Mesto oznámilo blížiace sa posudzovanie vplyvov električkovej trate na životné prostredie.
V blízkej dobe budú mať občania možnosť vyjadriť k predĺženiu električkovej trate v Petržalke. Trať má pokračovať od už vybudovanej konečnej zastávka Jungmannova pri Námestí hraničiarov až za Lúky do bývalého Janíkovho dvora, kde prebieha developerský projekt Južné mesto.
Magistrát informoval, že bol spracovaný zámer projektu na posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA), ktorý bude predložený na Okresný úrad Bratislava. Po zverejnení zámeru bude môcť verejnosť vyjadriť svoj názor na predložený projekt. Ak mesto predloží zámer v najbližších dňoch, pripomienkovanie bude prebiehať už vo februári s lehotou 21 dní od zverejnenia.
„V rámci dopracovania DÚR boli pripravené 2 varianty pre proces EIA. Električková trať bude osadená do existujúcej infraštruktúry s napojením na už existujúcu MHD tak, aby sa maximálne využila električková doprava cestujúcimi z mestskej časti Petržalka do mestskej časti Staré Mesto. Nebude sa teda realizovať výstavba žiadnej súbežnej cestnej komunikácie, ktorá bola v tomto území pôvodne plánovaná. V rámci tohto projektu sa uvažuje aj s vybudovaním cyklochodníkov pozdĺž celej trasy,“ uvádza sa v tlačovej správe magistrátu. Ak sa naplnia plány, pôjde na bratislavské pomery o výnimočný projekt preferencie MHD a cyklodopravy pred individuálnou dopravou.
Keďže mesto plánuje trať financovať z fondov EÚ cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra, bude musieť splniť požiadavku, aby išlo o klasickú električkovú trať, ktorá bude dimenzovaná práve na nové električky. Ako uviedol primátor Ivo Nesrovnal na facebooku, pripravuje sa povrchové riešenie trate. Predĺžený úsek má mať 7 zastávok a dĺžku 4 km.
Po posudzovaní vplyvov na životné prostredie bude potrebné dokončiť projektovú dokumentáciu a získať všetky príslušné povolenia, čo potrvá dva roky. Podľa harmonogramu, ktorý mesto poskytlo poslancom mestského zastupiteľstva, by sa predĺženie trate malo stavať v rokoch 2018 – 2020.
MadMat
Prepojenie železničnej dopravy všetkých satelitných smerov s centrálnou traťou z juhu Petržalky do centra (na hlavnú stanicu) by podľa mňa Bratislavskú dopravu vyriešilo.
Napríklad nerozumiem tomu, prečo v rámci projektu IDS BK nie je do systému zapojená Petržalská vetva železnice, ktorá má potenciál privádzať a rozvážať občanov Čunova, Rusoviec, Jaroviec, Južného Mesta, Západnej Petržalky a Rakúskych obcí prakticky po celom meste. Stačilo by dobudovať len ďalšie 3 terminály: Južné mesto, Bosákova, Prievoz, a:
1) buď predĺžiť spomínaný duálny rozchod po povrchu po starých tratiach,
2) alebo vytvoriť novú trať po Dostojevského rade a Karadžičovej cez Trnavské a Filiálku,
3) alebo to za Starým mostom rovno schovať pod zem a potiahnuť od Eurovei po Filiálku pod povrchom (čo tu už bolo a žiaľ sa zrušilo).
Môže mi niekto prosím vysvetliť prečo sa nepremýšľa týmto spôsobom? Alebo tu trepem hlúposti?