Navrhovaná trolejbusová trať Trnavská cesta - Súhvezdná

Jednou z trolejbusových tratí, ktorej časť už bola v minulosti prevádzkovaná, je úsek trasy súčasnej autobusovej linky 39 Trnavská cesta - Súhvezdná (Ostredky). Táto trasa je vlastne vetvou, ktorá je prirodzene napojiteľná na súčasnú trolejbusovú trať smerujúcu z Trnavskej cesty na Rožňavskú ul. a ďalej na Trnávku na Rádiovú ul. V predchádzajúcich rokoch bol tento úsek pri úvahách o rozširovaní ekologickej dopravy v Bratislave niekoľkokrát odporúčaný na výstavbu trolejbusovej trate, resp. na navrátenie trolejbusovej dopravy do tejto oblasti. V minulosti na časti tejto trasy totiž už bola trolejová doprava zabezpečovaná a aj v súčasnosti sú na časti trasy trakčné stĺpy, ktoré by mohli byť použiteľné pre trakčné vedenie (oceľové stĺpy v celej križovatke Tomášikova - Trnavská).

Z dopravného hľadiska by došlo k zmene organizácie dopravy v lokalite Trnávka a Ostredky. V prípade vybudovania uvedeného úseku trolejbusovej trate sa dá uvažovať s úplným zrušením autobusovej linky 39. Ako náhrada by na skrátenom úseku Slávičie údolie - Trnavské mýto ostala v prevádzke linka 31 s intervalom, ktorý by zabezpečoval prepravnú kapacitu na úrovni súčasných liniek 31 a 39. V úseku Trnavské mýto - Ostredky by bola doprava zabezpečovaná trolejbusovou linkou (napr. presmerovaním súčasnej linky 204). Chýbajúcu kapacitu v úseku Trnavská - Trnávka by riešilo posilnenie kapacity trolejbusovej linky 205.

Pri realizácii výstavby navrhovanej trolejbusovej trate v úseku Trnavská cesta - Súhvezdná by došlo k následným zmenám organizácie dopravy:
  • zrušenie linky 39 za následného upravenia kapacity linky 31 v úseku Trnavské mýto - Slávičie údolie (úspora cca 200 tis. km/rok),
  • presmerovanie trolejbusovej linky 204 na trasu Valašská - Kramáre - Šancová - Trnavská cesta - Martinský cintorín - Súhvezdná za súčasného zvýšenia kapacity trolejbusovej linky 205 (nárast cca 102 tis. km/rok)
Výstavbou tejto trolejbusovej trate dôjde aj k výraznému zníženiu vozových kilometrov v rozsahu cca 98 tis. km/rok, čo predstavuje úspory cca 3,5 mil. Sk za rok v priamych nákladoch.

Viac k téme

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.