DPB zriadi konsignačné sklady náhradných dielov pre autobusy

Oprava pokazených autobusov by mohla byť v budúcnosti rýchlejšia.

Dopravný podnik Bratislava vyhlásil verejné obstarávanie na zriadenie konsignačných skladov náhradných dielov pre autobusy MHD značiek Solaris, SOR, Irisbus, Iveco a Karosa. Ide o sklady nových náhradných dielov, ktoré vysúťažení dodávatelia zriadia v priestoroch vozovne dopravného podniku na Jurajovom dvore. Cieľom vytvorenia týchto skladov má byť efektívnejší nákup náhradných dielov, zníženie časových strát pri obstarávaní náhradných dielov a zabezpečenie plynulejších opráv nepojazdných autobusov, keďže jednotlivé náhradné diely budú k dispozícii priamo v skladoch vo vozovni, čím sa predíde dlhším dodacím dobám ako pri súčasnom objednávaní jednotlivých dielov od dodávateľov z celej republiky.

Odhadovaná hodnota zákazky pre konsignačný sklad náhradných dielov pre autobusy SOR je 2,6 mil. € bez DPH, pre autobusy Solaris 0,5 mil. € a pre zvyšné značky 1,5 mil. €. Obstarávanie bude prebiehať formou súťažného dialógu a elektronickej aukcie. Zmluvy s vybratými uchádzačmi plánuje DPB uzavrieť na dva roky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #53:
Hej ma, pravdepodobne zadny clanok sa nahne na stranu, lebo ho tak taha predosly clanok s pevnym podvozkom. Tazko sa to popisuje, ja som si to vsimol az na vlastne oci.

A ano, nema co pridavat, lenze vies, ono su vodici, ktori s tym jazdia ako postihnuty napriek tomu ze ta elektricka ma 100 samodiagnostickych systemov na korigovanie akceleracie a tlmice a vselico... Jediny sposob ako si byt 100% isty, ze s tym budu jazdit normalne, je nastavit system, aby limitoval rychlost vozu na cca 20km/h do obluku ako je to pri 14T... ale to je zase uz prilisne zasahovanie si myslim...
Reakcia na: richardhudec #55:
Najlegendárnejšia je asi pražská nehoda na Karláku s dvoma mŕtvymi:
https://www.youtube.com/watch?v=VD_VMVMu-kE
Reakcia na: S499.1023 #53:
Neviem presne povedať, čo to technicky spôsobuje, niečo naznačil JamaVOku. Skôr by som povedal, že Škodovka niečo domrvila, pretože v Bombardieri, ktorý tu bol pred štyrmi rokmi, sa tie šklbnutia nediali. To sa pri Škodovke týka článkov C01 a C02. Bolo to tam asi lepšie vyladené, ale nechcem tu konšpirovať.
Reakcia na: Mike #54:
Viď prípad vykoľajená električka na Zátiší pred cca 6 rokmi, kedy vodič dal jazdu pri prejazde druhého vozňa v zákrute cez výhybku a ten skončil skoro na ceste a v zastávke 😃
Reakcia na: S499.1023 #53:
Efekty u T3 boli super, hlavne u Juráčanov ktorí zásadne jazdili ako keby mali sólo (a často iba s prvým podvozkom), takže pri prejazde druhým vozom cez výhybky a oblúky už žiadne predpisy a obmedzenia neplatili, maximálne tak zákony fyziky 😃
A potom keď niekto stál na zadnej plošine druhého vozňa a nedržal sa pevne, tak v zátačkách lietal ako špinavé prádlo v práčke ?
Reakcia na: medzernik #50:
Posledný článok má otočný podvozok, tak stále neviem, čo Solider myslel tým "pevným podvozkom s natáčaním skrine".
A vodič nemá čo v oblúku pridávať, to je pomerne logické, to platí aj u T3, akurát tam to nemá také efekty, keď to nedodrží.
Reakcia na: Error 0x007 #51:
Záleží podľa toho, či chceme byť úplní pesimisti alebo čiastoční optimisti.
Reakcia na: Solider #44:
Nechcel si povedat koncepcia "zaspatá niekde v roku 1950"?
Reakcia na: S499.1023 #45:
Ked vodic zacne pridavat v zakrute, posledny clanok sa cely mierne naklopi do strany a so vsetkymi to riadne hodi na stranu. (ZST Vinohrady, Namestie L. Stura)
Neviem ci zriadenie akehokolvek skladu (nech sa vola kludne aj konspiracny) nejako situaciu vyriesi. Problem je ten, ze malo penazi ide kazdy rok na nahradne diely a vozy potom stoja. To sa bavime uz o situacii, kedy k poruche dojde, preventivne prehliadky a castejsia mala udrzba by urcite tiez pomohli k lepsej prevadzkyschopnosti. Pokial podnik nebude schopny a ochotny si odsledovat, kolko nahradnych dielov je optimalne mat priebezne na sklade a ktore sa oplati radsej objednat (a stavim sa ze v dielnach su ludia, ktori o tomto maju velmi dobry prehlad), ma problem a bude ho mat do doby, kym toto nevyriesi.

Dalsia, podstatnejsia vec je ta, ze nakup nahradnych dielov patri do prevadzky, cize treba nan vyclenit kazdy rok viac penazi, nie iba jeden. Zriadenie konsignacnych skladov je jednorazova zalezitost, ktoru vnimam skor ako prilezitost si zase nieco niekam niekomu uliat.

Kiezby som sa ale mylil. Ak by sa toto dialo za ucelom napr. modernizacie existujucich skladovych priestorov, ok, v poriadku, v tom pripade by som ale chcel aj vediet jej dovod a rozsah.
Reakcia na: JamaVOku #47:
Tak je to pekny "ofajc" s tymi fukarmi aj v 2,4. clanku na strope ?
Reakcia na: Petto #46:
Voz ma 3 klimatizacne jednotky v clankoch A, D a B (1.,3, a 5.), v tychto clankoch fuka vzduch zo stropneho kanala a rovnako aj od podlahy pri schodikoch a pod sedadlom oproti 2., 3., a 4. dveram, v clankoch C01 a C02 je vzduchotechnika vyvedena len do krabic medzi sedadlami, pricom prva krabica je napojena na jednotku v clanku pred tymto clankom a druha je napojena na jednotku v nasledujucom clanku.

Co sa tyka neotocnych podvozkov, su tam nejake vyrovnavacie tlmice a posilovace ktore maju zabezpecovat aby clanok sledoval drahu podvozka, kedze aj tieto clanky su do istej miery otocne, ale neviem ako to presne funguje, kazdopadne to hadze aj ked ides cez obluky pomalsie ako mas. Toto je jedina vec, ktora mi na tychto vozoch vadi a preto si vzdy uzivam ked nahodou raz za cas dostanem T3 ?
Reakcia na: Solider #44:
Si si isty tou klimou medzi sedadlami ? Na mna fukala vzdy klima hlavne zo stropu po celej dlzke vozidla su otvory. Aj tu dole mas dokaz ze tie stropne fukare su po celej dlzke elektriciek , to je 2. alebo 4.clanok na 7401tke. Medzi sedadlami je len skor ohrievanie, ktore dokazalo pekelne hriat pocas tejto zimy.
29T do konca sutaze bojovalo so Stadlerom, ktory mal tiez velke sance o nase jednosmerky-tender.

To vyhadzovanie zo sedacky v zakrutach je otras, ale pokial s tym nejazdi nejaky pacient tak je to normalne aj v zakrute

https://imhd.sk/ba/galeria-media/Vyhladavanie/137139/Interier-Skody-29T-pohlad-od-4-dveri-dopredu?&ref=ba%2Fvozidlo%2F10094%2FSkoda-29T-ForCity-Plus-7401&ghg=&ghv=10094
Reakcia na: Solider #44:
O akom natáčaní skrine hovoríš?
Reakcia na: Petto #43:
Ja sa k vhodnému typu neviem vyjadriť. To nie je iba o podvozkoch. Myslím si, že pevné podvozky by neprekážali, ak by nemali to natáčanie skrine, ktoré ma na každej výhybke do odbočky, za ktorou je so železnou pravidelnosťou aj prechodnica, vyhodí zo sedadla. To spôsobuje diskomfort nielen cestujúcim, ale vibrácie vplývajú aj na vozy (zasekávajú sa dvere, vplýva to na skriňu) a na koľajovú trať. Alebo aj zlé nastavenie klimatizácie, keď v stredných článkoch, kde sú podvozky, sú len dva výduchy klímy za štvorkou sedadiel a tento priestor sa nedá riadne vyklimatizovať. Že nakúpili vozidlá, ktoré majú taký odber, že vyhadzujú meniarne, ktoré na to nie sú dimenzované. A tak ďalej, ale o tom nie je teraz reč.

Výrobcovia električiek existujú aj v inej krajine, než je Česká republika. Preto ako alternatívu Škodovke uvádzať Taškentwagen nie je na mieste, keďže Taškentwagen nie je električka, ale paródia na električku, koncepcia zaspatá niekde v roku 1990. V rámci EÚ je viacero schopných výrobcov električiek, ktorí by vedeli dodať vozidlá, ktoré by mohli minimálne konkurovať 29/30T.
Reakcia na: Solider #42:
Inak toto ma vzdy zaujimalo, co je na nase trate vhodne ? napr aky typ elektricky ? Otocne/pevne podvozky? Vacsiu cast mame rovne radialy , zakruty su najma len v centre + argument vlnkatost kolajnic. Hadam nedostanem odpoved kosicky taskentwagen. ?
Reakcia na: Petto #13:
V prvom rade by podľa môjho názoru stačilo, ak by sa z nákupov nerobilo Modré z neba, kde nejakému nešťastníkovi plnia jeho 'tajný' sen. Ako v prípade električiek, keď sa vysúťažili také vozy, aké si niekto zadal, a to všetko iba z papiera. Bez toho, aby vozidlo jazdilo v reálnych podmienkach alebo by bolo fyzicky možné si jazdné vlastnosti v konkrétnej premávke minimálne overiť.
Reakcia na: Rubber38 #40:
trochu ti to upravím
- zaujíma ich len, či na zastávku príde alebo nepríde autobus (alebo proste ten ich spoj) 😉
Reakcia na: piggee #39:
Ak SOR v budúcnosti bude vyhrávať tendre aj bez toho, aby mu boli uštrikované na mieru, tak nevidím problém. Otázne je, či to dokáže, ale to nemá nič spoločné s nejakou verejnou mienkou (BTW verejnosť, ak nerátame pár šotoušov, má majetkové pozadie SORu úplne na háku, a zaujíma ich len či na zastávku príde starý, alebo nový autobus)
Reakcia na: Rubber38 #36:
No verejna mienka neni zrovna naklonena k spolupraci s Tomom&Jerrym pre ich sposob "podnikania". To, ze si to pri sucasnej vlade dokazu pretlacit je jedna vec, ale v buducom horizonte ak sa zmeni globalnejsie politicka situacia na Slovensku, tak uz len z trucu nikto nebude SOR chciet z dovodu urciteho zadostucinenia, pomsty, uspokojenia, nazvi to ako chces.
Reakcia na: S499.1023 #25:
no minimalne by ich dodali, nasi odobrali a medzitym by sa uz doobjednavali dalsie dielce. to som len nahlas uvazoval
Reakcia na: Rubber38 #35:
To je nieco ine.
Reakcia na: piggee #33:
Prečo sú prosím pre SOR problémom jeho majitelia? Ja by som skôr povedal, že naopak
Reakcia na: Petto #34:
Takže ak napríklad mám vo firme na starosti rozdeľovanie prémií medzi podriadených, a mám medzi nimi obézneho kamaráta, tak ak poviem, že prémie dostanú len ľudia vážiaci aspoň 100 kilo (a toto kritérium bude splňovať viac než jeden z dotyčných osôb), a ostatní neh idú do prčíc, tak to neni diskriminácia, áno?
Reakcia na: Rubber38 #31:
Ano
Reakcia na: Rubber38 #17:
jj, SOR ma uz v podstate iba dve problematicke miesta: Majitelov (s tym sa asi tak lahko nepohne) a designera (s tym sa da nieco urobit jednoducho a dost by to znacke pomohlo).
Reakcia na: Petto #29:
Pri autobusových tendroch to bolo účelové, krátke mali byť ďalšie vozy Iveco a dlhé ďalšie SOR v záujme unifikácie vozového parku. Lenže kto mal vedieť, že tie Urbanwaye budú taký danajský dar.
Reakcia na: Petto #29:
Takže keď tú diskriminačnú podmienku niekoľko výrobcov splní, tak potom neni diskriminačná, alebo čo si tým chcel povedať?
Reakcia na: S499.1023 #27:
Pri VIP autach si hadam nedovolis vyrabat predsa smejd, jedine ak chces potopit svoju znacku ?
Reakcia na: S499.1023 #26:
Situacia dajme tomu mas 8 relevantnych vyrobcov, 4 splnia , 4 nesplnia aj vtedy je to podla teba diskriminacia ? Podla mna nie.
V terajsej dodavke 50ks klbakov SOR nukal 308 000/ks, 2.bol Solaris 3.Iveco a najdrahsi bol Medak s takmer 400 000. No pri solach zase ponukal Iveco nizsiu cenu ako vsetci ostatni dokonca menej aj ako NB12.
Reakcia na: Jezo #22:
A to, že sú o tonu ťažšie, je ako progres? Ke%d sa všetci chvália úsporami hmotnosti?
Reakcia na: Petto #19:
Hej, to predsa vidíme všetci, ako v oblasti menších áut doladil muchy na základe sériovej výroby trebárs Fiat, zatiaľ čo Aston Martin vyrába kusový šmejd, že?
Reakcia na: Petto #16:
Úžasné. A získal by si Urbanwaye, čo sú ešte väčšie šroty ako SOR. Mmch., takýto parameter by mohol byť vyhodnotený aj ako diskriminačný a zneplatniť súťaž.
Reakcia na: eMDi #6:
Prečo by aktuálne potrebné dielce mali ísť do konsignačného skladu? Ja mám konsignačný sklad aj Bombardieru aj Siemensu a podstatou je to, že som im poskytol priestory ale diely platím, až keď ich potrebujem.
Reakcia na: Rubber38 #17:
Niečo pre SOR haterov.
Reakcia na: Jezo #22:
Podľa mňa sa celkom výrazne menili i motory a veci s tým súvisiace - predsa len, medzi normami Euro 3 a Euro 6 je celkom výrazný rozdiel... ?
Reakcia na: Rubber38 #20:
Urcity posun u Urbanov mozno najst - su o tonu tazsie ako Citelisy. Len to akosi, na rozdiel od SORu, nieje pre nikoho zaujimave.
Reakcia na: Rubber38 #20:
Ja tiez vidim progres u SORu NB City. 1.seria bol fail nakupovat to, kdezto jak vravis od Agory k Urbanway progres okrem faceliftov a upravy NP v interieri asi ziaden. Skor mi to pride ako taktika Francuzov vyrabat nekvalitne, aby mali stale zabezpeceny predaj nahradnych dielov alebo rovno celych novych busov ?
V dobe ked sa schylovalo k tendru v BA na tbusy, vsetci sa bali ci tbus SOR bude rovnako nekvalitny ako 1.seria ale nakoniec sa to nepotvrdilo. ?
Reakcia na: Petto #19:
No a práve Iveco je klásnou ukážkou toho, že ten tvoj názor o "vychytaní múch" síce u niekoho môže platiť, ale rozhodne to tak neni u všetkých. Urbany sa voči Renaultom Agora okrem dizajnu neposunuli vôbec v ničom.

A iste, nakupovať neoverený výrobok je značným rizikom, avšak NB SORY medzi ne už rozhodne nepatria, takže nevidím dôvod sa im brániť nejakými kvótami o štvorciferných predajoch v EÚ, kt. by navyše "zbytočne" vyradili aj mnoho iných veľmi zaujímavých svetových výrobcov, teda ak predpokladáme, že ich neodradia iné podmienky v tendri.

V tom retardovaná
Reakcia na: Rubber38 #17:
V com retardovana ? Na zaklade seriovej vyroby si predsa doladis muchy ....samozrejme pri masovej vyrobe sa mozno ide niekedy na ukor kvality. No nie je nic horsie ako kupit neoverene ( takmer prototypove) vozidlo vo velkom pocte a potom dopravcovi vznikaju problemy s vypravou, kedze ani nie po 2 rokoch vozidla su polamane. Je jedno kto to opravi, len dopravca velky vypadok nema cim nahradit. A tam som hovoril o celom trhu v EU, nie len SK CZ.

S Ivecom suhlasim
V suvislosti s udavanym zoznamom ma dve otazky napadli:
1. Turecke zazraky maju dostatocny sklad na Tuhovskej?
2. Preco je tam aj Iveco aj Irisbus?
Reakcia na: Petto #16:
Počet dodaných vozidiel do nejakej oblasti ako parameter kvality je fakt retardovaná myšlienka, SOR tiež vyrába najmä pre ČR/SR vo veľkom - znamená to, že je to pre miestne podniky najkvalitnejšia voľba? ?

Navyše, Iveco si naozaj neprosím, to je ešte väčšia plastová hrkálka, ako SOR (a tie najnovšie EURO 6 SORY naozaj nemajú ďaleko k dobrým autobusom, za predpokladu, že si daný dopravný podnik pevne určí všetky dôležité parametre, ako je obsaditeľnosť a technické vybavenie priestoru pre vlkov)
Reakcia na: kecho #14:
Este si asi nevidel 12M voz s 3dverami od vyvolenej najlacnejsej znacky co? Parameter kvality by som skor nastavil ako referencia o pocte dodanych vozidiel v EU viac ako 1000ks - co by splnili len tri "slovensku" zname znacky - Medved, Iveco, Solaris. Alebo pevnost ramu na 12rokov ?
Reakcia na: kecho #14:
Ježiši, už zas? ?
Reakcia na: Petto #13:
4 dvere pri kĺbaku a 3 pri 12m voze ?
Reakcia na: Solider #10:
A ako chces tu kvalitu zakomponovat do tendra ? ?
Reakcia na: gejza #11:
Ak spriaznený dodávateľ vie, že po uzavretí zmluvy sa z toho bude v spolupráci s DPB dať vyvliecť a nízka cena ND budú body navyše v tendri, tak určite také niečo bude o tom nepochybuj...
a nemali by byť okolnosti servisu a dodávky náhradných dielov (aspoň počas záručnej doby) predmetom obstarávacej zmluvy ?
Reakcia na: lostrail #8:
Treba nabudúce vyberať vozidlá po kvalite, nie po politickej linke.
Zriadenie konsignačného skladu považujem za rozumné riešenie situácie. Už len dúfať že si nad to niekto sadne a rozumne vyberie množstvá a typy dielov na sklad.
...a že spriatelený dodávateľ (víťaz súťaže) dá rozumnú ponuku a zmluvu bude dodržiavať. Ináč to bude rovnaké ako so spomínanou 7411 ?
A pre uzasne nove elektricky a trolejbusy nic? Napr. 7411, pri ktorej sa na diely cakalo tristvrte roka, je podla mna dost dobry dovod, preco by sa to malo rozsirit aj na dalsie typy vozidiel.
Reakcia na: eMDi #4:
Mne išlo o formuláciu toho súvetia:
" ... sklad náhradných dielov pre autobusy SOR je 2,6 mil. €, pre autobusy 0,5 mil. € a pre zvyšné značky 1,5 mil. €..."
= autobusy SOR nie sú autobusy? 😃, alebo z tých 2,6 mil je 0,5 pre autobusy a zvyšok pre maringotky, multikáry, servisné vozidlá, osobné autá, atď?
Reakcia na: S499.1023 #5:
predpokladam, ze to bude prvotna uhrada za aktualne potrebne dielce, dalsie uz doobjedna dodavatel. O.I. v nich predpokladam mozu nakupovat aj ini slovenski prepravcovia 😉
Reakcia na: eMDi #4:
Podstatou konsignačného skladu je ale práve to, že za diely platím, až keď ich kúpim.
Reakcia na: Mike #3:
predpokladam, ze uz tam nieco v nom bude. dolezite je, aby v nom bolo pravidelne.
viac napr. tu : http://www.porada.sk/archive/index.php/t-6068.html
Čo tým chcel autor povedať? "...cena zákazky pre konsignačný sklad náhradných dielov pre autobusy SOR je 2,6 mil. € bez DPH, pre autobusy 0,5 mil. € a pre zvyšné značky 1,5 mil. €..." ?
Karosa really ? Takze VRAKOSY CNG aj v roku 2017 ?

ADD2 to naozaj potrebuje DPB 4 melony EUR na sklad ? Ci jeho sucastou uz budu aj nejake nahradne diely ?
..a uz neplati to in-time riesenie? ? ? ?