Verejnosť môže pripomienkovať Územný generel dopravy hlavného mesta

Pripomienky k nemu je možné posielať do konca septembra.

Magistrát hlavného mesta SR zverejnil na pripomienkovanie vypracovaný Územný generel dopravy mesta Bratislavy. Zároveň organizuje dňa 17. septembra 2015 o 16:30 v Zrkadlovej sále Primaciálneho paláca verejné prerokovanie s odborným výkladom spracovateľa generelu, ktorým bolo Centrum dopravního výzkumu v.v.i. z Brna.

Územný generel dopravy mesta Bratislavy predstavuje strategický plánovací dokument, ktorého cieľom je určenie základných smerov rozvoja dopravy v Bratislave. V rámci prípravy generelu dopravy bolo v roku 2014 realizovaných niekoľko dopravných prieskumov, ktorých súčasťou bolo napr. automatické sčítanie dopravy, prieskum statickej dopravy či prieskum využívania verejnej dopravy. Na základe podrobnej analýzy súčasného nepriaznivého stavu dopravy v Bratislave prináša generel návrhy ako tento vývoj zmeniť v prospech udržateľnej mestskej mobility.

Materiál je verejnosti k dispozícii na internetovej stránke hlavného mesta alebo počas úradných hodín k nahliadnutiu na magistráte v Servise pre občana na Primaciálnom nám. 1 (PO: 8. - 17. h, UT, ST, ŠT: 8. - 16. h, PI: 8. - 15. h).

Pripomienky k Územnému generelu dopravy môže verejnosť posielať najneskôr do 30. septembra 2015 elektronickou poštou na adresu okus@bratislava.sk alebo písomne na adresu:

Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
Oddelenie koordinácie územných systémov
Primaciálne nám. 1
P. O. BOX 192
814 99 Bratislava 1

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #59:
Lenze po prve v tomto ti nestaci prieskum, ak chces menit pravne bremeno na sukromnych pozemkoch a vykonavat tam stavbu, nie rekonstrukciu a po druhe tie pivnice boli stavane v 20 rokoch, takze je otazne, co este znesu.
Co sa tyka zakreslenia v katastralnych mapach, tak Stare mesto je jeden velky omyl. Tam je tolko nepresnosti, ktore nesuhlasia s pravnym stavom, ze na internetovu verziu by som sa urcite nespoliehal. Na supu ti viem vymenovat niekolko objektov, ktore maju presah pvnic do ulice. Ja som chlapec z Dunajskej ulice, pamatam si kade sme behali ako decka 😉
Reakcia na: piggee #58:
Podľa mňa to priveľmi dramatizuješ. Navyše, ani kataster o ničom takom nevie. Bežne električky jazdia nad podchodmi, priepustami a rôznymi podzemnými priestormi. Ešte si ani nezačal stavať, ani si neurobil dôkladný prieskum a už vieš, že najlacnejšie (prepáč, ale toto je maximálne absurdné) je to stavať pod zemou?
Reakcia na: Solider #57:
Lenze ono ani tej Dunajskej na obojsmernu prevadzku moc sance nedavam. Ten presah sukromnych pozemkov do sucasnych komunikacii je dost markantny. To uz realnejsie riesenie vidim tahat tu elektricku po Dunajskej pod povrchom. Muselo by sa sice kopat hlbsie, ale v konecnom dosledku by to bolo mozno aj lacnejsie a efektivnejsie riesenie.
Reakcia na: piggee #55:
V Bratislave je jasné, že električka na Grösslingovej je hlúposť, ale v Brne, keď vyhodnocovali dopravné modely, to nevedeli. Určite musí byť jasná požiadavka, aby Dunajská bola v určitých miestach s vylúčenou dopravou, najmä v úzkych hrdlách pri Lazaretskej a v úseku od Rajskej po Námestie SNP, čo by umožňovalo obojsmerne viesť električku po Dunajskej, čo je najracionálnejšie riešenie.
Reakcia na: piggee #55:
Ved to - Hlavne ze Dostoja rad je siroky jak prasa pre elektricku a v genereli to pchaju Dunajskou Groslingovou - no co amateri. ? . To ze konci 202/205 na Rajskej pri novej Vojenskej nemocnici a daleko od uzla Nam.SNP/Kamenne nam. sa tam anilen nemihlo.
Ale co cakam od zdrapu papieru,ktory napise L61 ako najmenej vytazenu klb.abus linku v meste . ?
Ako som tak pozeral na tie plany, tak ma zarazil napad tahat elektricku cez Dunajsku a Groslingovu. S tymi ulicami bude obrovsky jak technicky, tak pravny problem. Mnozstvo domov na tychto dvoch uliciach su podpivnicene tak, ze pivnice zasahuju az do prostriedka sucasnej cesty na tychto uliciach. A kedze vlastnik je zapisany podla podorisu, tak je komunikacia na pozemku majitelov tychto budov (ano je tam k tomu pravne bremeno, ktore bude treba zmenit, ale to je mozne iba so 100% suhlasom vlastnikov). Nehovoriac o tom, ze to neumozni statika, aby to tie pivnice udrzali a svojvolne ich zrusit nemozno.
Reakcia na: Matej Balog #50:
? Ešte keby si to tak niekto z povolaných prečítal až do konca, tak to bude paráda
Reakcia na: Ike #51:
Mohol, ale nebolo by to ucelne 🙂
Reakcia na: Ike #51:
Pezinok? ?
Reakcia na: 810zssk #47:
Pokojne by sa celý dokument mohol volať Územný generel dopravy mesta medzi Viedňou a Trnavou ?
Ďakujem za všetky komentáre a pripomienky k pripomienkam 🙂 Dokument som upravil a doplnil.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/839896/MHD/PripomienkyMB.pdf

Rubber38: Pripájam aj editovateľnú docx verziu, budem len rád ak si ľubovoľné množstvo pripomienok osvojíš. Samozrejme si nenárokujem originalitu, ostatne mnohé pripomienky som sám priamo prebral od iných.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/839896/MHD/PripomienkyMB.docx

810zssk: Súhlasím, že pri KDI sa jedná o politickú tému, no zatiaľ som tú pripomienku ponechal. Sám neviem, čo presne do generelu patrí a čo nie, tá brzda rozvoja dopravy v podobe KDI tu ale existuje. V genereli medzi hrozbami rozvoja nemotorovej dopravy uvádzajú aj zákonom povolené parkovanie na chodníkoch, čo je možno tiež čiastočne politická téma.
Reakcia na: Matej Balog #41:
Ked citam tvoje pripomienky, tak fakt by sa mali spracovatelia hanbit ? Toto ma byt strategicky dokument? To robili asi po opici...
Reakcia na: Matej Balog #41:
Bod 2.1 sa mi zda nadbytocny, toto je politicka tema, nie tema pre generel. V ostatnom ale suhlasim na 100%, vynikajuco napisane.

Ocenujem zoznam gramatickych a dalsich chyb, ja by som na to nemal nervy 🙂 Povazujem za priam skandalozne ze takyto dokument bol ocividne prekladany cez Google Translator. Uz len pre toto by mesto malo dokument vratit na prepracovanie a normalny preklad, nakolko niektore vety kvoli chybnemu prekladu ani nedavaju zmysel.
Reakcia na: Rubber38 #46:
Beriem, ale nie je to chyba. Kazdopadne, zavisi od kontextu, niekedy moze byt vhodne aj take oznacenie.
Reakcia na: 810zssk #42:
Že sa oficiálne volá Prístavný most. A tak by sa mal v oficiálnom dokumente nazývať vždy, i keď je samozrejme pravda, že cez neho ide D1. Ale predsa ani Most SNP tam nenazvali "ten s Ufom, čo vedie do centra"
Reakcia na: Matej Balog #41:
? Nádherne spracované, v podstate to zhrňuje všetky moje pripomienky. Vytkol by som len pár (fakt len minimum) formálnych nedostatkov, ako napr. neurčenie dátumu spísania(príp. odoslania) týchto pripomienok (obvyklá konvencia, navyše zabraňuje prípadnému držkovaniu o pripomienkovom termíne zo strany magistrátu), či neurčenie významu skratky "DNV" v pripomienke k strane 180 (samozrejme to musí byť jasné každému blbcovi, no formalita nepustí ? ). No a k formálnym pripomienkam: Hlavne to o tej Tomášikovej, tam sa zhodujem kolegami, kt. ti písali komenty nižšie. Ďalej by som im ešte vytkol nedostatočný dôraz kladený na predĺženie ET k pripravovanému TIOP Súhvezdná, resp. k A-Busom(výhľadovo T-Busom) prichádzajúcim od Trnavskej cesty. Nehovoriac o potenciálnom ukončení všetkých okolitých liniek v jednej zastávke, a tak utvorenie uceleného prestupného terminálu (napr. dnes neni moc jednoduché dostať sa z oblasti Hradskej ulice k oblasti okolo Martinského cintorína, atď.). Ďalej vytknúť malý dôraz kladený na vyriešenie oblasti letiska, či tam má ostať len bus, či tam dať T-bus (príp. nimi tak obľúbené duobusy ? ), či šalinu, alebo či tam ťahať vlak. Inak po obsahovej, aj formálnej stránke parádna a do detailov vypiplaná robota 🙂

Myslíš, že by bolo možné sa buď nejakým spôsobom spolupodpísať pod tvoju verziu, príp. okopírovať 99,5% tvojich pripomienok a po maličkej úprave (kt. som popísal vyššie) to poslať (aj) s mojim podpisom? Nerád by som sa tváril, že som si s tým dal námahu komplet ja, ale zároveň by som chcel, aby bolo jasné, že sa s tými pripomienkami stotožňuje viacero ľudí... Vďaka
Reakcia na: Solider #43:
Presne tak. Bojnickou by som začal.
Reakcia na: Matej Balog #41:
Ja len krátko ohľadom predĺženia Tomášikovej. Určite aj pre autá. S postupným otváraním nových rezidenčných projektov pozdĺž Račianskej ulice sa bude tlak na túto ulicu zvyšovať až tak, že môže čoskoro naraziť na svoj strop. Preto považujem výstavbu predĺženia Tomášikovej a Bojnickej za absolútne nevyhnutnú. Na Tomášikovej zároveň s koľajnicami.
Reakcia na: Ike #38:
Co je zle na moste D1ky cez Dunaj?
Kto plánujete pripomienkovať generel, považujete za podnetné navzájom si sprístupniť svoje pripomienky? Pre prípad, že áno, tu je moja aktuálna verzia, v ktorej som si osvojil aj niektoré pripomienky z verejného prerokovania:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/839896/MHD/PripomienkyMB.pdf