DPB upraví označovače lístkov pre použitie širších lístkov

Doterajšie lístky sa budú označovať vkladaním k pravému okraju štrbiny.

Dopravný podnik Bratislava bude v priebehu septembra a októbra upravovať označovače cestovných lístkov vo vozidlách MHD. Úprava spočíva v rozšírení otvoru pre vkladanie cestovného lístka v súvislosti s pripravovanou zmenou šírky cestovných lístkov z 35 na 54 milimetrov po zavedení 3. etapy Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, ktorej spustenie je plánované k 1. novembru 2015.

Doterajšie papierové lístky šírky 35 mm sa budú v upravených označovačoch označovať vložením k pravému okraju rozšírenej štrbiny. Úprava označovačov bude prebiehať postupne a upravené označovače budú viditeľne označené upozornením na správne vkladanie doterajších úzkych lístkov do rozšírenej štrbiny.

Pôvodne mali byť pred zavedením 3. etapy IDS BK vo vozidlách MHD vymenené staré označovače za nové, ale pre neúspešnú, niekoľkokrát opakovanú verejnú súťaž pristúpil DPB k úprave doteraz používaných označovačov svojpomocne.

Doplnené: Na úpravu označovačov uzavrel DPB zmluvu o dielo s firmou BUSE Blansko. Cena za úpravu jedného označovača bola stanovená na 88 € bez DPH, pričom bude upravených 1355 označovačov cestovných lístkov. Výsledná celková zmluvná cena je 119 240 € bez DPH.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
SU15 maju pri strednych dverach dva oznacovace, v 1211 vsak prerobili len jeden z nich. Ide o omyl? Alebo sa planuju druhe demontovat?
Reakcia na: Darka #71:
Píšeš o tom zdražení pre približne 3% cestujúcich o 20 centov? ?
nechapem prečo riešite uplne nepodstatne veci, ale to že tie označovače vôbec ale vôbec nefunguju ale hlavne že sú navine cestujúci !!!! alebo ešte sa mi celkom nedavno stalo,že tam ani nebola poriadne farba, takže nielen, že to bolo nakrivo ( človek môže byť rad že je tam aspon cas a datum vydno) ale clovek na to musi tak 10 minut skulit kym zistí čo tam vlastne je. No tak co tak budeme pouzivat SMS listky nie ale pockaaaat ked to clovek najviac potrebuje tak mu sms listok ani vôbec nedojde, hlavne ked sa najviac ponáhla. ale navine su ocividne podla dpb vzdy cestujuci.
+ tie zdrazene super nove listky ale za co mam platit viac? za to že z karlovej vsi ak idem nahodou dalej ako do mesta nikam za polhodinu nedostanem lebo musím minimalne tri krat prestupovat? alebo za to že ked sa pokazi elektricka po dvoch zastavkach tak musím hodinu čakat na nejakú x-ku ktora ide aj tak iba pod nový most a nedá sa do nej dostať? alebo za to že potom aj tak musím ísť peši až do mesta? No tak to je fakt super. mne to pride akoby sa snažili dokopat cloveka aby chodil aj tak na cierno, lebo za to co si zaplati dostane aj tak hovno.
Reakcia na: 810zssk #69:
Proste mam pocit, ze dakto skryl hlupy obsah za "medzinarodnu" formu, aby si dodal legitimitu. A to riesim.
Reakcia na: Viko #68:
Ak je jedno odkial je, tak potom fakt neviem co riesis. Ako som napisal, sam povazujem jeho prispevok za hlupy, ale podme sa bavit o obsahu, nie autorovi a forme..
Reakcia na: 810zssk #67:
Lenze mne vobec nejde o to odkial je, to si si tam nasiel ty.
Ja som len narazal na to, ze ta uroven anglictiny je "zvlastna". Akceptujme teoriu, ze to nie je rodeny slovensky hovoriaci, lenze... Odkial by vedel o existencii imhd.sk/ba? Ako by rozumel clanku po slovensky? Navyse, drviva vacsina zahranicnych diskuterov na imhd su slusni a konstruktivni. A ak sa neadresuju do anglickeho fora, zvycajne sa opsravedlnia bud za angictinu samotnu, pripadne aj za bad English ak to pisal stylom ako "control". A mne osobne sa niektore casti fakt javia ako chyby doslovneho preberania konstrukcii slovenciny.
Nejdem to viacej rozvadzat, lebo miguelito presne vystihol moj myslienkovy pochod.

Ale kedze sa pokladam za cestneho cloveka, davam vam slovo, ze sa contolovi ospravedlnim, ak sa ukaze, ze som sa mylil ?
Reakcia na: miguelito #66:
Aj tak je ale uplne irelevantne odkial je. Preco by na tom malo zalezat?
Reakcia na: 810zssk #65:
Ale veď viete, čo som tým myslel. Cudzinci obvykle píšu otázky ohľadom cestovného, pokút, a nadšenci ohľadom vozidiel, ale koľko môže byť takých, ktorých zaujímajú široké lístky?
Čo sa týka anglickej verzie, články (spomínal som len tie) sú len v slovenčine, takže to je úplne irelevantná pripomienka.
Podľa vyhľadávania je toto jediný koment od používateľa "control", takže ťažko povedať.
Reakcia na: miguelito #64:
1. Okrem Slovakov a ludi co maju anglictinu ako matersky jazyk existuju miliony inych ludi. Nizka uroven anglictiny teda vobec neznamena ze niekto je Slovak.

2. Ak si si nevsimol, imhd ma aj anglicku verziu.

3. Celkom bezne sa stava ze tu pise nejaky cudzinec, ktory potrebuje radu.
Reakcia na: 810zssk #63:
Čiastočne záleží. Ten komentár má od angličtiny ďaleko, aj Google translator by to preložil lepšie. Kto sa zaregistruje na imhd.sk ak nevie po Slovensky? To si všetky články prekladá? A koľko ľudí nerozprávajúcich po slovensky asi pravidelne používa Bratislavskú MHD a aj sa o ňu zaujíma natoľko, že sa zaregistruje na imhd.sk?
control sa zrejme len pokúša znieť múdro a internacionálne.
Reakcia na: Viko #61:
A zalezi na tom? Ja s tym prispevkom sice nesuhlasim, ale pride mi uplne trapne riesit odkial je jeho autor.
Túto primitívnu improvizovanú úpravu označovačov na IDS nám bol fakt čert dlžný. Tie označovače lístky trhajú, neoznačujú akoby mali, navyše veľa ľudí beha po autobuse ako splašené kone len aby si označil lístok, ani to sa niektorým jedincom nie vždy zadari. Celé zle toto.
Reakcia na: control #60:
What nationality are you? What is your mother tongue? Why have you written such hate speech without facts?

Vdaka bilingvalnemu vzdelaniu som presvedceny, ze sa tu niekto na anglana len (dost nesikovne) hra, aby malo jeho frflanie vacsi kredit... ?

P.S. Nedalo mi nekrmit trola, ospravelnujem sa ak sa tu spusti daka burka
? Its good money to replace printing platform of each marker in every bus in Bratislava and tram and trolleybus. Who deserve that? What a decision! Are we on the half way of dissolution? Bad and incompetent leadershit.

Do the management think, that people will buy ticket not a car?
Reakcia na: janka6 #58:
Nanovo nový lístok ?
mozu ma pokutovat,pokial sa mi podarilo zle oznacit listok?
ze napr. som to posunula vlavo...a mam tam iba cast informacii
treba to nanovo ptm oznacit inde, ci co radite?
Please insert ticket
po anglicky môžeš vložiť lístok asi kamkoľvek, neodporúča sa pravá strana.
Rozostrená nočná mobilovka z 4932. Toto je ten typ, všakže?
Reakcia na: 810zssk #54:
A nie sú tam náhodou aj ľavostranné či zrkadlovo obrátené obrázky na nálepkách a nápis "Prosím vložte cestovný lístok vľavo"? 😃
Reakcia na: Petto #52:
V takychto vozidlach je potrebne si listok oznacit vlavo. Cize presne naopak ako hovori nalepka 😃
Reakcia na: Petto #52:
Vozidlo, zastávku, zónu a deň. ? Ale je to len na pár kusoch a vie sa o tom.
Reakcia na: Valec #50:
to je fajn , cize uz tlaci sablonu na 54 mm ale listky mame 35mm stale ? to z toho aj revizorske hlavy daco vycitaju ?
Reakcia na: Valec #50:
?
Inak, kto by mal záujem, tak minimálne jeden označovač v 2119 už tlačí novú šablónu údajov. A zrejme je takých viac.
Reakcia na: petoo #48:
Tak tak... Ani mne sa foto nepodarilo
Reakcia na: Valec #46:
Takým istým spôsobom je riešený aj ten typ ako sem postol Samo ? odfotit som bohužial nestihol ...
Reakcia na: Gryzly65 #44:
Toto je plastova verzia novsej generacie oznacovacov, v #11 islo o "antivandalsku" verziu s celokovovym krytom... Ci aj ten len napilia a prekryju? ?
Reakcia na: petoo #43:
Akurát, že toto je iný označovač ako ten, ktorý tu postoval Samo. Mimochodom, mení sa celý predný plast na všetkých OCL, stačí pozrieť napr. na tých najstarších, že odtieň zadnej strany nie je ten istý ako prednej.
Reakcia na: Gryzly65 #44:
To to nevedeli aspon prelakovat?

Ci #nikdysatonerobilo #vednacotomatpeknekedjetoprakticke? 😃
Reakcia na: petoo #43:
2863
Reakcia na: 810zssk #11:
Tak nakoniec sa celí diel nemení ale vyreže sa väčšia diera ktorá je prekrytá takou istou oranžovou štrbinou ako na tých starých.
Reakcia na: Jaakub #38:
Ak by bol QR kód na zadnej strane, tak by nebolo možné tlačiť ho osobitne pre každý jeden lístok. Lístky z predpredaja majú v prvom kroku vytlačený komplet papier s farebnou potlačou a tlačou zadnej strany a v druhom sa tlačia všetky čierne údaje na prednej strane (teda to čo je vidno v daných vzoroch), bola by teda potrebná obojstranná (a teda aj drahšia) tlač. Aj preto je aj na pražských lístkoch vpredu.

Na lístkoch z iKVC, z predpredaja Slovak Lines, alebo z automatov by sa nedal QR kód vytlačiť vôbec.

Mimochodom, kde je na pražských lístkoch informácia o základnom/zľavnenom na celú šírku lístka?
http://img.mf.cz/861/283/2-dpp.jpg
Reakcia na: Jaakub #34:
V zásade pre všetky CL platí, že zóna 100 sa počíta za dve. V PCL je to zohľadnené už priamo v cene, keďže v cenníku sú samostatné PCL pre 100+101 a príp. ich kombinácie s regiónom a samostatné Regio PCL. Pri JCL je preto pri 2 zónových dvojitá zónová platnosť uvedená aj na lístku a teda "2 zóny alebo 100+101".

Dôvodom je, že rovnaký lístok platí aj pre cestu z BA do regiónu aj čisto len v regióne. A je cenový rozdiel medzi cestou napr. z Petržalky do Stupavy a zo Stupavy do Jablonového.

Iné riešenie by znamenalo buď vyšší dopad na cestujúceho, alebo na objednávateľa.
Reakcia na: Jaakub #37:
No nebude, pretoze prave to je pointa zonovej platnosti, aby listok nebol pouzitelny na dlhsi usek nez je primerany zaplatenej cene 🙂 3 zonovy listok bude mozne pouzit na cesty po meste, po regione, pripadne z regionu do zony 101.
Reakcia na: Jaakub #38:
Layout finalny je, uprimne povedane, neviem naco by na listku boli prazdne plochy 🙂 Ale hej, je to subjektivne.
Reakcia na: 810zssk #36:
Že je tam príliš málo voľného priestoru a všetko je natlačené na seba, čo znižuje prehľadnosť lístkov. Napr. logá BID a DPB sú zbytočne veľké, zbytočne zaberajú celú šírku lístka, QR kód taktiež zaberá veľa priestoru (nedal sa radšej použiť na zadnej strane lístka, aj za cenu zmenšenia písma informácií... Naopak informácia o tom, či je lístok základný alebo zľavnený by mohla byť na celú šírku lístka (niečo na spôsob pražských lístkov).

Ale zas je pravda, že to je silne subjektívna vec, navyše layout ešte nemusí byť finálny.
Reakcia na: richardhudec #35:
Áno, to je pravda, ale ja som teraz hovoril o tom 60-minútovom na tri zóny. Nedefinoval som to presne, sopravedlňujem sa.

Reakcia na: Jaakub #34:
Co sa ti zda "preplacane"?

Rozne hodnoty 100ky sa nepacia ani mne ale inak to nejde. Keby to bola jedna zona, cesty do regionu by boli moc lacne. Ak by sa vzdy ratala ako dve, na prekrocenie hranice zony potrebujes trojzonovy CL. Riesenim by bolo rozdelenie BA na viac zon, ale na to je uz neskoro.
Reakcia na: Jaakub #34:
60-minútový na 4 zóny za 1,50€ je použiteľný na regionálnu dopravu. Napríklad z Lamača môžeš cestovať do Jablonového, alebo Plaveckého štvrtku, prípadne z centra mesta môžeš cestovať do Stupavy.
Reakcia na: Rubber38 #29:
Áno, tie popisky som si prečítal a na základe toho som položil tieto otázky, lebo mne to príde trochu absurdné, že zóna 100 sa ráta za dve. Zase sa vytvára nejaká výnimka, miesto toho, aby tarifa bola čo najjednoduchšia a teda najprehľadnejšia.

60-minútový lístok je tak na prímestskú dopravu prakticky nepoužiteľný (ak nerátame prípady, že cieľ našej cesty je v zóne 101).

#31 810zssk:
ad "To ratanie 100ky za dve zony plati len pre listky s platnostou 3 a viac zon." – a toto je to, čo sa mi nepáči. Raz je 100vka štandardná zóna, potom sa už ráta za dve zóny... Prehľadnosť tak ide do úzadia. Napokon, aj tie nové JCL mi prídu trochu „preplácané“.
Reakcia na: Rubber38 #29:
60 min. nie je dvojzónový, ale troj alebo štvor. V #30 si to vystihol správne.
Reakcia na: Jaakub #28:
Pri ceste z ASMN napr. do Stupavy budeš potrebovať lístok na 100+100+101+215, tzn. na štyri zóny.
Reakcia na: Jaakub #28:
To ratanie 100ky za dve zony plati len pre listky s platnostou 3 a viac zon.

V zasade plati, ze pri cestach v ramci mesta sa na zonovu platnost papieroveho listka neprihliada.
Reakcia na: Jaakub #28:
Ale inak hej, 100 bude za dve zóny. Takže napr. taký 4 zónový lístok bude možné použiť na cestu buď 100+101+jedna mimomestská, alebo 101+tri mimomestské, alebo 4 zóny mimo mesto
Reakcia na: Jaakub #28:
60 minútový 2 zónový lístok platí na 100+101, ALEBO dve zóny mimo 100. Odporúčam prečítať si popisky na vzoroch nových lístkov
Zóna 100 sa bude rátať za dve zóny? Je teda vôbec potom možné využiť ten 60-minútový lístok pri ceste napr. z ASMN na cestu mimo zón 100+101?
Reakcia na: Rubber38 #25:
SMS budú platiť len v DPB... je ešte možná zmena ceny, resp. iný spôsob účtovania (zvlášť cena samotného lístka, zvlášť ten poplatok operátorovi).
Reakcia na: Rubber38 #18:
Grafický návrh znamená, že dodávateľ zabezpečí podkladovú grafiku a do nej zapracované ochranné prvky. Toto čo je v podkladoch je len rozloženie prvkov na lístku.
Reakcia na: 810zssk #24:
Aj tak boli na nočáky platné SMS lístky, ktoré boli cenovo porovnateľné s bežným hodinovým

Ten 15 min. prestupný je paráda, i keď to tak dlho trvalo. Nikdy som nechápal, prečo by ma v MHD založenej na prestupnom systéme mala napr. cesta Slovanet - Kvačalova stáť viac, ako Slovanet - Poštová

Inak, keď už o tých SMS lístkoch - budú platiť aj naďalej v nezmenenej forme, a len na spoje vykonané DPB?
Reakcia na: Solider #21:
Ano, ziaden z dokumentov BID nikdy nepredpokladal roznu platnost listkov cez den a v noci. A 15 minutovy listok bude naozaj prestupny.
Reakcia na: Rubber38 #18:
Dalej sa pise, ze sa tym mysli farebne riesenie. Predpokladam, ze len kvoli tomu, aby to mohlo ist cez tretiu firmu...
Reakcia na: Solider #21:
Áno, predpokladá sa to.
Reakcia na: TeBeCe #17:
Podľa tých piktogramov na lístkoch je možné usúdiť, že budú všetky prestupné a platiť rovnako aj v noci?
Reakcia na: TomJ #19:
Hej, ceny pojdu mierne hore. Uz bolo na case, JCL sa nezdrazovali roky, na rozdiel od PCL.

So stupajocou casovou platnostou stupa aj zonova a naopak. Casova platnost by mala byt taka, aby pokryla akukolvek cestu cez dany pocet zon. Preto je pre trojzonovy listok vhodna prave 60 minutova platnost.
Reakcia na: TeBeCe #17:
Čiže za 0,90 € sa bude dať cestovať už len 30 minút a hodinový lístok sa nebude dať kúpiť iba na dve zóny?
Reakcia na: TeBeCe #17:
"Predmetom zakázky je spracovať grafický návrh výzoru JCL," to znamená čo, keď už je tá grafika určená? Chápem tej časti "zabezpečiť ich tlač," ale ako poskytovateľ zabezpečuje grafický návrh? Že ho skopčí z tejto zmluvy na papier určený k tlači?
Reakcia na: dopravak88 #14:
Toto je len docasne riesenie. Zial plan kupovat nove oznacovace stale existuje.

Ono principialny rozdiel medzi IDS BK a IDS JMK je ten, ze v IDS BK sa nainvestuju radovo vacsie prostriedky do technologii a stale to bude vediet menej ako obycajne papierove listky v IDS JMK.
Reakcia na: Dispecer #13:
Kľud, až toľko ich nie je.
konecne rozumne riesenie - vystacit si s tym co tu uz je, a nekupovat zbytocne oznacovace...
Reakcia na: 810zssk #11:
Jáj, vy máte úzku už štrbinu na kryte označovača... Nuž, R&G zarobí zase trošku. ?
Reakcia na: 810zssk #11:
Hej presne toto, dakujem za odpoved ?
Reakcia na: Rubber38 #7:
Vsak riesenie by bola aj tato nalepka a k nej este jedna na zakrytie strbiny. A vydrzalo by to kolko by to vydrzalo 🙂 Nejake riesenie by sa dalo najst aj s plastom, keby sa chcelo.
Reakcia na: Roberto #8:
Pod tým krytom nie sú také kovové "navádzače" ktorých polohou sa určuje šírka štrbiny označovača?
Otázočka , ako sa dá rozšíriť otvor na tých oranžových /novších/ označovačok ktoré sú napr. v BN10,5? Tam mám totiž pocit že to je jeden diel a pri tých červených je to dvojdielne
Reakcia na: 810zssk #3:
Pretože:

a) bola by to len prachsprostá nálepka, ktorú by hneď prvý fagan strhol (keďže za ňou by bola stále "diera," tak by do nej stačilo pichnúť kreditkou, a prebúral by si sa), a by bolo po nálepke

b) bola by to poriadna ochrana napríklad z plastu, ktorú by ale neviem ako nalepili tak, aby nešla strhnúť, a zároveň, aby bolo možné ju strhnúť pracovníkmi DPB 1.11 (či kedy to napokon bude). Samozrejme bez stôp po zásahu, takže žiadne šróbovanie do krytu označovača, atď. Tie dva mesiace by to možno na niektorých vozoch aj vydržalo, ale na niektorých určite nie = zbytočná investícia
Reakcia na: Mike #5:
Ze bude prva fotka z Ikarusu 4827 by som teda necakal, ktory moze kazdu chvilu skapat ?
Ale aj ked zacinali tieto cervene oznacovace v r. 2000 ci 2001 ,tak 1.voz v ktorom som to videl bola Vrakosa 3005 a cca mesiac po zavedeni 10,30,60 min listkov tusim bola vyradena. ?
Reakcia na: Gryzly65 #1:
Buď 4827 prežije 1.11, alebo sa ten označovač použije v ďalších vozoch ..
Reakcia na: Jezo #2:
A sirsie listky sa zacnu pouzivat od 1.11. Uz by bol nezmysel na ten mesiac tlacit specialne DPB listky na ten mesiac. Radsej nech sa co najviac minie z toho, co uz je vyrobene.

Samozrejme to predpoklada zavedenie IDS od 1.11., ktore stale nie je potvrdene.
Reakcia na: Jezo #2:
Mna by hlavne zaujimalo preco sa to neriesilo prelepenim strbiny tak, aby zatial listok nebolo mozne vlozit nespravne.
Tiez som si dnes vsimol, ze to uz bolo v jednom Citelise. Len by mali asi byt aj nejake vacsie (A4?) letaky, lebo z ludi co si cvikali listky to zjavne ziaden nezaregistroval.

Kedy sa prejde na sirsie listky? Az k 1.11., ci uz skor sa zanu sirsie listky pouzivat?
4827 dnes ráno prekvapila... Na to, že som išiel troma vozmi, nečakal som, že to uvidím v najstaršom z nich.