Premávka MHD od začiatku školského roka (od 5.9.2016)

Premávka bude zabezpečená podľa cestovných poriadkov platných pre školský rok.

Od 5. septembra 2016 bude po letnej prestávke opäť obnovená premávka električkovej linky 7 a autobusových liniek 133 a 192. V pracovných dňoch budú všetky linky premávať podľa cestovných poriadkov platných pre školský rok. Na linke 211 je od 5. septembra zavedený jeden priamy ranný spoj z Patrónky k Národnému ústavu srdcových chorôb.

So začiatkom školského roka prejde prvou väčšou zaťažkávacou skúškou nové linkové vedenie trolejbusov, ktoré bolo zavedené na začiatku letných prázdnin a ktorého cieľom je skvalitnenie dopravy vo viacerých častiach mesta.

Až do polovice októbra trvá výluka električiek na Jesenského a Mostovej, linky 4 6 a 8 preto naďalej premávajú po výlukových trasách.

Od 5. septembra v rámci postupného prechodu k zastávkam na znamenie budú zavedené ďalšie takéto zastávky, čím na viacerých autobusových linkách vzniknú relatívne ucelené úseky zastávok na znamenie. Zároveň sa od septembra 2016 mení názov zastávky BBC1 Plus-Miletičova na pôvodný názov Miletičova. V cestovných poriadkoch však táto zmena bola zapracovaná až po 30.1.2017.

Na záver pripomíname, že od začiatku septembra je zavedený predaj elektronických cestovných lístkov vo vozidlách s využitím elektronickej peňaženky. Tento predaj je zatiaľ v skúšobnej prevádzke a na základe našich skúseností z prvých dní jeho prevádzky ešte nie vždy funguje všetko na 100 %.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mku81 #50:
Ja sa hlasim ale zober si viacerych? ? ?
Reakcia na: ufo #49:
Skôr si vyberie toho z ďaleka, lebo ten je na ubytovni (ktorá je často nablízku) a prevažne platí, že pokiaľ nemá taký zamestnanec dlhšie voľno, že ide domov, tak počas "krátkeho voľna" kempuje na tej ubytovni a poteší sa každej robote naviac, keďže je tam hlavne pre robotu...
Kdežto ten domáci bude aj krátke voľno skôr tráviť na záhrade, alebo niekde s rodinou a na prácu z voľna sa vykašle..

Teda aspoň toľko skúsenosť z Dopravných podnikov väčších miest..
Reakcia na: mku81 #50:
Admin by to tu mal premazat, dost su chlapci offtopic.
Chlapci, nechcete si to rozdat niekde vonku, miesto toho aby ste tu prasili forum???
Reakcia na: S499.1023 #48:
Ako vyzerá lepší? Sú nejaké JPP štatistiky?
Ty by si mohol vedieť, že keď sa niečo stane, niekto nepríde do roboty a pod. vždy dispečeri volajú tým najbližšie, že potrebuje rýchlo človeka, takže asi bude v takých prípadoch dobré povedať, nech sa zachová nediskriminačne.?
Reakcia na: ufo #47:
Vyberie si lepších bez ohľadu na bydlisko. Nerob hlupáka, veľmi dobre to vieš.
Reakcia na: S499.1023 #46:
Chce firma z DS prijať dvoch vodičov - prihlásia sa dvaja z DS, jeden z Prievidze, jeden z Košíc. Koho si firma vyberie a ako sa vysporiada s diskrimináciou?
Reakcia na: ufo #45:
Zakázaná ako každá diskriminácia. Vôbec netušíš, čo firme vyhovuje.
Reakcia na: S499.1023 #44:
Diskriminácia, ale ničím zakázaná. Rovno napíš, že viac firme vyhovuje niekto z ďaleka, kto dôjde nabalený do roboty na niekoľko dní, nazbiera hodiny a dispečer nemusí premýšľať, kde, kedy sa kto vystrieda.
Reakcia na: ufo #43:
Ty píšeš, že si na také mám vyberať rušňovodičov, čo bývajú nablízku. To je diskriminačné.
Reakcia na: S499.1023 #42:
A čo je na 5 hodinovej túre diskriminačné?
Reakcia na: ufo #41:
Fíra má v zmluve miesto nástupu a ja ho NESMIEM diskriminovať podľa toho, kde býva ani zisťovať, ako má zaistené ubytovanie.
Reakcia na: S499.1023 #40:
5 h smena je vec dopravcu a nie pseudoochranárskych pracovnoprávnych predpisov. A keď taká musí byť, lebo inak nevyjde, treba si hľadať fírov z danej oblasti, kde je nástup na šichtu a nie z celého Slovenska. Ja by som takéto šichty bral hneď, ale keďže vždy platí, že 95% sú dochádzajúci 100 a viac km, takúto šichtu som nevidel dlho už u nikoho...
Reakcia na: ufo #39:
Ony nie sú len 15 h smeny, ale aj 5 h.
Reakcia na: S499.1023 #31:
Koľko by taká dlhšia zmena mala trvať? Mne sa zdá 15 hodín dosť, aby ten vlak viedol človek.
Reakcia na: frau muller1 #35:
Už som ti raz povedal, že za také služby platiť nemusíš - máš nohy, bicykel, auto, taxík. Inak celá tvoja téma je o tom, ako si chceš morálne zdôvodniť cestovanie na čierno, keďže už do toho zamotávaš absolútne nesúvisiace veci.
Reakcia na: Solider #34:
Keďže ZSSK a Cargo čaká po páde socializmu jeden veľký krach, odchod zamestnancov do dôchodku im situáciu len zlepší.
Keďže Slovensko patrí medzi krajiny s najvyšším počtom policajtov na obyvateľa, pričom v uliciach to veľmi nevidno a tí, čo ich vidno, majú čas najmä na buzeráciu a bitie nevinných, je tam asi ešte dosť veľká rezerva.
Tržby: Máš pocit, že v podnikoch s výhradným nástupom prvými dverami a prikladaním karty vždy sú platy vodičov nejaké kráľovské? Myslím, že podiel čiernych pasažierov sa značne preceňuje.
Reakcia na: Solider #33:
Ty si absolvoval zdravotnú prehliadku na kozmonauta? Koľko G si dal? Či to si sa naštudovaním predpisu stal znalcom?
Nemaj obavu, niekto, kto má 17 rokov, sa môže hlásiť do výcviku na rušňovodiča a aj tak bežne robí.
Každá nová generácia má iné nároky ako tá predchádzajúca.
No zbytocne tu rozoberate coby keby. Nedostatok vodicov DPB ma riesit manazment DPB, ktory je za to plateny, nie ja alebo vy. Nesedi tam len na kavickovanie a solitaire.
Tu mame situaciu, kedy sa od cestujuceho vyzaduje platit tarifu, a sucasne dodavatel dopredu deklaruje, ze niektore sluzby nebudu dodane. No tak co si ma clovek o tomto mysliet? Vy tiez idete k holicovi s tym, ze vam ostriha 3/4 hlavy a vy mu zaplatite plnu taxu a odkracate prec? Alebo si objednate hot dog a nebude tam horcica?
Chape tu niekto ten moralny rozklad? Aku ma motivaciu cestujuci platit za take sluzby? Vykasle sa im na to.
To nie je ani tak o platoch, ale najma o zastaveni kradnutia, kadejakych penazovodov kade tade, kamaradsaftov, disciplina na nakladovej strane, a o aspon zakladnej kompetencii.
Reakcia na: S499.1023 #30:
Keď si pozrieš, koľko percent tvoria zamestnanci ŽSSK a Carga v preddôchodkovom veku, tak ten nedostatok nie je bádateľný dnes, ale bude povedzme o 5 alebo 10 rokov, keď spomínaní zamestnanci odídu na penziu a noví zamestnanci v takom počte... asi ani neprídu. Pokiaľ ide o policajtov, asi je ich ohodnotenie tak priveľké, že je nedostatok policajtov, pričom nie sú obsadené ani existujúce tabuľky a vývoj je taký, že čoraz menej uchádzačov o túto pozíciu je schopných splniť vyžadované kritériá. Pri ostatných povolaniach súhlasím, je to neudržateľné. Myslíš, že v prípade tržieb je to iba o pomerne nízkom cestovnom alebo svoje tu čosi zahrá aj vysoký podiel čiernych pasažierov?
Reakcia na: S499.1023 #31:
Ja som v prvom rade hovoril o generačnej obmene, čiže hovoril som o generácii, ktorá práve prekračuje prah dospelosti a nazýva sa aj generáciou Z, ktorá má úplne iné nároky, ako predošlé generácie. Ale to bude asi tým, že niekto, kto má 17 rokov, sa ešte z jednoduchého dôvodu nemôže hlásiť na pozíciu rušňovodiča alebo vodiča v doprave. Práve preto si sa s nimi nemohol stretnúť na pracovnom pohovore. A o zdravotných prehliadkach potuchy mám, keďže som ich absolvoval, pričom v rovnakom právnom predpise sa upravujú aj tí spomínaní rušňovodiči, takže som mal možnosť vidieť, čo sa od nich očakáva.
Reakcia na: 810zssk #28:
Ak niekto jazdí diaľkové linky alebo vozí štrk, lebo ten neprestajne nepindá, tak proste o jazdenie v MHD nemusí stáť. Nie je ideálom každého vodiča stáť v kolónach, nechať si nadávať od substrátu a navyše sa nechať buzerovať, často aj bezdôvodne, aj od svojich nadriadených, ktorí zaspali niekde v 18. storočí.
Reakcia na: Solider #29:
Električenka za cenu dane je prakticky zadarmo, pričom tí legendárni vodiči tatroviek z Doprastavu žiadnu prepravu štrku zadarmo nemajú.
A o zdravotných požiadavkách nielen na kozmonautov ale aj trebárs na rušňovodič pov evidentne nemáš ani potuchy. A o ich požiadavkách na pracovnú dobu tiež - väčšina vodičov by totiž chcela dlhšie smeny (a viac voľna), než súčasné pseudoochranárske pracovnoprávne predpisy dovoľujú.
Reakcia na: Solider #27:
Neviem o tom, že by rušňovodič bol zle ohodnotený a že by ich bol nedostatok. Mne sa napríklad zo Slovenska stále nejakí hlásia.
Ohodnotenie policajtov s ich výsluhami je až priveľké.
To len tak na margo detailov.
Inak si si vybral také profesie, kde cenu neurčuje trh (policajt, hasič, učiteľ) ale evidentne ešte nie je prieser dostatočne veľký na to, aby sa ich ohodnotenie zmenilo.
Rušňovodič a vodič autobusu sú profesie, kde cenu určuje ponuka / dopyt. Ak verejnosť neakceptuje vyššie cestovné, nemôže byť vyšší plat vodiča na dotovanej linke. A je to divné, lebo vo svete býva podiel trzieb na príjmoch dopravného podniku vyšší ako u nás, pritom náklady na prevádzku auta sú všade +/- rovnaké.
Reakcia na: 810zssk #24:
Na zvýšenie platov sa určite v blízkej dobe budú musieť nájsť peniaze, inak je súčasná výprava dlhodobo neudržateľná. Potom sa s tým samozrejme musia riešiť aj také veci, ako je generačná obmena vodičov, ktorá naráža na problémy ako je D od 24 rokov (týmto vypadli všetci absolventi škôl, ktorí sa už zrejme potom k tejto profesii nevrátia), dlhá a neflexibilná pracovná doba (požiadavky súčasnej generácie na pracovný čas sú odlišné od aktuálne ponúkaných podmienok), slabé benefity (už ani samotní vodiči nemajú električenky zdarma a ani ich rodinní príslušníci), vysoké nároky na zdravotnú a psychickú spôsobilosť (hlavne pri tej zdravotnej sú nároky ako na kozmonautov), negatívny obraz MHD v očiach verejnosti, a tak ďalej. Niektoré ľahšie riešiteľné, iné náročnejšie. Každopádne to však nie je otázka jedného dňa, mesiaca alebo roka, ale je to dlhodobejší proces, na konci ktorého by mohla byť eventuálne stabilizácia a vyriešenie tohto problému.
Reakcia na: S499.1023 #25:
1. Otazne je kolko vodicov nechce robit vodicov a kolko vodicov by vodicov robilo keby dostali dobre podmienky (nie nevyhnutne len platove). Navyse, ludi pracujucich ako vodicov je viac ako potrebuje DPB. Otazka je, kolko z nich by DPB vedel dostat k sebe.
2. Kto tu nieco pisal o pracovnej povinnosti, alebo umiestnenkach? Hovoril som o motivacii.
Reakcia na: S499.1023 #26:
Chyba systému v tom zmysle, že nevie prácu vodiča ohodnotiť natoľko, aby boli jednotlivé pracovné pozície obsadené a zamestnanci ju vykonávajúci mohli viesť dôstojný život. To isté sa týka profesií ako učiteľ, hasič, policajt, rušňovodič, a môžeme pokračovať vo výpočte ďalej. Je to jednoducho celospoločenský problém. Jediným riešením je, že treba tieto profesie zaplatiť, chronická otázka však je, že z čoho? Najmä v prípade DPB by ma zaujímalo, kde by sa tie peniaze našli, keď rozpočet je nastavený tak, aby vôbec nejaká MHD premávala.
Reakcia na: Solider #23:
Aká chyba systému, preboha? Áno, vodič vtedy zarobil nadštandarde za cenu nadčasov, prekračujúcich akékoľvek zákonné limity, nedodržiavania prestávok v práci atď.. Inak 12,80 / h na E a 14,40 / h na A/T nebol žiaden trhák ani vtedy. Robil som v DPB preto, že ma to bavilo, nie pre nadštandardný zárobok.
Reakcia na: 810zssk #20:
Takže je to o tom, že "vodiči nechcú robiť v DPB", prípadne "vodiči nechcú robiť vodičov". Našťastie už nemáme pracovnú povinnosť ani umiestnenky.
Reakcia na: Solider #23:
Ved ja netvrdim ze su to dovody charakteristicke pre DPB. Ja len hovorim ze ti ludia ocividne v DPB robit nechcu (a to ze nechcu robit ani u X dalsich dopravcov na tom nic nemeni) a treba riesit ze preco a co s tym.
Reakcia na: 810zssk #22:
To nie sú dôvody charakteristické len pre DPB, ale pre povolanie šoféra v mestskej doprave na Slovensku. Viacero vodičov by sa možno vrátilo, ale nie za 750 eur na mesiac. Viac im nikto z objektívnych príčin nemôže dať. A to, že ten vodič z Vranova, ktorý má kvalifikáciu, ale má tam rodinu a kvôli tomu nepôjde bývať na ubytovňu, lebo byt pre rodinu si z toho platu nemôže dovoliť prenajať a vôbec ani kúpiť, už opäť nie je chyba DPB, ale chyba systému ako takého. Každý, kto robil v Beuse pred takými pätnástimi alebo tridsiatimi rokmi ako Igor, Ti povie, že vtedy vodič zarobil v porovnaní s inými povolaniami doslova nadštandardne, medzitým to však mnohé povolania predbehli a ohodnotenie vodiča zamrzlo a dnes zarábajú podpriemerne (mám objektívnu pochybnosť, že za to môže aj stopnutie štátnych dotácií pre MHD po fiškálnej decentralizácii). Teraz sa pozri, aké je podfinancované HMB, DPB, z čoho by sa mali tie platy dvíhať? Zvyšovanie cestovného, čo je najväčšia politická smrť? Zvyšovanie daní, čo je rovnako politická smrť? Je to taký začarovaný kruh, z ktorého niet jednoduchého úniku.
Reakcia na: Solider #21:
Vsetky tie dovody co si uviedol su dovody preco nechcu robit v DPB.

Ak niekto ma kvalifikaciu na pracu v DPB, DPB je ochotny ho prijat a aj tak v DPB nerobi, tak je to asi preto ze nechce.
Reakcia na: 810zssk #20:
Nemyslím si, že to je o tom, že nechcú robiť v DPB. Kvalifikovaní vodiči sú, ale mnoho z nich jazdí v cudzine, prípadne zavesili krútenie kolieskom na klinec a robia psychicky menej namáhavú robotu za viacej peňazí kdesi v kancelárii alebo na inom pracovisku. Ak je otvorený pracovný trh a niekde niekto môže dostať za porovnateľnú kvalifikáciu dvoj alebo trojnásobnú výplatu, dokonca za menej odpracovaných hodín, tak akú ma motiváciu vrátiť sa domov? Alebo ak má svoj režím v kancelárii, načo by sa vrátil do turnusovej prevádzky vstávať jeden týždeň o druhej a druhý týždeň vracať sa z roboty o druhej domov a to všetko za nejakých 750 eur?
Reakcia na: S499.1023 #15:
To ja neviem. Ale som si celkom isty ze kvalifikovanych vodicov je viac ako turnusova potreba DPB + rezerva. Takze to nie je o tom ze "nie su vodici", ale ze "vodici nechcu robit v DPB". Dovody musi hladat niekto kto ma aspon nejake data.
Reakcia na: mbendzi #13:
Ale nebude, ak do toho zasa nebude kafrať všemocný štát s jeho reguláciami.
Reakcia na: Mike #11:
Keby to bolo také jednoduché, tak by všetci vodiči boli v Doprastave a žiadni v DPB. Mimochodom, ja som na ZVS nebol a vodičák som pomerne jednoducho získal u DPB, takže to je len taká legenda. Tých vodičov s "C" a najmä s "D" zase armáda toľko neprodukovala. EU legislatíva so svojimi profesákmi samozrejme problém je ale majú ho všetci rovnaký. A keby bola voľnejšia, tak zase bude škrek, že autobus môže šoférovať hocaký pekár z ulice.
Reakcia na: S499.1023 #16:
Kráľovské myslím samozrejme na miestne podmienky.
Reakcia na: Mike #7:
DPP dáva vodičom platové podmienky priam kráľovské, napriek tomu bojuje s nedostatkom. Keby to bolo len o plate, tak by všetci vodiči boli v DPP a nikto u Arrivy, Polkostu a dalších. Lenže niektorí uprednostnia, že môžu s autobusmi parkovať doma, chodiť ako handrári, voziť si so sebou v autobuse psa, jazdiť mimo grafikon etc.
Reakcia na: 810zssk #5:
A prečo nechcú robiť ani u x iných dopravcov a to nielen na Slovensku?
Reakcia na: mbendzi #13:
dnes uz vpodstate kazdy co ma 1 hlavu a 2 ruky dostane vysoku skolu ? ?
a potom s vysokou skolou co??? bude robit vodica? alebo murara? aj ked na viac mentalne nema...
ale uz ma tu vysoku skolu... a v Bratislave obzvlast su mraky statnych uradov, ktore zamestnavaju tisice az desattisice takychto ludi ?
Reakcia na: Mike #11:
to nie je len o vodicoch...
celkovo je prehlbujuci sa nedostatok v pracujucej "triede"
a okrem demografie a volneho pohybu po EU (odchod do bohatsich krajin) je za tym zrejme aj pocit a snaha kazdeho mat administrativnu pracu (ked uz sa neda inak aj na statnom urade), ktora maju pocit ze by mala byt zrejme lepsie platena...
bude este velmi velmi zle...
Reakcia na: Mike #11:
No a s tým predpokladám súvisí aj otázka dotácií od mesta a mestského rozpočtu... ?
Reakcia na: Vladimír #9:
Ano ten nedostatok v celom Českosllovensku má skôr inde príčiny (EU legislatíva, zvyšovanie veku, zrušenie povinnej vojenskej služby kde si bola možnosť ľahko spraviť C aD, atď..).
Ale minimálne v DPB platí, že dnes má vodič abus povedzme 4,57 /hod v hrubom (po pár rokoch praxe), a doprastav bude za šoferovanie tatroviek so štrkom na stavbu R7 ponúkať 6€/hodinu, tak jednoznačne všetci beusáci sa presunú tam. Ale keby dal DPB 7€/hod, tak verím tomu že by záujem bol taký veľký, že si môžu vyberať...
Reakcia na: 810zssk #8:
Ťažko povedať, či niekto pozná to pravé riešenie, keď s nedostatkom vodičov zápasí celá Európa. Riešenie však určite bude musieť byť komplexné a podľa mňa potrvá roky, možno dekády.
Reakcia na: Mike #7:
Toto je asi skôr na osobnú diskusiu (tu by to bolo príliš zdĺhavé). Ale z osobných skúseností čoraz viac začínam nadobúdať pocit, že nedostatok vodičov nie je o plate. Alebo minimálne nielen o plate.
Reakcia na: Vladimír #6:
A je to skutocne o tom ze nikto nepozna riesenie, alebo o tom ze nikto ho nie je ochotny zrealizovat?
Reakcia na: Vladimír #6:
Jeden z hlavných problémov je ako už tradične, plat.
Na Ukrajine sme mali možnosť spoznať dve porovnateľné mestá asi 150 km od seba s dosť podobnými podmienkami čo sa týka vozoparku, grafikonov atď a v jednom mali dosť vodičov a stále chodili noví a v druhom bol dlhodobý nedostatok vodičov a dokonca nevypravené služby. Lebo kým v jednom mali nejakú sumu ako základný mesačný plat nástupný pri bežnom úväzku, tak v tom druhom meste dostali tú istú sumu ak boli v najvyššej tarifnej triede a mesačne odmakali x hodín nadčasov...
Reakcia na: 810zssk #5:
To zaiste áno, ale pre objektivitu treba tiež povedať, že problém je globálny, nerieši ho len DPB a preto tu nejde o jednoduché riešenie typu "príjmeme toto konkrétne rozhodnutie a hotovo...".
Reakcia na: medzernik #2:
Tak potom sa treba zamyslat nad tym preco v DPB nechcu robit.
Reakcia na: medzernik #2:
Ked budem sefom dpb, tak ti to urcite prezradim... zhanat a motivovat vodicov nie je ukol cestujuceho!
Reakcia na: frau muller1 #1:
Tak môžeš cestovať bez cestovného lístka, na vlastných nohách, na vlastnom bicykli alebo vlastným autom, máte ich dosť.
Reakcia na: frau muller1 #1:
Ako chces prinutit "zabezpecenie vodicov"? To ma mesto vypisat trest smrti, pokial sa niekto nezamestna u DPB?
A ja za cestujucich len dodam:
Pre pretrvávajúcu neschopnosť DPB zabezpečiť dostatok vodičov MHD a tým pádom častejším vynechávaním niektorých spojov električiek, autobusov i trolejbusov, najmä v rannej špičke je na základe skúseností možné počítať s častejším cestovaním verejnosti bez cestovného lístka. Odporúčame preto manažmentu pohnúť gebuľami a dodržiavať aspoň svoj vlastný cestovný poriadok.