Trolejbusovú dopravu zrejme čakajú zmeny

DPB pripravuje úpravy liniek trolejbusov, majú sa prispôsobiť dopytu cestujúcich.

Dopravný podik Bratislava na poslaneckú Komisiu dopravy a informačných systémov predložil návrh úprav liniek trolejbusov. Od poslednej výraznejšej zmeny trolejbusových liniek v roku 1999 sa totiž zmenilo smerovanie aj dopyt cestujúcich. Zatiaľ čo niektoré linky – napríklad na Šancovej – kapacitne nepostačujú, iné jazdia poloprázdne. Dopravný podnik preto spracoval návrh zmien v trolejbusovej doprave, ktoré by podľa neho mali zatraktívniť dopravu, v súvislosti s obmenou vozidlového parku trolejbusov a nedávnou výstavbou nových trolejbusových tratí. Viaceré úseky doterajších liniek budú spojené do nových trás, zvýši sa územie s atraktívnym intervalom 6 minút v rannej špičke a zlepšeným intervalom 7-8 minút počas pracovného dňa. Zjednotenie intervalov na viacerých linkách prinesie aj spravidelnenie dopravy. Prínosom by mal byť vyšší podiel kapacitnejších kĺbových trolejbusov na najvyťaženejších trasách. Z hľadiska počtu liniek však nepôjde o zásadnejšiu reformu, naďalej budú jazdiť do väčšiny trolejbusových radiál dve linky.

Zároveň prichádza do úvahy aj zmena číslovania trolejbusov v súvislosti so zavádzaním Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. Zmenené (prípadne všetky) linky by tak mali dostať čísla podobne ako autobusy, kde prvá číslica reprezentuje mestskú časť, odkiaľ/kam smeruje. V súčasnosti sú už týmto systémom označené denné linky 33 64 a nočné trolejbusové linky N44 N47N72.

Namiesto súčasných liniek 206 207 208 209 a 212 by mali vzniknúť nové linky 42 45 46 47 a 48. Trasy liniek 33 64 201 202 203 204 205 210 a 211 zostanú nezmenené, uvažuje sa však s novým číslovaním, ktoré je uvedené v zátvorkách.

Termín realizácie zmien ešte nie je jasný. Najskôr by totiž mali byť splnené niektoré podmienky. Uvádza sa napríklad vytvorenie buspruhu na Patrónke, aby trolejbusy na Kramáre neprichádzali zmeškané. Bez splnenia tejto podmienky by ani pri lepších intervaloch nebolo možné zabezpečiť pravidelnú dopravu. DPB sa o zmenu v linkovom vedení trolejbusov snažil aj v predchádzajúcom období. Vtedy sa však podarilo zrealizovať len úpravy v električkovej doprave.

Nové trasovanie

Linka*

Trasa / popis zmeny

33

Molecova – Hany Meličkovej – Dlhé diely

bez zmeny

64

Lovinského – Hroboňova – Pražská – Šancová – Trnavské mýto – Jelačičova

bez zmeny trasy

201 (71)

Hlavná stanica – Šancová – Trnavské mýto – Miletičova – Gagarinova – Dolné hony

bez zmeny trasy

202 (72)

Rajská – Mlynské nivy – Gagarinova – Dolné hony

bez zmeny trasy

203 (44*)

Koliba – Hodžovo nám. – hrad – Búdková

bez zmeny trasy

204 (62*)

Trnávka – Šancová – Nemocnica Kramáre – Valašská

bez zmeny trasy

205 (60)

Rajská – Mlynské nivy – Svätoplukova – Záhradnícka – Jégého – Trnávka

bez zmeny trasy

210 (40)

Hlavná stanica – Šancová – Račianske mýto – Karadžičova – Autobusová stanica – Nové SND

bez zmeny

211 (49)

Národný onkologický ústav – Nemocnica Kramáre – Vojenská nemocnica

bez zmeny trasy

42

Vojenská nemocnica – Nemocnica Kramáre – Stromová – Pražská – Hodžovo nám. – Ul. 29. augusta – Mlynské nivy – Prievoz – Cintorín Ružinov

spojenie doterajších liniek 208 a 212 do jednej

45/46

Národný onkologický ústav / NÚSCH – Stromová – Pražská – Šancová – Trnavské mýto – Miletičova – Ružová dolina

spojenie doterajších liniek 206209; obsluha NOÚ a NÚSCH striedavo každým druhým spojom

47

Vojenská nemocnica – hrad – Hodžovo nám. – Mickiewiczova – Záhradnícka – Jégého – Zimný štadión

spojenie súčasných liniek 207212 do jednej

48

Šulekova – Hodžovo nám. – Mickiewiczova – Záhradnícka – Svätoplukova – Mlynské nivy – Miletičova – Ružová dolina

spojenie súčasných liniek 207 a 208 do jednej

 * Poznámky:

  • v prípade použitia tohto číslovania by súčasná minibusová linka 44 mala byť prečíslovaná na 145
  • po dobudovaní trolejového prepojenia Mlynskej doliny a Molecovej predĺženie linky 62 od Patrónky cez Mlynskú dolinu, Botanickú a Molecovu na Dlhé diely

Intervaly liniek

Linka

Trasa

Interval v min

Vozidlá

pracovné dni

voľné dni

špička ráno

sedlo

špička popoludní

33

Molecova – Dlhé diely

6

10

6

10/20

18-m

64

Lovinského – Šancová – Jelačičova

15

30

15

30

12-m

201

(71)

Hlavná stanica – Miletičova – Dolné hony

6

7-8

7-8

10

18-m

202

(72)

Rajská – Mlynské nivy – Dolné hony

6

7-8

7-8

10

18-m

203

(40)

Koliba – Búdková

10

15

15

15

12-m

204

(62)

Valašská – Kramáre – Trnávka

10

15

15

15

18-m

205

(60)

Rajská – Svätoplukova – Trnávka

10

15

15

15

12-m

210

(40)

Hlavná stanica – Autobusová stanica – Nové SND

10

10

10

10

12-m

211

(49)

Národný onkologický ústav – Vojenská nemocnica

10

30

30

30

12-m

42

Vojenská nemocnica – Kramáre – Autobusová stanica – Cintorín Vrakuňa

6

7-8

7-8

15

18-m

45 / 46

Národný onkologický ústav / NÚSCH – Šancová – Ružová dolina

6

7-8

7-8

15

12-m

47

Vojenská nemocnica – Hrad – Mickiewiczova – Zimný štadión

10

15

15

15

18-m

48

Šulekova – Svätoplukova – Ružová dolina

10

15

15

-

12-m

Linky s rovnakými intervalmi by mali byť vzájomné preložené. To znamená, že ich odchody budú rovnomerné a koordinované spoje nebudú odchádzať naraz. Preklady liniek budú v nasledujúcich úsekoch:

Linky

Lokalita

Interval v min

pracovné dni

voľné dni

špička ráno

sedlo

špička popoludní

42+45+46+204

Kramáre

<3

<3-4

<3-4

5

201+202

Dolné hony

3

3-4

3-4

5

203

Koliba

10

15

15

15

201+45+46

Miletičova

3

3-4

3-4

<10

205+204

Trnávka

5

7-8

7-8

7-8

203+47

Hrad

5

7-8

7-8

7-8

47+205

Záhradnícka

5

7-8

7-8

15

42

Prievoz

6

7-8

7-8

15

Dôvody zjednocovania intervalov uvádza materiál predložený dopravnej komisii: „Existencia rovnakých, resp. násobných intervalov v jednotlivých obdobiach dňa je nevyhnutným predpokladom koordinácie cestovných poriadkov súbežných liniek. Takto je možné zvýšiť pravidelnosť dopravy i komfort cestujúcich, keď jednotlivé vozidlá prichádzajúce v pravidelných následných intervaloch budú rovnomerne naplnané cestujúcimi.“

Argumentácia ďalej vychádza zo zahraničných skúseností a odbornej literatúry: „Zavádzanie pravidelných, pre cestujúceho atraktívnych intervalov vo všetkých obdobiach dňa je dôležité v záujme využívania i efektívnosti organizácie verejnej dopravy a zároveň nevyhnuté pri prestupoch, aby zdržania cestujúcich boli čo najmenšie. Kvalitný prestupný systém za predpokladu atraktívnych intervalov má šancu osloviť nielen tých potenciálnych cestujúcich, ktorí majú priame spojenia, ale všetkých potenciálnych cestujúcich. Pri prestupovaní sa stáva prístupným celé mesto, nielen tie časti, kam vedú priame linky v riedkom intervale.“

Zmeny v kapacite

Dôležitým parametrom kvality MHD je ponúkaná kapacita v kombinácii s kvalitnými prekladmi liniek. Tá sa meniť podľa vyťaženosti liniek, uvádzame odchýlky 10 a viac percent voči súčasnému stavu:

  • vyššia kapacita:
    • Dolné hony – cez voľné dni +20%
    • Cintorín Vrakuňa – v pracovných dňoch v sedle, v odpoludňajšej špičke a cez voľné dni +14%
    • hrad – v pracovných dňoch ráno +54%, v pracovných dňoch v sedle a cez voľné dni +29%
    • Koliba – v pracovných dňoch ráno +20%
    • Kramáre – v pracovných dňoch ráno +46%, v pracovných dňoch v sedle +34%, v odpoludňajšej špičke +49%, cez voľné dni +38%
    • Novohradská – v pracovných dňoch ráno +11%, v pracovných dňoch v sedle +15%, v odpoludňajšej špičke +10%
    • Šancová – v pracovných dňoch ráno +23%, v pracovných dňoch v sedle +20%, v odpoludňajšej špičke +21%, cez voľné dni +34%
    • Záhradnícka – v pracovných dňoch ráno +40%, v pracovných dňoch v sedle +14%
  • nižšia kapacita:
    • Koliba – v odpoludňajšej špičke -20%
    • Záhradnícka – cez voľné dni -21%
    • Novohradská – cez voľné dni -14%

Nové spojenia (výber najdôležitejších)

  • namiesto doterajšieho dvojnásobného spojenia od Saleziánov na Kramáre bude jedno zo spojení smerovať k hradu a ďalej  k Vojenskej nemocnici
  • od Nemocnice Kramáre na Autobusovú stanicu a ďalej do Prievozu
  • z NÚSCH na Šancovú a k trhovisku

Zaniknuté spojenia (výber najdôležitejších)

  • z NÚSCH na Autobusovú stanicu (prestup na Kramároch)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Technopol #120:
Tvoj zamer je mozno dobry, ale ludom vonku je to uplne jedno ako to byvalo v minulosti, ako tie cisla na seba nadvazuju, ake je oblastne oznacovanie, velmi pochybujem, ze ludia sa dnes orientuju cislami podla toho na ake desiatky zacinaju a tym padom do ktorej casti mesta idu. Proste su nauceni na dane cislo kam ide. Cize ak pride takato zmena, vlastne akakolvek zmena, ktora by mala aj logiku pre nas sotousou, pre nich to vzdy bude zmena na ktoru si budu musiet zvyknut. Nie? Skus sa spytat tvojich rodinnych prislusnikov 🙂
Úplne zanedbateľná vec v rámci DPB, ale keby sa chcelo, tak pri prečíslovaní sa dá dodržať oblastné označovanie (OZ) skoro na všetkých T-bus linkách oboma číslicami, len by sa niekto nad tým musel zamyslieť. A na označení nových liniek je vidno, ako sa DPB vôbec nesnaží o nejaký systém a raz dáva číslicu tak potom onak.
1. Kým pri väčšine liniek 42, 47, 48, 71, 72 vychádza prvá číslica z oblastného označovania druhá zostáva z terajšej linky, tak pri 209 to zrazu neplatí a použije sa 45/46, lebo 49 dáme linke 211, kvôli tomu že kedysi v podobnej trase premávala rovnomenná A-bus linka.
2. Kým pri linkách s rovnakou trasou a inou konečnou rozlišuje doposiaľ DPB linky bud cieľom alebo pridaním stovky, 209 je v pláne označiť ako 2 samostatné linky 45/46 i keď by sa dalo A) 46 s dvomi cieľmi 😎 46/146 - v súlade s oblastným označovaním 4-Kramáre 6- Ružinov.
3. Dobre, berme že 46 je v súlade s oblastným označovaním a sedia obe konečné 4-Kramáre 6- Ružinov, rovnako ako to platí na navrhovaných 210 = 40, 203 = 44, kde sedia obe konečné, ale potom 208+212 nemá byť 42, ale 47 4-Kramáre 7-Vrakuňa (toto číslo je voľné), ostalo by ale prečíslovať 207 (viď bod 6.).
4. 204 = 62 6 Trnávka sedí 2 - nie, plánuje sa v budúcnosti predĺžiť na DD t.j 3, číslo 36 pre linku je voľné už teraz
5. Keďže to čo opisujem sa týka toho, ak by boli prečíslované aj linky kde nebude zmena, tak vkľude 207=64 a A) 64 = 146 ak v bode 2. platí A, 😎 64 = 136 ak v bode 2. platí B
pozn.) 64 môžme brať ako doplnkovú buď k 36(204) alebo k 46(209)

211=144, 48=164 (ako posila k 64 (207)), a ostala by jedine 72, ktorá by nemala obe číslice podla oblastného označovania.

Možno to vyzerá komplikovane, keďže neoficiálne návrhy nových čísiel T-Bus liniek sú vonku už dlhšie a sú zažité, ale vyššie napísané sa veľmi ľahko aplikuje, keďže všetky mnou spomenuté čísla sú voľné, keby sa chcelo.
Reakcia na: lapčo #117:
Nie.
Reakcia na: lapčo #117:
a dovod rozlisenia ? ?
Reakcia na: Petto #116:
V tom ,že tbus abus zdielajú tú itstú strasu ale treba ich nejako rozlíšiť nie. Ale ak máš takýto názor ja ti ho neberiem . Len som ho chedl vedieť .
Reakcia na: lapčo #115:
Abus a tbus v rade 20-199 , z toho 1xx len doplnkove linky. Ved tbus a bus zdiela tie iste cesty v meste,tak preco by sa mu mal vyclenovat nejaky iny ciselny rad. Vozidla su uz tiez takmer identicke.
Reakcia na: Petto #114:
Ja som myslel úplne preogranizovať mhd ab v tom bola logika ,žeby sa to spravilo jeným vrzom linky od 1-20 pre električky,20-99 pre busy a od 100 po 199 pre t-busy ? takže tak a doplnkové linky by saa označovali ešte s písmenom S-student , D- doplnková linka . Inak mám na teba otázku ako by si riešil linkovanie aby v tom bolo jasno .
Reakcia na: lapčo #113:
130 si udajne plati/platila m.č. Lamac, takze tu nemusis spominat ? .
Vymika sa aj L27,ktora nejazdi v DNV a Devine, preto by mala mat cislo 3x. Linky 100-199 su brane ako doplnok k linkam 20-99.
A predpoklada sa len precislenie tych trolejbus liniek, ktore zmenia trasu tj 207 208 209 212 , budu zrejme 62,45/46,48
Prečo by nemohlo byť číselné označenie t-busov od čísla 100 nemáme ich až tak velmi takže 201-101 ,202-102 .... Ved by to nebolo nai moc proti logike nemiesto 2 by sapísala 1 nazačiaku a ni vymýšlať rôzne ohvadini ,čo ludia iba zmagoria(ten kto nehcodí pravidelne mhd) linky 33 a 64 by som prečísloval na 133 a 164 a čo sa týka liniek 123 ,130 ,184, ... by som ich prečísloval alebo zručil ako napr.130 ktorá je úplne zbytočná .
Reakcia na: richardhudec #110:
? ? ? ?
Reakcia na: Ike #104:
No nejaka kratodoba nastala už dnes večer ?
Reakcia na: gejza #109:
To je ľudové označenie pani Zuzany V. ?
Reakcia na: richardhudec #108:
kto alebo čo je Mrochta ? .... nie som až tak zbehlý .... vopred ďakujem
Reakcia na: 810zssk #106:
Povedzme si úprimne, na začiatok sa všetci potešíme keď sa Mrochta vymení 😃
Reakcia na: 810zssk #106:
Nie ?
Reakcia na: Petto #105:
Si taky optimista ze veris ze sa konecne vymenia aj stolicky ludi zodpovednych za tuto oblast? 🙂
Reakcia na: Ike #104:
DPB informuje ze uz prevzali vsetkych 120 vozidiel, takze tak. No teraz sa tam menia stolicky takze coskoro asi ne. ?
Ako to vyzera s nasou dezorganizaciou?
Reakcia na: AAA #32:
Áno, ale neboj, ako vždy, tabuľa ustúpi, o týždeň naa to zas naspať, a zas ustúpi...100 rokov sa tade prechádza (zo starej pražskej) a šlo to, ale zrazu, 2015 (miesto osadenia dvoch SZZ aktivovaných postavením VC do dvora) budeme kasírovať..to je také..ani nie slovenské..ako policajné. Miesto osadenia správneho značenia tam postavíme hliadku a budeme kasírovať normálne uvažujúcich ľudí 😃
Reakcia na: SuchSoft #100:
Ruzinov je rozdeleny do oblasti 6 (Prievoz, Ostredky..) a 7 (Vlcie hrdlo).
Reakcia na: Petto #61:
Haluz, ja som tam nenašiel Ružinov! ?
Reakcia na: 723.6 #52:
Neviem, ale ja chodievam do práce linkou č. 201 z Toryskej na zast. Saleziáni, mám flex. pracovnú dobu, takže chodím všelijako spojmi s odchodmi od 06:08 do 07:54, ale ešte sa mi nestalo, aby bol trolejbus natrieskaný, zvyčajne sedím (a čítam knihu), občas uvoľním miesto, ak nastúpi niekto starší, a nikto z mladých (ktorí si nečítajú, len zvyčajne čumia do mobilu) neuvoľní miesto. ?
Neviem, ako je to na linke 202.
Reakcia na: rasto.f #97:
Rozhodne nerazím argument "čo najviac liniek s riedkym intervalom," a mrzí ma, že si z mojich siahodlhých komentárov nič iné neodniesol (možno je chyba v mojich vysvetľovacích schopnostiach). Ide mi ale o to, že dve linky z každej radiály sú vo všeobecnosti dobré riešenie. Jedna v smere na "severné" prestupné uzly (najmä Mýta), druhá do centra/cez centrum. A keď ten prepravný prúd z danej radiály cez víkend (či cez týždeň) stačí aj na 4 spoje za hodinu, tak čo už, proste tam býva/pracuje/študuje primálo ľudí. A rozhodne neni riešenie umelo odseknúť jednu z dvoch liniek, len aby bola tá druhá využívanejšia. Takéto riešenie by prešlo napríklad pri električkách, kde dané radiály prechádzajú jednak oblasťou Mýt, a pokračujú až do centra. Bohužiaľ, trolejbusová trakcia toto neumožňuje, keďže je vedená úplne inými smermi. Preto je v TBus trakcii dvojlinkový variant zatiaľ ideálny.

Neviem, čo myslíš tým druhým odsekom, resp. čo konkrétne podľa teba nedokážem pochopiť. Priblíž prosím, aké prehadzovanie máš na mysli.

Tretí odsek samozrejme v podstate hlása pravdu, ale netreba to raziť nasilu. Odrezať celú MČ, resp. časť mesta od polovice prestupných uzlov len kvôli zahusteniu druhej linky nie je riešenie. Linky s čo najatraktívnejším intervalom sú síce základ, ale keď ich vznik podmieniš nutnosťou 2-3 krát prestupovať aj pri využívaných prúdoch a cestách do oblastí obsluhovaných nosnými linkami (alebo do centra), tak ľudí len odradíš
Reakcia na: Rubber38 #74:
Si presvedčený, že čím viac liniek je, tým je to lepšie a interval 15 min postačuje. Žiaľ, tragicky sa mýliš - tento prístup vedie iba k tomu, že vo výsledku je nízky počet kvalitných spojení, presupy sú náhodné, čakacie časy dlhé a plytvá sa v výkonmi... = motivácia ľudí nejsť MHD.

Keďže nedokážeš pochopiť ani to, že vzájomné prehodnie konečných nemá nič spoločné s posilním špičky o 20 %, je diskusia s tebou len stratou času. Rovnako argumenty o nevyhnutnosti jazdíť všade, kde sú drôty, sú príklad aburdného, antikoncepčného a deštrukčného prístupu k podpore verejnej dopravy.

Na záver len toľko - v civilizovanom svete je MHD postavená na nosných linkách s krátkymi intervalmi, my ale mentálne do civilizovaného sveta zjavne nezapadáme.?
Reakcia na: Rubber38 #91:
Ale zas ak má niekto problém s očami, tak na zastávke rozoznať bus 68, 88, 98 môže občas tiež byť fuška 😉
Reakcia na: Petto #54:
Prosím ťa, neopíjaj ma rožkom. Ideme do čísel teda ...

Návrh :
- dnes cca 14h počas víkendu jazdia 201 a 202 v i=12min, čiže :
- 14h x (2 spoje tam + 2 späť) = 56 spojov za deň pracovného pokoja
- za rok 2016 bude 250 pracovných dní a 115 dní prac pokoja
- 115 x 56 = 6440 spojov za rok

Návrh 5min ráno
- dnes od 6:40 do 7:40 19 spojov na 201+202
- návrh by zaviedol 24 spojov, t.j. o 5 viac, čiže aj 5 smerom naspäť
- 10 spojov x 250 pracovných dní = 2500 spojov za rok = zvýši nám ešte 3940 spojov !!!
- ak rozdelím 3940 na 250 dní dostanem 15,76 spoja na deň, ktoré ešte môžem inde použiť!

Ešte mi niekto ide tvrdiť, že niesú výkony na to aby ráno počas jednej hodiny bol interval 5min v Dolných honov?! Tak či tak na tie jazdy a hodiny, čo sa vyjazdia cez víkend musíš nájsť šoférov! Nemôžeš im dávať nadčasy iba za to, že cez víkend máš na to počet šoférov, ale musíš sa pozrieť, že koľko majú mesačne odjazdené a na tej víkendovej 10minútovke vyje*eme viac výkonov ako na rannej 5-minútovke.
Reakcia na: 810zssk #88:
To sa tu (pod rôznymi témami) rozoberalo už xkrát. Jedno z riešení bola fakt len posilovka na nedeľné odpoludnia po vzore 131, či 141. Ďalšie z riešení bolo napríklad presmerovanie L74 cez Miletičovu
Parametre: Interval týždeň 6 - sedlo nič - 7/8, víkend v sobotu ráno a v nedeľu poobede 15(20 skoro ráno) (ako L201, 10 minút na dlhodielskych linkách je inak cez víkend zbytočný luxus). Cez týždeň polovica spojov len po Miletičovu (otočka napr. na Plynárenskej ul., či na Hraničnej), polovica po Slovnaft (Slovnaft teda interval 12/nič/15, teda porovnateľný s dnešnou L74), víkendové spoje všetky len po Miletičovu. Prípadný prestup zo spojov po Miletičovu realizovateľný na L70 (odporúčané posilnenie, resp. zjednotenie víkend. intervalu na 15m)
Výhodou je dobré odbremenenie preťaženej 201 v celom najproblémovejšom úseku bez nutnosti zavádzania komplet novej linky (čo by bolo jednak viac vzkm a jednak proste ešte viac liniek na Šancovej). Tiež, v prípade realizácie dnes navrhovanej "reformy" TBus liniek zachovanie (údajne žiadaného) jednoprestupového spojenia Červený Kríž - Miletičova a Slovnaft. Nevýhodou o kúsok (2 minútky) dlhšia jazdná doba HlSt-Slovnaft a strata špičkového spojenia Bajkalská-Slofnaft
Niekde bolo napísané, že nové trolejbusy majú zariadenia, ktoré počítajú množstvo vstupujúcich cestujúcich. Ak je to tak, niekto zbiera a analyzuje tuto informáciu? Ak áno, bolo to nejako použite v príprave tohto návrhu (tuším že nie)?
Reakcia na: Rubber38 #91:
Napríklad moja mama si pamätá (sčasti) oblastné označovanie, takže keď vidí v meste nejakú linku 8x alebo 9x tak už vie, že to ide do Petržalky... akurát že ešte tú druhú konečnú nemôže tak ľahko vydedukovať.. ?
Reakcia na: 810zssk #87:
Výhodu (aj keď dalo chvíľku práce vôbec na nejakú prísť) by som možno videl pre cestujúceho v opačnom smere - teda napríklad, že Petržalčanovi stoja pod barákom len linky 8x a 9x, a má tak o kúsok jednoduchšiu robotu so zapamätaním liniek. Takisto napríklad obyvateľ DNV si ľahšie zapamätá 20/1/2/3/4 atď., než keby jedna bola 62, druhá 84 a tretia 47. Ale samozrejme táto pseudovýhoda nájde uplatnenie len v niektorých oblastiach mesta, navyše v porovnaní so zmätkom pri jej zavádzaní za veľa nestojí ?
Reakcia na: tr3mp #89:
Pri 83 93 je hlavne vyhoda, ze su vozidlovo odlisene aspon teda v prac.dni. 83 Medaky, 93 SORky, problem je ked sa semtam zatula Medak na L93 alebo mas stastie na trnavsku delenu 83/12 SORku ? A cez vikend tiež Oľajzonas
Reakcia na: 810zssk #87:
Niekedy je to aj kontraproduktívne. Keďže do rovnakej oblasti (ale nie na to isté miesto) chodia linky s rôznymi číslami, musí dávať väčší pozor na ich zámenu. Dobrý príklad je 83 a 93 na Zochovej. Najmä pri horšom zraku sa dajú celkom ľahko pomýliť (27 a 43 boli výrazne odlišnejšie). ?
Reakcia na: Rubber38 #74:
K bodu 5: Toto riesenie bude celkom ucinne v pracovne dni. Problemom ale zostanu nedele (a mozno piatky) vecer. Tam by to chcelo vlozit nejaku posilu z Hlavnej stanice aspon po Trnavske myto, ale idealne aspon do Ruzovej doliny, pripadne v optimistickom variante az na Hranicnu. V nedelu povedzme od prichodov rychlikov okolo 16tej po prichod rychlikov okolo 23:00.
Reakcia na: Ike #71:
Ono ide hlavne o to, ze aj keby ten system niekto poznal tak mu je to uplne inac. Informacia ze spoj ide napr. niekde do Petrzalky je ti uplne zbytocna, vzhladom k velkosti Petrzalky.
Reakcia na: Rubber38 #83:
Vdik za odpoveď. Ale mňa skôr zaujíma názor niekoho kto sa reálne na tvorbe podieľal, resp. robí v oblasti MHD.
Reakcia na: Rubber38 #84:
Dovolím si tvrdiť, že kĺbak asi hej.
Reakcia na: AAA #79:
Inak a - vie sa, ako veľmi chodia naplnené trolejbusy dole Palisádami počas víkendov? Lebo tvoj problém so spojením ČK a Svätoplukovej by sa teoreticky dal vyriešiť aj prehodením konečných L203 a 48 (z Koliby sa chodí väčšinou len dole do centra, nie až na Búdkovú), len si vôbec nie som istý, či by L207 stíhala cez víkendy na celý ČK a Palisády sama. Vopred vďaka za odpoveď (na Palisády cez víkendy fakt vôbec necestujem, takže neviem)
Reakcia na: AAA #79:
Výhodu som už popísal v jednom z dnešných príspevkov: Umožní sa tak vznik kladivkovej (eventuálne len špičkovej) 48 po Svätoplukovej, ktorá mimo špičky fakt nepotrebuje dve linky. Rovnako tak Šulekova, či RD v niektorých nepotrebujú toľko spojov, koľko sa dnes ponúka. Tak prečo neušetriť nejaké vzkm ?

Na spojenie hradného kopca s Prievozskou som doteraz fakt nepomyslel. Netuším ani, aký je tam prepravný prúd, je možné, že máš pravdu. I keď si myslím, že na Hodžku je ten prestup na hrane celkom pohodlný

Na jeden prestup sa tam ale stále dostať dá, i keď len v špičke za použitia L74 na Karpatskej/Zimáku ?
Reakcia na: AAA #80:
T-Linky prechádzajúce Hodžkom nemám natoľko precestované, to je pravda. Ale linky jazdiace Šancovou to po väčšinu dňa zvládajú bez prekročenia trojminútového meškania (okrem rannej ucpávky Pražskej v smere k SAV), L204 možno o minútku viac, ako 209 (do tohto nepočítam L201, tá ráno na Gagarinke chytá dvojnásobné cifry). Ale to len môj subjektívny pohľad

Inak samozrejme netvrdím, že sa v meste nenaberajú meškania. Ale minimálne v určitých smeroch budú preklady fungovať určite po celý deň (najmä v smere do centra), inde žiaľ len mimo dopravnej špičky, no s tým linkové vedenie asi veľa neurobí
Reakcia na: Ike #73:
To už je kompenzované prestupom na Patrónke, ktorý pred zobojsmernením Patrónky nebol.
Reakcia na: Rubber38 #66:
Aha tak to si asi nikdy poobede nešiel t-busom. Postav sa na Hodžko smer Kramáre, resp. na Karpatskú smer stanica a zisti koľko tých spojov ide včas, koľko s meškaním do 3 minút, 5 minút, 7 minút,... .
Reakcia na: ufo #50:
Dá sa s tebou len súhlasiť. Autor zabudol, že toto nie je diplomovka a v realite aj tak tie preklady okrem víkendu a okrajového režimu fungovať nebudú. A na tot by možno vedel odpovedať Aut(h)or riešenia: Aká je vlastne výhoda presmerovania 207 k Zimáku? Lebo ja tam vidím veľkú nevýhodu straty priameho spojenia okolia Červeného kríža s AS (zadný vchod), s business centrami a s možnosťou cestovania na jeden prestup smer Slovnaft, Podunajské Biskupice. Ale výhodu v tom veľmi nevidím.
Dik za objasnenie. Ten kruhovy graf nepasuje absolutne s nicim, coho sa da chytit a preto si ho asi budem musiet dako extrahovat a naucit sa ho, aj ked iste zakonistosti sa dali odpozorovat (napr. 8-9, ale aj 5). To radsej mohli vytvorit radsej priradenie pismen mestskym castiam a za pismenom doplnit cislo. Ale oni tomu sefuju.
Reakcia na: Mike #76:
Názory sa menia ? Lebo to bola odpoveď na moju otázku od roku 2012, prečo nevymenia konečnú L207 a L64 tak, aby mali obe linky aspoň na jednej konečnej sociálku.
Reakcia na: Ike #73:
Ináč to je zaujímavé, že podľa všetkého ten istý človek, čo pred časom tvrdil, že musí byť priame spojenie Kramárov a Horského parku (Červený kríž, atď) cez Valašskú, lebo tam chodia ľudia (podľa prieskumov priemer 1 človek na spoj), teraz navrhuje spojenie 32 a 204 s vynechaním Valašskej.. ?
Reakcia na: Ike #73:
Z Hradu/HP na Kramáre cestuje len málokto, neni to ich nemocnica (okrem špeciálnych prípadov, kt. Staré mesto nevie vybaviť). Ten prúd je fakt minimálny, mať kvôli tomu linku Nemocnica Kramáre-Valašská je zbytočné. Tých 10-15 ľudí za deň si proste prestúpi na Patrónke (aj na Valašskej by predsa museli prestupovať, akurát, že na hrane. No opakujem, ten prúd je na udržiavanie tohto primalý). Vedel by som si potom predstaviť predĺženie L64 z Lovinského na Valašskú, aby nestratila priame spojenie na Šancovú, ale to musí stačiť
Reakcia na: rasto.f #72:
1) To, že sa zvyšujú vzkm v špičke nevidím, ako problém, keďže na viacerých úsekoch linky ráno nechávajú ľudí na zastávkach. Trošíčku kultúry v cestovaní (rozumej: aspoň mám istotu, že sa vôbec vojdem do vozidla) v tomto storočí nezaškodí
2) Zmena liniek, a zmena počtu liniek sú dve rozdielne veci
3) Tam, kde sú drôty, je naďalej prioritou TBus, inak tú trakciu môžeme rovno zrušiť. Takže napríklad o nejakom zlučovaní L63 a 204 môže byť reč, až keď sa potiahnu drôty do Avionu. Prípadne porušiť busy na úkor TBusov, ale nie naopak
4) Interval 15m cez víkend je absolútne v poriadku. Ak by si chcel mať interval nižší, musela by to byť tak využívaná trasa, že by zase bola preťažovaná cez týždeň, viď. napr. L93. Ak sa jedná o celosieťový interval, tak tým lepšie. Tam, kde je dopyt väčší, sa môže táto 15minútovka zdvojiť do taktu, ako je to na 201+202, 202+208, 204+45/46, 204+205. Nevidím v tom problém. Kvalita spojení MHD sa meria najmä cez týždeň, keď má potenciál konkurovať IAD. Linky treba koncipovať tak, aby boli aktraktívne hlavne vtedy. Víkendová premávka nikdy nebude tak atraktívna, pretože je dvakrát menší dopyt. A to sa nerieši tak, že z dvoch liniek idúcich úplne iným smerom jednu len tak zrušíš, tak cestujúcich len odradíš. Odrezať napríklad celé Dlhé diely od centra len preto, aby si mal viac číseliek v CP 201, je kravina. Cestujúci z toho nemajú žiadny úžitok, akurát tak bude chodiť dvakrát viac (okrem nedele večer poloprázdych) dvestojednotiek po Šancovej, a do mesta sa bude musieť prestupovať do 208 (ktorá by chodila jak? Ak raz za 15 minút, ako teraz, tak prestupujúcich z 201 nepoberie. Ak rovnako často, ako (jediná dlhodielska) 201, tak bude voziť na Kramáre a do Prievozu totálny vzduch, lebo primerane využitá by bola len v úseku Hraničná - 29. augusta. To už nevadí?)
5) 209 pomôže L201 v tom, že za ňu prevezme výkony v relácii Starý Ružinov(premýšľa sa o predĺžení L209 k Hraničnej, aby pobrala aj oblasť Bizniscentier okolo Prievozskej) - Mýta, príp. Predstaničné námestie. A do 201 sa už budú pchať len tí, ktorí idú až na HlSt, a tých by nemuselo byť viac, ako ľudí vystupujúcich na Saleziánoch a Mýtach = L201 sa už od Prievozskej +- nebude viac zaplňovať, chápeš? Navyše, L209 bude pravidelne odbremeňovať každý jeden spoj L201, čo sa o L61+74 nedá povedať (tam je posila čisto náhodná)
Reakcia na: Rubber38 #67:
Inak, pri celom plánovaní predĺžení 204/62 sa zabúda na doteraz zdôrazňovaný princíp - spojenie Horského parku a Hradu s nemocnicou cez Valašskú ?
Reakcia na: Rubber38 #69:
V skratke:
- zvyšujú sa vzkm v špičke, toto nemá nič spoločné so zmenou liniek, tých je stále rovnako,
- Kramáre majú po zmene 5 liniek (cez víkend 14 spojov za hodinu, ale žiadna linka nejde častejšie ako raz za 15 min), toto je ten základný systémový problém...
- ako pomôže spojeniu (HLST) - SAV - Miletičova linka 209, ktorá tam ani nejde?
Reakcia na: lostrail #60:
6 = Ružinov, 4 = Patrónka, Horský park, 3 = Karlova Ves ?

Systém v tom je, len nerozumiem, na čo bol dobrý, keďže 0 z 10 náhodných cestujúcich na náhodnej zastávke o ňom vie.
Reakcia na: Rubber38 #67:
1) A sme doma... Lokalite zostupne dostupnosť na najbližšiu zastávku max 300 m (Kvačalova, Páričkova, Dulovo nám., Šoltésovej)
2) Kapacita 204 bude primárne nahradená 205 v pol. intervale, kapacita medzi Zimákom a TrMýto reorganizáciou 31/39/61/63/74.
3) S prestupom. MHD nie je o priamom spojení odvšadiaľ všade priamo raz za uhorský rok.
4) Obsluha Vrakune zostáva v špičke bez zmeny.
5) O intervale som nehovoril. Okrem toho sa bavíme o obsluhe 1 "klúčovej zastávky"...
6) Detail, je jedno, ktorá z tých 2 liniek pôjde k LIDLu a ktorá k Centralu.
7) 44.
😎 Nejaké spojenie ASMN - HLST by byť malo, otázka je aké...
9) Nič. Rozumejší je krátky prestup z iných zastávok v pešej dostupnosti na 201 a 208.
10) Cez Páričkovu.
Reakcia na: rasto.f #68:
-Tej prvej vete nerozumiem, nechápem, čo si tým chcel povedať, a čomu sa vysmiať. Fakt ale je, že pri intervale 12m si mal prestupy z L201, 202, 208 úplne náhodné. Teraz bude istotou aspoň každý druhý. Nehovoriac o ďalšom kroku k celosieťovému (Bus+TBus+Tram) intervalu 15m, resp. jeho násobkov/deliteľov (aspoň tam, kde je to možné), a nie, že jedna linka raz za 8 minút, druhá raz za 12 a tretia raz za 20 minút.
-Kramáre boli riešené kapacitne akurát, kým sa tam neprdla späť 204, lebo všetci pacienti z BA3 sa sťažovali, že musia cestou na vyšetrenie prestupovať na Sokolskej. Ta tam je teraz bohužiaľ trochu nadbytok. Ale to je všetko. Na Trnávke sa vzduch rozhodne nevozí.
-45+46 budú mať interval totožný s L201, teda 6-7/8-7/8, čo ja naozaj POVAŽUJEM za kvalitné, lepšie jak dve linky s intervalom 12. Plus dnešné víkendové spojenie tam neni o nič lepšie, ako bude, ten interval 30m na L209 je úplne od veci, nepomáha to ani L212, ani L204 na Šancovej to už to pomaly ani nemusí chodiť
-A keď tam cez víkend neni väčší dopyt, tak aj 4 odchody stačia. Hlavne, že budú spoje rovnomerne napĺňané, a rovnomerne pomôžu L201, nie jak dnes
-Dvestojednotka, nehľadiac na to, čo si ty myslíš, vozí najväčšie balíky do oblasti Miletičovej. Posilnenie Šancovej, resp. 61+74 jej moc nepomôže, keď kapacitne nestíha už 5 zastávok predtým

A prosím, odpovedz mi na všetky moje otázky v #67, inak nemá zmysel sa s tebou ďalej baviť
Reakcia na: Rubber38 #66:
1) Haha a čo má skrátenie intervalu z 12 na 10 min spoločné so zmenou trás liniek? Žeby nič?
2) Viac sa reflektuje dopyt - aha, takže na Trnávke a Kramároch sa cez víkend bude naďalej voziť vzduch, na Kramároch sa dokonca vzduchovozy posilňujú...?

Nazývať spojenie v intervale 15 min za kvalitné (ex209), tak ja asi žijem v inom svete ako ty... ? (mimochodom Saleziáni - Kramáre majú dnes cez víkend 6 priamych spojení za h, po novom 4; ani jeden systém sa nedá považovať za prestupný.)

A nemyslím si, že 201 potrebuje primárne preklad s 209, skôr s 61+74...

Nový systém nesmeruje k systému nosných liniek s krátkym intervalom. Spojenia cez víkend a večer budú naďalej otrasné.☠
Reakcia na: rasto.f #65:
Okej, tak mi prosím vysvetli:

1) Čo bude jazdiť na Svätoplukovej, a ako sa dostanú odtiaľ ľudia rozumne do centra, resp. k prestupným bodom? Nič?
2) Ako chceš riešiť kapacitu L63 (na Lamačskej strane ostane dopyt rovnaký, no na Trnávke sa minimálne zdvojnásobí)
3) (mne osobne toto až tak nevadí, ale ostatným evidentne hej) Ako sa dostane BA3 do svojej nemocnice
na Kramáre)
4) Ako sa dostane Vrakuňa do centra. Či ako na Hraničnej/Prievozskej si polovica dvestojedničky a namačkne sa do 208? Potom buď bude L208 voziť v Prievoze vzduch, alebo na Prievozskej nebude postačovať
5) Vážne chceš NÚSCH obsluhovať len raz za pol hodinu (to by tak nevadilo) linkou odnikiaľ nikam?
6) Čomu pomôže potiahnutie L64 do Ružovej doliny na úkor dvestodeviny, som tak nejak nepochopil. Či ako okolie RD a Trhoviska (príp. prestup z električiek) nechce cestovať na Kramáre, ale radšej do Vozovne Hroboňova?
7) Čo pôjde na Šulekovu? Tá 203?
😎 Na L210 si predpokladám zabudol
9) Čo pôjde cez víkend na Rajskú? Nič?
10) Objasni to s tou L50. Tá už totiž cez Dulák chodí, neviem, ako presne ju chceš presmerovať. Obojsmerene cez Páričkovu, alebo jako?
Reakcia na: rasto.f #63:
1) Celkom nesprávne. Linkám sa MENÍ interval. Doteraz sa jednalo o 12m v odpoludňajšej špičke, a prestupy tak boli totálne náhodné. Teraz aspoň každý druhý spoj (u liniek so 7,5m intervalom) dostane istotu kvalitného prestupu
2) Aj to "prehadzovanie" liniek má opodstatnenie. Ako sa aj spomína vyššie, je za tým snaha viac reflektovať súčasné prepravné prúdy. Viesť dve linky zo Svätoplukovej je aj cez týždeň v niektorých časoch nadštandard, nieto ešte cez víkend. A aby mohla jedna z dvoch týchto liniek mať cez víkendy "pauzu(a nemohlo sa jednať o oslabenie Trnávky, ani Hradu)," bolo treba buď 205, alebo 207 nahradiť nejakou rýdzo posilovou týždennou linkou na úseku Svätoplukova-centrum (podľa mňa by L48 nemusela chodiť ani v sedle pracovného dňa, ale Šulekova by asi protestovala). A preto tá, podľa teba zbytočná, rošáda s linkou 207. "Jednoduchšou" alternatívou by bolo ponechať L207 v súčasnej trase, a zaviesť linku Šulekova-Mickiewiczova-Zimák, ale takáto linka by neriešila nadbytočnú kapacitu na Svätoplukovej, takže preto sa zvolilo také rišenie, aké sa zvolilo. Ďalej: dve riedke spojenia Saleziáni-Kramáre sa zase nahradzujú jedným, zato kvalitným. L201 dostane v úseku Trhovisko(uvažuje sa o predĺžení 45+46 na Hraničnú)-Karpatská rovnomernú posilu.

Takže význam tejto zmeny ďaleko presahuje len zrušenie dvestošestky. Okrem nedotiahnutej reorganizácie nepravidelne (okrem prekladu 45+46+201) premávajúcich liniek na Šancovej sa jedná podľa mňa o ideálny návrh. Respektíve, ak máš iný názor na ideálne linkové vedenie, prosím, prednes ho (rovnako, ako opakovane prosím ufo). Či podľa teba je ideálny dnešný stav?
Návrh zmeny
Upozorňujem, že pre šotoušov neprijateľný, lebo vyžaduje nejazdenie všade, kde sú drôty a niekde doplniť odbočenie.

Nosné linky (interval max. 10 min večer/víkend)
201 (bez zmeny trasy),
208 (Cint. Vrakuňa - AS - Hodžovo nám. - Vojenská nemocnica),
205 (Rádiová - Americké nám. - Hodžovo nám. - Búdková/Vojenská nemocnica každý 2. spoj),
209 (Trnavské Mýto - NOÚ).

Posilové linky:
202 (bez zmeny trasy, ide len v 😵,

Obslužné linky
64 (Lovinského - Trenčianska)
211 (Vojenská Nemocnica - NÚSCH - NOÚ),
203 (Koliba - Hodžovo nám.)

Náhrada:
- pre Trnávku - presmerovať 63 cez Bulharskú,
- Svätoplukova - presmerovať obojsmerne 50 cez Dulovo nám.
Reakcia na: 810zssk #36:
Napadá ma jeden zmysel pre cestujúcich.

Ak máš na Patrónke zastávku liniek 212 a 215, ak vieš čo je tbus a čo regiobus, tak vieš kde hľadať zastávku. Zas ale, nie je toto dôvodom pre zmenu číslovania.
Petto (+Rubber38), je srdečne jedno, či sme vo "výlukovom", "štandardnom", "dlhodobom" alebo trebárs "kvetinkovom" grafikone, skrátka aj pri dlhodobých výlukách sú zapracované úpravy a záver je, že PREKLADY NEFUNGUJÚ. Od scestného úsudku, že preklady fungujú (a je priorita preklad KV-centrum), navrhujem návrat do príčetnoti - napr. postaviť sa (v bezvýlukovom stave) cca o 19.00 h na Kapucínsku smerom do KV a vystáť pri čakaní jamu (podľa CP je tam diera 12 min, v realite aj 15 a obdobne to funguje celý večer a víkend - napr. od TrMýta po Dúbravku - "preklad" 4/5/9).

Rubber38, celá pointa zmeny je zrušenie 206 + pridanie novej linky v súbehu s 209 = v kontexte celej dnešnej zaostalosti a nezmyselnosti bratislavskej trolejbusovej dopravy ÚPLNE O NIČOM. Navyše podľa logiky "PREČO BY SME NENASRALI VŠETKÝCH" sa vzájomne prehadzujú trasy dnešných liniek a tam, kde sa nerobí nič sa aspoň menia čísla... ?
Vedome obhajovať niečo podobné je už diagnóza....
A myslím, že na hodiny doučovania čítania s porozumením by si asi mal chodiť ty. Inak by si chápal, že zmena, kde 2 linky nahradím 2 linkami v rovnakých intervaloch nemení nič zásadne na kvalite prestupov a praktickej možnosti cestovať len každým druhým spojom (cez víkend á 15´)...
Urobim sa sprosty radsej hned, ako tak umriet. Je vysoka pravdepodobnost, ze linky precisluju, ale neviem v tom najst ziadny system.

"Zmenené (prípadne všetky) linky by tak mali dostať čísla podobne ako autobusy, kde prvá číslica reprezentuje mestskú časť, odkiaľ/kam smeruje."

A udajne cisla 33 a 64 uz vyhovuju tomuto pravidlu. To znamena, ze 3 nejakym zahadnym sposobom reprezentuje Dlhe Diely? A potom 6 reprezentuje Hrobonovu alebo Nove Mesto? Existuje nejaka mapa, kde su tie oblasti ocislovane?

Dakujem.
Reakcia na: ufo #55:
Nie, nebolo. Pred vylukou to bolo striedavo z Karlovky v spickach tunel/nabrezie/tunel/nabrezie co sice sposobovalo male rozostupy medzi 4 a 5 v Dubravke, ale prepravny prud Karlovka - tunel je silnejsi ako KV - Dubravka.
Ale suhlasim 2.linka v sedle v Dubravke plytvanie enormne. Uz ked ma ta L5 striedacov mohlo by sa co to usetrit aspon na nich, ak by vodici 1 kolo z L5 sli len po KV tak ako volakedy L4 v sedle po ZST Nove Mesto .
Reakcia na: ufo #45:
V príncipe na systéme ani nie je čo meniť, je relatívne dobrý a fungujúci, navyše ho limitujú existujúce trakčné zariadenia. Kľúčom zrejme bolo vyriešenie problému okolo linky 206 a ostatné dotknuté linky sa tomu len prispôsobujú. Nežiadanú revolúciu do toho celého prinášajú ľudia, ktorí fanaticky žiadajú prečíslovať všetky linky a aj tie, ktoré sa nemenia. Tým pádom sa zmena dotkne všetkých cestujúcich a to aj tých, ktorých sa nijaká zmena trasy netýka.

Spojenie 208 a 212 je logické, keďže 206 premávala dosť nekoncepčne a kĺb na Šulekovu bol zbytočný. Rovnako kĺb nie je potrebný ani k Zimnému štadiónu, ale ten tam bude premávať z dôvodu nadbytku kĺbových vozidiel, ktoré boli uvažované aj pre linku 63, ktorá sa ale vďaka rôznym hlúpym rozhodnutiam nebude realizovať (a Weiglova verzia po Tesco Lamač s prestupom je sprostosť non plus ultra). Spojenie 206 a 209 je z dôvodu nekoncepčnej trati k NÚSCH z 90. rokov, ktorá musí byť obsluhovaná, s čím sa treba akúrat tak zmieriť. Ostalo nakoniec spojenie Ružovej doliny a Šulekovej, ktoré sa rieši linkou ad hoc.
Reakcia na: 723.6 #52:
Víkend fakt moc nevychytali, hlavne tie Vrakuňské linky sú tam úplne od veci ako kapacitou, tak intervalovou nekompatibilitou voči zvyšku siete. Určite by viac pomohla napr. Linka HlSt - Mýta - Saleziáni - Hraničná s premávkou v piatok nedeľu poobede v prekladoch s L201, inak je na Dlháčoch 7,5min. preklad cez víkendy absolútne postačujúci

Vodičov je aktuálne taký nedostatok, že som zvedavý, ako chcú vyjazdiť ten súčasný návrh v rannej špičke ? Takže ďalšie ranné posilovanie ti asi len tak niekde nehrozí

A poobede je ten navrhovaný interval OK, neviem, prečo by to malo jazdiť tak často, ako ráno. Ľudia sa úplne bezpečne pomestia, nemaj strach. Tam by som fakt problém nevidel, žiaľ mesto (resp. DPB) nemá prachy na to, aby udržoval v špičke, hoc len poobednej, štandard sediacich cestujúcich
Reakcia na: 723.6 #52:
ADD2 Chod sa pozret na 201 v nedele podvecer smer Dolne hony z HS, prip. soboty do okolia Mileticky.

ADD3 Linka33 - vsetko bere 133 takmer z Dlhacov , preto tam by mozno slo dat 12min namiesto 6, ale tym by sa zaplnila zrejme aj 32, ktore uz nejde
Reakcia na: Petto #53:
Pointa je v tom, že ide všetko naraz. Rovnako to bolo aj pred výlukami.
Reakcia na: 723.6 #52:
Nechapes preco ? Lebo mesto,cena,vzkm,vodici . Posilnenie na 5 minut rano by si vyziadalo zrejme aj 2ks naviac na 201 aj 202 tj 4 soferi naviac, ktorych udajne ani vozovna tbusov nema (nedostatok soferov - jazdia nadcasy)
Reakcia na: ufo #50:
ty naco riesis vylukovy stav elin v postupnosti 5,4,6,9 teraz ?
Nechápem prečo, keď majú viac klbákov tak ich nedajú na 201 a 202 aby tam bol ráno interval 5-6 minút. 201 má ráno 7-8 minút v súčastnosti. Som zvedavý, že ako ten interval 6 minút rozšíria na 201 a možno aj o pár minút na 202. Ostatne keď je ešte menej miesta v 31Tr, tak by to znieslo cca tých 30-45 kritických minút v rannej špičke aj 5 minútový interval.

Tiež je podraz to, že namiesto toho aby poobede dali 10 minút ako v rannej špičke, tak oserú cestujúcich a dajú o 5 minút dlhší. Nerozumiem prečo električky môžu mať celodenne na radiále v preklade 4 minúty aj keď v takej Dúbravke sú často poloprázdne a trolejbusy nemôžu po sedle nabehnúť na ranný interval. ?

Po tretie. To zjednotenie intervalov. Neviem čo mal kto z matematiky ale som tak šialene zvedavý ako ZJEDNOTIA INTERVALY 10 A 15 MINÚT DO PREKLADU ? Ak tam dokážu urobiť nadväznosti aby si neutekali pred nosom tie linky, tak budú prví, čo od*bali matematiku. A tiež by ma zaujímalo kde nabrali argumenty pre posilnenie víkendovej premávky na 201 a 202 na 10 minút. To cez poobednú špičku pracovných dní je iba o toľko málo väčší dopyt oproti víkendu na 201 a 202?! Chcú mi tu balamutiť mozog, že cez víkend je taký nával, že musia pridávať z 10 spojov za hodinu na 12 za hodinu? A že v rannej špičke čo to je v trolejbusoch z Dlhých dielov absolútne v pohode?

Reakcia na: ufo #50:
Liniek neni veľa, dve spojenia z každého smeru sú akurát. Respektíve, ak ich je veľa, tak daj, prosím ťa úprimne a žiadostivo, nejaký návrh, ako by to linkové vedenie podľa tvojich predstáv malo vypadať (za mňa osobne by L204 nateraz stačila v úseku Trnávka - Mýta - Lovinského a zrušiť L64, ale to sa tu už preberalo (a prosím, nezačínať s tým znovu). Inak však veľký priestor na nenásilnú redukciu liniek nevidím, o to viac sa však nechám prekvapiť tvojim návrhom)

Isteže, stav preferencie MHD v BA je biedny. Ale to je iná kapitola (nemenej dôležitá, samozrejme), a ešte to neznamená, že kvôli tomu budeme dlabať na celé linkové vedenie a výpravu. Niekde začať treba. A za predpokladu vybudovania toho odbočovacieho BUS pruhu na Patrónke (stále ešte verím, možno napríklad Lechnera na ceste do roboty zrazí nejaké auto na Blumentáli) to s dodržiavaním prekladov aspoň v smere do mesta nemusí dopadnúť až tak zle

(Ne)dodržiavanie CP električiek v západnej časti mesta by som s tvojím dovolením hodnotil až po ukončení všetkých výluk v meste. I keď ani teraz to myslím nie je taká tragédia

A nechápem, prečo by som mal písať len pár riadkov, keď mám k téme čo povedať, a dovolím si neskromne tvrdiť, že nie až tak totálne od veci (čím ale netvrdím, že sa s mojimi názormi musí každý stotožniť, potom by nebolo žiadnej diskusie). Ak ti robí problém čítanie dlhších súvislých textov, rád poskytnem nejaké poobedné doučovanie
Reakcia na: Rubber38 #49:
Veľa liniek, rôzne zdržania, zbytočná snaha o preklady a jednotné intervaly, výsledok - pôjde všetko naraz napriek tomu, čo je na papieri. Viď stav v električkách. Nádherná ukážka kolóna 5,4,9 v tuneli a medzi 4 a 9 sa vždy ešte pichne 6 poobede smer KV. Pravidelnosť nadovšetko. A nemusíš sa tak rozpisovať, skús len pár riadkov, možno sa ti to podarí.
Reakcia na: ufo #48:
Tak za prvé - to zrušenie L206 prinesie zníženie počtu liniek a sprehľadnenie dopravy aj od Hodžka až po AS

Za druhé - Po dobudovaní TT Kramáre-Molecova bude zrušením L32, resp. jej nahradením L204 dosiahnuté ďalšieho zjednodušenia

Za tretie - okej, systém, ako taký zostáva podobný (dve linky do každej radiály), ale nehovor, že sa nič nemení, tie linky v meste a na Kramároch sa menia dosť radikálne. Že sa neprekopalo linkové vedenie v úplne celom meste, ale len tam, kde boli najväčšie problémy s kapacitou (nedostatočnou/zbytočnou), resp. nepokrytými/nadbytočne pokrytými prepravnými prúdmi, ešte neznižuje hodnotu, ani účinok tejto zmeny

Za štvrté - systém neni len o počte liniek, ale aj o intervaloch, možnostiach prestupu, atď. Ich celosieťové zosúladenie je v tomto neohybnom nemodernom podniku priam astronomický krok vpred (samozrejme, má to aj svoje muchy, napríklad to, že na prestupy bude použiteľný z často jazdiacich liniek len každý druhý spoj, ale i tak to je za súčasných možností značné zlepšenie)

Mohol by si skúsiť pozrieť sa aj na iné faktory, ako počet ceduliek s linkami na zastávkach. Aspoň skúsiť, neviem, či sa ti to podarí
Reakcia na: Rubber38 #46:
1) Ja nekomentujem prečíslovanie.

2) V princípe sa na systéme nič nemení. 45 +46 a čo? Všade na zástavkách zostal počet liniek rovnaký, až na 206/212 v úseku Kramáre Bárdošová - Envera Hodžu.
Reakcia na: ufo #45:
A vôbec, čo je to za zvrátenú logiku, ako to môže hovoriť za všetko? Akože, kým sa nezruší, alebo nepridá aspoň 5, či 10 nových liniek, tak má piggee pravdu, a je to len zbytočná hovadina na vykázanie činnosti, ktorá len popletie cestujúcich, a neprinesie žiadne pozitíva? Ako sorry, fakt... ?
Reakcia na: ufo #45:
Blbosť

1) Ak sa nejaká linka radikálne mení, neni na škodu zmeniť jej číslo, jednak kvôli systému IDS (tu neobstojí protestovanie proti prečíslovaniu nemeniacich sa liniek, toto je iné) a jednak kvôli tomu, aby sa nestávalo aj mesiace po zmene to, že niekto nasadne, a odvezie sa tou jeho dvestosedmičkou, či dvestoosmičkou niekam úplne inam, než chcel, lebo si doteraz neprečítal info o zmene. Ale keď na zastávke tú dvestosedmičku, či dvestoosmičku neuvidí, donúti ho to prečítať si CP, zistiť, čo mu do jeho destinácie chodí po novom, a zbytočne nepoblúdi, ani nebude toľko nadávať na "nenormálny chaos" v linkách DPB ?

2) 45+46 sú v podstate jedna linka, takže počet sa de facto znižuje. Plus o ďalšiu linku menej cez víkendy
Reakcia na: Mike #42:
Počet liniek sa neznižuje. To hovorí za všetko.
Reakcia na: Solider #43:
Jedneho dna uz dnes mala stat nova stanica s tym prechodom a stale nic ?

Kym tam ten prechod nebude, ani neuvazuj o takej alternative, kedze tu plati, ze kym to nie je postavene, tak to neexistuje.
Reakcia na: peepay #4:
Jedného dňa vybudujú priamy priechod/podchod od zastávky Sokolská k Hlavnej stanici a keďže je to tak 85 metrov vzdušnou čiarou, tak potom už odpadne potreba riešiť priame spojenia na predstaničné námestie.
Reakcia na: piggee #40:
Nerozumieš tomu správne.
Reakcia na: piggee #40:
skus este raz precitat ten clanok ? hlavne ten koniec
Rozumiem tomu spravne? Nic sa vlastne nemeni, iba sa to precisluje, aby aj uradnici dopravneho podniku vedeli vykazat nejaku cinnost, lebo by nahodou prisiel niekto na to, ze su tam zbytocne? A ty cestujuci, co uz si mal prehlad, co kam chodi, ty sa to uz znova!
Reakcia na: Petto #37:
Áno, na tie 33/6 a 7 si spomínam, tam tušim mala chodiť tá 6ta 25Tr..
Reakcia na: 810zssk #36:
To by si sa čudoval, ale zatiaľ každý človek, ktorému som vysvetľoval cestu a spomínal "trolejbus 64" sa ma spýtal v ducho "počkaj 64 je trolejbus?" ? Ale nič to nemení na tom, že s týmto s Tebou súhlasím. A dodám druhé - celé prečíslovanie v 1999 bolo zbytočné. Oblastné číslovanie sa aj tak nepoužíva a diskusia na metodiku označovania liniek dopravným podnikom je tiež krátka.
Reakcia na: Mike #35:
Ak ma pamat neklame Z Kuklovskej
Stav k 4.9.2006
32 este s Tambusmi + Solarisy tusim
6:00 15 30 45
7:00 15 30 45
133 tbus - 3 duobusy (poraadia 33/2,3,5
6:20 35 50
7:05 20 35
33 tbus - 2 duobusy 33/1,33/4
6:05 10 25 40 55
7:10 25 40 50 55
no asi po mesiaci to bolo staznostami (pre nedostatocnu kapacitu) jak na beziacom pase posilnene o doplnkove 33/6 , 33/7 - ktore jazdili 14 29 44 59 ako posila pred 32tkou (33/7 bola toho casu dlhodielsky zalozak tambus, 33/6 bola len vtedy ak bol schopny 6.duobus - co bolo malokedy )

cize ano mas pravdu , bolo aj 6 vozov vo vyprave ?
koniec hist.okienka
Reakcia na: Zvero #24:
Cisla regionalnych liniek su uvedene aj v cestovnych poriadkoch. To po prve.

Mozme sa bavit o tom ci malo zmysel zavadzat cisla liniek IDS skor ako je spravena optimalizacia, ale ta debata bude kratka, lebo suhlasim ze nie (ak ma linka 52 variant trasy, zbytocne ju ocislujeme). O to tu teraz nejde. Cisla regionalnych liniek na Zahori su uz dane a nejakym sposobom sa pouzivaju, preto by bolo nezmyslom ich menit - rovnako ako je nezmyslom precislovavat trolejbusy.

"Ciste" riesenie ma cestujuci na haku. Cestujuci chce jednoduchost systemu, nie sotosystemy cislovania. Ked zavedies novu trolejbusovu linku 678, tak cestujucemu to bude jedno. Cislo ako cislo. To ze mas cast liniek v rade do 200 a cast v rade od 200 nie je pre cestujuceho ziadnou nevyhodou, presne tak ako pre neho nie je nevyhodou ze cast autobusovych liniek ma cislo do 100 a cast cislo nad 100.

Nadalej som teda presvedceny, ze neexistuje zmysluplny dovod precislovavat trolejbusy, pretoze nikto ziadnu realnu vyhodu pre cestujucich nepredlozil. Stale je to iba o nejakom "systeme", ktory je uplne irelevantny.

Mas pravdu, ze existuju vacsie problemy, ale to neznamena ze je na mieste vytvarat este dalsie, aj ked male, problemy zbytocnym precislovanim.
Reakcia na: Ike #33:
Aj sa testoval.. a moc úspešne to nebolo.. sa to spomína aj v tom materiáli do dopravnej komisie.
Btw. 25Trka sa testovala čo najplnšie obsadená - teda temer full load - na diesel, aj keď bez zastávok, od Olejkárskej až na Kuklovskú.. vraj vyšla bez problémov.. Ale to keď bola nová a bolo ich tu 6.

Petto: na úplnom začiatku bol cp na 33 tušim pre 6 vozov ?
Reakcia na: Ike #33:
prázdny = bez obsluhy zastávok (a náležite zaťažený)
Reakcia na: Petto #31:
Chcel som povedať, že sa mal testovať prázdny na trase linky 64+41?
Reakcia na: fanatikmhd #6:
Len pri ceste zo Sokolskej na peróny môžeš prísť rovno o pár desať € za prechod cez obvod dráhy.
Reakcia na: Ike #30:
Ved prototyp a ako-take testovanie pre 30trDG boli aj dlhodielske agregatove 25tr svojim sposobom, ktore sa neosvedcili na nezatrolejovanej Riviere . Ale DPB asi fetoval ked si myslel ze 210 na jazde na Olejkarsku bude daco ine. A to jazdili 25tr na zaciatku s rezervou 1 voz , ne jak 210 s rezervou 11 vozov. ?
Dieselgenerator je rovnaky vykonom 100 kW v oboch vozoch.
Nechcem velmi rypat, ale nemal sa najprv obstarat/pozicat prototyp, v pripade ktoreho by sa overili podmienky na trase urcenej linky? #cross-eye#
Reakcia na: Palco #26:
Ako všetky ostatné 30Tr na trolejbusových linkách. Okrem210 sa diesel nevyužije a tým pádom sa stanú tie vozy spoľahlivejšie.. Prípadne možno občas počas výluk..
Reakcia na: Palco #26:
na 210 sa zahusti interval, tym padom sa zahustia aj poruchy a ked, dajme tomu bude tam 5 vozov, tak na kazdy zo skusenosti treba denne aspon 2 nahradne, co dava rovnych 15 vozov ?
Reakcia na: Palco #26:
Plan bol ocividne na predlzenu 64 nahradenim 41 na Budkovu, no len agregat je slabucky do kopca.
Zaujímalo by ma,kde sa použijú v súvislosťi s prezentovanými zmenami v linkovaní- trolejbusy s dieselagregátom......
Reakcia na: Zvero #24:
Generel na svete uz viacmenej je,ale ma asi taku hodnotu ako ked zjes na 24.12. vsetky cokoladky z adventneho cokokalendara ?
Reakcia na: 810zssk #21:
To je dobry postreh, toto cislovanie je vsak vysmech (zatial) pretoze nikde oficialne nefiguruje - snad okrem nejakych smiesnych a zbytocnych tabul na linkach SL. Tieto cisla nefiguruju zatial ani v ziadnych cestovnych poriadkoch.
Bolo velkou chybou, ze sa zaviedlo cislovanie regionalnych autobusov, pokial neboli skor splnene podmienky pre plnohodnotne zavedenie IDS - celoplosne.

Kompletne precislovanie trolejbusov je jedine ciste riesenie, pokial chceme upustit od "dvestovkoveho" oznacovania trolejbusov. Ponechanie niektorych liniek v starom systeme cislovania vnasa dalsi neporiadok do systemu cislovania - to na margo benefitu. Toto ale matie ludi a z diskusii je zrejme, ze sa proti tomuto precislovavaniu buria - a su to najlajkovanejsie prispevky.

Ad Petto, chapem ze 130 a 123 su doplnky k tymto linkam, ale keby mali vlastne cislo, mozno by sa nestalo, ze si ich pomylim a skoncim pri OD Lamac miesto Mostu SNP (130 isla vtedy zmeskana, este aj rovnaky typ autobusu).
K Tvojej 21-ke a roznym konecnym pridavam priklad aj L37.

Proste ten stary system mal v sebe poriadok, linky sa delili na elektricky, autobusy-obsluzne, expresne, trolejbusy a nocaky. Mohli sme kludne pri nom ostat. Nic by sa nikomu nestalo.

Prilisna pozornost sustredena na precislovanie takisto odvracia pozornost od skutocneho problemu - neriesenie linkoveho vedenia koncepcne, en bloc pre vsetky trakcie, mizerne prestupy, chybajuce obratiska, nedostatok vodicov (prip. vozidiel, alebo vozov aj vodicov - vsetky situacie sme uz zazili), mizerne ohodnotenie, slabe socialne zazemie a zvysujuce sa naklady na vodicak, do coho pribudla aj kvalifikacna karta a zvysenie vekovej sposobilosti na vedenie autobusu, co vedie opat len k tomu, ze nedostatok sa bude len prehlbovat. Nehovoriac o tom, ze novy generel nie je este poriadne ani na svete a uz sa stava z neho trhaci kalendar.

Vsetky tieto priciny maju spolocneho menovatela - nedostatok financii v mestskom rozpocte v prvom rade a nehospodarne zachadzanie s financiami v druhom rade. Pokial sa nepodari vyriesit tieto dva problemy, budeme svedkami este nejedneho takehoto opatrenia a problemu. Toto treba vyriesit v prvom rade, inak sa nabaluju iba problemy na dalsie problemy.
A otázka do diskusie: naozaj je potrebné kvôli jednej (dvom) rozdielnym zastávkam na konci trasy rozlišovať dve rôzne čísla inak totožnej linky (45+46)? Nestačila by prostá poznámka v CP? Lebo čím menej liniek, tým prehľadnejšia situácia (hlavne pre niekoho, kto v danej lokalite necestuje pravidelne)...

Na obvyklú protiargumentáciu "cestujúcibytonepochopili" uvádzam ako príklad linku 21, ktorá má v DNV tiež dve konečné, a cestujúci si nejak zvykli aj bez veľkých komplikácii

Eventuálne (a to neplatí len pre 45+46, ale napr. aj pre tú L21) by sa mohli tieto linky rozdeľovať napr. písmenom za číslom zhodným s písmenom tvoriacim poznámku v CP. Najmä v smere z Kramárov by to pomohlo zjednodušiť systém, tam fakt nemá zmysel si zbytočne zapamätávať dve čísla namiesto jedného (a následne to študovať porovnávať v o to početnejších zastávkových CP)
Reakcia na: Pirat #20:
Zvyšovanie počtu vodičov je uvádzané tiež, ako jedna z požiadaviek pre dobré fungovanie tejto "novinky," nielen ten malý odbočovací BUS pruh na Patrónke. Akurát imhd.sk z tej správy spravil len taký výcuc informácii pre bežného cestujúceho (vlčákov nezaujíma, aký je stav vodičov, len čo im kedy odkiaľ kam ide, a ako pravidelne) ?
Reakcia na: Zvero #17:
Na linky 214, atd nemozes precislovat nic, pretoze 214 je posledne cislo pred zaciatkom primestskeho radu. Linka 215 je linka Bratislava - Marianka.

Cislovanie trolejbusov v autobusovom rade je uplne v poriadku. Ale zmysel ma len pre nove/zmenene linky. Je nezmysel precislovat linku ktora sa inak vobec nemeni. Do tohto momentu stale nikto nepredlozil jediny benefit takejto zmeny.
chyba tam zakladny udaj kto bude tie zhustene intervaly jazdit ? zeby sami cestujuci sa zacali vozit ?lebo vodicov je cim dalej menej
Reakcia na: Valec #7:
Aj ked mne by 62 z Dlhacov na Trnavku super vyhovovala, ale myslim si, zeby bola hovadina ju takto tahat. Uz len preto, ze vdaka zapcham pri Tomasikovej, Bajkalskej, Trnavskom myte, Racianskom myte, pred SAV, obcas pri Patronke by sposobovali katastrofalne (ne)dodrziavanie CP 🙂
Reakcia na: Zvero #17:
V case vzniku linky 130 bolo v rade 3x volne aj 36 aj 38,ktoru vlastne intervalom kopiruje. Ta 130 je len preto tak ciselne oznacena ,kedze je to akoze doplnok klasickej L30. A L123 je vlastne pozmenena L23 - tam mi to pride OK. SKor mi pride bordel L21 s dvoma striedavymi konecnymi je stale L21, ale planovana 209 tabude 45/46 k NOU/NUSCH.
Vidim, ze Kramare dostanu posilu a vytvori sa slusny alternativny tah k Prazskej/Brnianskej. Sancova si takisto polepsi, avsak mam k tomu aj svoje vyhrady:

som proti precislovavaniu trolejbusov z trojmiestneho systemu na dvojmiestny. Na trojmiestnom systeme nie je nic zle a nove "zluceniny" mozno precislovat na doposial neexistujuce linky - 214 atd.
Myslim, ze oblastny system cislovania liniek viac uskodil ako pomohol. Navyse, ked sa minu vsetky cisla, su potom problemy, ktore sa riesia pridanim stovkoveho cisla - napr. 130, 123 a podobne.

Je NAOZAJ NUTNE precislovavat a pliest tak cestujucich viac ako je potrebne? Nikomu v DPB to nevadi?

Jedno dalsie riziko v tom este vidim: trolejbusy po zavedeni linky s prac. nazvom 42 (6 min interval v spicke) a samozrejme aj dalsie uz mozu ohrozit priepustnost laveho odbocenia na Kramare a dokonca zablokovat cakanim na odbocenie aj priame pruhy!

Predlzenie linky 209 na Hranicnu by bolo idealnym riesenim k posilneniu zufalo preplnenej 201-ky v case spicky (cez prazdniny to bola hotova katastrofa). Tu sa bohuzial ukazuje, ze mame malo obratisk a este menej obratisk s technickym a socialnym zazemim. Chybajuce obratiska su castym dovodom k tomu, preco nie je mozne zhustit interval, alebo zaviest nove spojenie a to si malokto uvedomuje.
Neviem, ci 42-ka bude realnym alternativnym tahom k business centram oproti 201-ke, trocha mam obavy, ale mozno to vyjde nakoniec na rovnako.

Skoda ze presadenie BUS-pruhu Stefanikova bolo odsabotovane jeho umelym predlzenim az na Novy most. Vie sa vobec, kto je zodpovedny za toto predlzenie, co sposobilo vtedy kolaps v doprave?
Reakcia na: rasto.f #15:
Suhlas s Dlhacmi. Permanentny problem s 32,33 nedele podvecer kde je preklad 32,33 no len 32 napratana uz od stanice, polovicu ludi necha na Molecke
Buspruhy - je nejaká garancia, že sa podaria schváliť? Ak nie, tak sa nebude nič meniť?

Namiesto reálnej reorganizácie (výrazné zníženie počtu liniek a zavedenie nosných liniek s intervalmi max. 10 min večer/víkend) sa robia kozmetické zmeny, ktoré v globále kvalitu výrazne nezlepšujú, ale naďalej vedú k plytvaniu výkonov a naďalej komplikujú prestupy. Vyžadujú sa jednotné linkové intervaly a preklady, ale reálne sa pri prestupe preklad využiť nedá a cestovať sa dá obvykle len jednou z liniek (víkend/večer raz za 15 min). Vedľajším produktom tohto nezmyslu je napr. účelová linka 48, víkendové vzduchovy na Kramároch (je skutočne nevyhnutné obsluhovať túto lokalitu 14 spojmi za hodinu a na druhej strane také Dlhé Diely len 6?)...
Reakcia na: Petto #12:
Za 4 minúty vyjde hore aj pešo.
Reakcia na: peepay #9:
tych par minut pesi od SAVky alebo namestia fr.liszta ta fakt zabije ?
Reakcia na: peepay #9:
No hadam este nebudes na ceste z DLhacov a z novej L62 prestupovat dakde na Sokolskej na slabu 41 ? . Samozrejme ak je aj niekto lenivy prejst aj 300metrov z Franza lista, bude tam pravdepodobne nizkopodlazna L1 a L2 asi v 4 min. preklade na HS.
Nestaci ze zbytocne a nezmyselne precisluvaju trolejbusy, musia este koplikovat aj tu 44ku? Kto sa zas v DPB vyziva v nasierani cestujucich?
Reakcia na: fanatikmhd #6:
Prokopa Velkeho/ Vozovna Hrobonova ocakavam tocenie liniek pri REKO HS min. 40 a 71 a zrejme aj 93
Reakcia na: Petto #5:
No na Hlavnu Stanicu chodim celkom casto, kedze casto cestujem vlakom (urcite kazdy tyzden).
A hoci je spojenie z SAV / Nam. Franza Liszta, je to uz s prestupom - a kedze dopredu neviem presne akym dlhym, musim ist z domu vyrazne skor, aby som s istotou stihol vlak.
Teraz si stacilo zaratat 25 minut na jazdu 32-ky, teraz to bude uz jednak viac a jednak neista hodnota, ktora bude zavisiet od prestupov.
Máte malý preklep v intervaloch liniek pod 203 je uvedené alternatívne označenie 40, má byť 44. Po opravení tento príspevok zmazať 🙂 .
Reakcia na: Petto #5:
"strpci zivot cezpolnym studakom"

Prosím ťa, mnohí sú z miest, kde MHD ani nemajú a aj kde majú chodievajú často pešo (sám som chodieval v Žiline zo stanice takmer 2,5 km. pešo na intrák). Takže raz za týždeň prejsť 300 metrov nikoho nezabije. A myslím, že ani Bratislavčana.
Reakcia na: Petto #5:
Asi tak, navyse, je tu spojenie uz zo Sokolskej na hlavnu (ak mas listok), a z NFL/SAV to je kusocek. Pripadne, ak mas extra tazku batozinu mozes vyuzit elektricku.
Zaujimave to este len bude, ked zanikne hlst ako obratisko..... A to na dost dlhu dobu....
V kazdom pripade, solidne skladanie liniek, vyzera to cele zaujimavo. Ovsem, v tabulke neuviedli (aspon ze v materialoch ano) dlzky a celkovew casy liniek. Trosku zacinam lutovat trolejbusakov 🙂 Niektore linky budu mazec na dlzku/cas (vliect sa najupchatejsimi castami mestami cely den.... silne nervy)
Myslim, zýe okrem patronky je BUS pruh vhodny aj medzi Karpatskou a Račkom, aj medzi Hodžkom a SAVkou (doplnenim aj o tzv. gule (specialny signal) pre moznost prebehnutia az na zastavku, stejnak sa tam stoji uplne zbytocne, a navyse, v case volna nestihne aj odstanicovat a odist co by skratilo jazdnu dobu o dobru minutu-dve), pokracujuc odstranenim vozidiel IAD parkujucich na prazskej smerom k SAV v pravom pruhu (pre bezproblemovy prejazd vozidiel MHD medzi Sokolskou a SAV) a ukoncime to vybudovanim (vyliatim) asfaltu medzi Ribezlovou a Cintorinom..... 🙂 a oznacenim ako BUS pruh. A toto az bude realne spravidelnenie trolejbusovej dopravy vmeste.....
Reakcia na: peepay #4:
Dostupnost zo SAV/ Predstanicneho namestia je OK a Hlavna stanica bude takcitak za par rokov OUT skrz REKO, ktora bude takcitak uz s inym investorom. Na tu Hlavnu stanicu zase necestujes predsa kazdy den/tyzden a to ze strpci zivot cezpolnym studakom? Mam salamu ?
Reakcia na: Petto #1:
Hlavne by sa tym zrusilo priame spojenie Dlhych Dielov s Hlavnou Stanicou, comu sa, ako Dlhodielcan, ani trochu netesim.
Reakcia na: pharel #2:
Skor sa vravi o Novom roku resp. zaciatok skol.vyucovania po vianocnych prazdninach
Ahojte, vieme priblizny termin? Bude to spolu so spustenim IDS od 1.11.? 🙂
Podla mna nahradit 32 a 204 jednou L62 moze sposobit dost problem s kapacitou na Kramaroch hlavne v spicke pri tak biednom intervale L62