Náhradou bude nová linka spoločnosti Slovak Lines Express.
Regionálne autobusové spojenie do Wolfsthalu a Hainburgu sa v blízkej dobe dočká zmien. Súčasnú linku 901, ktorú prevádzkuje Dopravný podnik Bratislava, od 15. januára 2017 doplní spoločnosť Slovak Lines Express novou linkou 102829 Bratislava - Hainburg, ktorá bude premávať z autobusovej stanice na Mlynských nivách cez Most SNP, Wolsfthal do Hainburgu. V úseku Most SNP - Hainburg bude obsluhovať rovnaké zastávky, aké obsluhuje linka 901. Podľa zverejneného cestovného poriadku platného od 15. januára 2017 budú spoje novej linky odchádzať spod Mosta SNP i z Hainburgu o 5 minút neskôr oproti linke 901. Počas dňa bude zavedený hodinový interval. Tarifa novej linky bude rovnaká ako na linke 901, cestovné lístky bude možné zakúpiť u vodiča, alebo cez internet na stránke spoločnosti Slovak Lines. Platnosť zľavneného cestovného na linke Slovak Lines sa bude vzťahovať aj na osoby s vekom do 26 rokov a od 60 rokov.
Premávka linky 901 by však istý čas mala byť zachovaná, a to až do skončenia platnej licencie resp. zrušenia licencie na linku. Až následne bude linka 901 zrušená. Stará linka 901 aj nová linka 102829 preto budú od 15.1.2017 jazdiť súbežne a s päťminútovým rozdielom medzi odchodmi.
Dopravný podnik Bratislava zaviedol linku 901 v roku 2008 pôvodne do obce Wolfsthal, od 21. marca 2009 bola predĺžená až do Hainburgu.
Aktualizácia 31.1.2017: Dopravný podnik Bratislava na konci januára oznámil, že počet cestujúcich na jeho linke 901 sa po zavedení novej linky neznížil, preto bude túto linku prevádzkovať aj naďalej.
Viko
Vraj ako to zistim... Ved vravim, potrebna by bola oprimalizacia siete (ale to je aj tak). A pamatam si zle, ze kazdemu vytocenemu vlkovi sa tu prizvukuje, ze okrem cisla linky mal citat aj transparent? (A hlavne, nemaju ludia tie cisla pevne spojene s trasami? Ako inak by sa dodnes stavali reakcie typu -Co mi tam ide? -86ka. ...) Ja verim v to, ze v doprave mozu existovat aj veci, ktore sice priemerny cestujuci neobjavi intuitivne v prvu sekundu pouzivania systemu, ale z ktorych sa nauci benefitovat postupne - netreba ich zas natolko podcenovat.
Primarne mi vsak islo o to, ze ked je raz prijata a pouzivana nejaka koncepcia, od ktorej nie je vola ustupit ani po takmer 20 rokoch bez ucinku, tak nech sa jej da konecne aj nejake uzitocne naplnenie. Samozrejme, su veci ako tangencialne linky, ktore sa v nej nedaju uspokojivo vyriesit a preto by bolo jednoduchsie hodit ju do kosa, ale to sa akosi nechce/neda/nesmie alebo ako si mam pocinanie DP - a uz aj BID - vysvetlit.
Ono, na druhej strane treba brat do uvahy, ze za tie roky oblastneho cislovania neboli nejake silne protesty voci tomu, ze sa cisla z dialky fakt podobaju (comu bohuzial napomaha aj zle zvoleny font). Totiz ak by sme chceli eliminovat zamenu, tak by sme museli vylucit subeh liniek obsahujucich gulate cislice (3, 6, 8, 9) pripadne rovnaku jednu cislicu a druhu gulatu (resp. z kombinacie 5/6 kedze aj to je zradne), ba podla tvojej dogmy "ciastocne zakryte" aj vsetky moznosti zdielajuce rovnaku cislicu... A zostane nam dost malo kombinacii, az primalo na siet liniek tohoto mesta.
No, ale tie vlaky by ma fakt zaujimali. Ked ludom nic nepovie rozdiel 20/60, tak aky je prinos toho cisla?