Zmeny v zastávkach (od 4.7.2016)

Niektoré zastávky budú premenované, iné budú na znamenie.

Od 4. júla 2016 príde k zmene názvov nasledujúcich zastávok:

  • Gagarinova na Gagarinova-Rádio Európa 2 - linky 96 196 201 202 N72,
  • Rajská na Nemocnica sv. Michala - linky 202 a 205,
  • Vojenská nemocnica na ŽST Železná studienka - linky 43 207 211 212.

Od rovnakého dátumu budú do rodiny zastávok na znamenie zaradené tieto zastávky:

  • Šancová - linka 203,
  • Kozia - linky 147 203 207 208,
  • Hrad - linky 203 207,
  • Novohradská - linky 70 202 208 212,
  • Cintorín Vrakuňa - linky 65 75 201 202,
  • Martinský cintorín - linky 39 61.

Od 1. júla 2016 príde k zlúčeniu nástupíšť zastávky Tesco Lamač pre linky 37 63 130 N37, ktoré budú vždy zastavovať na zastávke umiestnenej bližšie ku vchodu nákupného centra, kde je súčasne aj nástupište liniek 20 a 192. Výstupište liniek 20 a 192 sa nemení.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Odkedy začali pribúdať zastávky na znamenie, tak preventívne dávam znamenie vždy keď chcem vystúpiť. A stláčam dopyt dverí aj znamenie, hoc je to vraj prepojené, nespolieham sa na to.
Kto ma vlastne teraz tieto veci na starosti? Lebo to ide hrozne dolu vodou - kedysi mala Bratislava velmi decentne riesene nazvy zastavok, potom sa to zacalo zvrhavat konceptom "komercneho nazvu" (Kooperativy, Wustenroty a podobne hluposti - pripadne naopak absencia nazvu Eurovea..) a v ostatnom case uz pribudaju uplne ptakoviny (Obchod Vajnory, dve Radiove, ZST Zelezna studienka ktora nie je pri ZST Zelezna studienka, atd.).
Reakcia na: S499.1023 #156:
Pripadá mi to komické, neuráža ma to a KT8 by som si tam odfotiť neodmietol. ?
Reakcia na: Ibiza #172:
Tí CPckari, co poznam ja volaju celu tu lokalitu zelezna studnicka, nejaka partizanska luka alebo cerveny most nikomu nic nehovori...
Reakcia na: Ibiza #172:
Červený most pozná každý: https://youtu.be/n_YsojR09Lk
Reakcia na: mku81 #171:
Presne tak. To je aj názov komunikácie a spĺňa to tak princíp pomenovania zastávok v BA.
Reakcia na: mku81 #171:
Koľko ludí pozná tú stanicu a koľko červený most? Stanicu šotouši, most každý - aj cezpolní.
Reakcia na: Ibiza #170:
ked uz tak "cesta na Cerveny most" vzhladom na to, ze ten most je asi rovnako vzdialeny ako zastavka ZSR a vsetci saleju ako je to daleko
Jednoznačne Červený most! Aj anketa mi dáva za pravdu.
Reakcia na: ceres #168:
V Prahe aj v nových SOR-och, čo už majú kapacitné tlačidlá na dopyt, rozsvitei dopyt aj "STOP" nad dverami.
Reakcia na: S499.1023 #129:
Ak sa nemýlim, v bratislavských SORoch je to rôzne podľa série. V tých starších STOP tlačidlo rovno vyžiada aj otvorenie dverí cez dopyt. Teda aspoň STOP tlačidlo pri dverách, ale iné v starších, myslím, ani nie sú. V tých novších to tak už ale nefunguje, a na zástavke na znamenie treba stlačiť ako STOP, tak aj dopyt. V trolejbusoch je to, myslím, rovnako. Nečudujem sa, že to ľudí pletie.

V starších aj dopyt samotný rozsvieti "ZASTAVÍME" nad dverami. Nie som si istý, či v novších rozsvieti aj dopyt samotný "STOP" nad dverami.

Ako je to v MBCC? V nich sú len STOP tlačidlá, hoc dvoch rôznych typov, ale mal som pocit, že aj tie rozmiestnené vo vozidle vyžiadajú otvorenie dverí, ktoré sú najbližšie k danému tlačidlu. (Mám ako cestujúci v MBCC vôbec možnosť zistiť, že na nejakých dverách už bolo dopytom vyžiadané otvorenie?)

Úplná záhada je potom pre mňa fungovanie dopytu v Citelisoch. Nikdy neviem, čo všetko (ne)stačí postláčať v nich, keďže indikácia vyžiadaného dopytu na dvere tam, myslím, taktiež nie je žiadna, ale indikáciu "STOP" rozsvieti snáď hocičo. Ale to už tu ktosi kedysi písal, že tam je to snáď v každom voze ináč.
Virtuálna zastávková tabuľa už dnes ukazuje cieľ Nemocnica sv. Michala. To už je 4. júla? ?
Reakcia na: titomi #165:
Presne tak!
Zastavka ma byt nazvana tak, aby cestujuci (aj z tramtarie) vedel co najpresnejsie, kam docestuje. Ak sadnem do trolejbusu s konecnou ZST Zelezna studienka a vyhodi ma to na kruhaci blizko hlavnej cesty, kde siroko-daleko nie je ani stopa po zeleznici, tak mi je celkom ukradnute, ci je to stanica alebo zastavka alebo ky fras - lebo tam prosto NIE JE! Takze toto je jednoznacne velmi zle navrhnuty nazov zastavky.
A ci to bude zastavka alebo stanica - predsa v hociakej dedine, kde stoji vlak, idu ludia na stanicu, nie na zastavku. Chodi sa na autobusovu zastavku a na zeleznicnu stanicu. Oficialny nazov v spravujucich instituciach, ich internych dokumentoch, nariadeniach, predpisoch, zakonoch, .... nech je akykolvek, to ma netrapi.
Reakcia na: Melange #159:
Aby si sa nepokakal od precitlivelosti. Tlačidlá STOP sa majú vyznačovať práve tým, že majú byť dostupné kdekoľvek vo vozidle. Tlačidlá dopytu majú fungovať automaticky aj ako znamenie vodičovi, naopak však nie (tlačidlo nerozozná, ktorými dverami sa žiadateľ o zastavenie poberie).
Reakcia na: Melange #161:
Tak ono to bola aj chyba vodiča, pretože NÚDZOVÉ TLAČIDLO asi neslúži na to, aby ho vodič ignoroval ?
Reakcia na: Melange #161:
Jasné že by sa to malo zjednotiť na jedno tlačidlo. Na západe od nás to poväčšinou tak funguje. Ale holt, DPB..
Reakcia na: Ike #160:
Nikto netvrdí, že nie, ale je to zbytočná komplikácia. Miesto jedného druhu tlačidla sú dva druhy. Cestujúci sú učení, že treba stláčať aj "STOP" (na zastávkach na znamenie, ktoré už sú takmer všade), aj dopytové tlačidlo; mnohí si to mýlia a stláčajú "STOP" aj na bežných zastávkach. Taktiež tlačidlá pre núdzové zastavenie sú inteligentne umiestnené tam, kde kedysi tlačidlá "STOP" - už som zažil, ako si to cestujúci pomýlil a zrejme sa to stáva častejšie, lebo vodič na stlačenie núdzového zastavenia nereagoval (to je vcelku problém, nie?.

Cestujúci by mali byť učení už len na zelené dopytové tlačidlá (kočíky, vozíky a invalidi modré tlačidlá), v podstate by tým de facto zaniklo rozlišovanie medzi štandardnými zastávkami a zastávkami na znamenie, čo je ďalším zjednodušením.
Reakcia na: Melange #159:
mám pocit, že takto to funguje.
Reakcia na: S499.1023 #158:
Nezmysel ako z dielne "S499.1023". Aj tak sa musíš prebíjať k tlačidlu "STOP" a ak by proste boli tieto tlačidlá nahradené dopytovými (s platnosťou pre najbližšie dvere), vyriešilo by to kopec problémov.
Tvoj príspevok nahlasujem.
Reakcia na: ivanbuto #91:
Ale stále - aký zmysel potom majú tlačidlá "STOP"? Však potom vôbec nemali byť v nových vozoch prítomné, ak dopytové tlačidlá majú zároveň účinok tlačidiel "STOP". 😃
Reakcia na: Majo #153:
Sa pozri, s čím si začal.
Keď sa taká istá zastávka MHD pri železničnej zastávke na hlavnej dvojkoľajnej elektrizovanej trati v Prahe volá "Nádraží Strašnice", nepripadá Ti to komické? Neuráže Ťa to? Neodmietol by si si na takejto zastávke vyfotiť KT8, ako Turbo svojho času odmietal cestovať B961 s odôvodnením, že je to autobus zvrátenej konštrukcie?
Reakcia na: 810zssk #151:
Toho, čo programuje tie tabule, by bolo málo trýzniť tri týždne.
Reakcia na: S499.1023 #147:
Taký istý ako pre stanicu. ?
Reakcia na: S499.1023 #145:
V tomto prípade som mal na mysli názov samotnej ŽST, nie názov zastávky MHD v jej blízkosti, ako si to evidentne pochopil. Príde mi celkom nelogické, že na jednej strane máme stanice označené ako Bratislava-Rača, Bratislava-Vajnory, ale na druhej Devínska Nová Ves, Podunajské Biskupice, Rusovce. Je mi jasné, že je to dané historicky, ale mohlo by sa to zjednotiť. Do zastávok liniek MHD, ktoré neopúšťajú hranice mesta, samozrejme nemá význam pchať názov mesta.
Reakcia na: 810zssk #151:
No budeme mať dva ciele: Železná Studienka s vláčikom a Železná Studnička bez vláčika ? ? ?
Reakcia na: Valec #144:
Ja som v tejto suvislosti zvedavy ako oznacia ex-Vojensku nemocnicu. Lebo ak Vlacik Zelezna studienka, tak myslim ze budu celkom uspesne miast cestujucich (mimochodom, ten uchyl co to vymyslel v DPB este pracuje?).
Reakcia na: S499.1023 #147:
Alebo symbol zastávky, tzv. placačka ?
Reakcia na: Ike #148:
*na Červený most
Reakcia na: S499.1023 #146:
Ešte môžeme polemizovať o "Ceste k Červenému mostu", keďže tak sa volá ulica a Červený most je rovnako ďaleko ako zastávka.
Reakcia na: Majo #143:
A aký symbol by si použil na rozlíšenie pre zastávku? Obrázok šukafónu?
Reakcia na: Majo #142:
Samozrejme. Správny názov bývalej konečnej Militärkrankenhaus je Červený most a správny názov zastávky žst. Bratislava-Vinohrady je Gaštanový hájik, možnosť prestupu na vlak.
Reakcia na: Majo #140:
Ešte že nemáme v Prahe žiadneho interurbánca, čo by premenoval konečnú električky na Praha-Strašnice zastávka.
Reakcia na: Majo #143:
Ale na cestovných poriadkoch stále zostala. Mimochodom, pre žel. zastávku by mal byť potom na odlíšenie od stanice menší rušeň? ?
Reakcia na: S499.1023 #136:
Vhodne umiestniteľná skratka žst. / akronym ŽST sa v BA na transparentoch už roky nepoužíva, nahradil ju symbol parného rušňa.
Reakcia na: S499.1023 #135:
Nie, nechcel, pretože je to úplný nezmysel. ? Netvrdím, že silou-mocou treba hneď premenovať Vinohrady, len si myslím, že keď sa už mení názov zastávky Vojenská nemocnica, mohol by byť ten nový správny. Nazvať Železnú studienku železničnou stanicou mi príde vtipné. Hlavne si ale myslím, že sa tam mohol použiť úplne iný názov, keďže tie zastávky sú od seba vzdialené niekoľko stoviek metrov.
Reakcia na: S499.1023 #134:
Však ja to nechcem premenovať zo dňa na deň, len si myslím, že ak sa tam výhľadovo vytvorí nejaký veľký prestupný uzol, mohlo by sa to celé nazvať Vinohrady a od názvu Predmestie ustúpiť, pretože predmestie Bratislavy sa už dávno posunulo podstatne ďalej.
Reakcia na: tr3mp #127:
Ak by spôsoboval názov stanice / zastávky podľa katastrálneho územia zmätok, je určite lepšie ju nazvať iným, vhodnejším názvom. Ak by sa do názvu ŽST Devínska Nová Ves doplnila Bratislava, nemal by som s tým problém, podobne Podunajské Biskupice atď.
Reakcia na: S499.1023 #137:
Ale teraz má na to aj papier. ?
Reakcia na: Mike #110:
Súhlasím, a to som praktizujúci modrogum?
Reakcia na: Valec #122:
On mal túto úchylku už pred vyštudovaním na modroguma.
Reakcia na: Majo #119:
Pretože tradícia a nie šotoonania. Mmch., železničná stanica má zaužívanú skratku žst., ktorá sa dá vhodne umiestni%T na transparenty a každý chápe, o čo ide. Akú skratlu by si dal zastávke? Žz,? Alebo žzast.?
Reakcia na: Majo #115:
A nechcel by si náhodou zaviesť označenie "Železničná stanica Bratislava-Vinohrady zastávka"? Myslím, že si zase v akútnej fáze interurbánneho ochorenia.
Reakcia na: Majo #108:
A to by bolo na čo dobré okrem šotoonanie? Podľa mňa by sa tá zastávka mala volať Gaštanový hájik a hotovo.
Reakcia na: Mike #105:
Čo ale neznamená, že si treba v tomto brať príklad z Berlína, Viedne ani zo západného Balkánu
Reakcia na: mku81 #95:
Prečo by nemohol? Skús použíť ten kryt krku, čo máš a zistíš, že je to úplne, ale naozaj úplne logické.
Reakcia na: Dadino #96:
A ty čo hulíš, mojko?
Reakcia na: AAA #56:
Myslím, že je to celkom zbytočný spor, keĎže mi vôbec nevadí, že v informačnom systéme MHD budú všetky železničné zastávky označené ako stanice. Mne akurát u tej Vojenskej nemocnice prekáže, že zastávka Železná studienka je teda ku*evsky ďaleko od zastávky Žst. Eisenbrunnen.
Reakcia na: ivanbuto #91:
Zaujímavé, že také isté SOR-ky v autobusovom prevedení pre Prahu to majú už od výroby. Nie je to nejaká zlomkovina? Nemá napísené vo svojom Dopravnom poriadku na dráhach, že dopyt dverí a signalizácia zastávky na znamenie nesmú byť združené? Študovať sa mi to teraz nechce, letmo som tam nč nenašiel.
Reakcia na: tr3mp #127:
Tak keď už sme pri katastri a pomenovaniach, tak Tesco Lamač kedy premenujú na Tesco-Karlova Ves? ?
Reakcia na: Majo #119:
Nie za cenu faktických chýb? Teda napr. ŽST Vinohrady by sa nemali volať Vinohrady, lebo ležia mimo katastrálneho územia Vinohrady? Alebo napr. Devínska Nová Ves by sa mala premenovať na Bratislava - Devínska Nová Ves, lebo nejde o samostatnú obec, ale o časť Bratislavy? Najmä to posledné je podstatnejší rozdiel pre cestujúceho ako to, či ide o stanicu alebo zastávku.

Inak, pokiaľ pripustíme, že nie všetko na svete je v železničiarskej terminológii, tak označenie Vinohradov ako stanice je ok. Podľa slovníka slovenského jazyka: stanica - miesto, kde zastavuje vlak alebo kde sa vypravuje (diaľkový) autobus; budova na tomto mieste vybavená na riadenie dopravy. Vinohrady zodpovedajú tejto definícii. To, že existuje aj iná definícia používaná v inom kontexte, je irelevantné.
Reakcia na: 810zssk #124:
Presne tak.
Reakcia na: Majo #101:
? ? ? Mozem potvrdit.
Reakcia na: mku81 #123:
Ano, tak to je. Staci si pozriet CP: Napr. na 201 z Cilizskej idu spoje 20:07 a 22:07, t.j. v tej istej minute, ale z Toryskej uz idu 20:11 a 22:10, teda v roznych minutach.
Reakcia na: Vladimír #121:
Dakujem za vysvetlenie... Takze rozumiem spravne, ze odchody zo zastavky B budu aj na zastavkovom CP posunute tak, aby zohladnovali jazdnu dobu, teda napr. pri odchode zo zastavky A o celej hodine, bude odchod z B XX:14 pocas dna, XX:12 povecer a XX:11 posledne spoje?
Reakcia na: Majo #119:
"nie za cenu faktických chýb"

Vidno, že už si doštudovaný modrogum. ?
Reakcia na: mku81 #120:
Už to tu bolo vysvetľované.

V CP pre cestujúcich sú uvádzané maximálne jazdné doby (pre obdobie špičky). Ide o tarifnú informáciu, cestujúci vie, aký lístok mu na danú cestu postačuje.

Spoje v skorých ranných hodinách, večer a cez víkendy majú kratšie jazdné doby ako tie, ktoré sú uvedené v CP pre cestujúcich. Na každej zastávke sú však vylepené platné odchody už po zohľadnení rôznej jazdnej doby od východiskovej zastávky.

-

Príklad:

Zo zastávky A do zastávky B je v počas dňa jazdná doba 14 minút, podvečer je skrátená na 12 minút a pre posledné večerné spoje platí jazdná doba 11 minút.

V zastávkovom cestovnom poriadku je pri zastávke "B" uvedený čas najdlhší z nich, t.j. 14 minút. Cestujúci tak vie, že na cestu z A do B mu v každom čase postačí cestovný lístok na 15 minút. Dopravný podnik zároveň tento čas garantuje, to znamená, že na danej trase uznáva 15-minútové lístky, aj keby vozidlo skrz kolóny danú trasu fakticky prešlo napríklad za 25 minút.
Reakcia na: Majo #102:
A podla coho potom budu CP? podla najdlhsej alebo najkratsej? alebo bude v CP uvedené, ze casy su orientacne a odchod spoja je +/- 2 minuty podla toho, na kolkych zastavka sa zastavilo?
Reakcia na: Mike #117:
Súhlasím, že systém má byť čo najjednoduchší, ale nie za cenu faktických chýb. Snažíš sa svoje tvrdenie podoprieť Vladovými argumentmi, ale pritom on vo "svojej" MHD tiež rozlišuje železničné stanice a železničné zastávky. ?
Reakcia na: Mike #117:
Ako priklad mozme uviest napr. zadavanie nazvu zastavky do vyhladavacov.
Reakcia na: Majo #115:
Takú, že zbytočne musí sledovať dva rôzne pojmy namiesto jedného. Ako raz povedal klasik (Vladimír), spravme systém čo najviac jednoduchý. Cestujúci si bude pamätať že miesto kde stojí vlak = železničná stanica. A detto keď to neskôr budeme prekladať do iných jazykov - railway station, Bahnhof.
Reakcia na: Majo #113:
Problem je ze su to dve nijak neprepojene nastupne/vystupne body, ktore su sice blizko seba, ale nijak netvoria jednotny celok.

Filialka nebude. Ale keby nahodou hej, tak cely ten uzol treba riesit inak. Predpokladajme ze by to bol centralny prestupny bod medzi regionalkou a dialkovou dopravou (najma smer Vieden a Brno), potom tam treba hlavne zabezpecit prestup suchou nohou - moja predstava je jedna spolocna odbavovacia hala, ktora by zaroven tvorila podchod medzi stanicami (stanicou a zastavkou). Keby toto bolo, tak sa da riesit jednotny nazov, dokonca by to bolo namieste.

Kym ale tie stanice (stanica a zastavka) nijak prepojene nie su, tak by jednotne oznacenie ludi akurat tak miatlo.
Reakcia na: Mike #110:
Akú komplikáciu spôsobí bežnému cestujúcemu skutočnosť, že sa to bude rozlišovať? Myslím, že z označenia žel. stanica aj žel. zastávka pochopí, že je to miesto, kde stojí vlak.
Reakcia na: Valec #111:
Aký benefit by z toho mali šotouši?
Reakcia na: 810zssk #109:
Benefit by bol taký, že z názvu bude zrejmé, že sú pri sebe. Ak sa niekedy náhodou opätovne zavedie osobná doprava na Filiálku, je pravdepodobné, že budú ľudia prestup Vinohrady - Predmestie využívať. Potom by tiež bolo vhodné predĺžiť peróny Vinohradov až na most (a rýchliky tak konečne nebudú pretŕčať za nástupiská) a spraviť schody a výťahy aj z druhej strany cesty. Mosty však tým pádom bude treba ak nie postaviť nanovo, tak aspoň významne prestavať.
To bol zámer alebo náhoda dať ilustračné foto tak, aby cca v riadku "Nemocnica sv. Michala" svietila na ilustračnej fotke zastávka "Martinský cintorín"+doprava zadarmo? ?
Reakcia na: 810zssk #109:
Benefit bude pre šotoušov. To je dostatočný dôvod, aby sa do toho investoval čas aj peniaze. ?
Reakcia na: Majo #108:
Ja navrhujem, nech si železničiari a šotoobec rozlišujú železničné stanice a zastávky tak ako doteraz, ale pre cestujúcich to môže byť zjednodušene všetko železničná stanica a taiksto by som to písal aj v terminológií nadväzných zastávok MHD/ Regiobus.
Reakcia na: Majo #108:
A benefit tejto zmeny by bol aky? Akurat by si pri vlakoch co idu z Predmestia zmiatol ludi.
Reakcia na: richardhudec #103:
Už roky na to poukazujem. Možno by stálo za úvahu premenovať žel. stanicu Bratislava predmestie, ktorej názov už dávno nie je aktuálny, na Bratislava-Vinohrady a k názvu žel. zastávky Bratislava-Vinohrady doplniť zastávka. Vedľajším dôsledkom tejto zmeny bude aj to, že názov zastávky MHD bude správny.
Reakcia na: Majo #101:
Ja v DPB primarne povazujem za problem autobusy, nie elektricky. Co sa ostatnych prikladov tyka, nepoznam detaily ale samozrejme to tak nema byt.
Reakcia na: Solider #92:
Ako ale bolo spravne podotknute, toto je podmienene upravou chronometrazi. Inak vodic musi zastavovat tak ci tak.
Reakcia na: Majo #101:
Predčasný odchod o 2 minúty z východzej zastávky som vlani zažil večer v Bologni pri "intervale" cca 30 min..(predposledný spoj).
Reakcia na: richardhudec #103:
To nie je skratka zo Železničná zaSTávka Vinohrady? ?
Reakcia na: Majo #93:
ŽST Vinohrady ti nevadí, že nie je ŽST, ale len zastávka? 😃
Reakcia na: mku81 #95:
Myslím, že každý normálne zmýšľajúci človek pochopil, že som tým myslel najdlhšiu jazdnú dobu podľa cestovného poriadku (t. j. chronometráž A), nie najdlhšiu jazdnú dobu, aká sa tam kedy vyskytla.
Reakcia na: 810zssk #88:
Nie je všetko čierno-biele. V necivilizovanom DPB už boli vodičovi električky údajne krátené výkonnostné odmeny aj za 6-sekundový náskok pri 4-minútovom intervale. V civilizovanom BVB (Berlín) si zatiaľ vo večerných hodinách veselo pri 20-minútových intervaloch jazdia vodiči električiek s 2- až 3-minútovými náskokmi z prestupných uzlov. Vodič električky civilizovaného Wiener Linien tiež nemal problém ísť na poslednom spoji linky 18 s 3-minútovým náskokom z Westbahnhofu.
Reakcia na: Dadino #99:
Problém je v tom, že niektorí stále nepochopili, že MHD je tu pre cestujúcich a nie cestujúci pre MHD. Ak chceme od cestujúcich aby pred vystúpením na zastávke (na znamenie - teda v budúcnosti na každej) vyhľadal v autobuse všetky možné tlačítka a postláčal ich v správnej kombinácií, potom sa nečudujme, že nám presadnú do automobilov. A ak má byť tým činiteľom iracionálny argument, že veď tam tie tlačítka sú, tak nech sa využívajú, tak potom si myslím, že som svojim príspevkom nič neprehnal.

Reakcia na: Ike #97:
No vidim ze uroven komunikacie sa tu na tychto forach vobec nezmenila. Takze ani sa necudujem preco sa tu stale niekto s niekym hada. 😉 Podobne teda aj vam. 😉
Reakcia na: ivanbuto #91:
Na nových trolejbusoch dopyt rozsvieti STOP na informačnom paneli s nasledujúcimi zastávkami. U vodiča sa to tvári inak?
Reakcia na: Dadino #96:
Dobrý deň,

Váš príspevok bol zaradený do súťaže Najhlúpejší príspevok roku 2016 v kategórii Kravina roka. Gratulujeme a želáme Vám veľa šťastia.
Reakcia na: ivanbuto #91:
Toto podla mna DPB nemal minuly rok vobec rusit ze vodic je povinny zastavit aj na dopyt. Naco vyhodili peniaze v novych 120ks trolejbusich a dalsich 100ks autobusoch peniazeza tlacidla STOP ked ich nenusime pouzivat? Ved nech stoji to tlacidlo 0,50€ trepol som sumu, tak uz mohol mat DPB o kolko mensie vydavky v tendroch. Nastastie dost vela ludi vie ze tam tie tlacidla nejsu na okrasu a pouziva ich. 🙂
Reakcia na: Majo #94:
najdlhsia jazdna doba? to nemozes mysliet vazne
Reakcia na: miguelito #89:
Večernú špičku majú možno elektrárne, ale nie MHD, tá má rannú a poobednú. V CP je vždy uvedená najdlhšia jazdná doba medzi zastávkami, čiže prvý Tebou uvedený príklad môže nastať, ale druhý nie. Je to tak kvôli časovým cestovným lístkom.
Nazvať zastávku "Vojenská nemocnica" "ŽST Železná studienka" je naozaj "výborný" nápad, jednak žiadna železničná stanica Železná studienka neexistuje a nikdy neexistovala, je to železničná zastávka a jednak to bude zvádzať k tomu, že tie zastávky sú blízko seba, a nie niekoľko stoviek metrov vzdialené.
Reakcia na: miguelito #87:
Zastávky na znamenie nešetria len čas, ale aj prevádzkové náklady, ako napríklad náklady na brzdenie a opätovný rozbeh vozidla, vzhľadom na to, že rozbeh vozidla je najdrahšou časťou jazdy medzi zastávkami.
Reakcia na: Melange #72:
Pre vodiča stlačenie dopytu vs. STOP znamená tú istú povinnosť zastaviť na zastávke.
Iná vec je, že áno, tie tlačidlá by mali byť prepojené (aby napr. stlačenie dopytu zároveň rozsvietilo aj STOP), resp. pri nových trolejbusoch mali byť zjednotené, ale DPB to zatiaľ neupravil.
Reakcia na: miguelito #89:
Skúsim to vysvetliť. Zoberme si linku 201. Spoje 15.02 (po-pi) a 15.04 (víkend) z Čiližskej. Jazdná doba na Karpatskú je 29 minút. Keď si pozrieš CP z Karpatskej, zistíš, že cez pracovné dni je odchod o 15.31 (teda po 29 min, ako uvádza CP), no cez víkend je odchod tiež o 15.31, hoci z Čiližskej išiel o 2 min neskôr ako cez týždeň, teda mu to trvalo len 27 min.
Zastávky na znamenie by sa teda zohľadnili tak, že v CP by síce zostala uvedená jazdná doba 29 min, no víkendový odchod z Karpatskej by už mohol byť o 15.30, čo by samozrejme v CP na danej zastávke bolo uvedené.
Reakcia na: 810zssk #88:
Čiže ak je napísané na CP na zastávke A, že na zastávku B trvá cesta 10 minút, je možné, že príchod na zastávku A je 22:00 a na zastávku B o 22:09 ale napríklad ale povedzme počas večernej špičky je príchod vozidla na zastávku A podľa CP 17:00 a príchod na zastávku B 17:13 ?
Nikdy som si to nevšimol, teda nie že by som si to úmyselne všímal. Myslel som si, že ten čas je rovnaký, a so zápchou každý počíta.
Stále mi nie je jasné, či CP nebude rušiť výhodu zastávok na znamenie. Alebo sa plánuje otestovať, koľko tie trasy po novom trvajú a CP podľa toho zmeniť? (Respektíve už sa tak stalo?)

Reakcia na: miguelito #87:
Ty sa ale predsa neriadis cestovnym poriadkom z konecnej zastavky. Pre kazdu zastavku je zverejneny cestovny poriadok a ty sa riadis udajmi v cestovnom poriadku pre tu zastavku kde nastupujes. Tam su uz rozne jazdne doby zohladnene.

Vodic nesmie (aspon teda v civilizovanych DP, verime ze sa DPB coskoro prida) odist predcasne a to ani zo zastavky na znamenie.
Reakcia na: 810zssk #83:
Toto ma ako laika zaskočilo. To, že zastávky na znamenie skrátia jazdnú dobu, je úplne jasné, ale ako mám ja, ako cestujúci, chápať cestovné poriadky na zastávkach iných ako nástupisko?
Povedzme, že chcem nastúpiť na L202 na ASMN v smere do centra a podľa CP by mala prísť v čase "odchod z konečnej + čas jazdy medzi konečnou a ASMN".
Samozrejme, ak je ranná špička, môžem očakávať meškanie, ak nie je, mala by prísť načas, keďže aj keď je linka mierne popredu, tak šofér počká na zastávke o niečo dlhšie, aby neodišiel zo zastávky skôr, ako je to v CP. Takýmto spôsobom, ale zastávky na znamenie nijak neušetria čas bez toho, aby buď jazdili spoje popredu (čo robí CP úplne bezvýznamným), alebo doháňali stratený čas v špičke (čo je nepravdepodobné, keďže v špičke zvyknú byť ľudia na každej zastávke, a čas sa tak zastávkami na znamenie neušetrí).
Samozrejme, dalo by sa to riešiť prepísaním CP tak, že by sa počítalo s minimálnym možným prepravným časom, ktorý by však bol absolútne nereálny pre akúkoľvek jazdu, na ktorej sa zastaví na zastávke ne znamenie, teda prakticky vždy, a to nehovorím o špičke.
Ako to teda mám chápať ako cestujúci? Ak vodič ušetrí veľa času vynechaním zastávok na znamenie, môže sa stať, že odíde zo zastávky skôr, ako hovorí CP? Ak nie, načo sú tie zastávky na znamenie dobré. Ak áno, načo sa vôbec unúvať s cestovným poriadkom?
Jedným riešením je samozrejme rôzna doba jazdy pre rôzne dni (prac. týždeň/víkend) a pre rôzne časti dňa (noc/ráno/ poludnie/večer). Podľa 810zssk to tak funguje, no na CP to nevidno, keďže na boku je vždy len jeden údaj minutáže medzi zastávkami, a samozrejme, v špičke, ktorá sa až tak deň od dňa nelíši, ide bežne MHD so zmeškaním 10 až 15 minút. To stým CP nepočíta?
Prosím, keď vidím, ako tu divoko mínuskujete ľudí, ktorí nesúhlasia so zastávkami na znamenie, neberte túto reakciu ako kritiku. Myslím si, že je to dobrý nápad, len mi vôbec nie je jasné, ako chce DPB docieliť, aby mali cestovné poriadky vzdialené od nástupiska linky aspoň akú takú presnosť.
Reakcia na: Melange #72:
Tak pardon, Jakub. Verím, že tým sme podstatu problému vyriešili.
Reakcia na: Melange #65:
No co, ideme sa pokakat z toho, ze musime stlacit gombik?
Reakcia na: Melange #82:
Človeče, nie si ty vták - domovník? Ten tiež akékoľvek argumenty odmietal, mysliac si, že opakovaním svojich nezmyslov do nekonečna ich zmení na pravdu?
Reakcia na: Melange #82:
V zastavkovych cestovnych poriadkoch su uvedene maximalne jazdne doby. V niektorych rezimoch su pochopitelne kratsie.

K hluposti sa hlasit nemusis, uz sme si ju vsimli 🙂
Takže tie minúty, čo sú uvádzané pri zastávkach, v skutočnosti neplatia? To je riadna haluz. Ale tuším sa človek každý deň učí niečo nové. Každopádne, nič to nemení na tom, že zastávky na znamenie majú byť len tie, kde spoje stoja zriedka, aj keby ste mi dali tisíc palčekov dole. 🙂 Argumentov som už dal habadej, ale hlúpemu tie nikdy nestačia.
Reakcia na: Melange #75:
Nechceš si nechať svoje drísty pre seba, keď o argumentáciu nestojíš?
Reakcia na: Melange #79:
1. a 2. - Opat dokazujes ze nevies o com rozpravas. Jazdne doby medzi zastavkami NIE SU totozne pre vsetky doby dna. Napriklad:
- 201ka z Cilizskej o 7:07 je na Toryskej o 7:11 a na Hlavnej stanici o 7:38, t.j. jazdna doba Cilizska - Toryska su 4 minuty, Cilizska - Hlavna stanica je 31 minut.
- 201ka z Cilizskej o 20:07 je na Toryskej o 20:11 a na Hlavnej stanici o 20:36, t.j. jazdna doba Cilizska - Toryska su 4 minuty a Cilizska - Hlavna stanica je 29 minut.
- 201ka z Cilizskej o 22:07 je na Toryskej o 22:10 a na Hlavnej stanici o 22:34, t.j. jazdna doba Cilizska - Toryska su 3 minuty a Cilizska - Hlavna stanica je 27 minut.
Je to prave preto, ze v zavislosti od dna a dennej doby platia rozne chronometraze, teda jazdne doby.

3. Len tolko, ze si trkvas a nehodlam tebou dalej stracat cas.
Reakcia na: 810zssk #78:
1. a 2. – na obe tieto veci je odpoveďou, že sa majú upraviť CP. Avšak v súčasných CP nie je možné skrátenie jazdnej doby, lebo intervaly medzi zastávkami sú fixné pre každú dobu dňa. Aby CP zodpovedali realite, sa musia intervaly v CP predĺžiť. A žiadne zastávky na znamenie to nevyriešia, lebo v špičke aj tak bude stáť všade a ešte bude aj najviac meškať. K bodu 3. len toľko, že si trkvas a nehodlám tebou ďalej strácať čas.
Reakcia na: Melange #77:
1. Je dovodne to predpokladat, kedze taka situacia nastava pravidelne. DPB na to data ma, asi lepsie nez ty vedia co kedy meska. Meskania vecer sa bezne deju.
2. Skratenie jazdnej doby v cestovnom poriadku som mal samozrejme prave na mysli.
3. Trepes dve na tri.
Reakcia na: 810zssk #76:
1. Hypoteticky môže, ale nie je dôvodné to predpokladať. Viem lepšie ako ty, kedy cestujem.
2. Skrátenie jazdnej doby to NEUMOŽŇUJE, lebo jej spodnú hranicu určuje CP. 🙂
3. Trepeš dve na tri.
Reakcia na: Melange #75:
1. Meskat moze kedykolvek. Opat dokazujes ze v okrajovych casoch necestujes.
2. Aj ked by nemeskali, stale to umoznuje skratenie jazdnej doby.
3. Nie je to nezmysel, zmier sa s tym.
Reakcia na: 810zssk #74:
Figu borovú platia argumenty, ktoré som vyvrátil. Keď necestujú ľudia, tak sú cesty prázdne a spoj nemá prečo meškať. Proste je úplný nezmysel dávať frekventované zastávky na znamenie, napr. Dudvážsku, Hronskú, Toryskú, Komárovskú, Brodnú atď. Aj keby to tak bolo vo všetkých mestách na svete, stále je to nezmysel. Zmier sa s tým.
Reakcia na: Melange #72:
Tak ako Bratislava, aj Londyn ma lokality kde su busy nosnym systemom - nic ine tam nejazdi. A predstav si, aj tam su vsetky zastavky na znamenie.

Mimochodom, nosnost/nenosnost s tym NIJAK nesuvisi. Relevantna je frekvencia cestujucich.
Reakcia na: Melange #70:
Vtedy platia tie argumenty ktore si ty akoze vyvratil.
Reakcia na: Valec #71:
Tie argumenty, ktoré uviedol DP, boli úplné nezmysly. Napríklad zbytočné otváranie a zatváranie dverí, úniky tepla resp. klimatizovaného vzduchu – veď predsa na to je dopytové otváranie dverí a pokiaľ nikto nechce nastúpiť/vystúpiť, tak sa žiadne dvere neotvoria. 😃 Taktiež úspora paliva a zníženie emisií pri rozbiehaní – však tieto zmeny sa týkajú najmä trolejbusov.

Londýn by som s BA neporovnával. A ak áno, tak keď tam budeš, všimni si, či sú zastávky metra na znamenie. 🙂 Autobusy sú tam doplnková doprava, avšak napr. trolejbusy na Honoch sú kategorizované ako nosné spoje.

Tiež som sa už stretol s tvrdením, že vraj netreba stláčať červené tlačidlo "STOP", ale len zelené tlačidlo na otváranie dverí a má to rovnaký účinok. To sa mi však nezdá z dvoch dôvodov. Po prvé, na čo tam potom sú tie červené tlačidlá? Po druhé, pri stlačení zeleného tlačidla sa nerozsvietia svetlá nad dverami, takže usudzujem, že to nemá ten istý účinok. Ale ako je to naozaj, by ma zaujímalo.

Jána Liptáka skutočne nepoznám, radšej si ešte raz pozri, ako sa volá.
Reakcia na: Melange #67:
To, že ty niekam cestuješ a máš nejaké poznatky neznamená, že sú vierohodnejšie ako dlhodobé "vedecké" sledovanie, z ktorého vyplýva, že zavádzanie zastávok na znamenie má zmysel v zlepšovaní parametrov, ktoré DP uviedol v čase zavádzania.
Taktiež skutočnosť, že v DE a UK sú takmer výhradne zastávky na znamenie o čomsi svedčí. Či chceš snáď tvrdiť, že v centre Londýna nastupuje/vystupuje menej ľudí ako na Dolných honoch?

Mimochodom, vždy ti stačí "otravovať sa" s 0 až jedným tlačidlom.

Jána Liptáka ti prestavovať nebudem, ak tak dobre vieš, ako často a kedy cestuje, tak sa s ním pravdepodobne dobre poznáš. ?
Reakcia na: 810zssk #68:
Takto by som sa opýtal: v čase, kedy necestujú skoro žiadni ľudia (napr. neskoro večer z okraja mesta do centra), kedy sú navyše aj dosť prázdne cesty, obzvlášť v tomto smere, nie je hádam jedno, či zastávky sú na znamenie alebo nie? Či aby mal vodič menej roboty?
Reakcia na: Melange #65:
"keby proste tie zastávky s nevhodnými prístreškami neboli na znamenie, nie? ? " toto ma rozsekalo 😃
Reakcia na: Melange #67:
Sedlo znamena co? Medzi rannou a poobednou spickou? Vtedy cestuje ludi dost. Ale vecer, pripadne cez vikendy rano je to presne tak ako popisuje Valec.
Reakcia na: Valec #66:
Cestujem z a do tej oblasti na prakticky dennej báze, obvykle v sedle, a nikdy – nikdy! – sa mi nestalo, aby spoj vynechal viacero zastávok na znamenie. Ak sa také niečo raz za uhorský rok v nedeľu na obed prihodí, tak je to povšimnutia hodné, ale ako argument dosť slabé. Spravidla nevynechá ani jednu, zriedka jednu jedinú. A "Jána Liptáka" mi dúfam predstavíš. 🙂
Nie vždy sa musím otravovať stlačením gombíka, ale dobre, teraz sa musím otravovať stlačením dvoch.
Reakcia na: Melange #65:
Môžem ťa ubezpečiť, že už nie raz som sa vo večerných hodinách z DH viezol a okrem Čiližskej, kde som nastúpil, sme stáli na max. jednej zastávke. Raz som sa dokonca sám a bez zastavenia viezol až na Miletičovu.
Taktiež som osobne zažil, že v nedeľu okolo 13tej som cestoval z centra a zastavili sme len na Toryskej a Dudvážskej. V trolejbuse bolo vo tom čase asi 25 ľudí a nikto inde vystúpiť nechcel. Takže zastávky na znamenie majú zmysel aj na Dolných Honoch bez ohľadu na to, či si to Ján Lipták myslí alebo nie.
Mimochodom, otravovať stlačením gombíka sa musíš tak či tak.
Reakcia na: 810zssk #64:
Môžem ťa ubezpečiť, že autor cestuje takmer výlučne mimo špičky. A napriek tomu prakticky na všetkých nových zastávkach na znamenie (najmä na Dolných Honoch) takmer vždy spoj zastaví. Na rozdiel od Cintorínu Vrakuňa, ktorý na znamenie zatiaľ nie je, no často tam nikto nenastupuje ani nevystupuje. Tá zastávka spolu s Ríbezľovou sú asi jediné na tej celej radiále, ktoré by mali byť na znamenie (ešte povedzme Žitavská a možno Ondrejovova).

Nie, premietnutie do jazdných dôb nenastane, lebo tam tie spoje stoja tak či tak. 😃 Iba sa musia cestujúci otravovať stláčaním gombíkov; to je jediný "prínos" tejto obsesie so zastávkami na znamenie.

Samozrejme, že odísť skôr nesmie, preto musí na zastávke na znamenie počkať ak má náskok, hoci nikto nechce nastúpiť/vystúpiť. Jednoduchšie ako interný predpis by bolo, keby proste tie zastávky s nevhodnými prístreškami neboli na znamenie, nie? 😉
Reakcia na: Melange #63:
Tie argumenty su z vacsej miery blbost.

1. Autor pravdepodobne patri medzi tych co idu rano do prace, vecer z prace a inak sedia doma. Tomu sa naozaj moze javit ze vozidla tam stoja "vzdy". Lenze su aj okrajove casy, kedy to tak nie je a aj na pomerne vyznamnych zastavkach nikto nevystupuje, ani nestoji. Mohli by sme ist na to ako Brno, ktore ma mnoho zastavok na znamenie len medzi 20:00 a 5:00, pripadne cez vikend. Ale bolo by to prehladnejsie?
2. Premietnutie novych zastavok na znamenie do jazdnych dob moze po ich zavedeni nastat. Navyse, aj keby nie, stale to pomaha pri meskani spoja.

Ostatne argumenty sa viac tykaju toho ako je tento koncept vykonavany, nez samotnych zastavok na znamenie. Zakaz predcasneho odchodu plati pre zastavku na znamenie uplne rovnako ako pre akukolvek inu zastavku, t.j. vodic ani zo zastavky na znamenie nesmie odist predcasne (ak sa to deje, ide o zlyhanie kontroly u dopravcu - verim ze toto je vec ktoru novy management bude riesit). Pristresky su naozaj konstrukcne nevhodne, na to by sa pri instalacii novych malo mysliet, dovtedy by sa internym predpisom mohlo zaviest ze v zastavke s pristreskom je vodic povinny sa presvedcit ci tam niekto necaka, pripadne ak to mozne nie je, tak ma zastavit (t.j. pri JCD by bol vodic postaveny k dvom variantom, prvy je ze pribrzdi a do pristresku sa pozrie ked okolo neho pojde, alebo ak to mozne nei je, tak druhy ze tam proste zastavi).
Zastávky na znamenie by mali byť len tam, kde spoj zastavuje zriedka. Drvivej väčšiny zastávok sa to netýka. Pre argumenty odporúčam prečítať tento článok: https://blog.postoj.sk/7008/dopravny-podnik-komplikuje-svojim-zakaznikom-cestovanie
Reakcia na: N/A #60:
Ano, to tiez 🙂
Reakcia na: 810zssk #57:
A ak by vozidlo opustilo priestor zastavky skor ako je odchod podla CP, ZASTAVUJEME. Neraz som tuto situaciu zazil, obzvlast cez vikendy.
tej Gagarinovej nie celkom rozumiem .... skôr by sa mi tam hodil názov Gagarinova - SIS ?
Reakcia na: 810zssk #57:
Hlavne bod 2 môže byť celkom dôležitý.
Konkrétne Mlynarovičova smer Ovsište - 84 stojí v nike, 99-na ju obehne (alebo aj opačne). Sranda bude, ak tam raz budú napr. 2 kočíky, alebo kočík/vozíčkar, ktorí sa naraz nezmestia do tej stojacej 84ky...
Reakcia na: dyspozytor #55:
Na vsetkych zastavkach na znamenie funguje cele Nemecko, ci Velka Britania. Takze jasne ze sa to da 🙂 Len treba poucit vodicov DPB, ze:
- Ak niekto stoji na zastavke, ZASTAVUJEME
- Ak je v zastavke ine vozidlo, ZASTAVUJEME
- Ak z lubovolneho dovodu do zastavky nevidime vcas na to aby sme boli schopni identifikovat ci mame zastavit, ZASTAVUJEME
- Ak si z nejakeho dovodu nie sme isti ci zastavit, alebo nie, ZASTAVUJEME

Vacsina vodicov to zvlada, ale najde sa este par jedincov co nie 🙂
Reakcia na: S499.1023 #51:
Charakterizoval si mi výhybňu, ale OK. Nebudem ťa chytať za slovíčka. ?
A ja ti ešte raz odporučím doštudovať:
a) problematiku servisných zariadení, prístupu k nim a ich spoplatňovania s osobitným zameraním na pojem (osobná) stanica - charakteristika v zmysle právnych aktov a premietnutie príslušných ustanovení právnych aktov do predpisu/dokumentu určujúceho úhrady za používanie SZ a podmienok používania siete v členských štátoch EÚ,
b) porovnať obsah pojmu stanica v zmysle STN 01 8510 a stavebného a technického poriadku dráh a pojmu (osobná) stanica v zmysle tretej časti zákona o dráhach a jeho príslušných príloh. ?
Reakcia na: Andy_-_SK #52:
v 80-90 tych rokoch boli v Budapesti kompletne vsetky autobusove linky a ich zast. NA ZNAMENIE - neviem ci to bolo zrusene, ale mam pocit, ze to funguje nejako tradicionalisticky aj dodnes. Raz sa mi stalo, ze na frekventovanej zast. nikto nestal, nakolko nas pred zastavkou obehol autobus tej istej linky (co pri intervale 2-3min. nebol problem) a v nasom buse sa kazdy spoliehal, ze tlacidlo nad dverami urcite niekto stlaci/stlacil - autobus krasne presiel cez zastavku bez zastavenia. Zastavka vyznamom zodpovedala nasmu Mierku...
Chcel som tym povedat, ze mat celu siet NA ZNAMENIE je mozne, a funguje to i v daleko vacsich prevadzkach ako je ta Bratislavska... Takze DPB - smelo do toho! ?
Reakcia na: Andy_-_SK #52:
No vidíš a na 40% tak zastaviť nemusí a to je dobré.
Reakcia na: Andy_-_SK #52:
Tak ked tam niekto stoji, tak autobus zastane. Kde je problem? Ciel je mat vsetky zastavky na znamenie a tiez nechapem co sa s tym DPB tolko natahuje, preco to uz proste nezavedu.
Ako už by fakt mohli prestať dávať zástavky na znamenie!!! Na 60% z nich vždy niekto stoji 😃
Reakcia na: AAA #50:
Tak ja sa pokúsim ešte raz vysvetliť, že stanica je dopravňa s koľajovým rozvetvením a možnosťou zmeny sledu vlakov a či sa to bude prenášať do názvov zastávok MHD, je mi úplne jedno, len mi názov ŽST Železná Studienka príde veľmi komický. Dnes tam už aspoň zastavujú všetky osobáky ale boli časy, keď tam zastavoval jeden či dva páry za celý deň.
Reakcia na: S499.1023 #47:
Aha, napr. BA-Vinohrady kategória B a ostatné sú v C, kde sa tiež zastavenie spoplatňuje (resp, môže spoplatniť). A mimochodom snáď mi nechceš povedať že zastávky nie sú servisné zariadenia - osobné stanice v zmysle smernice 34/2012, resp. zákona o dráhach.
A zakategorizovanie staníc osobnej dopravy (vrátane zastávok) závisí okrem iného od ich vybavenia, ale nie len koľajového. Napr. si pozri stanice OBB-INFRA, kde sa zaraďujú do kategórií aj podľa toho či je v stanici výťah, pohyblivé schody, elektronické informačné tabule a pod..
Reakcia na: dyspozytor #46:
Zastávku Hradlo sme náhodovu v BA mali... Ale na tej trati je tuším autoblok. ?
Reakcia na: 810zssk #29:
Doplním, že nemá vlastnú dopravňu. Zastávka predsa môže byť zriadená aj v rámci dopravne.
Reakcia na: AAA #39:
Nie je to relatívne, pretože dopravný alebo tarifný bod nemá nič spoločné s kategorizáciou z dopravno-technologického hľadiska. Všimni si, že všetky zastávky sú najnižšej kategórie, teda nespoplatnené.
Reakcia na: Kanarcan #44:
cestujúci má právo vedieť, či ide o: stanicu, dopravňu, výhybňu, nákladisko, nákladisko-zastávku, dopravňu na diaľkovo ovládanej trati, zastávku, posunový obvod, hlásnicu, hradlo, automatické hradlo, závorárske stanovište, odbočku... kto vie ďalšie, nech doplní?
Reakcia na: pharel #43:
Tebou menované sú všetko kvázi ŽST.
Reakcia na: pharel #43:
Ono v Bratislave máme v podstate len stanice. Zastávky sú iba Vinohrady (!!!), Železná studienka a Devínske jazero a dnes už neexistujúca Slovany ale pribudne k nim čochvíľa Vrakuňa. Ale pre verejnosť si myslím že je rozumnejšie jednotné označovanie ŽST, lebo človeku je v princípe jedno či do vlaku nastupuje / vystupuje na stanici alebo zastávke. Je to len odborné členenie podľa infraštruktúry v danom bode.
Reakcia na: dyspozytor #41:
Nie su u nas nahodou vsetky stanice/zastavky nazvane ZST...? Pod Biskupice, Lamac, Raca, Devinska, Vajnory...
Reakcia na: dyspozytor #41:
teraz pozerám, že 810zssk to už nižšie spomenul...?
čo riešite zas?! ŽST Vinohrady nikto nenapáda, že nejde o stanicu, ale "iba" o zastávku...
btw., cieľ Červený most by bol iste vhodnejší ako ŽST Železná studienka... s tým súhlasím...
Reakcia na: AAA #39:
A aby ma niekto nechytil za slovíčka samozrejme, že medzi DB OD spadajú aj výhybne a dopravne na DOT, v ktorých je vykonávaný pravidelný nástup/výstup cestujúcich.
Reakcia na: S499.1023 #34:
Tiež je to relatívne. Pri spoplatňovaní ŽI sa považuje za osobnú stanicu každý DB (či skôr tarifný bod), v ktorom zastavujú vlaky OD z prepravných dôvodov, t.j. zastávky a aj stanice v zmysle dopravne s koľajovým rozvetvením a výpravným oprávnením.
Reakcia na: Solider #36:
Aký dotyčný? Ako nechce? Nemá to v popise práce a robí to zadarmo vo svojom voľnom čase?
V jednej budove spolu s Europou 2 sú aj ostatné rádia: Tá zástavka by sa kludne rovno môže volať: Gagarinova - Rádio Jemná Anténa Rock Európa Vlna 2 🙂
Reakcia na: luky133 #31:
Pokiaľ viem, tak dotyčný to robiť nechce. Preto v nových trolejbusoch dodnes nie je nahraný ani cieľ Autoškola a tú Ružovú dolinu sa snažia zakamuflovať tak, že „však to je lokalita“, čo z toho, že tak sa volá zastávka predchádzajúca konečnej, čo cestujúceho zaručene rafinovane oklame.
Reakcia na: 810zssk #26:
Oni už si to vodiči ošetria nejakým papierom, stvárneným vo WordArt-e alebo v Paintbrushi s textom "Informácie nepodávame a na Železnú studienku nejazdíme".
Nemohli pomenovať zastávku napríklad "Červený most" aspoň dodvtedy, kým ŽSR nepredajú názov mosta na nejaký Most Aspirin+C?
Reakcia na: Solider #28:
Neobsadených staníc máme na Slovensku i inde vo svete 3P, Podstatu rozdielu už vysvetlil 810zssk. Aj v Prahe máme také zastávky MHD, ako Nádraží Strašnice (rovnaká zastávka na dvojkoľajnej šírej trati, ako https://youtu.be/PokU5Cdkkio Křišťálová Studánka).
Reakcia na: pharel #20:
Tiež nechápem pointu takejto reklami. Aj tak všetci vedia že také rádio existuje. Mám pocit, že firmy často vyhadzujú peniaze do luftu za reklami, ktoré im neprinesú akýkoľvek úžitok, ani prílev klientov.
Reakcia na: luky133 #31:
Len ci aj vypravna alebo budovaX ma wifinu na bezdrotove nahranie novych CP?
Reakcia na: Solider #24:
Ak ma pamäť neklame nové trolejbusy resp. ich palubné počítače by mali umožňovať bezdrôtové hromadné nahratie cieľov pomocou WIFI vo vozovniach. Otázne je či sa to niekedy tak už robilo a či to niekto vie spraviť. ?
Reakcia na: mku81 #25:
Hej hej, pozerám, že nie Studnička, ale Studienka, mea culpa ? Ale teda rozhodne nie stanica, viď komenty podo mnou
Reakcia na: Solider #28:
Nejde ani tak o obsadenie ako o to ze to nie je dopravna 😉
Reakcia na: mku81 #25:
Skôr narážali na to, že zastávka nie je obsadená prednostom a personálom, takže sa z dopravného hľadiska nejedná o stanicu, ale iba o zastávku.
Reakcia na: mku81 #25:
Rubber38 narazal na to ze ZST Zelezna studienka nie je ZST (zeleznicna stanica), ale len zeleznicna zastavka a tiez na to, ze zeleznicna zastavka Bratislava-Zelezna studienka sa nachadza pomerne daleko od zastavky MHD ZST Zelezna studienka.
Reakcia na: Solider #24:
Zasadnejsia otazka podla mna je ci bude L212 jazdit s cielom ZST Zelezna studienka, alebo Vlacik Zelezna studienka. Lebo ak jediny text na transparente bude Zelezna studienka, tak to cez vikendy na Patronke bude robit velmi slusny bordel ?
Reakcia na: Rubber38 #4:
V zozname staníc ŽSR je stanica uvedená ako Bratislava-Železná studienka , aj ulica, ktorá ústi do kruháču sa volá "K železnej studienke"... takže názov je v poriadku
Takže opäť budú tri roky trolejbusy chodiť s cieľmi Rajská a Vojenská nemocnica, ako v prípade Ružovej doliny, kde za tri roky nevedeli nahrať dvojriadkový cieľ Ružová Dolina – Mliekárenská?
Reakcia na: Mike #17:
Uz zostava len premenovat linky. 201 bude BBC1 a 202 bude Europa 2 ?
Reakcia na: miguelito #16:
Ono to radio hlavne sidli pri zast. Nevadzova - OC Retro. Takze vhodnejsie by bolo premenovat tu Nevadzovu na Nevadzova - OC Retro - Radio Europa 2 ?
Reakcia na: kecho #13:
Tieto SADisticke nazvy prosim nie 🙂 Bol by som rad keby sme sa toho zbavili, nie to rozsirovali. Podla mna je Nemocnica sv. Neviemkoho v pohode, ale tak nemusime sa zhodnut.

Hlavne by sa DPB konecne mohol zacat zbavovat tychto nezmyselnych reklamnych nazvov.
Reakcia na: Rubber38 #18:
Normalne asi zacnem pocuvat radio Europa2 kvoli tomu, ze budem pocut tento nazov v akustickom hlasici alebo ho vidiet na nazve zastavky...?
Reakcia na: Mike #17:
Najmä disponujeme +- stovkov televízorov v prvých SORkách, ktoré, keď už tam teda zavadzajú a neslúžia na informovanie o trase, mohli prinášať x-násobne viac zisku z reklamy (namiesto tých dokumentov o párení surikat), ako takéto pofidérne názvy zastávok 🙂
Reakcia na: miguelito #16:
Tak v prípade Gagarinky je samozrejme jasné, že sa nemalo jednať o zlepšenie orientácie vlčákov, ale len o reklamu, tak ako pri ostatných nedávno vzniknutých "pomlčkových" doplneniach názvov exist. zastávok ?
Reakcia na: miguelito #16:
201, 202 budú reklamné linky:
BBC1 plus Miletičova
Hraničná - OC Retro
Gagarinova - Rádio Európa2

A pritom máme 21. storočie, všetky vozidlá s transparentami, príp. iným optickým aj akustickým informačným systémom, ktorý umožňuje aj 15 reklamných názvov pri každej zastávke, ale pritom by sa stále mohla volať iba Gagarinova...
Reakcia na: Rubber38 #15:
Tak to by sa ani konečná nemala volať Rajská, keďže nie je na Rajskej. Podľa mňa je oveľa lepšie pomenovávať zastávky podľa významných miest, napr. budov, parkov, obchodov, pamiatok atď. ako dávať mená podľa drobných bočných ulíc, ktoré aj tak nikto nepozná, pokiaľ tade nejazdí pravidelne (pre takých ľudí sú názvy zastávok aj tak bezvýznamné).
Preto si myslím, že premenovanie Rajskej na Nemocnicu... je dobrý nápad. Rajská je ulica známa len tým, že po nej bola pomenovaná konečná, pričom skoro všetci, čo tam vystupujú idú buď do nemocnice, na ministerstvo, do kina, do Tesca, alebo do centra. Mimochodom, ani jedno z týchto miest nemá vchod na Rajskej.
Pomenovať zastávku Gagarinova podľa Rádia Európa 2 podľa mňa nie je najlepší nápad. Tipujem, že 99% ľudí nevie, kde to rádio sídli, a ani to nie je miesto, ktoré by ľudia bežne hľadali. Na Street view sa mi ani nepodarilo nájsť nejaké viditeľné označenie na tej budove, že by to malo byť rádio. Navyše sú v oveľa väčšej blízkosti zastávky dôležitejšie objekty: Perla Ružinova a Miestny úrad Ružinov.
No čo už, aspoň bude mať DPB pár € z reklamy.
Reakcia na: kecho #13:
A to je už úplný mačkopes, keďže tá nemocnica sa nenachádza na Rajskej ulici. A aj keby, dokým tá nemocnica (či iný objekt) nie je vyslovene známy pojem v spojení s tou ulicou, tak to nie je nápomocný názov (rovnako, ako by nebol príliš nápomocný názov napr. Nemocnica Limbová, či Ústav Klenová)

Síce beriem, že premenovávanie konečných zastávok je vždy citlivejšou témou, než premenovávanie obyč. zastávok, ale premenuvávať zastávky podľa celomestsky významných orientačných bodov (ak je taký pri danej zastávke k dispozícii) namiesto kolmých ulíc je rozhodne dobrým krokom, i keď to samozrejme na pár dní bude robiť zmätky (rovnako, ako sa ujalo napr. premenovanie zast. Riazanská/Vajnorská na Poluc City Center)
No, niekomu v DPB zase fest ěbe.
Reakcia na: 810zssk #12:
Tak potom mali nechať Rajská-nemocnica alebo podobnú kombináciu. Veď ani Nemocnica Antolská nie je zastávka "Nemocnica sv. Cyrila a Metoda"...
Reakcia na: Ttom #8:
Rajska je podla mna fajn. Ta nemocnica bude cielom mnohych cestujucich a casom aj vyznamny orientacny bod. To je jedno z mala zmysluplnych premenovani.
Reakcia na: Ibiza #5:
Zastavku Zelezna studnicka uz mame inde. Navyse tato zastavka nie je na Zeleznej studnicke.
Reakcia na: Rubber38 #4:
Neexistuje ani STANICA Vinohrady a predsa mame taku zastavku 🙂

Suhlasim ale ze toto je nestastny napad, vzhladom na vzdialenost od tej MHD zastavky po zeleznicnu zastavku. Ved aj Cerveny most P+R je ak sa nemylim blizsie.
Reakcia na: Petto #7:
No ja uz cakam na tu reorganizaciu a precislovanie 3/4 roka. Niekto tu spominal, ze vtedy, ked uz budu jazdit iba nove trolejbusy a hla, nist 🙂 ocakavam, ze zas od septembra.
Cesta na Cerveny most to mala byt jednoznacne ked tak ? a aj ta Rajska je imho nie dobry napad, ale ok
Druha vec ak pride niekto po 100 rokoch a uvidi zreorganizovanu 208 z povodnej Sulekova- Cintorin Ruzinov na daku novu 42/212 s trasou ZST ZEL.STUDNICKA - CINTORIN VRAKUNA ?
Reakcia na: Ibiza #5:
Byvala Vojenska Nemocnica rozhodne mohla byt podobne v stylle ako Ruzova dolina pricom konecna je az Miekarenska . Tj mali by ciel Patronka prip. aj Cesta na Cerveny most / Zelezna studnicka (bocne panely len ako Cesta na C.most) sa mi zda lepsie ako henten nezmysel.
Kto toto vymýšla??? Miesto ŽST Železná studnička, to mohlo byť bez toho ŽST.
Reakcia na: pharel #3:
A druhá vec je tiež to, že jednak taká STANICA neexistuje, a exVojenská nemocnica ani neni najbližšou MHD zastávkou k ZASTÁVKE Železná STUDNIČKA ? Celé zle
Reakcia na: Petto #1:
Heh ta je riadne vzdialena od konecnej, zaujimavy prestupny uzol 😃
Reakcia na: Petto #1:
To fakt? Kde to vidíš?
Vojenská nemocnica na ŽST Železná studienka ?