Krátkodobá výluka električiek na Jesenského (27.5.2017 15:00 – 23:59)

V sobotu odpoludnia a večer nepôjdu električky okolo divadla.

Z dôvodu konania podujatia Globsec fórum v sobotu 27. mája 2017 bude vylúčená premávka električiek na Jesenského a Mostovej ulici od cca 15:00 do ukončenia dennej premávky. Linky 4 a 8 budú preto premávať v uvedenom čase po zmenených trasách.

  • Linka 4 pôjde v smere do Dúbravky cez Nám. SNP, Kapucínsku a tunel.
  • Linka 8 pôjde v smere z Ružinova medzi zastávkami Poštová a Šafárikovo nám. cez Kapucínsku, tunel, Most SNP a Rázusovo nábrežie.

Električkové zastávky SND, Nám. Ľ. Štúra, Most SNP a Chatam Sófer v smere do Dúbravky v uvedenom čase nebudú obsluhované.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #37:
Nic. Staci si poriadne citat a zistis, co k comu patri.
Reakcia na: lostrail #28:
Čo majú spoločné výluky počas Vianočných trhov s excentricky umiestnenou komunikáciou? Hovoríme predsa o komunikácii pred americkým veľvyslanectvom a ďalej, ktorá je za plotom, v súčasnosti sa nevyužíva pre verejnosť a kedysi tadiaľ premávala električka.
Doplnenie: Pri tom odboceni spoza FFUK by ako alternativa mohol "vzniknut" druhy pruh, ak by to uz malo byt tak neznesitelne, ze by tam bol len jeden.
Reakcia na: Error 0x007 #34:
Iste, tiez velmi nevidim dovod, preco by to v tamtom smere nemohlo byt OK, ale policajna logika, to je nieco, na co dodnes asi nemam patricnu vybavu. Casti vodicov by pomohli tym, ze by sa umoznilo prave odbocenie spoza FFUK smerom na Dostojevskeho rad. Do CSS by sa ani nemuselo zasahovat, jedna znacka "Daj prednost v jazde" by to vyriesila. V Bratislave je viac omnoho horsich miest, ako by to vyzeralo tam. Mohli by kludne aj zrusit 50tku na useku medzi NLS a Safkom, cim by ukludnili dopravu a tym aj znizili pravdepodobnost kolizie.

Ak by sa potom tahala elektricka do Eurovei, este by sa zmestila jedna zastavka (vdaka zruseniu pruhu) hned za krizovatkou. Pri troche snahy aj s dvoma uzkymi nastupiskami. Aj ked jasne, tam by sa uz hodilo dat to druhe v opacnom smere za krizovatku, lenze rusit pruhy v opacnom smere, tam by uz asi nebolo ani cim argumentovat.
Reakcia na: lostrail #27:
Dalo by sa argumentovat, ze na NLS je smer Safko aj tak iba jeden pruh. Ale je pravda ze navrhy prospesne pre Bratislavu budu prijate iba, ak sa nejak eliminuje KDI...
Reakcia na: david1 #31:
skôr akceptuje historickú rallye ..... pri nej sa nepreserú milióny zo štátneho rozpočtu na množstvo zbytočných hluchých kulturistov stojacich na každom metri s odistenou zbraňou ☠ ☠ ☠
Reakcia na: Valec #29:
Tak čiste teoreticky by výhybku mohol pohodlne prestaviť medzi vozidlami súpravy. Ale v praxi ide skôr o to, že máme aj výhybky pružinové, samovratné, ktoré majú základnú polohu do odbočky a pri jazde po hrote z priamej sa režú.
Reakcia na: Solider #30:
Pre túto akciu to úplne chápem.
No magistrát to vie uzavrieť pre úplne chobotiny tipu historická rallye a pod....
Reakcia na: Error 0x007 #25:
Jedna vec sú bezpečnostné opatrenia, ktoré sú opodstatnené a primerané (Globsec), ale druhá vec je natiahnutie červených kobercov na električkovej trati, ktoré je podľa mňa absolútne neprípustné, neproporcionálne a nezmyselné, keďže je možnosť červený koberec natiahnuť na opačnú stranu od strany Gorkého, prípadne vyhradiť perimeter pred budovou, kde sa budú otáčať limuzíny a prichádzať hostia, a to všetko bez nutnosti prerušiť premávku električiek na ulici. Magistrát nie je povinný pre takúto hlúposť uzávierku povoliť. To, že sa to stalo už precedensom, je už naša chabá vizitka.
Reakcia na: afeno #22:
Ale to je podhodenie výhybky pod vozom, to veľmi nemá ako vodič ovplyvniť.

Ja som myslel v zmysle situáciu ako BigMac opisuje "prejdeš po hrote a prestavíš ju do odvratu". Lebo, však ak chcem prehodiť výhybku ručne, bez šmátrania pod vozom, tak musím stáť aspoň spriahadlom nad prestavníkom a to už je podvozok za jazykom.
Reakcia na: zlomok #26:
Toto by uz vonkoncom nepreslo. Este aj Gebrian bol cely uneseny z Hviezdka, ze ani Praha take nema. Dokonca aj ked som za to, aby sa elektricky dostali aj viac do centra, tak Hviezdko, ako jedno z najpodarenejsich namesti, by som nerusil. Okrem akcii v SND by sa robili vyluky pocas vianocnych trahov a dalsich akcii. Z dazda pod odkvap. To uz by s rovnakym efektom mohli elektricky presmerovat cez Laurinsku a Pansku. Len to nadsenie prevadzkarov si nechcem predstavit.
Reakcia na: Error 0x007 #18:
Ved hej hej, uz len presvedcit vsemocny dopravny inspektorat, aby "pustil" pruhy. Len pripomeniem, ze na Molecovej trvali na samostatnom odbocovaku k LIDLu. Skor pustia / premiestnia parkovacie miesta (napr. do podzemia alebo parkovacieho domu) ako by obmedzili pruhy pre IAD.
Reakcia na: Error 0x007 #25:
Presne tak. Jediné využitie tej trate by bolo z šotohľadiska, lebo by po Hviezdoslavsku jazdila tramvaj. Takže by sa tam mohla preháňať 104ka ako turistická atrakcia. Lenže na to je ju škoda. To radšej vyrobiť repliku štvorokenného GANZu s nápisom PVVV. Len tej by bolo možno ešte väčšia škoda ako 104ky...
Reakcia na: Solider #21:
To by vsak neriesilo vseljake plesy a podobne akcie pre slachtu, ktore sa konaju v SND.
Reakcia na: Valec #19:
Presne tak som to myslel.
Reakcia na: Solider #21:
Takže návrat do pôvodnej stopy ? .
Reakcia na: Valec #19:
Ak by bola druhá koľaj na Vajanského nábreží manipulačná, tak by mohla byť aj v priebežnom jazdnom pruhu. Zaujímavý bol však aj tr3mpov návrh po odsťahovaní americkej ambasády potiahnuť trať cez Hviezdoslavovo námestie a pod mostom urobiť nejaký terminál, tým pádom by sa to vyhlo Redute.
Reakcia na: Valec #19:
Áno, bolo by to super, tiež si to tak predstavujem, ale neprejde to cez KDI.
Reakcia na: Error 0x007 #18:
Zo súčasných 5 pruhov (2+1+2) možno spraviť 2 pre IAD, 2 pre tram/Bus? a 2 cyklopruhy.

Trať po Jesenského by som ale nerušil, môže slúžiť na premávku historických vozidiel, príp. ako záložná v časoch výluk. Obratisko by sa (podľa mňa) vošlo aj do toho "parčíka" pri nájazdovej rampe na Most SNP, vzhľadom na jeho stav a polohu mu jedna zatrávnená koľaj a pár stožiarov s trakčným vedením neublížia.
Reakcia na: lostrail #17:
Naco cez Fajnorovo? 2+2 na Vajanskeho v centre aj tak nemusi byt, tranzitaci nech nekrizuju centrum...
Ako tak citam, mam pocit, ze som v mensine, ktorej MHD v meste (konkretne na Jesenskeho a pri SND) neprekaza. Nevadi mi ani elektricka v Brne krizom cez namestie s falusom, ba dokonca ani v Prahe na viacerych namestiach. Podla mna tam patria a nebolo by to ono.

Pravda, cesi su z elektriciek vypeceni, preto ich pchaju doslova vsade a asi potom mam nejake ceske korene (jedine, o ktorych viem, su nemecke a madarske, asi som este dost nesondoval), lebo ked citam o dalsej vyluke na Jesenskeho kvoli nejakej zurke, nozik sa mi vo vrecku otvara a mam pocit, ze zijem niekde, kde sa elektricky skor trpia ("tak, ked uz to mame, nebudeme to hned burat, no nezvykajte si") ako by ich niekto povazoval za progresivny sposob dopravy po meste. Sposob opravy trati a ich celkovy stav nevypoveda o nicom inom.

Iste, keby zdvojkolajnili trat na Vajanskeho, potreba trate na Jesenskeho by odpadla uplne. Lenze to nikto nespravi, minimalne nie v tej istej trase. Da sa to predstavit v jednom smere napr. po Fajnorovom nabrezi (cela zona by sa musela prebudovat) s pripojenim k trati na Safku v mieste parkoviska za budovou FFUK.
Vyluka je vsak podla mna dost ostre riesenie. Dalo by sa to aj bez toho, ale naco, ked takto nikto nemusi takmer nic riesit?
Reakcia na: Valec #11:
Je.
Reakcia na: Valec #11:
Nepodcenuj sikovnost BA vodicov 🙂
Reakcia na: pharel #12:
Danubiana - tam sa mozu aj oplotit a nikomu to nebude prekazat
Reakcia na: pharel #12:
môže sa to organizovať vo Viedni .... a čo prekáža paranoikom z ochranky na električkách ??? im prekáža všetko a každý - to je ich diagnóza .....
Nemozu tieto veci organizovat inde? Taka Incheba, Nove SND...Podla mna by sa nieco naslo. Alebo co im vadi na prechadzajucich elektrickach?
Reakcia na: BigMac #10:
Je vôbec možné neprejsť výhybku všetkými osami a napriek tomu ju prestaviť? ?
Reakcia na: Ibiza #7:
Samozrejme, že ich je málo. Keby bola v Ba normálna sieť električkových tratí, tak nič nepoviem. Lenže my tu máme jeden rozťahaný rohlík a minimálnu variabilitu možných odklonov, či už plánovaných alebo operatívnych.

Neviem, či narážaš na rýchlosť na veksloch, ale ak áno, tak si dovolím poznamenať, že už dnes existujú električkové výhybky so zabezpečením pre 50 km/h proti hrotu (priamo, odbočkou podľa uhla odbočenia) a pokiaľ by sa Ti zdali byť moc pokrokové alebo drahé, tak sa to dá stále riešiť klasickými výhybkami napárovanými do koľajovej spojky tak, aby si ich pravidelne jazdil po hrote.

V prípade výlukového / odklonového stavu ju jednoducho prejdeš po hrote (-poznámka pre vodičov električiek, ktorých IQ je nižšie ako dĺžka súpravy: VŠETKÝMI OSAMI), prestavíš ju do odvratu, teda do koľajovej spojky a spätnou jazdou proti hrotu na dostaneš na protismernú koľaj. V najbližšej zastávke uvoľníš dopytom dvere, cestujúci si nastúpia a odchádzaš tam, odkiaľ si prišiel.

Úplne rovnako sa dajú robiť núdzové obraty v ktoromkoľvek triangli (aj na Nám. Ľ. Štúra), len to potrebuješ mať ošetrené na zabezpečenie križovatky (bárs aj policajtom).

Je na tom niečo nerealizovateľné alebo nepochopiteľné?
Reakcia na: zlomok #1:
Možno by na začiatok stačilo tieto výluky nepovoľovať, prípadne ich umožniť iba na jednej koľaji a to tej manipulačnej.
Reakcia na: Ibiza #7:
Áno. Jedna udalosť/výluka kdekoľvek na trati, a polka liniek je paralyzovaných
Málo výhybiek je po tratiach chlapci?
Reakcia na: Ma178rek #5:
Je tu predpoklad využívania výlučne pri výlukách. Pri tých neplánovaných je samozrejme klasické vozy nemožné otočiť na úvrati, ale inak takáto priestorovo úsporná verzia postačí. Predsa sa len jedná o centrum, kde je núdza o verejný priestor, a MHD tam už odhryzla viac, než dosť miesta

Plus je tu výhľad na budúcu premávku nejakej linky, či už CD, alebo špičkovej, z obratiska Molecova, čiže v oblasti sa pravdepodobne 30T budú vyskytovať garantovane min. na jednej z liniek ?
Reakcia na: Rubber38 #4:
tak dal by som skôr jednokoľajné a normálne.... predsa len .... 30T tadiaľ neprechádzajú.... aspoň trojuholníkové ako predtým v Dúbravke by stačilo takto v centre 🙂 ...
Reakcia na: Ma178rek #3:
Tam postačí aj úvraťové, a na to sa miesto nájde, stačí napr. posunúť traťovú koľaj v smere do mesta aj s priľahlou cestou smerom k rieke
Reakcia na: zlomok #1:
kde tam obratisko?.. jedine ma napadlo tam v parčíku vedľa budovy predajne DPB....
už šiesty rok po sebe nám títo darmožráči obmedzujú dopravu .... pre S499.1023 - áno, som červenofašista, nemusíš to opakovať ? ? ?
Najvyšší čas spraviť 2. koľaj na Vajanského nábreží a jednokoľajné obratisko pod mostom SNP aby tieto nekonečné výluky mohli byť minulosťou.