Navrhovaná trolejbusová trať Hlavná stanica - Pražská - Hroboňova

V minulosti bola trolejbusová doprava vedená cez ulice Pražská - Brnianska - Patrónka - Lamačská - Vojenská nemocnica s odbočením z Pražskej ulice k vozovni Hroboňova. V rokoch prudkého rozvoja autobusovej dopravy bola táto trolejbusová trať zrušená, pričom v časti Hroboňova - Pražská ešte zostali osadené trakčné stožiare. Azda najviac v súčasnosti chýba prepojenie Hlavnej stanice smerom na Pražskú a odbočenie z Pražskej ulice cez ulicu Prokopa Veľkého k vozovni Hroboňova a napojenie na sieť tratí v oblasti „Horský park“.

Realizáciou tejto stavby by sa riešilo:
  • prepojenie vozovne Hroboňova a priľahlej jestvujúcej trolejbusovej trate Lovinského - Mudroňova na jestvujúce trolejbusové trate na Pražskej ulici,
  • zlepšila by sa obsluha dotknutého územia (Horský park) trolejbusovou dopravou.
  • využitím tohto prepojenia na manipulačné jazdy trolejbusov by sa znížili neproduktívne kilometrické výkony o cca 45 000 km za rok, čo by predstavovalo úsporu priamych prevádzkových nákladov cca 2 mil. Sk za rok,
  • výstavbou trolejovej križovatky na Predstaničnom námestí dôjde k priamemu prepojeniu nemocníc a obytných súborov na Kramároch a Horskom parku s Hlavnou železničnou stanicou,
  • realizácia výstavby dáva aj predpoklad k predĺženiu trolejbusovej trate do oblasti Lamača, ktorá je súčasťou platného územného plánu.

Odhad nákladov na prípravu a realizáciu stavby:
  1. projekt: 2 mil. Sk
  2. vybudovanie trolejového vedenia (vrátane rekonštrukcie trolejovej križovatky Hroboňova - Búdková): 27 mil. Sk

Viac k téme

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.