DPB si prenajal autobus SOR NBG 12 City

V Bratislave by mal zotrvať jeden rok.

Dopravný podnik Bratislava si od spoločnosti SPP CNG s.r.o. prenajal na obdobie jedného roka nízkopodlažný autobus SOR NBG 12 City s motorom na stlačený zemný plyn (CNG). Ide o autobus, ktorý od roku 2015 slúžil ako prezentačné vozidlo výrobcu (CNG motor spĺňajúci emisnú normu Euro 6).

DPB zaplatí za prenájom autobusu prenajímateľovi mesačne 300 € bez DPH. V minulosti dopravný podnik testoval tento typ autobusu aj s naftovým motorom.

Pred zaradením do premávky obdržalo vozidlo celovozidlovú reklamu propagujúcu prenajímateľa a stlačený zemný plyn. Na linkách bratislavskej MHD bude jazdiť pod podnikovým číslom 2990.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mischo1 #36:
Otestuju urcite aj dojazd na "plnu nadrz" podla mna tj kilometricky dlhsie sluzby - nejaka 65,37
Reakcia na: Petto #35:
Predpokladám že budú chcieť skúšať horskú L32
ide normalne do tedomackeho zadelenia ci sa mu vydeli nejaka sluzba ?
Na globuse uz svieti 2990 🙂
Reakcia na: TomJ #30:
Problém je ako tradične v ľuďoch. Buď nevedia dobre obsluhovať patričné softvéry (napr. SAP) a preto nemôžu obsadiť jedno číslo druhý krát (ale až od určitého času, teda 22xx karosy tam ešte neboli evidované), alebo ak je tam dostatok kvalifikovaných ľudí, tak si DP nezaplatí nejaké aktualizácie a doplnky, alebo plnú verziu ...
Reakcia na: TomJ #30:
Tak 22xx karosky uz daky ten patek nejazdia a TEDOMy sa dlho neohriali s evc 1111-1116, a su znich teraz 2122-2127 - tak aj preto som si myslel ze 2021 im to asi nedovoli ulozit nanovo ten NBG 12 - hoc uz to bolo tiez davno.

ADD2 : Medak 2020 tomu davam este rok max. dva a pojde tiez do vecnych lovist. No interier je celkom šanovany.
Inak zaujímala by ma jedna vec. Prečo SPP kúpi autobus, ktorý mu je vlastne na nič a potom ho na rok za symbolickú cenu v podstate úplne nový prenájme DPB????

Nejako mi to nejde do hlavy.
Reakcia na: Petto #29:
A je s tým stále problém? Napr SORky 22xx majú čísla, ktoré predtým mali Karosy B741. Takisto SORky 18xx majú čísla po Ik 435.
Reakcia na: TomJ #28:
2021 uz jeden voz bol ... ikarus 415 a raz tu dakto pisal ze nevedia zaevidovat to iste cislo tedomom, preto taky 2102 bol chvilu ako 1111 a potom zase uz ako 2122 ( v rade 21xx)
Reakcia na: Petto #27:
A čo tak 2021? Nech sú biele kraťase pekne po sebe. ?
Vas typ na ev.č ? ? Moj typ 2131 alebo 2199 ?
Reakcia na: Petto #24:
Aj farba je tam uvedena....
V katalogu uz figuruje SOR NBG12 aj so SPZkou prevoznou, teda uz dakto vie ako vyzera. Je cerveny jak vsetky nase NBcka ? Inak je to aj funglovka nova s motorom EURO6 ?
Inak aka je kazivost MBCC? Su tu uz dlhe roky a mne sa zda, vzdy ked v nich idem, ze su stale v dobrom stave. Zeby kvalita nemeckej znacky? Urcite vydrzia viac nez SORy. Ake su vase skusenosti? Lebo nas DPB sa Sorov uz nezbavi, kedze su najlacnejsie a najmenej kvalitne a o to v tendri ide ocividne. Ked pozeram tie fotky co sa sem pridavaju o doprave z roznych kutov Europy, tak tych vyrobcov je dost a my furt ten debilny SOR 😞
Reakcia na: Petto #12:
Napríklad na to, že ti odpadá celá mechanika kĺbu, prepákovanie a flexibilné vedenia rozvodov cezeň, v minulosti to bol aj argument večne roztrhanej harmoniky (čo dnes už našťastie nevidno).


Inak za mňa radšej New Solaris s luxusným riešením interiéru takmer bez podest, to je oproti NB nebe a dudy. NSko vyzerá síce sľubne, ale treba si počkať kým sa výroba rozbehne - SOR vie nedostatky hľadať a naprávať, ale trvá to.
Reakcia na: Petto #20:
Tiež som si pamätal 12,8.
Reakcia na: Mike #18:
Hm tak to zmenili zrejme , pamatam si 12,8m normu alebo to bolo predsa len 13,0 ?
Reakcia na: Petto #12:
No to je otázka aké sú celkové prevádzkové náklady (hlavne spotreba, ale aj servis a ND ...)
Keď tu boli tie 82xx MANy, tak tie mali väčšiu spotrebu ako kĺbové sorky ...

A čo sa týka liniek, keď sa plne zastavá to územie, ktoré je teraz najviac mediálne prezentované, tak asi aj tá 88 bude na kĺby. 196 je kĺbaky už teraz a zvlášť, keby sa presmerovala zo ŽST Nové Mesto napríklad po trase 96 po Voz. Trnávka... (Na druhej strane na 15m vozy by mohla byť 37, keby nemala tie zachádzky na konci trasy, alebo možno 74 cez prázdniny)
Reakcia na: Petto #13:
Cross 13 má 12 962 mm mm a 2 nápravy.
Reakcia na: Ma178rek #15:
Nie som si isty ci je mozne aby "15metrak" mal dve hnane napravy, (2,3), kedze posledna musi byt otocna ako 1. aby sa stym dalo vobec manevrovat
Reakcia na: Ma178rek #14:
Tak dokonca len 13,1metra ale 3 napravy, jazdi aj v Osle a pohon Fuel cell /hydrogen.

https://fuelcellsworks.com/archives/2012/05/17/van-hool-buses-powered-by-ballard’s-fcvelocity-hd6tm-arrive-in-oslo/
Reakcia na: Petto #13:
mohol by byť 3 nápravový s tým že 2 hnacie... pre lepšie jazdné vlastnosti...
Reakcia na: Petto #13:
nie som si istý či mal 2 alebo 3 ...
Reakcia na: Ma178rek #11:
13,5 si isty ? Maximalny 2 napravovy je 12,8 metra podla noriem. 13,5 si nemylis s 14.5m ? co su aj bratislavske Solarisy 14,5m - tam je povinnost 3napravy. Dakde v Beneluxe behaju 13,5m hybridy ci vodikove VANHOOLY tusim - no maju uz 3 napravy.
Reakcia na: Mike #10:
32 88 196 su v po-pi idealne pre ne. No ak je spotreba medzi 15m a 18m identicka tak naco neohybnu 15m strudlu.
Reakcia na: Mike #10:
nevýhdoou je jeho ovládateľnosť som videl že MAN ponúkal nejaké 13,5 metráky ... keby to malo max do 14 metrov bolo by to ideálne... 🙂 mať vozy typu midi do 8m, mini do 11m, klasiky do 14m a klby do 19m (18.75) ...
Reakcia na: Petto #9:
15metrový voz podľa mňa netreba, všetko sa dá regulovať 12 a 18 metrovými vozmi a intervalmi... Na druhej strane 15m vozy majú na sever, juh, východ aj západ od nás a stále sa nájdu aj u nás linky, kde by sa našlo ich využitie pri dnešnom, alebo želanom intervale
Reakcia na: Mike #6:
Po 15metrakoch uz ani nie je podla mna taky dopyt, skor vidim potencial v 21metrakoch ktore si objednala aj Vieden v podobe CapacityL.
Reakcia na: MatejBA #7:
Tragedia je skor interier 30,31tr s ich medzimestskym interierom. NB18 su este ako tak hoc aj tie sedadla oproti 4.dveram su pruser.
Reakcia na: Petto #5:
No mam pocit, ze ani NB18 nie je nahrada za Solaris (teda aspon nie novsie serie s menej miestami na statie) ? Ten giganticky priestor v Solarise je prosto velke plus pre mnozstvo ludi 🙂
Reakcia na: Petto #5:
Dovtedy sa vyvinie typ NBG15 ?
A o rok vysutazime par ks za tedomy alebo cng solarisy
Reakcia na: Valec #3:
Obávam sa že takú cenu by si pri 80 vozoch určite nedostal. A obávam sa že sa tu budú tlačiť SOR na "platforme" NS miesto NB, pri ktorej sú už vychytané detské choroby. Aj keď to dieťa je kripeľ, ale aspoň mu fungujú životné funkcie bez prístrojov.
Reakcia na: zlomok #1:
Za tú cenu by som radšej preferoval prenájom ako nákup. ?
Aj mne sa pacia novsie NB18ky.. sice fakt by bolo kepsie keby maju aj 12 metraky aj 18 o 1 dvere menej.. najviac sa mi paci dispozicne riesenie Solarisu.. nieco meby take malo ☺ tak by to bola parada
Dúfam že DPB nakúpi aspoň 30 takýchto autobusov - ale s interiérom ako majú posledné série NB18 - ako náhradu Tedomov a ďalších 50 v kĺbovej verzii NBG 18 ako náhradu Solarisov a Plynos B741.

Tak a teraz mi mínuskujte.