, v špičke, ktorá sa až tak deň od dňa nelíši, ide bežne MHD so zmeškaním 10 až 15 minút. To stým CP nepočíta?
Prosím, keď vidím, ako tu divoko mínuskujete ľudí, ktorí nesúhlasia so zastávkami na znamenie, neberte túto reakciu ako kritiku. Myslím si, že je to dobrý nápad, len mi vôbec nie je jasné, ako chce DPB docieliť, aby mali cestovné poriadky vzdialené od nástupiska linky aspoň akú takú presnosť.